Jump to content

Mazda CX-5 İzlenimleri - Test - Ayılma - Bayılma


Fotifoti
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Vergilendirme emisyona döndüğünde, buradaki tüm Mazda modelleri yenilenmiş olur, hükümet emisyona dönüşümden uğradığı vergi kaybını, benzin üzerindeki vergileri arttırarak çözer. Böylece vergisi ucuz, kolay alınabilir ama kullanılamayan araçlara sahip oluruz.

Ne dedi maliye bakanı? Dünya'nın en pahalı benzini bizde ama düzeltemeyiz, bütçemiz açısından önemli. Yani ÖTV ve MTV'de de işinize gelecek bir yenilemeyi beklemeyin.

vergilendirme emisyona dönsün hepsinden alalım birer tane... (mps hariç... :) )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 88
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • okkko

    12

  • Fotifoti

    23

  • mtutun

    13

  • EgeG

    10

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

benim tercihim benzinliden yana...

Eşim okula Captiva´sı ile gelen bayan bir öğretmenden bahseder bana arada sırada. Bende ona derim ki tamam söz sana bir CX-5 alacam. Sende 4x4 ile okula gidersin :)

Ama eldeki mevcut Mazda 3 ´te hani biraz daha gider diyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vergilendirme emisyona döndüğünde, buradaki tüm Mazda modelleri yenilenmiş olur, hükümet emisyona dönüşümden uğradığı vergi kaybını, benzin üzerindeki vergileri arttırarak çözer. Böylece vergisi ucuz, kolay alınabilir ama kullanılamayan araçlara sahip oluruz.

Ne dedi maliye bakanı? Dünya'nın en pahalı benzini bizde ama düzeltemeyiz, bütçemiz açısından önemli. Yani ÖTV ve MTV'de de işinize gelecek bir yenilemeyi beklemeyin.

hah gördün mü? Takmaya takan biz değiliz , başımızdakiler :) e balık baştan kokar :P

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vergilendirme emisyona dönsün hepsinden alalım birer tane... (mps hariç... :) )

ama mps çok güzel :( yazık değil mı mps'ye . Onu da alalım, cuma akşamları bineriz :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vergi emisyona döndüğünde muhtemelen dizele ayrı bir bindirim gelir. Sanırım distribütörlerin son oyunarından sonra(520 ve e180 ve gelecek olan muhtemel 1,4 A6) sonra emisyon falan değil direk sınıf vergisi gelecek işler karışacak:)

Ben ısrarlar CX-5'in dizelinin benzinlinin iki katı torka sahip olmasına rağmen yolda iki katı fark olmayacağını düşünüyorum. Hatta dergilerimi bir kurcalayayım ikisinin de testi mevcuttu. Mustafa abinin dediği gibi aradaki farka rx8 alınır gezilir:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Vergi emisyona döndüğünde muhtemelen dizele ayrı bir bindirim gelir. Sanırım distribütörlerin son oyunarından sonra(520 ve e180 ve gelecek olan muhtemel 1,4 A6) sonra emisyon falan değil direk sınıf vergisi gelecek işler karışacak:)

Ben ısrarlar CX-5'in dizelinin benzinlinin iki katı torka sahip olmasına rağmen yolda iki katı fark olmayacağını düşünüyorum. Hatta dergilerimi bir kurcalayayım ikisinin de testi mevcuttu. Mustafa abinin dediği gibi aradaki farka rx8 alınır gezilir:)

niye dizele ek gelsin ki? Euro 6 zaten . Ama sınıf vergisi icad eder bunlar o olur :)

Düşünmeden bir kullan derim :) tabi iki kat fark olmaz ama seni çok şaşırtacak eminim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

verginin türkiye'de emisyona geçtiği bir gün olursa o gün ben beyaz saç çıkarmaya başlamış olurum artık  :D Bir güzel para alıyorlar neden değiştirsinler ki ? AB kuralları ağızlarda sakız oldu.  Ben %100 emisyona bağlı bir vergilendirme beklemiyorum. Böyle birşey olursa bence şöyle olur: Yine motor hacmi üzerinden vergilendirme yaparlar atıyorum eğer euro 6 ise vergiden %6 indirir euro 5 ise %6 ekler  :D mazda cx-5 2.2 den alınan vergi de %124 olur  :D Diğer 2.2 araçlardan alınan vergi de %136 olur. Zaten euro6 uyumlu otomobillerin sayısı çok az, çoğu araç euro5.

Çevreyi destekliyoruz, çevreyi destekleyene indirim yapıyoruz, biz vergilendirmeyi ab'den öğrenecek değiliz, çevreci olan ucuza araba alıyor derler, euro6 motora %6 indirim, euro 5 motora %6 zam koyarlar  :D Artık neler olabileceğini tahmin etmek zor değil :D

Bizler de 1.6 otomatik d segmenti mazda6ya binemediğimiz için, skoda superb'e,  crossover cx5e binemediğimiz için tiguan'lara bineriz :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

niye dizele ek gelsin ki? Euro 6 zaten . Ama sınıf vergisi icad eder bunlar o olur :)

Düşünmeden bir kullan derim :) tabi iki kat fark olmaz ama seni çok şaşırtacak eminim :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Fatih'çim her iki motor seçeneğini kullandım. 2.2 Dizel motor beni gerçekten çok şaşırttı. Oldukça yüksek bir performans bekliyordum. Ama bu konuda yanılmışım. Benzinli motora göre elbette hissedilebilir bir fark var. Ama bu fark senin de dediğin gibi çok yüksek değil. Aradaki tork farkından dolayı ister istemeden, insanın beklentileri de yüksek oluyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fatih'çim her iki motor seçeneğini kullandım. 2.2 Dizel motor beni gerçekten çok şaşırttı. Oldukça yüksek bir performans bekliyordum. Ama bu konuda yanılmışım. Benzinli motora göre elbette hissedilebilir bir fark var. Ama bu fark senin de dediğin gibi çok yüksek değil. Aradaki tork farkından dolayı ister istemeden, insanın beklentileri de yüksek oluyor.

İlhan bu bakış açında şu an ki kullandığın Mazda3 dizelin performansı etkili olabilirmi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fatih'çim her iki motor seçeneğini kullandım. 2.2 Dizel motor beni gerçekten çok şaşırttı. Oldukça yüksek bir performans bekliyordum. Ama bu konuda yanılmışım. Benzinli motora göre elbette hissedilebilir bir fark var. Ama bu fark senin de dediğin gibi çok yüksek değil. Aradaki tork farkından dolayı ister istemeden, insanın beklentileri de yüksek oluyor.

abi tork hissedilir ama arkaya yük bağladığın yada yokuş çıkışında anlaşılır o . Boşa gitmiyordur o tork , sadece düz kullanımda iki kat fark hissedilmemesi doğal .

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu tip araçlar hafta sonu gazlayıp bir yerlere gitme araçları aynı zamanda dolayısıyla bagaj full , araç içi de  dolu oluyor.... Dizeli , benzinlisine oranla çok rahat ettirir böyle yüklüyken...

Asıl dizel , benzinli farkı o zaman belli eder kendini...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben CX5 dizeli de kullandım. 0-100'leri arasında galiba 0, 2 sn kağıt üstü fark var ama kullanımda birebir aynı hissediyorsun. Gerçek fark ara hızlanmalarda ama o da 2 katını bırak, belki % 10-15 bir fark var. Yanikesinlikle ve kesinlikle performans açısından değmez. Litre olarak tüketimde de çok büyük fark yok. Sürüş ve yol tutuş olarak ise, benzinli çok önde, doğal olarak... Dizeli test etseydim, Subaru alabilirdim. Õzetle Skyactiv mantığı açısından da, Mazda sürüş dinamizmi açısından da dizel versiyonu beğenmedim.

Vergi emisyona döndüğünde muhtemelen dizele ayrı bir bindirim gelir. Sanırım distribütörlerin son oyunarından sonra(520 ve e180 ve gelecek olan muhtemel 1,4 A6) sonra emisyon falan değil direk sınıf vergisi gelecek işler karışacak:)

Ben ısrarlar CX-5'in dizelinin benzinlinin iki katı torka sahip olmasına rağmen yolda iki katı fark olmayacağını düşünüyorum. Hatta dergilerimi bir kurcalayayım ikisinin de testi mevcuttu. Mustafa abinin dediği gibi aradaki farka rx8 alınır gezilir:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki abi 4 kez Avustralya ralli şampiyonu olmuş Simon abimize niye dizelini veriyorlar sence performans testi için ?

Sendeki benzinli de böyle tozu dumana katarak dönebiliyormu virajları abi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben CX5 dizeli de kullandım. 0-100'leri arasında galiba 0, 2 sn kağıt üstü fark var ama kullanımda birebir aynı hissediyorsun. Gerçek fark ara hızlanmalarda ama o da 2 katını bırak, belki % 10-15 bir fark var. Yanikesinlikle ve kesinlikle performans açısından değmez. Litre olarak tüketimde de çok büyük fark yok. Sürüş ve yol tutuş olarak ise, benzinli çok önde, doğal olarak... Dizeli test etseydim, Subaru alabilirdim. Õzetle Skyactiv mantığı açısından da, Mazda sürüş dinamizmi açısından da dizel versiyonu beğenmedim.

2.0'mı test ettin dayı? Çünkü ben 2.2 üzerinden konuşuyorum . Beni ayıltıp bayılttı

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2.0 dizel yok ki, yiğenim!  Benim kullandığım 2.2 dizel 175 bg versiyonuydu. Bunun bir de 2.2 150 bg versiyonu var.

Tekraren söylüyorum, performans farkı (2.0 benzinliye göre) kaybedilen sürüş dinamizmine değmez. Tüketimde de litre olarak büyük avantaj yok.

Bir Avrupa otomobil magazininde okuduğum kadarıyla özellikle 150 bg dizeli tavsiye ediyorlar. Tüketiminin de, sesinin de, fiyatının da daha düşük olduğunu ve ciddi bir performans farkı hissedilmediğinden bahsetmişler.

Türkiye'de zaten %130 ÖTV ile 2.2 dizel modeller satış hedefinde değildir. Bu sebeple üzerine de fazla düşünmeye gerek yok bence...

2.0'mı test ettin dayı? Çünkü ben 2.2 üzerinden konuşuyorum . Beni ayıltıp bayılttı

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Subaru Forester 2.5 XT Turbo 230 bg aracımızla yeni ve kesintisiz 1.700 km yaptım.

CX-5 daha modern, daha donanımlı, daha güvenli, daha teknolojik, daha güzel dizayn edilmiş, daha aerodinamik, daha hafif, içi daha kaliteli, şanzıman daha iyi vb. liste uzar, gider....

Forester ise tek kelime ile daha Vay Canına! Bırakın CX-5'leri, CR-V'leri, Almancıların her çeşit Mercedes, BMW, VW, Audi'lerinin hallerini bir görecektiniz. Ne güç, ne yol tutuş hiç şansları yoktu.

Bu arada içinde 7 kişi ve onların bagajları, tavan bagajları olan bir Mazda 5 (alman plaka) düz yolda beni geçti bir ara. İlerideki ciddi yokuşta benim onun yanından geçerkenki aramızda oluşan hız farkı, kanuni hız sınırına eşitti sanırım...

Bu arada Forester'da çift gözlük kabı var tavanda. Biri güneşi biri numaralı için, ben gözlüğümü oraya koyuyorum...

Subaruya binmiştir , karıştırdı heralde yine araçları , bu aralar gözlüğünü bulamıyor bir türlü biliyorsunuz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...