Jump to content

Mazda RX-8 Lastik Seçimi


Karsiyakaliozi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar yeni aracıma lastik almam gerek kin ne lastik kullanıyor nedir ne deyildir paylaşırsak sevinirim şu an üzerinde s001 var sanırım aracın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim aracın önceki sahibi geçen Kasım'da yeni taktırmış. Bu yaza girerken yazlıklastik almak istedim aslında fakat... jantlardan söktür tekrar taktırmayı istemedim, yazlık lastik için orj. jant baktım bulamayınca vaz geçtim. Akşamları kullanıyorum daha çok asfalt normal sıcaklığa döndüğü için lastik en alt düzeyde aşınıyor ki zaten drift, yanlama, arkayı attırarak manevra falan gibi hareketlerden yapmıyorum. O şekilde kullansan, en sağlam yaz lastiğini bile düzlersin

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

arkadaşlar merhaba aracıma lastik bakıyorum çoğu markada aynı model aynı sınıf 93 y mesela yanında xl yazanlar daha ucuz xl güçlendirilmiş yanal destek v.s gibi şeyler yazmışlar normal binek araç da xl alınabilirmi  ağırlık farklımıdır ses fazlamıdır ne götürüsü olur karar veremedim örnek fiyatlar aşağıda .

Bridgestone Potenza S001 225/40R19 93Y XL Lastik

Bridgestone Potenza S001 RFT - Run Flat 225/40R19 89Y

Michelin 225/40R19 ZR 93Y XL Pilot Sport PS2 Lastik

xl lastikler run flat olmuyor sanırım genelde oyle gördüm.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

XL (extra load) yani daha fazla yük kaldırabilen takviyeli yanak anlamındadır. Yalnız bu RFT (run flat tire) ile kesinlikle aynı değil. RFT lastikler içlerindeki hava boşalsa bile, belli bir hızı aşmadan (örneğin 80 km/h) ve belli bir mesafeyi katedebilen (100 km gibi) lastiklerdir. Yani sizi emniyetli bir yere, tercihen de bir lastikçiye ulaştırmaktır maksat. Ancak tamir edilemezler ve değişmeleri gerekir. Ben hiç tercih etmiyorum, çünkü sürüş karakterinde de ciddi farklar yaptıkları gibi, örneğin Ankara yolunda lastiğim patladı, bu ölçü ve markada lastiği Düzce'de nerede bulacağım?

XL lastikler ise, aslında yanakları takviye edilmiş normal lastiklerdir. Yol sesi ve konforunda sürücünün hissedebileceği çok ciddi farklar olmaz. Benim her aracımda sürekli tercih ettiğim bir türdür. Normal lastiklerden daha fazla yüke gelebilirler ama dikkat! Daha fazla da hava uygulamak gerekir. Yoksa üreticinin normal lastikler için tavsiyesi 30 ise, siz XL lastiklere 30 hava uyguluyorsanız, normal lastiklerle aynı yük kapasitesi olarak düşünmeniz gerekir.

Peki neden XL kullanıyorum? Ben XL lastikleri üreticinin (Mazda) tavsiye ettiği normal lastik havasında kullanıyorum. Çünkü benim amacım daha fazla yük taşımak değil. Yanaklar daha takviyeli ve sert olduğundan direksiyon tepkilerini iyileştirmek ve 40 yanak lastiklerin çukurlarda yanak hasarı riskini düşürmek.

Eğer verdiğiniz lastiklere dikkat ederseniz, XL olmayan normal S001'in yük endeksi 89, aynı marka, model ve ölçüdeki XL S001'in ise 93.

Bu arada PS2 size tavsiye etmiyorum, aynen RE050A tavsiye etmediğim gibi. Bu iki lastik de öncelikle kuru hava için geliştirilmiş, kuru asfaltta mükemmel sonuç veren, ancak ıslakta vasat performans veren lastikler. Zaten Bridgestone bunu dengelemek için S001'i RE050A yerine, yine ayn ı amaçla da Michelin PS3'ü, PS2 yerine geliştirdi.

Eğer bana ben pistte kullanacağım, kuru asfaltta pist performans keyfi yapacağım derseniz, size önereceğim lastik PS2 olurdu. Ancak yıl boyu aracımı her havada (İzmir'de tabi) kullanacağım derseniz S001 olurdu... (özel not; S001'in 2013 üretimini, en kötü 2012 üretimini bulmaya çalışın)

arkadaşlar merhaba aracıma lastik bakıyorum çoğu markada aynı model aynı sınıf 93 y mesela yanında xl yazanlar daha ucuz xl güçlendirilmiş yanal destek v.s gibi şeyler yazmışlar normal binek araç da xl alınabilirmi  ağırlık farklımıdır ses fazlamıdır ne götürüsü olur karar veremedim örnek fiyatlar aşağıda .

Bridgestone Potenza S001 225/40R19 93Y XL Lastik

Bridgestone Potenza S001 RFT - Run Flat 225/40R19 89Y

Michelin 225/40R19 ZR 93Y XL Pilot Sport PS2 Lastik

xl lastikler run flat olmuyor sanırım genelde oyle gördüm.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada hatırlayamadım deyip, demediğimi? Yeni aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşallah! Makyajlı versiyonu tercih ettiğinize de sevindim.

detaylı cevap için teşekkür ederim 2013 üretimi tercihim zaten 2012 düşünmem xl devam o zaman

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kullanım kitapçığında lastik basıncı için 32 PSI diyor. Nitekim 4'üne de 32 PSI basıyorum

Üzerindeki lastikler ise 225/45 R18 Goodyear UG 8 Performance Kış Lastiği Kasım 2012 'de takıldı. 4'ü 1800TL tuttu. Şimdiki € kuru ile artmıştır.

Araçla sanayi bölgelerinde, inşaat alanlarında şantiyelerde dolaşmamak lazım cunku lastiği kesici şeyler genelde hep oralarda giriyor. Run Flat lastik olayı kulağa hoş geliyor da 80km'ye kadar hızlarda tutabiliyor galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada hatırlayamadım deyip, demediğimi? Yeni aracınız hayırlı olsun, kazasız belasız kullanın inşallah! Makyajlı versiyonu tercih ettiğinize de sevindim.

Teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kullanım kitapçığında lastik basıncı için 32 PSI diyor. Nitekim 4'üne de 32 PSI basıyorum

Üzerindeki lastikler ise 225/45 R18 Goodyear UG 8 Performance Kış Lastiği Kasım 2012 'de takıldı. 4'ü 1800TL tuttu. Şimdiki € kuru ile artmıştır.

Araçla sanayi bölgelerinde, inşaat alanlarında şantiyelerde dolaşmamak lazım cunku lastiği kesici şeyler genelde hep oralarda giriyor. Run Flat lastik olayı kulağa hoş geliyor da 80km'ye kadar hızlarda tutabiliyor galiba.

run flatlarda lastık basınç uyarı sistemi gerekiyor şartmı deyil ama genelde oluyor eski aracımda mesela vardı ama lastıkler normaldı  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Run Flat lastiklerde basınç uyarı sistemi bulunması kanuni bir zorunluluk. Olmayan araçlara hiçbir üretici RFT lastik takamaz veya öneremez. Kullanıcı sonradan takabilir ama çok tehlikeli olur.

run flatlarda lastık basınç uyarı sistemi gerekiyor şartmı deyil ama genelde oluyor eski aracımda mesela vardı ama lastıkler normaldı  :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bizim versiyonda da tüm lastiklere Mazda 32 PSI öneriyor.

Benim kullanım kitapçığında lastik basıncı için 32 PSI diyor. Nitekim 4'üne de 32 PSI basıyorum

Üzerindeki lastikler ise 225/45 R18 Goodyear UG 8 Performance Kış Lastiği Kasım 2012 'de takıldı. 4'ü 1800TL tuttu. Şimdiki € kuru ile artmıştır.

Araçla sanayi bölgelerinde, inşaat alanlarında şantiyelerde dolaşmamak lazım cunku lastiği kesici şeyler genelde hep oralarda giriyor. Run Flat lastik olayı kulağa hoş geliyor da 80km'ye kadar hızlarda tutabiliyor galiba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Run Flat lastiklerde basınç uyarı sistemi bulunması kanuni bir zorunluluk. Olmayan araçlara hiçbir üretici RFT lastik takamaz veya öneremez. Kullanıcı sonradan takabilir ama çok tehlikeli olur.

Lastikci kriteri lastik basınc sistemi varmı sorusu ona gore rft dıyor senın lastıkler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tam tersi mümkün, yani lastik basınç gõstergesi olup, rft lastik olmayabilir. Õrneğin benim CX5.

Lastikci kriteri lastik basınc sistemi varmı sorusu ona gore rft dıyor senın lastıkler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik konusunda zorlanıyorum  :) şu ana kadar bulduklarım pırelli p zero henuz tr ye gırmemıs mal beklenıyor 1-2 hafta içinde 515 tl fiyat verildi tarih yenidir büyük ihtimal  ,brid. s001 kampanya var şu an 595 tl 1-2 bayiye sordum yok depoda da yok görünüyor  belki bayinin birinden çıkabilir tarih belirsiz , toyo t1s sport diye geciyor 368 tl testlerde fena sonuçlar almamış hazır var depodan çekilicek 2012 lastiği olması kuvvetle muhtemel  şu an hazırda çıkanlar bunlar lastiklerim bitik durumda olduğundan beklemk istemiyorum toyo düşünüyorum ne dersiniz arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyo kötü bir lastik değil, ben CX-5'de kullanıyorum, memnunum. Sonuçta Çin işi değil, Orijinal Japon malı. Ama belirttiğin modelle ilgili tecrübem yok. Bir Bridgestone, Michelin olduğunu sanmıyorum ama çok uzak ara da olduğunu sanmıyorum. Yine de bu modeli kullanmış birisinden yorum alabilsen daha iyi olur.

Lastik konusunda zorlanıyorum  :) şu ana kadar bulduklarım pırelli p zero henuz tr ye gırmemıs mal beklenıyor 1-2 hafta içinde 515 tl fiyat verildi tarih yenidir büyük ihtimal  ,brid. s001 kampanya var şu an 595 tl 1-2 bayiye sordum yok depoda da yok görünüyor  belki bayinin birinden çıkabilir tarih belirsiz , toyo t1s sport diye geciyor 368 tl testlerde fena sonuçlar almamış hazır var depodan çekilicek 2012 lastiği olması kuvvetle muhtemel  şu an hazırda çıkanlar bunlar lastiklerim bitik durumda olduğundan beklemk istemiyorum toyo düşünüyorum ne dersiniz arkadaşlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yurtdışı test siteleri var orda fena görünmüyor mesela t1r modeli tr de revaçda ama ts daha iyi bi lastik görünümünde testlerde, ıslakda çok başarılı olmadığı söyleniyor genelde toyonun para çokomel eğrisi burdada kendini gösteriyor tabi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Toyo uygun fiyatıyla benimde aklıma takılmıştı bir ara, yeterli inceleme bulamamıştım internet sitelerinde. Ama o ebat için ciddi çok uygun bir fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Alınmaz da değil yani, Özkan. Bana halen üretim tarihi ile dönemediler Bri için...

Toyo uygun fiyatıyla benimde aklıma takılmıştı bir ara, yeterli inceleme bulamamıştım internet sitelerinde. Ama o ebat için ciddi çok uygun bir fiyatı var.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...