Jump to content

Aracım Bu Akşam Beni Yolda Bıraktı


Mursel_Balci
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba Arkadaşlar.

Maalesef bu akşam aracım beni yoldu bıraktı çekiciyle çektirmek zorunda kaldım. akşam iş yerinden çıktım eve giderken sağ taraftan büyük bir titreşimle birlikte ses geldi. sağa çekip baktım görünürde bir şey yoktu. daha sonra tekrar yola devam ettim 50 -100 metre gitmeden hafif yokuşu görünce araç gitmemeye başladı. gaz verdiğim zaman yüksek bir sürtünme ve titreşim oluyor. aracı çektirdikten sonra kontrol ettim sağ aks iç bağlantı tarafında sorun var görünüyor. dış aks kafası ve kolu dönmüyor. yarın usta söküp bakacak benim merak ettiğim iç aks kafası kolay kolay arıza yapmak kırılmaz sorun neden kaynaklanmıştır acaba bilgisi olan varmı?

Bu arada dış aks kafalarını yeni değiştirttim dış aks kafaları takılırken iç akslarda kontrol edilmişti bir sorun çıkmamıştı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam bu demek oluyorki ustanız veya ustacığınız gerekli yerleri kontrol etmemişki bu şekilde yolda kalmışsınız.Aracın yaşı malum ve parçalar bir hayli eski sık sık kontrol etmek gerekiyor.Bu durumda araca yeterli özeni göstermediğiniz için siz aracı yolda bırakmış oluyorsunuz araç sizi değil :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynı sorun babamın 626'da olmuştu. Sağ dış aks kafasını değiştirdik. Yola çıktık 50 metre kalmadan bir sürtünme sesi ve yolda kaldık:) Usta sandığımız adam aks kafasını adam gibi yerleştirmemiş, Allah'tan yakındık da orda tekrar halledildi. Sizde dıs aksı yeni değiştirdiğinizi söylüyorsunuz muhtemelen düzgün takılmamıştır. Önemli bir sorun değildir bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam bu demek oluyorki ustanız veya ustacığınız gerekli yerleri kontrol etmemişki bu şekilde yolda kalmışsınız.Aracın yaşı malum ve parçalar bir hayli eski sık sık kontrol etmek gerekiyor.Bu durumda araca yeterli özeni göstermediğiniz için siz aracı yolda bırakmış oluyorsunuz araç sizi değil :)

sizin ustacığınız kaç kere iç aks kafasını kontrol etti merak ettim doğrusu? eski araç arıza çıkarabilir ama bu benim yeterince kontrol ettirmediğim ya da bakımlarını yaptırmadığım anlamına gelmez. ben derdimi anlatıp neden kaynaklanabilir başka bir yerde sorun olabilir mi diye fikir danışıyorum ama beni hiç tanımadan böyle bir yorum yapıyorsunuz tebrikler! insan ilk önce geçmiş olsun der.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah kimseyi yolda bırakmasın. Geçmiş olsun diyelim. Ustanın gözünden kaçmış olabilir. Bu vesile ile ustanız daha dikkatli olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sizin ustacığınız kaç kere iç aks kafasını kontrol etti merak ettim doğrusu? eski araç arıza çıkarabilir ama bu benim yeterince kontrol ettirmediğim ya da bakımlarını yaptırmadığım anlamına gelmez. ben derdimi anlatıp neden kaynaklanabilir başka bir yerde sorun olabilir mi diye fikir danışıyorum ama beni hiç tanımadan böyle bir yorum yapıyorsunuz tebrikler! insan ilk önce geçmiş olsun der.

Valla benim usta normal yağ değişimine bile bıraktığımda gelen tıkırtıyı bile kontrol ediyo Allah razı olsun Ustadan ustaya fark var gerçekten sanayide tanıdık biri mutlaka olacak genel kontrolunude yapıp sadece hangi parça değişecek ise onu değiştiriyoruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hocam ilk öncelikle geçmiş olsun allah beterinden saklasın ama en iyi dediğimiz en güvendiğimiz ustalar bile bazen gözden kaçırabiliyor benim sana tavsiyem arabayı lifte kaldırtdığın zaman altına gir sende kontrol et mesela benim eski 91 model arabamda arka takımda somun gevşekti onu görüp sıkmıştım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilmediğim için soruyorum; İç aks kafası lifte kaldırınca, tekeri sökünce görülebilen bir yerdemidir ?

8:)

Abi senin bu sözünden sonra şu fıkra aklıma geldi.

Jinekologun biri lanet olsun der ve doktorlugu birakir. Niyeti araba tamircisi olmaktir. Gider ve sendikanin sinavina girer. Sonuçta 100 üzerinden 150 alip gecer. Bunun üzerine bir sorusturma açilir.

Müfettisler hocaya sorarlar bu is nasil oldu diye.

Hoca;

- "Valla, yagi degistir dedim degistirdi. Filtreyi degistir dedim degistirdi. Bujileri temizle dedim temizledi.

Müfettis:

- "Iyi de neden 100 degil de 150 verdin?" Hoca:

- "Bunlarin hepsini egzozdan yapti !"  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi senin bu sözünden sonra şu fıkra aklıma geldi.

Jinekologun biri lanet olsun der ve doktorlugu birakir. Niyeti araba tamircisi olmaktir. Gider ve sendikanin sinavina girer. Sonuçta 100 üzerinden 150 alip gecer. Bunun üzerine bir sorusturma açilir.

Müfettisler hocaya sorarlar bu is nasil oldu diye.

Hoca;

- "Valla, yagi degistir dedim degistirdi. Filtreyi degistir dedim degistirdi. Bujileri temizle dedim temizledi.

Müfettis:

- "Iyi de neden 100 degil de 150 verdin?" Hoca:

- "Bunlarin hepsini egzozdan yapti !"  :D

:D

Teşekkürler İlhan, moralimi bir parça düzeltmiş oldun...

Ben ciddi olarak sordum, eğer sorumun cevabı evetse diyecek bir şey yok, ama hayır olursa çoğu kişi boşuna atıp tutmuş oluyor da !!

Bu arada Mürsel büyük geçmiş olsun, Allah beterinden saklasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iç aks kafası gözükmez ancak usta şurayada bakalım burayada bakalım  derken bazı şeyler kendinden yola girer diye düşünüyorum o aks kafası yeni takılmış olduğunu farzedelim 50 km sonra yerinden çıkmayacağı bozulmayacağı garantimi yani bazı şeyler olacağına varıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iyi dilekte bulunan arkadaşlara teşekkürler. bilgi olarak iç aks kafaları genellikle tıkırtı vs yapmaz. tıkırtı yapanlar genelde dış aks kafasıdır. iç aks kafasının bozulduğu da çok nadirdir çünkü dış aks kafaları gibi sağa sola yukarı aşağı oynak bir parça değildir. benim aracın iç aks kafasının sekmanı kırıldığı için kafa yerinden çıkıp bilyeleri dağılıp bozulmuş. bugün veysel otodan gerekli parçaları aldım akşam ustayla beraber takacağız inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta kontrol etmedi mi? Sorusu havada kalıyor o zaman... Yani; motor sekmanları arıza verdiğinde motor ustası bunu kontrol etmemiş mi sorusu kadar anlamsız oluyor... Olacağı varmış demek olmuş... Vardır bir hayır diyelim, Allah beterinden saklasın diyelim ama afaki konuşmayalım...

Tekrar geçmiş olsun, kolaylıklar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2009'da benim Peugeot'ta akslarda sorun yaşamıştım, yolda bırakcak türde değildi ama 90-100km/h üstünde gaz verince derin bir inleme sesi geliyordu, uzun yolda sürekli rahatsız ediyordu.

Sorun öyle ama çözümü rezalet oldu; ofisten çok bilmiş bi arkadaş Bursa Küçük Sanayide bir yeri tavsiye etti. Götürdüm ve o zamanın parasıyla 1400TL (!) parça işçilik ödedim ve sonra ne oldu dersiniz, o ses aynen devam etti!

O çok tavsiye edilen yerde "ses geliyordur" diye şanzuman dağıtıp toplandı, şanzumana giriş ve çıkış bilyeleri tanesi 200TL'den alındı, ve daha birçok "zamanı gelmiş" parçalar değişti. Yedek parçacı güzel bir hasılat yaptı.

Bir sonraki sene aracı o halde Ankara'da birine sattım, Ankara'da bir usta çıkma aks takarak sorunu gidermiş, toplam maliyet : 270TL

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta kontrol etmedi mi? Sorusu havada kalıyor o zaman... Yani; motor sekmanları arıza verdiğinde motor ustası bunu kontrol etmemiş mi sorusu kadar anlamsız oluyor... Olacağı varmış demek olmuş... Vardır bir hayır diyelim, Allah beterinden saklasın diyelim ama afaki konuşmayalım...

Tekrar geçmiş olsun, kolaylıklar...

aynen. vardır bir hayır. bugun benim aracın lastiği düz yolda patladı. her zaman gidip geldiğim yerdi. ve ilk defa kendi aracmın lastiğini değiştirdim. Her şey insanlar için. hayır da şer de...

Allah beterinden korusun...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aks kafaları ile alakalı bir kaç bilgi aktarayım iç aks kafaları bazı araçlarda dirak şanzımanın içindeki yerine oturur vede etrafında aks körüğü vardır, hatta bu tip iç akis yuvalarının yağlanması bile şanzımanın yağı sayesinde olur vede körüğün kelepçesini açıp tüm şanzıman yağını boşaltabilirisiniz, bazı arabalardaki iç aks kafaları ise  ki  bütün bu aks  kafalarda 3 adet aks bilyesi bulunur , ayrı bir aks kafası yuvasına sahiptir, bu yuvalar şanzımandan ayrılabililir , şanzımanın içine seğmanlı bir saplama ile oturur, mevcut aks kafası ise bu yuvanın içinde aks yağı duldurulup, körüğü takılarak monte edilir, tahminimce takan usta iç aks kafasını iyice otutup monte etmemiş , etmiş olsa bile mazdalarda bu aks yuvasının segmanının tam olarak şanzıman güzelce oturtulması gerekir , bu kafa iyice şanzımana oturmamış olabilir. geçmiş olsun , umarım aks bilyeleri zarar görmemiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dış aks kafalarını taktırdıktan sonra yaklaşık 2 bin km kadar yol yaptım yerine iyi oturmayan aks kafasının bu kadar uzun süre gideceğini sanmıyorum. bu arada bizim iç aks kafalarının içinde 6 adet bilye mevcut ve körüklü sol iç aks kafası direk şanzımana giriyor. eğer yerinden çıkartırsanız şanzıman yağının bir kısmı akar. sağ taraf ise ara bağlantı parçasına bağlanıyor. yani sağ taraf iki parçadan aracımda sorun olanoluşuyor. benim  kısımda bu bağlantı parçasına bağlanan kafaydı. bu akşam ustayla beraber aracı topladık şu anda bir sıkıntı kalmadı. çekiciyle birlikte toplam maliyet 250 tl oldu. İyi dilekte bulunan arkadaşlara teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...