Jump to content

Mazda 3 2006 Model'de LPG İle 100.000 Km Sorunsuz Gidildi...


polatpolat28
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar Merhaba,

Lpg konusunda zamanla kazanılmış tecrübelerimi, yararlı olabileceği düşüncesiyle sizlerle paylaşmak istedim.

Aracıma 2008 yılında 39.000km'de iken Lpg sistemi taktırmak istedim ve uzun araştırmalar sonunda, korkarak ve subap bozulmasını göz önüne alarak Adana Olgun Lpg'de Landirenzo marka dönüşüm sistemini taktırdım. Takılan sistemin modeli de Omegastı...

Sistem takıldı ve ilk kontrol ettiğim arıza ışığıydı ve çok şükür o ışık yanmadı. ilk ayarlardan sonra 2-3 depo yakıt bitirip gelmemi söylediler.  Bu sürede gözüme ilk çarpan, benzinde araç hiç stop etmiyordu, Lpg'de durduğu yerde devir saati yukarı aşağı hareket ederek araç stop etmeye başladı. Ayrıca benzin kullanımım sırasında aracımın egzoz çıkışında herhangi bir kara leke yoktu fakat Lpg sisteminden sonra egzoz çıkış ucu kap karaydı, en çok bu canımı sıktı...

Biraz araştırdım ve farklı sonuçlar aldım. Kimi ustalar kara leke Lpg'de olur dedi, kimi  ateşleme sisteminde sorun olduğunu söyledi, kimi de araçta sorun yok senin Lpg ayarından olabilir dedi. Servis ise hiçbir arıza bulamadı, herşey normal dedi.

Neyse bu seçenekler arasında ilk olarak aracı LPG kalibrasyonu için Olgun Lpg'ye götürdüm fakat hiçbir şey değişmedi. Daha sonra ateşleme sistemine baktırmak istedim. İlk olarak buji değiştirmek istedim fakat araştırdım ki üzerindeki bujiler iridyum olduğundan 100.000km gidermiş ayrıca tanesi 50 tl ama kafama takılmasın dedim değiştirdim ve yine aynı, yani gitti 200tl.

Usta bobin olabilir dedi, 4 adet bobin aldım tam tamına

850tl ve sonuç yine aynı. Ne yaptıysam olmadı, boğaz kelebeği, oksijen sensörü ve maf sensörü temizlendi yine aynı.

Geriye tekbir seçenek kaldı, ''Lpg'de oluyormuş'' deyip kabul ettim. Aracımdan çok soğudum ve artık satmak istiyordum fakat bu şekilde birine vermek, can yakmak istemedim.

Bir süre kullandım fakat başka araçları da incelemeye devam ettim ve lpg'li araçların çoğunda kara leke görmedim. Opet'ten Aygaz otogaz alıyordum, onu da değiştirdim başka yerden aldım yine aynı.

Bir gün sabah camiye namaza gittim :) Neyse cami çıkışı aracın maf sensörünü bu sefer kendim temizlemek istedim. 1 kutu yağsız temizleme spray ile sensörü temizledim ve umutsuz bir şekilde geri taktım. 1 hafta sonra baktım ki kara leke oranı çok ciddi oranda azalmış fakat stop etme sorunu  devam ediyordu ama devirde oynama yapmıyordu...

Olgun LPG'ye tekrar gittim ve ayarları kontrol ettirdim, ayarlarda biraz bozukluk varmış deyip düzelttiler. Aradan 1 hafta geçti ve yaşasın :) Hiç kara leke yoktu :)

Aslında başıma gelenler çok uzun ama kısalttığım halde bu kadar çok yazdım. Yani işin özü paralar boşa gitti. Sağlık olsun deyip üzülmedim ve aracı bu şekilde 60.000km kullanıp sattım. Alan arkadaştan da bugün öğrendim aracı satmamış ve 40.000km kullanmış yani etti sana 100.000km...

Dostlar yalnız birkaç küçük detay var. Ben aracın LPG'ye geçme ısısını 60 derece olarak ayarlamıştım. Yani kısa mesafede benzinle sürüyordum, LPG'ye geçmiyordu ayrıca araç sıcak dahi olsa ilk çalıştırmada 20sn benzinle çalışıyordu. Uzun yolda ise her 50km de 1-2 dk. benzine alıp sonra tekrar gaza geçiriyordum.

Sizi yardımcı olması dileğiyle...

Selamlar, saygılar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgi paylaşımı için teşekkürler... Hep söylüyoruz gerçek bir usta lpg de sorunları minimuma indirir diye...

Aracın lpg ayarları düzgün kalibre edilmiş olsaydı o kadar masraf yapmadan sorun çözülmüş olacaktı ama usta becerikli veya bilgili değilmiş...

8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgi paylaşımı için teşekkürler... Hep söylüyoruz gerçek bir usta lpg de sorunları minimuma indirir diye...

Aracın lpg ayarları düzgün kalibre edilmiş olsaydı o kadar masraf yapmadan sorun çözülmüş olacaktı ama usta becerikli veya bilgili değilmiş...

8:)

Hocam sorun sadece lpg ayarı değildi. İlk başta Maf sensörü kirliydi ve serviste temizlendiği halde sorun giderilememişti. Maf sensöründe sorun olduğundan dolayı da düzgün Lpg kalibrasyonu yapılamamıştı...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bahsettiğniz kara leke nedir tam olarak..egzosun kararması gibi bir şeymi?

Evet Hocam, eğzoz çıkışına parmağınızı soktuğunuzda parmağınızın siyah olması durumunu diyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet Hocam, eğzoz çıkışına parmağınızı soktuğunuzda parmağınızın siyah olması durumunu diyorum...

Peki şimdi bu sorun çözüldü, egzos çıkışı ne renk ??

Çünki benim aracınki hep siyah hep siyah, tekleme tükleme fazla yakma da yok !!

:o

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki şimdi bu sorun çözüldü, egzos çıkışı ne renk ??

Çünki benim aracınki hep siyah hep siyah, tekleme tükleme fazla yakma da yok !!

:o

Yani benim gözlemlediğim kadarıyla aracın yakıt ayarı ve ateşleme sistemi düzgün olduğu sürece o siyah lekelerin olmaması gerek.

Şuan parmağımı eğzoz çıkışına sürdüğümde parmağımın rengi aynı, değişmiyor. Fakat daha önce öyle değildi, sizin araçtaki gibiydi...

Bence ateşleme sistemine ve gaz ayarlarına baktırın. Bence gazı yakamıyor yada gaz ayarı yüksek... Size ilk tavsiyem arıza olmasa da iridyum buji...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yani benim gözlemlediğim kadarıyla aracın yakıt ayarı ve ateşleme sistemi düzgün olduğu sürece o siyah lekelerin olmaması gerek.

Şuan parmağımı eğzoz çıkışına sürdüğümde parmağımın rengi aynı, değişmiyor. Fakat daha önce öyle değildi, sizin araçtaki gibiydi...

Bence ateşleme sistemine ve gaz ayarlarına baktırın. Bence gazı yakamıyor yada gaz ayarı yüksek... Size ilk tavsiyem arıza olmasa da iridyum buji...

Gaz ayarında ve yakıtında sorun olmadığı için renk konusuna takıldım ya zaten... Şehir dışı 20-21 kuruş şehir içi 30 kuruşa yakın değerler var ve çok çok memnunum.

Ayrıca; mantıken egsoz ucundaki renk siyahtan başka ne olabilir diye sordum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...