Jump to content

Skyactiv Mazda3 1.5 120 Hp Otomatik Yakıt Verileri


lucasthehacker
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

şehiriçi ortalama yakıt tüketimi konusunda bişey söylemek istemiştim. şehirden şehre çok fark ediyo. mesela eskişehirde o kadar çok trafik ve trafik lambası oluyo ki. 500 metre yolu on dk da aldığımı biliyorum. birazda böyle düşünelim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yakıt tüketimi konusu don lastiği gibi çektikçe uzayan bir konu. Başı sonu olmadığı için güncel verilerden bir demet daha eklemekte bir sakınca yoktur sanırım; 

 

Araç :                                           Yeni Mazda 3 sedan otomatik

Yer:                                              Ankara şehir içi kullanım

Kullanım saatleri :                        Mesai saatleri

Tek kullanımda en az mesafe :    15 km.

Klima :                                          Açık

Güzergahta rampa:                      var

 

Tüketim : 9 litre/100 km

 

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir aranızda değildim. meşkuliyetlerimden dolayı pek paylaşım yapamadım. fırsat bulmuşken bende yeni değerlerimi paylaşmak isterim. eskiden 8.4 lt civarlarında olan aracım sanırım yeni yeni kendine geliyor. soğuklar ve yoğun mesai çıkışlarında kullanmış olmama rağmen aracın yakıt tüketim değerleri şuan 7.4 -7.5 civarlarına kadar indi. ama araç sıcak havalarda 6 lt ve biraz uçuk olsada söylemeyi düşünüyorum ( 5 lt) tüketimleri görecek gibi duruyor. tabi fazla yoğun olmayan dur kalk olmayan yollarda...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir aranızda değildim. meşkuliyetlerimden dolayı pek paylaşım yapamadım. fırsat bulmuşken bende yeni değerlerimi paylaşmak isterim. eskiden 8.4 lt civarlarında olan aracım sanırım yeni yeni kendine geliyor. soğuklar ve yoğun mesai çıkışlarında kullanmış olmama rağmen aracın yakıt tüketim değerleri şuan 7.4 -7.5 civarlarına kadar indi. ama araç sıcak havalarda 6 lt ve biraz uçuk olsada söylemeyi düşünüyorum ( 5 lt) tüketimleri görecek gibi duruyor. tabi fazla yoğun olmayan dur kalk olmayan yollarda...

Selam Emre. Kontağı açap-kapatman arasında ne kadar yol yapıyorsun? Ve aracın kaç km de?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir aranızda değildim. meşkuliyetlerimden dolayı pek paylaşım yapamadım. fırsat bulmuşken bende yeni değerlerimi paylaşmak isterim. eskiden 8.4 lt civarlarında olan aracım sanırım yeni yeni kendine geliyor. soğuklar ve yoğun mesai çıkışlarında kullanmış olmama rağmen aracın yakıt tüketim değerleri şuan 7.4 -7.5 civarlarına kadar indi. ama araç sıcak havalarda 6 lt ve biraz uçuk olsada söylemeyi düşünüyorum ( 5 lt) tüketimleri görecek gibi duruyor. tabi fazla yoğun olmayan dur kalk olmayan yollarda...

 

 

biraz fazla uçuk oldu 

 

malum kış ile yaz arasında 1 lt civarı oynaması doğal oda 6.5 civarı iner haliyle yazında klima devreye giriyor o faktör var 

 

 

ben ankara bursa arası 4.9 gördüm tüm ortalamada 

 

diyebilirimki şekir 6 altına inmek imkansız :)  6-7 arası makul ve kabullenilebilir değerler 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Belki de siz haklısınız ancak ben klima faktörünü unutmuştum. ayrıca 5 lt derken 5. 0 değil daha çok 5.9 gibi olabilir demek istedim. haklısınız anlatırken öyle bir yanlış anlaşılmaya meyil vermişim. ve bende uçuk olduğunu kabul ederek yazmıştım :)  yinede yakıt tüketim konusunda gerçekten iyiye gidiyorum . şuan güncel yakıt tüketimim 7.2 lt. fotoğrafı nasıl yükleyeceğimi bilmediğim için henüz foto atamadım. en yakın zaman da onu da başarmaya niyetliyim :)

bu arada şuan ki yol güzergahım ( ev - iş arası sadece gidiş) 6 km. ama yol düz. hiç rampa yok. sabah ve akşam mesai çıkışlarında yoğun trafik oluyor. biraz erken çıkıp trafikten kurtulmaya çalışıyorum. ardından neredeyse her akşam hanım ile bir yerlere gider geliriz. bu yolculukta git gel yaklaşık 10-20 km arasında değişiyor. yani günlük ortalama 25 km civarı yol yapıyorum. en güncel bilgileri tekrar paylaşmaya çalışırım.bu arada aracım şuan 5000 km. olmak üzere... herkese sağlıklı ve eğlenceli sürüşler...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzergahta rampa olmayışı yakıt tüketimi açısından büyük avantaj, rampa çıkışları, inişlerindeki kazanımdan daha fazlasının tükenmesine neden oluyor.

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Size katılıyorum. ayrıca mevsim şartlarına bağlı olarak aracı ilk çalıştırmada beklediğimden fazla tüketim yapıyor. dikkatinizi çekmiştir. aracı ısıttıktan sonraki değerler ile araç soğuk iken yola çıktığınızda elde edilen değerler arasında küçümsenmiyecek fark oluyor. tecrübe ile sabittir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar herkese merhaba. Yakıt tüketimi bahsedildiği üzere yoruma açık ve değişkenleri olan bir konudur. Daha önceki araçlarımla da katalog verisini aşağı yukarı 0,5 lt ile tutturmuş biri olarak bu aracımda da tutturabiliyorum. Araç 2500 km. yaklaşık 2 aydır kullanıyorum. Karma yakıt tüketimi hava sıcaklığına bağlı olarak 5,4 lt - 5,9 lt arasında. Aynı şartlarda dizel bir araç 6,2 lt. , tsi 1,2 7.0 lt. yakmaktadır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar İstanbulda okuyorum ve Ankaralıyım. Aracım salı günü Konyadan Ankaraya getirilecek. Ben de Ankaradan aracımı gidip İstanbula getireceğim. Uzun yolun rodaj için iyi olacağını düşünüyorum konuyla ilgili bilgilendirir misiniz? Bir de yol boyunca geçmem gereken bir hız var mı ya da devir anlamında belli devirlerin üzerine çıkmamalı mıyım? Ayrıca sizce yakıt tüketimi daha rodajdayken Ankaradan İstanbula ne seviyelerde olur?

 

Şididen teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rodajda uzun sure sabit devir gitmemek Lazım diye biliyorum. Cruise açmadan gitsen daha iyi. Artik araçlar yeni teknoloji olduğu için rodaji öyle fazla kafaya takmaya gerek yok. Yine de sıkıştırmadan, uzun sure sabit devirde kullanmadan git.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Rodajda genel kanı;  ilk 500 km de ani frenden kaçınmak, düşük devirde gaza yüklenmemek, sabit hızla gitmemek, maksimum hızın %75 ini aşmamak gibi.

 

Birde şöyle bir alıntı yaptım.

 

Selamlar.

 

  1. öncellikle rodaj nedir, ve gerçektende yeni araçlarda rodaj diye bir şey artık yokmudur?




    rodaj aracınızın motor bloğunda bulunan piston, segman ve piston yuvası/duvarı arasındaki kaynaşma süresidir.



    pistonlarınız yukarıdan aşağı çalışırken kendisi ile piston yuvası/duvarı arasındaki yüzeydeki boşluğu segman doldurur.



    bu segman pistonun etrafına sarılı ve yanma,patlama sırasında oluşan basınç altında piston yuvasına doğru yaylanarak açılır.


    bu boşluğu doldurarak motor yağının segmanın altında kalmasını, yanma odasına girmemesini sağlar yani süpürme işlevi görmektedir.




    istenilen, arzulanılan piston yuvası tertemiz bir yüzeye sahip olsun, segmanlar piston yuvasına mikron değerindeki boşlukları bile doldurarak çalışsın.



    sıfır motorların piston yüzeyi mükkemmel bir yuvarlak olamaz, aynı şekilde pistonlarda, aynı şekilde segmanlarda, bunların her birinde ufak tefek (gözle görülemeyen mikron büyüklüğünde) boşluklar vs bulunur ve hepsi birleşince çalışan bir motordaki basınç altında yağın yanma odasına geçebilmesine sebeb olurlar.





    işte rodaj burada devreye girmektedir, mühendislerin bu durumu önleyeibilmek adına bulduğu yöntemin adı rodajdır ve çalışma prensibi şu şekildedir.



    piston yuvası yüzeyine kasti olarak mühendisler zımparamsı bir madde uygularlar, bu madde et kalınlığı bol olan segmanları motor çalıştıkça, yukarı aşağı indikçe ve segmanlar basınç altında bu zımparamsı yüzeyli piston yuvasına bastırdıkça traşlarlar.



    bu süre zarfında hem segmanlar o zımparamsı maddeyi yoketmeye başlar piston yüzeyini temizlerle, hem o zımparamsı madde segmanı traşlar ve zamanla birbirlerine uyuşarak jük diye oturmalarını sağlarlar.



    bu sayede başta döküm olan motor bloğu,piston ve segmanlardaki mikron olan boşluklar kapanmış olur,tam anlamıyla sızıntısız sağlıklı motor elde edilir.




    peki yeni araçlarda bize rodaj artık yok deniliyor, bu doğrumu?



    HAYIR! HEMDE KESİNLİKLE HAYIR BU YANLIŞ!!



    piston yüzeyinde bulunan bu zımparamsı madde kullanım tarzına,motor karekteristiğine göre 1000-1500km boyunca orada kalır ve işlev görür.



    yine bu zımparamsı maddenin temizlenmesi için gerekli olan şey segmanlara gelecek olan basınçtır, bu basıncın oluşabilmesi için motora yük binmesi gerekir.




    bu sebeb ile hiçbir fabrika ne motorunuzu araca takıp aracınızı sürerek yük bindirecektir nede hiçbir fabrika sırf rodaj süresini atlatabilmek için 1000-1500km kadar yakıt yakacaktır.




    fabrikaların yaptığı rodaj süresini sizin insan hatanıza mahruz kalmadan profosyonelce rodaj süresini sadece başlatmaktır,bu makinalara motorun bağlanıp 20dk çalıştırılmasından öte bir şey değildir. yani rodajın kalbi bu ilk andır ama daha çok fazlası vardır,


    işleminiz bitmemiştir burada 1000-1500km sizede düşecek olan görev vardır. bu sebebtendirki kullanım kılavuzunda talimatlar vardır aksi takdirde olmazdı.





    RODAJ Süresinde yapılmaması gerekenler:



    1) 1000km dolmadan 2500rpm üzerine çıkmaktan sakınmak



    2) boş vitesde yada park halinde çalış vaziyetde aracı bırakmak



    3) sabit hızda aracı sürmek





    burada istediğiniz segmanlara o zımparamsı madde ile uyum sağlayabilmektir, bunun için yukarıdada bahsettiğim gibi 1000km vaktiniz vardır hatta en kritik olan süresi ilk 250-500kmdir. segmanlara gerekli olan basınçtır, basınç olmadan segmanlar dışarı doğru yaylanmaz, piston yüzeyine teması az olur ve zımparamsı madde hiçbir işlev yapamadan kendiliğinden yağ ile yok olur.





    YAPILMASI GEREKENLER:



    1) motoru yük altında bırakmak, bu gidin araca 500kg yük koyun demek değildir, bu gaz pedalı ile olur.



    aracı bu ilk kritik süre zarfında ne kadar vites atar, düşürür, hızlanır, yavaşlarsanız vede bu hızlanmaları tam gaz yada verebildiğiniz kadar gaz ile 2500rpmi yakalar sonra bir üst vitese geçiş yaparsanız o kadar iyidir.



    2) 1000km'ye gelindiğinde aracın segmanları ile zımparamsı maddesi artık birbiri ile kaynaşmıştır, bu süreçten sonra zımparamsı maddesi olmayıp yinede kaynaşması gereken rulmanlarada fırsat vermeniz gerekir.



    bunun için araç 1000kmdeyken aracı bulabildiğinize uzun bir yokuş bulup, mümkünse araçta yük olup, klima,far vs açıp aracı sağ alıp


    sıfırdan o yokuşu 1-2-3 çıkabildiğiniz kadar vitesi kullanark çıkabildiğiniz kadar yüksek hıza vitesleri 4000rpmde atarak çıkmalısınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • sporenes
      Yazan: sporenes
      Ben mazda3 HB A/T alalı 3 hafta oldu. Yakıttaki belirsizlik dışında aracımdan çok memnunum. 2010 model İmprsv. HB kullananan arkadaşlarıma şunu sormak istiyorum. Bir depo ile kaç km gidiyorsunuz. bu arada aranıza yeni katışdığım için çok mutluyum. Mesleğim basın mensubu. 

×
×
  • Yeni Oluştur...