Jump to content

Dizel Motorlu Araç Tercihi Tersine Döner mi ?


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Takumi araç başına 100$ daha harcasa bu da olmaz da.... :)

Eşeği seven osuruğuna katlanır diye yapmıyorlardır abi, hem dizel olacak hemde sessiz olacak... Mümkün mü?

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 65
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Burak

    11

  • Selman

    7

  • domestos

    7

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

Gönderilen Fotoğraflar

Yılda 10000km'nin altında yapan bir benzinli kullanıcısının, 30000km yapan diğer bir benzinli kullanıcısından daha az vergi ödeyeceği sistem, bundan daha gerçek bir çevreci sistemdir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamam bir inceleyelim bakalım bu iş nasıl olacak:

Mazda 3 Benzinli Emisyon: 144 g/km

Mazda 2 Benzinli Emisyon: 132 g/km

Mazda 3 1.5 Skyactive-G  : 119 g/km

Mazda 3 PSA Dizel Emisyon  :  115 g/km

Mazda CX-5 Benzinli Düz 2.0 : 139 g/km

Mazda CX-5 Dizel AT 2.2        : 139 g/km

Honda Civic 1.6 Benzinli  : 154-157 g/km

Honda Civic 1.4 Benzinli  : 129 g/km

Honda Civic Dizel 1.4 & 1.6 : 94-98 g/km

Peugeout Benzinli            : 147-159 g/km

Peugeout Dizel                : 98-107 g/km

Yeni Linea Beniznli 1.4      : 148 g/km

Yeni Linea 1.4 & 1.6 Dizel  : 129-134 g/km

Yeni Megan 1.6 Benzinli      : 155 g/km

Yeni Megan 1.6 Dizel          : 104 g/km

VW Jetta 1.2 & 1.4 Benzinli : 134-144 g/km

VW Jetta 1.6 Dizel              : 119 g/km

Audi TFSI Benzin : 134-159 g/km

Audi TDI Dizel    : 119-149 g/km

Yeni Corolla Benzinli : 129-130 g/km

Yeni Corolla Dizel      : 106 g/km 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arada dizel işletme maliyeti yüksek diyen arkadaşlar bu bir şehir efsanesi... Böyle birşey yok, o babalarımızdan kalma dizeller için geçerli....

Sadece onlar değil senin araba için de geçerli :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mesele sırf karbondioksit değil, total olarak çıkanlara bakmak lazım.

Dünya'da şu an başka bir standart  var mı ? Tüm sistem CO2 emisyonuna göre kurulmuş durumda. Henüz ölçülemeyen atıklar için vergi mi alacaklar ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buyurun arkadaşlar; benzin ile dizel'in her türlü atıklarının bilimsel ölçümlerinin bütün detayları ile anlatıldığı web sayfası:

http://webpages.charter.net/lmarz/emissions.html

Merak edenler ve vakti olanlar okusun lütfen; her türlü koşulda dizel, benzinliye göre totalde daha az zehir yayıyor ve zehirli atık konusunda benzin oldukça önde....

Dizel'in genel olarak partikül denen ve henüz sağlığa ne tür bir zararı olduğu tespit edilemeyen parçacıklarda dezavantajı var. Bunun dışında en önemli salınımlar olan karbonmonoksit, karbondioksit, nitrojen oksit ve hidrokarbon salınımında benzinli daha kötü.

Ayrıca;

"It is interesting to note that the levels of several of the most toxic compounds emanating from gasoline engines are higher (for example, benzene, 1-3 butadeine, formaldehyde) than from diesels"

Yani özetle derki; en zehirli atıklarda benzin daha tehlikeli; bakınız ekli tablo...

Devlet açıklama falan yapıyor da; devletimizin kimyager arkadaşları iki göz atsın bilimsel verilere de öyle konuştursunlar yetkilileri, yoksa komik oluyor...

Ha dizel çok daha kullanılıyor diye bir ekstra vergi getirmek istiyorlarsa buna da halkı hazırlamak için bir kılıf arıyorlarsa ona birşey diyemem; yoksa emisyon, çevre, zehir vs. masallarını aklı başında insanlar yutmasın.

post-0-141695295948_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bilimadamı değilim, motor üreticileri kendi menfaatleri açısından kamuoyu oluştururlar, buna hiç şüphe yok, her alanda böyle, aşağıda da farklı iki link var, DH linkinin içinde başka linkler de var her dilden, belki siz incelemek istersiniz...

http://forum.donanimhaber.com/m_54590967/tm.htm

http://www.hkmo.org.tr/resimler/ekler/88f9153ac4fd966_ek.pdf

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende konuyu şöyle bir inceledikten sonra şöyle demek isterim.

LPG kullanımına teşvik etmemek ve bir sürü geri kazanım sağlamak için devlet şöyle yapamaz mı ?

LPG nin bugün litresi 2,7 TL civarında ve bunun 1,7 TL kadarı vergidir sanırım. Ben şimdi devlete diyorum ki, gel bana 1 TL den aldığın benzini 3 TL den sat ve 2 TL vergi al, bak tüpteyken 1.7 TL veriyordum. Hem sen kazan hem ben kazanayım. ikimizin kazancı ilerisinde  çok daha fazla aslında. Yerli bir otomobil markamız bile olmadığı için tüm parçalar ithal. Eee LPG de daha sık arıza veren ve daha çok parça değişimine ihtiyaç duyan arabama parça almam gerekecek, benzin kullanabilirsem bunun parası benim cebimden çıkmaz senin  de ihracat karşısında ithalatın azalır. Kişiye bağlı gayrisafi milli hasıla artar, döviz çıkışı olmaz.

Türkiyedeki araçların yüzde 41,3'ü LPG'li, yüzde 32,9'u benzinli, yüzde 25,2'si dizel yakıtlıymış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selman abi, bu iki linki inceledim.

İkinci link benim söylediğimden farkı birşey demiyor; sadece CO2 salınımı konusunda alenen yalan söylüyor. Bu linke göre gelmiş geçmiş tüm CO2 fabrika verileri, TÜV egzost ölçümleri hatalı. Bunu gülünç buluyorum. Ayrıca CO2 ölçümü yapılan software arayüzünü kim yazdı ve nasıl kalibre etti ? Güzel bir manipülasyon...

Birinci link ise; hiçbir bilimsel ölçüme ve referansa dayandırılmadan yazılan makaleler ve yalan yanlış kişisel yorumlar... Böyle bir konuyu dikkate almamı bekleyemezsiniz sanırım. Bu birinci linki tekrar tekrar okuyorum; yazık yani, bu kadar da sallanmaz... :kafa: 

Benin gönderdiğim link ise; tamamen bilimsel veri ve ölçümlere dayalı olağanüstü detaylı bir çalışma. Herbir değerin kaynağı, tarihi ve sorumlusu açıkça belirtilmiş. Dergi makalesi ya da mesnetsiz ifadeler içermiyor... Üstüne üstlük araştırmaların hemen hemen tamamı Amerikan kaynaklı, Amerikan resmi kurumlarınca tescilli falan, Amerika'lı yazarsa en doğru yazar, yaptırımları çok büyük. Yani ortada yüzlerce bilimsel ölçüm ve değerlendirme varken, bir forumda Citroen C1 üzerinden anlatılan bir hikayeyi, ya da alenen hatalı olduğu belli CO2 ölçüm değerlerine nasıl inanalım ?

Benzinli ile dizel arasında CO2 emisyonu arasında ortalama %20 fark var. Yani Dizel %20 daha az CO2 yayıyor; bakınız fabrika verileri ve TÜV Türk ölçümleri. ikinci link diyor ki yok öyle değil dizel 2 kat daha CO2 yayıyor. Yani diyor ki milyar dolarlık fabrikaların verileri ve TÜV'in egzost ölçüm cihazlarının tamamı hatalı.  :kafa:

Bu konuda benden bu kadar; herkesin kendi değerlendirme ve takdiri artık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilemiyorum Fatih, Harita-Kadastro Mühendisleri Odası'nın bilimsel bir araştırması gibi duruyor bakınca, kaynaklar, hazırlayanlar belli..

Dediğim gibi her üretici kendine yontmaya çalışır bu gibi işlerde, gerekirse üniversiteleri de, ABD'yi de, AB'yi de kullanırlar, işte en büyük örneği hep gözümüzün önünde Euro ENCAP... Bunlar çok büyük rakamlar, çok büyük varlıklar idare ediyorlar, ben bütün komplo teorilerine inanırım... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kafama takildi konu, arastirdim. Turkiye`nin bu konuda sayili bir uzmani arkadasim, daha dogrusu bir abim. Cok fazla sayida is guvenligi, cevre koruma vb. konularda kitaplari ve calismalari var. Butun resmi kurum ve kuruluslara danismanlik yapar. Bir kimya muhendisi esasen.

Selman abinin bahsettigi linkteki mevzuyu actim; Turkiye`de bir grup insanin dizel`in benzine gore cok daha fazla atik urettigini gosteren calismayi anlattim. Dediklerini yorumsuz aktariyorum:

Turkiye`deki mazotun %40`i kacakmis, kalan %60`in ise bir kisminin belirsiz bir miktari kacak olmasa da nizami degilmis. Dolayisiyla Turkiye`de boyle bir olcum sonucunun dizel alehinde cikmasinin gayet dogal oldugunu, fakat Avrupa ve Amerika`da yapilacak benzer testlerin tam tersi sonuc verecegini soyledi.

Kacak mazotun hemen hemen tamami Iran kaynakliymis. Petrol`den mazotu uretmek benzin uretmeye gore daha zormus ve bazi kimsayallara ihtiyac varmis. Iran`a uygulanan ambargodan dolayi standartlara uygun mazot uretimi icin gerekli olan kimyasallar Iran`da yeterince bulunmamaktaymis. Dolayisiyla dis ulkelere kacak sokulmasi icin urettigi mazot, yeterli kimyasal tepkimelerden gecmedigi icin, tam yanmasi mumkun olmayan bircok madde iceriyormus.

Atigin tamamen `tam yanmanin gerceklesmesine` bagli oldugu ve bu nedenle tam yanmanin mutlaka gerceklesmesi gerektigini belirtti. Turkiye`deki benzinin de onemli bir kismi katkili olmasina karsin, mazota gore yanmasi(tutusmasi) daha kolay oldugundan araclarda daha az soruna sebebiyet veriyor ve atik konusunda da cok ciddi sorun olusturmuyormus. Fakat mazotun  tam yanmasi(tutusmasi) benzine gore daha zor oldugundan, kacak mazotta veya katkili mazotta ne yaparsan yap tam yanmayi gerceklestiremiyormussun. Dolayisiyla atik daha fazla oluyormus, araca verdigi zarar ayri...

Bu aciklamayi Turkiye icin yapti; gelismis ulkelerde mazot nizami bir sekilde uretildiginden boyle bir sorun olmuyormus. Dolayisiyla oralarda mazotlu araclarla benzinlilere gore daha avantajli salinimlar elde ediliyormus, cunku hem mazot kaliteli, hem de yuksek motor teknolojisi kaliteli mazotu cok daha iyi yakmaktaymis.

Fakat sonuc olarak sunu soyledi; benzin ve mazot benzer karbon zincirlerinden olustugundan olusan atik esasen ikisinda de benzer duzeyde olmaktaymis. Farklilik benzin ve mazotun kalitesi ile motorun teknolojisine bagli bir faktormus.

Bir de dunya`da her yerde cikan petrol ayni nitelikte degilmis; mesele Fransa ham petrolu Libya`dan aliyormus ve tum tesisleri o petrolun aritilmasina gore spesifik olarak ayarlanmis. Birgun ornegin Iran`dan petrol almasi gerekirse, Iran petrolunu aritacagi petrol aritma tesisinde cok ciddi yatirimlarla revizyon yapmasi gerekiyormus, ayni kaliteyi ve standardi tutturmak icin.

Durum bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Fatih, mesele aydınlanmış oldu, tabii bizi ilgilendiren buradaki mazot kendi başımıza ithalat yapamayacağımıza göre...

Hatırlarsan diğer dizel arıza konularından birinde sizlere yani dizel kullananlara hatırlatmıştım bunu, bu araçların testleri Japon mazotuyla yapılıyor, sıkıntılarınızın bir kısmının mazot kaynaklı olması mümkündür diye...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...