Jump to content

Skyactiv Motora Lpg


ceyhun29
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Vallahi dayanamadım aradım zaten. Araç 39 plaka ama inanın bana çok tanıdık geldi. Maraş'taymış uzun bir süredir. Bir doktormuş sahibi ama şu anda İstanbul'daymış. 2-3 kez AVM de gördüğümü hatırlıyorum. 39 plaka oluşu ve EVO plakalık mıh gibi aklımda.

7-8 ay önce Prins kit takılmış araca. 8000 TL vermişler. Gidişince uyumunda hiçbir sorun yaşamamışlar. İstanbul içi kullanımda vs de çok da memnunmuş. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vallahi dayanamadım aradım zaten. Araç 39 plaka ama inanın bana çok tanıdık geldi. Maraş'taymış uzun bir süredir. Bir doktormuş sahibi ama şu anda İstanbul'daymış. 2-3 kez AVM de gördüğümü hatırlıyorum. 39 plaka oluşu ve EVO plakalık mıh gibi aklımda.
7-8 ay önce Prins kit takılmış araca. 8000 TL vermişler. Gidişince uyumunda hiçbir sorun yaşamamışlar. İstanbul içi kullanımda vs de çok da memnunmuş. 

Niye satıyor [emoji12]
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12/2/2016 at 22:09, fotifoti :


Niye satıyor emoji12.png

Paraya ihtiyacım var dedi. Zaruri durumlar olmazsa satılacak araba değil falan dedi. bence alıcı olmadığım için üstelemedim.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
12/1/2016 at 10:31, Mazda41 :

Benim bildigime gore skyactive motorlara lpg uygulanamiyordu sahibindende cx5 gordum 85.000 kmde ve lpgli

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mazda-kazasiz-boyasiz-cx-5-2.0iskyactive-g-power-4x4-benzin-pluslpg-369487844/detay

Aynı araç baya bir fiyat indirimi ile tekrar satışta. insan kıllanıyor :)

https://www.sahibinden.com/ilan/vasita-arazi-suv-pick-up-mazda-acil-satilik-mazda-cx-5-2013-power-skyactiv-g-4x4-otamatik-384484477/detay

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3000 tl'ye (ruhsat yenileme dahil) maledilmesi halinde 1.6 motor icin hesaplamistim haziran ayinda, yaklasik 25-27 bin km gibi bir rakam bulmustum sanirim. Benim yaptigim yillik ortalama 9-10 bin km icin mantikli gelmemisti 3 yillik bir plan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

Merhaba arkadaşlar konu biraz eskimiş ama bende 2015 model cx5 e lpg taktırmak istiyorum. Bu arkadaş kiti nerede taktırmış bilen var mı konuşan arkadaşlardan ? Ya da bu konuda tavsiyesi olan varsa sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim kisisel önerim, araciniza LPG taktirmayin derim.  Dünyada en güvenilir motorlar benzinli motorlardir.  Uzun senelerin deneyimiyle gelistirilen benzinli motorlar en sorunsuz kullanim olanagi sunarlar (diger yakitlarla karsilastirildiginda).  Gerçekten aracinizin keyfini çikarmak ve motorunuzdan maksimum performans almak istiyorsaniz, onun tasarimindaki yakit olan benzini kullanmalisiniz.

LPG'nin bazi ciddi dezavantajlari vardir.  Daha birinci günden itibaren bir araçta çok degerli olan bagaj hacminden ciddi ölçüde feragat edersiniz.  LPG tanki bir araçta önemli bir hacim çalar.  Ikinci ve daha önemlisi, gerek LPG tanki gerekse LPG borulari sürekli basinç altinda bulundugundan (benzinde bu söz konusu degildir) kendi güvenliginizi riske atarsiniz.  En ufak bir kaçak size çok pahalliya patlayabilir.  Nitekim, basinda bu tür kazalar bol miktarda yer alir.  ABD gibi bu konularda bilinçli ülkelerde LPG kullaniminin yaygin olmamasinin en önemli nedeni muhtemelen budur.

Bence aracinizin periyodik bakimlarini düzenli olarak yaptirin.  Örnegin, hava filitresi gibi zamanla kirlenebilen parçalari degistirin.  Hiçbir zaman gaz pedalini sonuna kadar köklemeyin.  Bunun gibi mantikli kullanimla aracinizin zaten fazla yakit tüketmemesi gerekir.  Bir de sunu düsünün (bazen ben bunu düsünüyorum).  Bizler dogal olarak 4 silindirli motorlar kullaniyoruz.  Dört silindirli motorlar nispeten ekonomik motorlardir.  Bildiginiz gibi küresel düsünürsek bunun 6 silindirlisi ve hatta 8 silindirlisi bile var.  Biliyorum bunlar bizim için pek gerçekçi olmayabilir ama bunlar var.  :-)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, AKayhan :

Benim kisisel önerim, araciniza LPG taktirmayin derim.  Dünyada en güvenilir motorlar benzinli motorlardir.  Uzun senelerin deneyimiyle gelistirilen benzinli motorlar en sorunsuz kullanim olanagi sunarlar (diger yakitlarla karsilastirildiginda).  Gerçekten aracinizin keyfini çikarmak ve motorunuzdan maksimum performans almak istiyorsaniz, onun tasarimindaki yakit olan benzini kullanmalisiniz.

LPG'nin bazi ciddi dezavantajlari vardir.  Daha birinci günden itibaren bir araçta çok degerli olan bagaj hacminden ciddi ölçüde feragat edersiniz.  LPG tanki bir araçta önemli bir hacim çalar.  Ikinci ve daha önemlisi, gerek LPG tanki gerekse LPG borulari sürekli basinç altinda bulundugundan (benzinde bu söz konusu degildir) kendi güvenliginizi riske atarsiniz.  En ufak bir kaçak size çok pahalliya patlayabilir.  Nitekim, basinda bu tür kazalar bol miktarda yer alir.  ABD gibi bu konularda bilinçli ülkelerde LPG kullaniminin yaygin olmamasinin en önemli nedeni muhtemelen budur.

Bence aracinizin periyodik bakimlarini düzenli olarak yaptirin.  Örnegin, hava filitresi gibi zamanla kirlenebilen parçalari degistirin.  Hiçbir zaman gaz pedalini sonuna kadar köklemeyin.  Bunun gibi mantikli kullanimla aracinizin zaten fazla yakit tüketmemesi gerekir.  Bir de sunu düsünün (bazen ben bunu düsünüyorum).  Bizler dogal olarak 4 silindirli motorlar kullaniyoruz.  Dört silindirli motorlar nispeten ekonomik motorlardir.  Bildiginiz gibi küresel düsünürsek bunun 6 silindirlisi ve hatta 8 silindirlisi bile var.  Biliyorum bunlar bizim için pek gerçekçi olmayabilir ama bunlar var.  :-)

Yorumunuz ve tavsiyeniz için teşekkür ederim. Açıkçası bende bu düşüncelerden dolayı biraz ikilemdeyim. Ancak birde güzel ülkemin akaryakıt gerçekleri var. :) Evet araçlar aslında çok yakmıyor ama akaryakıt pahalı. Yine de enine boyuna düşünmek gerek gerçekten değer mi ? Sorun yaşayanlar olsa da sorunsuz kullanan da birçok insan var. Düşünüp tartıp bir karar vereceğim. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

22 saat önce, AKayhan :

ABD gibi bu konularda bilinçli ülkelerde LPG kullaniminin yaygin olmamasinin en önemli nedeni muhtemelen budur.

Ben de LPG kullanımına pek hoş bakmıyorum fakat bu dediğiniz pek mantıklı değil. Türkiye'de de benzin fiyatları ABD'deki gibi olsaydı kimse kullanmazdı LPG burada. İngiltere gibi güvenlik konusunda sınırları zorlayan bir ülkede LPG için vergi teşviki var. Yıllık taşıt vergisi düşüyor. Bazı belediyelerde otopark ücretlerinde indirim yapıyorlar LPG'li ise araç. Çevreci olduğundan dolayı. Bizimkiler hala LPG'li aracı otoparka almamanın muhabbetinde.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir ülkede uygulanan vergiler o ülke vatandaslarinin araç kullanma aliskanliklarini ciddi ölçüde etkiliyor.  Örnegin, AB dizel araçlara vergi indirimi uyguluyor.  Bunun sonucunda Avrupa'da dizel araçlar son derece yaygin (tüm araçlarin % 45'i gibi animsiyorum).  Dizele hiç vergi indirimi uygulamayan ABD'de dizel araçlarin orani sadece % 5 kadardir.  Kisaca, vergiler son derece belirleyici oluyor.

Baska bir örnek vereyim.  Türkiye'de bildiginiz gibi MTV eski araçlari destekliyor, yani bir araç eskidikçe ona ödediginiz MTV de düsüyor.  Bu vergi politikasi sayesinde Türkiye yakinda bir otomobil mezarligi haline gelecek ama hiç kimse bundan rahatsiz degil.  Bence en azindan MTV araç yasindan bagimsiz olmalidir çünkü yeni araca daha fazla vergi ödemenizin mantikli hiçbir gerekçesi yoktur.  Yeni araca sahip olan fazla vergi ödesin mantigi bence otokratik bir ortaçag düsüncesidir.  MTV araç yasina göre ödenmemelidir.  Baska birtakim özelliklere göre ödenmelidir.  Bu ayri bir tartisma konusu olacagindan simdi bu detaya girmek istemiyorum.  Özetle, Türkiye'de MTV ile araç yasi iliskisi bence çok yanlis bir iliskidir.  Siz bunu gelin de T.C. Devletine anlatin.

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

41 dakika önce, AKayhan :

Baska birtakim özelliklere göre ödenmelidir. 

Bakılması gereken tek özellik emisyon salınımı. Avrupa bunu böyle yapıyor. Motorun ne kadar büyük olduğu ya da aracın yaşı önemli değil. Siz çevreye ne kadar zarar veriyorsanız o kadar vergi ödemelisiniz. Uzun bir tartışma konusu ama ülkede malesef vergi toplanamıyor. Vatandaş kaçırıyor devlet yakalamaya çalışıyor. Hal böyle olunca da tuttuğu yerde öpüyor.

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiçbir içten yanmalı motorun mekanik ömrü şudur denilemez. Kurallarına göre kullanım ve bakım önemli. Ayrıca lpg kaynaklı araç hasarları sadece bakımsız ve veya ehil olmayan kişiler nedeniyledir. Emisyon olarak lpg en idealidir. Olası uzun vadede lpg kaynaklı motor hasarı, lpg'ye ödenen bedeli kıyas yapınca hiçbir şey değildir.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

05.05.2017 at 20:40, AKayhan :

Benim kisisel önerim, araciniza LPG taktirmayin derim.  Dünyada en güvenilir motorlar benzinli motorlardir.  Uzun senelerin deneyimiyle gelistirilen benzinli motorlar en sorunsuz kullanim olanagi sunarlar (diger yakitlarla karsilastirildiginda).  Gerçekten aracinizin keyfini çikarmak ve motorunuzdan maksimum performans almak istiyorsaniz, onun tasarimindaki yakit olan benzini kullanmalisiniz.

LPG'nin bazi ciddi dezavantajlari vardir.  Daha birinci günden itibaren bir araçta çok degerli olan bagaj hacminden ciddi ölçüde feragat edersiniz.  LPG tanki bir araçta önemli bir hacim çalar.  Ikinci ve daha önemlisi, gerek LPG tanki gerekse LPG borulari sürekli basinç altinda bulundugundan (benzinde bu söz konusu degildir) kendi güvenliginizi riske atarsiniz.  En ufak bir kaçak size çok pahalliya patlayabilir.  Nitekim, basinda bu tür kazalar bol miktarda yer alir.  ABD gibi bu konularda bilinçli ülkelerde LPG kullaniminin yaygin olmamasinin en önemli nedeni muhtemelen budur.

Bence aracinizin periyodik bakimlarini düzenli olarak yaptirin.  Örnegin, hava filitresi gibi zamanla kirlenebilen parçalari degistirin.  Hiçbir zaman gaz pedalini sonuna kadar köklemeyin.  Bunun gibi mantikli kullanimla aracinizin zaten fazla yakit tüketmemesi gerekir.  Bir de sunu düsünün (bazen ben bunu düsünüyorum).  Bizler dogal olarak 4 silindirli motorlar kullaniyoruz.  Dört silindirli motorlar nispeten ekonomik motorlardir.  Bildiginiz gibi küresel düsünürsek bunun 6 silindirlisi ve hatta 8 silindirlisi bile var.  Biliyorum bunlar bizim için pek gerçekçi olmayabilir ama bunlar var.  :-)

Normal şartlarda dediğiniz çok doğru FAKAT lpg nin %30 civarı maddi kazancı olunca motor sağlığının hiçbir önemi kalmıyor. Motorun sıfırını servisten alıp takabilirsiniz çünkü motor da aracın bir parçası artık eskisi gibi çok fazla da önemsenilen bir bileşen değil. (bkz cla 180d => 1.5 dci) İngiltereden örnek vereyim; normal bildiğimiz bizim 1300 tl ye taktırdığımız atiker sistemin muadili bir sistem orada 2000 pound gibi bir rakama patlıyordu. (günümüzün parasıyla yaklaşık 9 bin) Çünkü LPG nin şartları ağır ve vergileri yüksek. Hatırlatırım bu ülke "temiz hava" politikasıyla LPG yi destekleyen(!) ülke. Ülkenin kraliçesinin arabasına lpg m takmışlardı neydi. Amerikada durum nedir orasını bilemem. Ben şunu bilirim Amerikalı tek kuruş kârı varsa hiç tehlike mehlike dinlemez takar aracına benzer veya daha ağır yasal uygulamalar muhtemelen orada da vardır diye düşünüyorum. 

Arkadaşlar da belirtmiş, ülkelerin yakıt tüketimi vergiler ve dolayısıyla maliyetlerle doğru orantılıdır. Ülkemizde LPG ucuz ve biz LPG tüketiyoruz. 

Ha bu arada daha önce de söylemiş olabilirim, skyactive motor direk enjeksiyon ve 14:1 sıkıştırma oranı ile teknik olarak lpg ile süper çalışır. Hele ateşleme sistemini de LPG ye uyarlasak tadından yenmez. Gücü biraz düşer ama verimlilik süper olur. Benim olsa 8 bin verip taktırır mıyım? Senede yaptığım km yi hesaplar servisten sıfır blok ücretini öğrenir hesap kitap yaparım. 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...