Jump to content

Skyactiv Mazda3 1.5 120 Hp Otomatik Yakıt Verileri


lucasthehacker
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mete abi senin için farklı bir başlık altında, yakıt verileri konusu açsak mı ?  :fiuw:  :fiuw:

 

Konu başlığı da ne olabilir ?

 

Devirli Kullanıma Bağlı 3.Nesil Mazda 3 Yakıt Sarfiyatları gib..... :D

İlhan bey pek isabetli olur :)   Şu anki ortalama 9,7 olmuş

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan bey pek isabetli olur : :)  Şu anki ortalama 9,7 olmuş

 

Benzinli motorda da 5000' den sonra hayat başlıyor, ben şahsen dayanamıyorum benzinliye bindiğimde devir yükseldikçe tizleşen motor sesini duymam lazım :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benzinli motorda da 5000' den sonra hayat başlıyor, ben şahsen dayanamıyorum benzinliye bindiğimde devir yükseldikçe tizleşen motor sesini duymam lazım :)

Katılıyorum. 6500 e kadar yolumuz var :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuyu biraz dağıtracağım ama, şehir içini 6.5'e düşürdüm. Kalkışlar sakin ama.

 

Fakat işten ayrılırken aracı çalıştırıp, eve varıp park ettiğim anda orta ekrandaki o sürüş için görülen değer 5.5 mi ne idi. Sanırım bu benim bu araçtaki rekorum. Çevre yolu üzerinden iş-ev arası 14 kilometre kat ettiğimi belirtmeliyim.

 

Hani sevindim de, o yüzden yazıyorum. :P

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum, özellikle arabayı çift egsoz yapınca kalkıştan itibaren gaza dokunur dokunmaz başlayan ve 2 bin devirden sonra vahşice hırıldayan sesten dolayı insan sürekli agresif kullanmak istiyor.  Her kalkışta gazlayarak, atak yaparak , öndeki araba şeridi kapatıyorsa ve yol vermiyorsa şerit değiştirip musait bir boşluktan geçerek, manuel' e alıp düzlüklerde vites düşürüp gazlayarak vs. şehir içi trafikte dur-kalk, kırmızı ışık vs. derken şehir içinde= 8.0 Litre yakıyor. 

Ayrıca start-stop sistemlerine gıcık olduğum için sart-stop'u genellikle devre dışı bırakıyorum. 

Çok sakinde kullansam şehir içinde rakam hiç değişmiyor, resetlesem bile yine 8 litre oluyor, o işe de anlam veremiyorum ayrı.

 

Şehirler dışı yollarda da yer yer dip gaz ve en sonda ki düğmeye basarak , manuel' e alıp kesiciye girerek hızlanmalar yaparak, rampaları 160 la çıkıp , düzlüklerde 200 yaparak şehir dışında da yine 8 Litre yakıyor.

Arabayı ani hızlanmalar için zorlamadan sadece gaza biraz daha çok basarak seri şekilde 120-140 Km civarında gidersem şehir dışında 6.5 Litre yakıyor.

 

Eğer ki gaza azıcık basıp düz yolda sabit hızda 100 km civarında gidersem şehir dışında 5 Litre yakıyor.

Peygamber sabrı modumu açtığımda 70-80-90 km ile sabit hızda giderek 3.5 litre, 4.2 litre, 4.5 litre değerlerini de gördüm, şahitlerim var :) .

  • Beğen 5
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yaklaşık 2 aydır kullanıyorum, özellikle arabayı çift egsoz yapınca kalkıştan itibaren gaza dokunur dokunmaz başlayan ve 2 bin devirden sonra vahşice hırıldayan sesten dolayı insan sürekli agresif kullanmak istiyor.  Her kalkışta gazlayarak, atak yaparak , öndeki araba şeridi kapatıyorsa ve yol vermiyorsa şerit değiştirip musait bir boşluktan geçerek, manuel' e alıp düzlüklerde vites düşürüp gazlayarak vs. şehir içi trafikte dur-kalk, kırmızı ışık vs. derken şehir içinde= 8.0 Litre yakıyor. 

Ayrıca start-stop sistemlerine gıcık olduğum için sart-stop'u genellikle devre dışı bırakıyorum. 

Çok sakinde kullansam şehir içinde rakam hiç değişmiyor, resetlesem bile yine 8 litre oluyor, o işe de anlam veremiyorum ayrı.

 

Şehirler dışı yollarda da yer yer dip gaz ve en sonda ki düğmeye basarak , manuel' e alıp kesiciye girerek hızlanmalar yaparak, rampaları 160 la çıkıp , düzlüklerde 200 yaparak şehir dışında da yine 8 Litre yakıyor.

Arabayı ani hızlanmalar için zorlamadan sadece gaza biraz daha çok basarak seri şekilde 120-140 Km civarında gidersem şehir dışında 6.5 Litre yakıyor.

 

Eğer ki gaza azıcık basıp düz yolda sabit hızda 100 km civarında gidersem şehir dışında 5 Litre yakıyor.

Peygamber sabrı modumu açtığımda 70-80-90 km ile sabit hızda giderek 3.5 litre, 4.2 litre, 4.5 litre değerlerini de gördüm, şahitlerim var :) .

Sen aracı çatlatacak kadar zorlamana rağmen 8 litre / 100 km değerini aşamamışsın, ee tecrübe denen kelime burada anlam buluyor zaten :)   Şaka bir yana gidip aracın altına bakayım belki depo falan deliktir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şahsi rekorlarım. Saplantı hâlinde olmasam da takip ediyorum değerleri.

 

Genel ortalamayı 6.4'e indirebildim. Kullandığım güzergâh sebebiyle olsa gerek, daha da düşmüyor. Sağdaki 5.5 ise (bildiğiniz gibi) o sürüşün raporu. Trafik çok rahattı bu sürüşte, belirtmem lazım. Genelde çevre yolunu kullanıyorum. Ev civarı ve okul civarı ara sokaklar ve lambalar yok değil.

 

Üç numaralı gök deleni mazur görün; petrolde sıfırlamıştım, çıkıp yolda istemeden tekrar sıfırlama yapınca namussuz dikiverdi oraya binayı. :)

post-10081-0-91601200-1444909718_thumb.j

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben 10 lt ortalama ile geziyorum ama hergün 2 km dik yokuşum var :) buda terse rekor sanırım geçebilen varmı 10 lt 'yi 

Ankara'nın havasından mıdır suyundan mıdır nedir, çok yakıyor burada bunlar :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim yol bilgisayarı 11 lt göstermeye başladı !!! daha önce 8.5 civarıydı , güzarga aynı şartlar aynı anlam veremedim.

Konuyu biraz dağıtracağım ama, şehir içini 6.5'e düşürdüm. Kalkışlar sakin ama.

 

Fakat işten ayrılırken aracı çalıştırıp, eve varıp park ettiğim anda orta ekrandaki o sürüş için görülen değer 5.5 mi ne idi. Sanırım bu benim bu araçtaki rekorum. Çevre yolu üzerinden iş-ev arası 14 kilometre kat ettiğimi belirtmeliyim.

 

Hani sevindim de, o yüzden yazıyorum. :P

siz nasıl başarıyorsunuz bunu sırrını paylaşın :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim yol bilgisayarı 11 lt göstermeye başladı !!! daha önce 8.5 civarıydı , güzarga aynı şartlar aynı anlam veremedim.

siz nasıl başarıyorsunuz bunu sırrını paylaşın :)

Bir tane daha paylaşayım dedim. Genel şehir içi ortalamasını 6.4'ten aşağı indiremedim. Sanırım bu kadar. Yukarı çıkıyor ama aşağı inmiyor (en azından benim kullanımımda ve sık kullandığım güzergâhımda). Fakat yine de o parkurda kullanırken 5'li değerler alıyorum, ama yine de kalkışlardaki 20'li 30'lu değerler sebebiyle genele pek yansımıyor bu.

Neyse. Valla özel bir sırrım yok aslında. :)

  1. Kalkışlarım sakin. 2000 devri geçmiyorum, ama kasten değil. Sakin basınca aracın kendisi 2000 civarında vites değiştiriyor zaten.
  2. İleriyi gözlemleyerek, kavşak veya ışıklara yaklaşımlarda erkenden gazdan çekiyorum ayağımı. Kanımca bu çok etkili tüketim tasarrufunda. Yani hani yakıttan, birim fiyatın pahalılığından şikayet ederiz, ama 300 metre ötedeki kıpkırmızı ışığa rağmen millet sağdan soldan slalom yaparak son sürat gideriz. Bir arkadışımın "yumurtaya ulaşmaya çalışan spermler gibiler" benzetmesine gülerim halâ. Aslında benim bu sakinliğim biraz yapımdan kaynaklanabilir. Bu sebeple arkadaki sürücüyü gıcık etmemek için orta ya da sağ şeritte kalmaya özen gösteririm.
  3. Ortalama rakamına kısmen etkisi olan i-stop'u çok sık kullanırım. Güncelleme yaparken bu değerler silindi, fakat 2 aylık kullanımda 30 kilometrenin üzerinde bir yakıt saklama skorum oluşmuştu. Total süreyi hatırlamıyorum. Kısa beklemelerde veya ışıklarda i-stop yapmazsam motorun rölantisi ortalamayı acayip yükseltiyor. Hele ki aracın kendi kendine yürüdüğü bazı zamanlar 10 Lt. ve üzeri değerler görüyorum bilgisayarda. Şaşırtıcı.
  4. Bu değeri elde etmemdeki bir "hile" aslında otoban gibi sabit sürat yapabileceğim bir zemin bulabiliyor olmamdır açıkçası. Konya'da TEDES adlı "ortalama hız ölçümü" yapılan yollarda en fazla 73 km/s ile seyrediyorum. Bunun büyük faydası var.
  5. Son olarak; seyir esnasında büyük kavşaklarda rampa aşağı gittikten sonra bir de onun çıkışı var veya köprüye çıkış var. Bu arada Cruise Control'u (CC'yi) sürekli, ama sürekli olarak kullanırım. Sağ elimin baş parmağı CC virtüözü oldu diyebilirim. Rampa aşağı inerken: CC'yi iptal (CANCEL) ediyorum. Ya değilse araç motor freni yapabiliyor. Yapmasın, düşük tüketimle araç biraz hızlanabilsin istiyorum. Yani en fazla 77'ye falan çıkıyor zaten. Aşağıdayken de CC'yi tekrar devreye alıyorum (RESUME). Rampa yukarı çıkarken: CC 73'e ayarlı olduğunu var sayarsak, araç 73'ü ya da 72'yi göreceğim diye zorlattırıyor. Bu da tam rampanın tepesine yaklaşırken 1-2 vites düşürerek devri fazla yükseltmesine sebep oluyor. Gerek yok, rampayı çıkma esnasında CC süratını ta 69'a kadar düşürüyorum. Bu durumda araç tüketimi saçmalattırmadan düzlüğe ulaşıyor. Gerçi tüm bu anlattıklarım karşılaştığınız rampanın eğimine ve uzunluğuna göre değişir tabii.

Bunlar sır değil tabii, ama şu an hazır yanımda kahvem de varken azcık yazayım dedim. :) Umarım faydası olur ya da fikir verir.

20151021_152733.jpg

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir tane daha paylaşayım dedim. Genel şehir içi ortalamasını 6.4'ten aşağı indiremedim. Sanırım bu kadar. Yukarı çıkıyor ama aşağı inmiyor (en azından benim kullanımımda ve sık kullandığım güzergâhımda). Fakat yine de o parkurda kullanırken 5'li değerler alıyorum, ama yine de kalkışlardaki 20'li 30'lu değerler sebebiyle genele pek yansımıyor bu.

Neyse. Valla özel bir sırrım yok aslında. :)

  1. Kalkışlarım sakin. 2000 devri geçmiyorum, ama kasten değil. Sakin basınca aracın kendisi 2000 civarında vites değiştiriyor zaten.
  2. İleriyi gözlemleyerek, kavşak veya ışıklara yaklaşımlarda erkenden gazdan çekiyorum ayağımı. Kanımca bu çok etkili tüketim tasarrufunda. Yani hani yakıttan, birim fiyatın pahalılığından şikayet ederiz, ama 300 metre ötedeki kıpkırmızı ışığa rağmen millet sağdan soldan slalom yaparak son sürat gideriz. Bir arkadışımın "yumurtaya ulaşmaya çalışan spermler gibiler" benzetmesine gülerim halâ. Aslında benim bu sakinliğim biraz yapımdan kaynaklanabilir. Bu sebeple arkadaki sürücüyü gıcık etmemek için orta ya da sağ şeritte kalmaya özen gösteririm.
  3. Ortalama rakamına kısmen etkisi olan i-stop'u çok sık kullanırım. Güncelleme yaparken bu değerler silindi, fakat 2 aylık kullanımda 30 kilometrenin üzerinde bir yakıt saklama skorum oluşmuştu. Total süreyi hatırlamıyorum. Kısa beklemelerde veya ışıklarda i-stop yapmazsam motorun rölantisi ortalamayı acayip yükseltiyor. Hele ki aracın kendi kendine yürüdüğü bazı zamanlar 10 Lt. ve üzeri değerler görüyorum bilgisayarda. Şaşırtıcı.
  4. Bu değeri elde etmemdeki bir "hile" aslında otoban gibi sabit sürat yapabileceğim bir zemin bulabiliyor olmamdır açıkçası. Konya'da TEDES adlı "ortalama hız ölçümü" yapılan yollarda en fazla 73 km/s ile seyrediyorum. Bunun büyük faydası var.
  5. Son olarak; seyir esnasında büyük kavşaklarda rampa aşağı gittikten sonra bir de onun çıkışı var veya köprüye çıkış var. Bu arada Cruise Control'u (CC'yi) sürekli, ama sürekli olarak kullanırım. Sağ elimin baş parmağı CC virtüözü oldu diyebilirim. Rampa aşağı inerken: CC'yi iptal (CANCEL) ediyorum. Ya değilse araç motor freni yapabiliyor. Yapmasın, düşük tüketimle araç biraz hızlanabilsin istiyorum. Yani en fazla 77'ye falan çıkıyor zaten. Aşağıdayken de CC'yi tekrar devreye alıyorum (RESUME). Rampa yukarı çıkarken: CC 73'e ayarlı olduğunu var sayarsak, araç 73'ü ya da 72'yi göreceğim diye zorlattırıyor. Bu da tam rampanın tepesine yaklaşırken 1-2 vites düşürerek devri fazla yükseltmesine sebep oluyor. Gerek yok, rampayı çıkma esnasında CC süratını ta 69'a kadar düşürüyorum. Bu durumda araç tüketimi saçmalattırmadan düzlüğe ulaşıyor. Gerçi tüm bu anlattıklarım karşılaştığınız rampanın eğimine ve uzunluğuna göre değişir tabii.

Bunlar sır değil tabii, ama şu an hazır yanımda kahvem de varken azcık yazayım dedim. :) Umarım faydası olur ya da fikir verir.

 

Cevap için çok teşekkür ederim . Bende çok sakin kullanıyorum ama bu ara can yakıcı değerler alıyorum . lastik basıncım önler 29 arkalar 27 ye kadar düşmüş dün onu tespit ettim . Bundan olabilir mi diye düşünüyorum . ama 8.5 tan 11 e nasıl gelir anlayamıyorum . 11 gören başkasıda yok sanırım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devrim bey, yazıyı okudum ama bu esnada benim kahvem soğudu :)  Bu kadar kontrollü bir sürüşü dinlemek dahi epeyce daralmama sebep oldu, terasa çıkıp biraz hava alayım bari :)

Değerler çok iyi tebrikler.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir tane daha paylaşayım dedim. Genel şehir içi ortalamasını 6.4'ten aşağı indiremedim. Sanırım bu kadar. Yukarı çıkıyor ama aşağı inmiyor (en azından benim kullanımımda ve sık kullandığım güzergâhımda). Fakat yine de o parkurda kullanırken 5'li değerler alıyorum, ama yine de kalkışlardaki 20'li 30'lu değerler sebebiyle genele pek yansımıyor bu.

Neyse. Valla özel bir sırrım yok aslında. :)

  1. Kalkışlarım sakin. 2000 devri geçmiyorum, ama kasten değil. Sakin basınca aracın kendisi 2000 civarında vites değiştiriyor zaten.
  2. İleriyi gözlemleyerek, kavşak veya ışıklara yaklaşımlarda erkenden gazdan çekiyorum ayağımı. Kanımca bu çok etkili tüketim tasarrufunda. Yani hani yakıttan, birim fiyatın pahalılığından şikayet ederiz, ama 300 metre ötedeki kıpkırmızı ışığa rağmen millet sağdan soldan slalom yaparak son sürat gideriz. Bir arkadışımın "yumurtaya ulaşmaya çalışan spermler gibiler" benzetmesine gülerim halâ. Aslında benim bu sakinliğim biraz yapımdan kaynaklanabilir. Bu sebeple arkadaki sürücüyü gıcık etmemek için orta ya da sağ şeritte kalmaya özen gösteririm.
  3. Ortalama rakamına kısmen etkisi olan i-stop'u çok sık kullanırım. Güncelleme yaparken bu değerler silindi, fakat 2 aylık kullanımda 30 kilometrenin üzerinde bir yakıt saklama skorum oluşmuştu. Total süreyi hatırlamıyorum. Kısa beklemelerde veya ışıklarda i-stop yapmazsam motorun rölantisi ortalamayı acayip yükseltiyor. Hele ki aracın kendi kendine yürüdüğü bazı zamanlar 10 Lt. ve üzeri değerler görüyorum bilgisayarda. Şaşırtıcı.
  4. Bu değeri elde etmemdeki bir "hile" aslında otoban gibi sabit sürat yapabileceğim bir zemin bulabiliyor olmamdır açıkçası. Konya'da TEDES adlı "ortalama hız ölçümü" yapılan yollarda en fazla 73 km/s ile seyrediyorum. Bunun büyük faydası var.
  5. Son olarak; seyir esnasında büyük kavşaklarda rampa aşağı gittikten sonra bir de onun çıkışı var veya köprüye çıkış var. Bu arada Cruise Control'u (CC'yi) sürekli, ama sürekli olarak kullanırım. Sağ elimin baş parmağı CC virtüözü oldu diyebilirim. Rampa aşağı inerken: CC'yi iptal (CANCEL) ediyorum. Ya değilse araç motor freni yapabiliyor. Yapmasın, düşük tüketimle araç biraz hızlanabilsin istiyorum. Yani en fazla 77'ye falan çıkıyor zaten. Aşağıdayken de CC'yi tekrar devreye alıyorum (RESUME). Rampa yukarı çıkarken: CC 73'e ayarlı olduğunu var sayarsak, araç 73'ü ya da 72'yi göreceğim diye zorlattırıyor. Bu da tam rampanın tepesine yaklaşırken 1-2 vites düşürerek devri fazla yükseltmesine sebep oluyor. Gerek yok, rampayı çıkma esnasında CC süratını ta 69'a kadar düşürüyorum. Bu durumda araç tüketimi saçmalattırmadan düzlüğe ulaşıyor. Gerçi tüm bu anlattıklarım karşılaştığınız rampanın eğimine ve uzunluğuna göre değişir tabii.

Bunlar sır değil tabii, ama şu an hazır yanımda kahvem de varken azcık yazayım dedim. :) Umarım faydası olur ya da fikir verir.

 

Devrim bey 7 sayısının kerametine bakar mısınız ? :D  :geyik:

Bu arada aman dikkat 7 ile başlayan hızlarda uyku gelmesin. :fiuw:

Bu arada dizelleri kıskandıran, harikulade yakıt değerleri.

İlhan tarafından düzenlendi
  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Devrim bey, yazıyı okudum ama bu esnada benim kahvem soğudu :)  Bu kadar kontrollü bir sürüşü dinlemek dahi epeyce daralmama sebep oldu, terasa çıkıp biraz hava alayım bari :)

Değerler çok iyi tebrikler.

 

Devrim bey 7 sayısının kerametine bakar mısınız ? :D  :geyik:

Bu arada aman dikkat 7 ile başlayan hızlarda uyku gelmesin. :fiuw:

Bu arada dizelleri kıskandıran, harikulade yakıt değerleri.

sizlerin değeri kaç dostlar ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

sizlerin değeri kaç dostlar ?

Benim aracım 2.nesil dizel Mazda 3 ama. :)

Şehir içi 5,4-5,8

Şehirler arası 3,6 - 4,4 litre

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlhan bey 7 sayısının kerameti nedir diye bakarken benimde bu guruba dahil olduğumu keşfettim :)

 

M =16

E = 6

T = 24

E = 6

Toplam =52

5+2=7

Mete isminin sayısı 7 dir 



Kaynak: http://ismininanlaminedemek.net/mete-isminin-anlami-nedir/#ixzz3pOawlnkd

 

 

sizlerin değeri kaç dostlar ?

Ankara içi         8 - 9.7 lt / 100 km

Dışı                  6.5 - 9 lt / 100 km

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben 10 lt ortalama ile geziyorum ama hergün 2 km dik yokuşum var :) buda terse rekor sanırım geçebilen varmı 10 lt 'yi :)

Çok agresif kullanımlarımda 11 LT gördüm... Benimde çok moralimi bozuyor ama emekliler gibide süremiyorum maalesef....8:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok agresif kullanımlarımda 11 LT gördüm... Benimde çok moralimi bozuyor ama emekliler gibide süremiyorum maalesef....8:)

Dostlar ben çok normal kullanımda , 11.7 kere çıktım bi saçmalık var bu işte ama anlayamadım . Fikri olan varmı 

Çok agresif kullanımlarımda 11 LT gördüm... Benimde çok moralimi bozuyor ama emekliler gibide süremiyorum maalesef....8:)

Dostlar ben çok normal kullanımda , 11.7 kere çıktım bi saçmalık var bu işte ama anlayamadım . Fikri olan varmı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • keser
      Yazan: keser
      Herkese merhaba. aracım 2011 impressive otomatik. Yaklaşık 2-3 ay önce aldım.
      yol bilgisayarında Av. yakıt tüketimi 15, 16 lt iken şu sıralarda 17 lt' yi aştık normali 8-10 lt sanırım. Açıkçası 10 bin km bakımı benden önceki sahibi ne zaman yaptı tam olarak bilmemekle beraber şu sıralar bakımı geldi sayılır öyle hatırlıyorum. iki haftaya bakıma sokacağım. LPG(Landirenzo) tüketimi de başlarda 40 krş iken 50 krş ardından 60 krş' u gördü. Ankara Şaşmaz OLgun LPG'de gaz ayarı yaptırdım. ayarın darmaduman bir halde olduğunu söyledi. gaz ayarından sonra yol bilgisayarı yakıt tüketimini sıfırladım. 8 -9 lt lere düştü. ama bu sadece bir gün sürdü şuan 17 lt.  sebebini bilmiyorum.
      Sizden ricam bakıma gitmeden önce beni yönlendireceğiniz hususlar varsa hazır bakıma gitmişken sizinde önerilerinizi gerçekleştirmek olacak. şimdiden çok teşekkür ederim.
    • Jamiryo
      Yazan: Jamiryo
      Herkese Merhaba, 
      Sanırım Mazdaclub'ın en yeni üyesiyim. Burada sizin bilgi ve birikimlerinizden yararlanmak ve ilerde aynı konu başlığı altında kafasında benim gibi soru işaretleri bulunan insanlara bir fikir vermek için oktanlarla ilgili bir sorum var.
      Soru 1: MAZDA 3 1.5 Skyactiv'e önerilen benzin 95 mi, yoksa 98 oktan mıdır? Bu sorunun cevabını yabancını sitelere bakıp bulamadım. Broşür ve manual kitabında da rastlamadım. Malum yurtdışında halen 87,91 ve 95  oktan satılıyor (nadiren de 98 oktan mevcut) o yüzden adamlar 95/98 oktanlardan hiç bahsetmemişler bile.
      Soru 2: Ek bir sorum daha var. Eğer her ikisini de kullandıysanız aralarında performansa ve ekonomik kullanamaya dayalı bir fark gördünüz mü? Her iki soruyu birlikte cevaplandırırsanız çok sevinirim. 
      Bilse bilse yurdum insanı bilir diyerek sorumu üstadlara yöneltip, cevaplarınız için şimdiden çok teşekkür ederim.
    • sporenes
      Yazan: sporenes
      Ben mazda3 HB A/T alalı 3 hafta oldu. Yakıttaki belirsizlik dışında aracımdan çok memnunum. 2010 model İmprsv. HB kullananan arkadaşlarıma şunu sormak istiyorum. Bir depo ile kaç km gidiyorsunuz. bu arada aranıza yeni katışdığım için çok mutluyum. Mesleğim basın mensubu. 

×
×
  • Yeni Oluştur...