Jump to content

Mazda RX-8 Hakkında Kafamı Karıştıran Sorular..


hukukcu07
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

abi tekrar ve tekrar teşekkür ederim.

baya konu inceledim ve merak ettiğim şeyleri sormak istiyorum.

aracımı maslak evo ya kontrol ettirdim şimdilik memnunum allaha şükür şimdilik memnunum.

bugunde aracımı mersere götürdüm şanzıman yagı ve difransiyel yağını değiştirdik.

muarrem usta çok yardımcı oldu sağolsun tekrar tüm kontrolleri yaptı filtreler olsun akü yaglar disk balata lastik v.b aracımda bi sorun olmadıgını söyledi.

3 litre yağ aldım. yag değişiminden sonra bin km olmuştu ve 800 ml ekledik. bi kaçtane 350 ml su şişelerine doldurum 500 600 km de bir eklerimm artık.

çalıştırdıkdan sonra mutlaka hararet ibresinin ortaya gelmesini bekliyorum ve sonra hareket ediyorum. stop etmeden min 1 dk bekliyorum. dikkat etmem gereken başka birşey varmıdır. zaten iş yogunlugundan dolayı pek km yapamıyorum.

f1 çakar yaptırmak istiyorum. sisleri stoplara baglatarak. yaptırabilecegim yer hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

kaliper kapagı taktırma istiyorum. zararı varmıdır. balatanın sogumasına zarar verirmi. balata tozunu tutarmı.

yorumumu okuyup cevap veren herkese teşekkür ederim şimdiden. herkese iyi forumlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 106
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    13

  • Revivo73

    35

  • qwertykam

    9

  • samet34

    8

Tekrardan hayırlı olsun diyelim. Aracınız benzinliyse ki öyle galiba dizel kadar hassas olmadığından motor hararetinin 90 dereci bulmasını beklemene gerek yok sanırsam, sıkıntı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar teşekkürler. Evet rx8 benzin. Haklı olabilirsin yorumun için teşekkürler. Yeni olduğu için biraz ben pimpirikliyim galiba.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaliper kapağını takarsan fazla spor kullandığın zaman ısıyı balatalarda biriktirerek diskleri yakma ihtimalini arttırırsın diskler bir kere yandıktan sonra da TCS/ABS bile fayda etmez.Ancak onun ötesinde geçenlerde öylesine dikkatimi çekti Honda Civic'e taktırmış biirisi plastik kaliper kapağı, sadece hiç arabadan anlamayanlar onu gerçek sanır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaliper kapağını takarsan fazla spor kullandığın zaman ısıyı balatalarda biriktirerek diskleri yakma ihtimalini arttırırsın diskler bir kere yandıktan sonra da TCS/ABS bile fayda etmez.Ancak onun ötesinde geçenlerde öylesine dikkatimi çekti Honda Civic'e taktırmış biirisi plastik kaliper kapağı, sadece hiç arabadan anlamayanlar onu gerçek sanır

:D

Genel anlamda Civic'ler apaçi style konumuna düştüğü için zaten sorun yok... Yani arabadan anladığını zannedenler sahiplenir oldu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çalıştırdıkdan sonra mutlaka hararet ibresinin ortaya gelmesini bekliyorum ve sonra hareket ediyorum. stop etmeden min 1 dk bekliyorum. dikkat etmem gereken başka birşey varmıdır. zaten iş yogunlugundan dolayı pek km yapamıyorum.

f1 çakar yaptırmak istiyorum. sisleri stoplara baglatarak. yaptırabilecegim yer hakkında bilgi verirseniz sevinirim.

İlki tamam da, stop etmeden 1dk bekleme tuhaf. Sağlıklı motorda ona gerek yok. RX8'de sıcak buji ve soguk buji farklılığı var, sıcak buji takılı ise (ki birçok RX8'de sıcak buji takılı) moturu istediğin gibi stop et, 1-2gün bekleyip çalıştırırsan motor zorlanarak çalışır, cunku sıcak bujiler soğukta hiç iyi ateşleme yapamıyor. Benim araçta sıcak buji varken temmuz ayında bile 1-2 gün beklettikten sonra çalıştırınca motor zorlanıyordu, önceden çıkarıdğım hem de kullanılmıl soğuk bujileri taktım o sorun bir daha hiç olmadı. Motoru normal şekilde durduruyorum yani park ettikten sonra hemen hiç beklemeden, bazen belki bir iki saniye  motorun sesini biraz duyup kapatıyorum. Sorun olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fabrika çıkışı bu araçta soğuk buji mi var, sıcak buji mi peki?

Onu ben de tam bilmiyorum cunku aracı aldığımda önceki sahibi en az bir kere bujileri değiştirmiş

RE7C-L sıcak buji olarak geçio ve yeni araç alındığında hani ilk iş olarak buji değiştirilir ya, ben de RX8'i aldığımda ilk iş olarak yeni buji NGK RE7C-L aldım ve  taktım ancak sonraki aylarda aracı daha seyrek kullandığım dönemde fark ettim soğukken zor çalışmaya başladı.Kablolardandır, ateşleme bobinindendir, aküdendir, filtredendir, krank sensöründendir, reset atılmamıştır, vs... hepsi değişti, elden geçti ancak hala daha soğukta zor çalışıodu.

Ve ancak ondan sonra bujilerden şüphelendim, üstünden çıkarıdğım bujilerde RE8C-L yazıyordu ve henüz onları çöpe atmamıştım aldım o eski bujileri taktım, sorun düzeldi! Motor isterse 1 ay çalışmadan yatsın, zorlanmadan ilk çalışmayı yapıyordu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli araba kullanmadığım için pek bilmiyorum. Bütün benzinlilerde bu sıcak buji soğuk buji olayı var mıdır? Tecrübe edineyim  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değerli yorumlarınız için teşekkürler. Genelde sert kullanırım ozaman kaliper kapağı gereksiz. Buji olayını nasıl anlarız acaba.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Değerli yorumlarınız için teşekkürler. Genelde sert kullanırım ozaman kaliper kapağı gereksiz. Buji olayını nasıl anlarız acaba.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Kaliper kapağı tamamen gereksiz.  onları yerinden çıkarırken, 20 yıllık tamircim o kaslı kolları elleri ile güç bela çıkarabildi. araba giderken yerinden çıkmasın diye manyak yapıştırmışlar. ya bir de renk olsun istiyorsan renkli balatalar var, örn benim balatalar sarı renk ve ı da çok değişik güzel görünüo

Buji olayını anlamanın en iyi yolu, üstündekileri söküp numarasına bakmak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX8 'de var. sıcak soğuk buji olayı. İddiaya göre sıcak buji motor bir kere ısındıktan sonra daha iyi performans gösteriomuş. Ancak sıcakta ne performans gösterirse göstersin anlamsız cunku sogukta motor ciddi zorlanıo, devir alamıo, devir alamayınca bir de zengin karışımlı benzin egzostan tam atılamayınca , benzin egzosta yanıp egzosta patlama sesi yapıo 2-3 adet, bazen 4-5 adet. O ses ile tüm komşular anlıo ki ben arabayı çalıştırıyorum. Kabul edilemez bir durum bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

RX8 'de var. sıcak soğuk buji olayı. İddiaya göre sıcak buji motor bir kere ısındıktan sonra daha iyi performans gösteriomuş. Ancak sıcakta ne performans gösterirse göstersin anlamsız cunku sogukta motor ciddi zorlanıo, devir alamıo, devir alamayınca bir de zengin karışımlı benzin egzostan tam atılamayınca , benzin egzosta yanıp egzosta patlama sesi yapıo 2-3 adet, bazen 4-5 adet. O ses ile tüm komşular anlıo ki ben arabayı çalıştırıyorum. Kabul edilemez bir durum bence.

Lastik kısmının bir resmini gönderirsen çok sevinirim abi.

Birde arabada yeniyim buji sökme felan daha yerlerini dahi bilmiyorum. Arabaya bi f1 çakar yapayım dedim takabilen yer bulamadım daha.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ElmRdz.jpg

jJgWOL.jpg

Çok şıkmış boyatmak daha mantıklı

Birde hava kanallı diskleri sonradan taktırdın galiba. Fiyat nedir abi 4 adet için birde normaline göre faydası varmı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şıklık konusunda hemfikiriz. Yanlız sadece balata üstü boyalı, kaliperler orj. kendi gri rengiyle. Bir de dikkat ettin mi benim jantların ortası da değişik ve sarı. Onlar da balata sarısı ile uyumlu.

Diskler hava kanallı ve boncuklu. 4'ünü geçen 800-900TL civarına almıştım, markasını unuttum fakat İngiliz üretimiydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şıklık konusunda hemfikiriz. Yanlız sadece balata üstü boyalı, kaliperler orj. kendi gri rengiyle. Bir de dikkat ettin mi benim jantların ortası da değişik ve sarı. Onlar da balata sarısı ile uyumlu.

Diskler hava kanallı ve boncuklu. 4'ünü geçen 800-900TL civarına almıştım, markasını unuttum fakat İngiliz üretimiydi.

Anladım abi teşekkürler. Şimdilik masrafa gerek yok zaten disklet yeni. Buji bobin ve kabloları değiştirmeyi düşünüyorum.

BHR varmış tavsiye ediyomusun abi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BHR çok kullanan var fakat ben tavsiye etmem. Cunku RX8'i 2012'de aldığımda üstünde  hala fabrika çıkış Mazda bobinler vardı ve sorunsuz çalışıyordu, çok yüksek devirler haric. Yüksek devirde bazen ateşleme kaçırıyordu egzosta patlama sesi olarak belli ediodu. 2013'te orj. Mazda bobin ile değiştirdim o sorun gitti. Ancak piyasada (Almanya'da , Amerika'da dahi!) orj görünümlü sahte Mazda bobinler dolaşıyor onlara dikkat, Geçen sene (dolar artmadan önce) tanesi 20TL maliyetli bobinleri 150TL'den satıyorlardı aynı dönemde (dolar eski kurundayken) orj. Mazda bobin Internette en az 175TL 'ydi. Buji ise NGK.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

BHR çok kullanan var fakat ben tavsiye etmem. Cunku RX8'i 2012'de aldığımda üstünde  hala fabrika çıkış Mazda bobinler vardı ve sorunsuz çalışıyordu, çok yüksek devirler haric. Yüksek devirde bazen ateşleme kaçırıyordu egzosta patlama sesi olarak belli ediodu. 2013'te orj. Mazda bobin ile değiştirdim o sorun gitti. Ancak piyasada (Almanya'da , Amerika'da dahi!) orj görünümlü sahte Mazda bobinler dolaşıyor onlara dikkat, Geçen sene (dolar artmadan önce) tanesi 20TL maliyetli bobinleri 150TL'den satıyorlardı aynı dönemde (dolar eski kurundayken) orj. Mazda bobin Internette en az 175TL 'ydi. Buji ise NGK.

Daha yeni olduğum için pek piyasaya bulaşnak istemiyorum. Servisinden değiştirmeyi düşünüyorum tabi gerek varsa. Araç 24 binde. Rölanti halinde iken bile hafif patlamalar duyuyorum sence neyden olabilir abi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Motor  çalışma sıcaklığına geldiğinde rölantide patlama sesi olmaması gerekli. Pek olağan birşey değil. Daha net konuşabilmem için sesi iyi bir şekilde kaydedip göndermelisin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...