Jump to content

Mazda 626'ya Bakım Vakti Geldi Ancak Birkaç Sorunum Var


Cherkess
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar böyle basit bir konu için konu açılmaz ama ara bölümünde doğru düzgün bilgiye ulaşamadığımdan açıyorum konuyu. Sormak istediklerim şunlar;

Araç Mazda 626 1993 model 2.0 GLİ

1. Bakıma girecek yakında ama araç 20 yıllık ve 75,000 km de orijinal olarak daha önceki sahipleri bakımlarını aksatmamışlar ancak sormak istediğim aracın şanzıman yağını değiştirme niyetim var hangi marka ve kaç numara yağ önerirsiniz?

2. Mazda artık hangi yağı öneriyor araçlarına Mobil1 ESP 5w/30 koyma niyetindeyim malumunuz Sivastayım 10w/40 tan daha iyi randıman vereceğini düşünüyorum.

3. Araç çukurlara girdikçe önden gıcırtılar geliyor lastik değiştirdiğimde kesmişti ama şimdi yeniden gelmeye başladı sebebi nedir acaba.

Şimdiden yardımcı olacak arkadaşlara teşekkür ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cevaplar:

        1) aracınız oto vites ise  ATF dexron II  veya  ATF MIII bırakmalısınız, manuelse  75W-90 numara yağ

        2)5-30 eski motorlara zarar veriyor,  10-40 yarı sentetikten vazgeçmeyiniz, sübap sesi problemi yaşayabilirisiniz. Şu ana kadar 10-40 tan bir zarar görmediyseniz tabii.

        3) Ön takıma baktırın bir rot balansçıda, rotlleri ve burçları kontrol ettiriniz, sorun ortaya çıkacaktır.

        4) aracınız 75.000 kmde orjinal ise süper, fotolarını bırakınız bakalım.

        5) Aracınızı güle güle kullanınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç orijinal Gürhan bir yıldır bizde hiçbir sıkıntısı da yok makam aracıymış önceden hava durumuna göre dışarı çıkarırmış sahibi tekerine kar değmedi diyorlar geçen yılda bizim elimize geçti maşallah canavar gibi araç.

İşte bilmediğimiz eskiden yapılan bakımları nelerdi ona göre iş yapacağım şu an içinde 20 yıllık şanzıman yağı bulunuyor olmasından şüpheleniyorum o yüzden değiştireceğim. Ama kafama takıldı neden yarı sentetik yağ koymamı önerdin tam sentetik olsa olmaz mı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Sayın redstone78 bizim araçlarımız 90 lı yıllarda üretilmiş 9.0 lık  sıkıştırma oranlı motorlara sahipler , tam sentetik yağ ilk 2 bin km içinde çok iyi gibi geliyor, araç daha sessiz vede düzenli çalışıyor gibi fakat sonradan yağ çok çabuk özelliğini kaybediyor,  sebebi ise sıcaklık normalde 5-30 viskosite tablosunda  -30 ile +40 arasında işlev yapar gib gözüküyor fakat iklim şartları sıcak olduğunda yani eksi değerin üstüne çıktığında çabuk bozulup motorun istediği yağlamayı yapamıyor, 

      Bunu bizzat kendi aracımda denedim vede nerdeyse sübaplarımdan olacaktım,  ilk 5 bin kmde ses yoktu ama sonradan çok kötü şekilde lifter yani sübap sesi yapmaya başladı, bende hemen yağı değiştim gene 10-40 bıraktım 1000 km sonra motor tekrar düzeldi , yağı kullandığım zaman kıştı bide,  bilirisin bizim buraların kışı da bayağı soğuktur,  genede yağ çabuk bozuldu, demem oki tam senttetik 5-30u sıfırın üstüne hiç çıkmayan iklimlerde kullanmak gerek.

      Aracınızın kaputuna bakınız orada hangi durumda hangi yağı kullanmanız gerektiğini yazacaktır, vede 5-30 un sürekli sıfırın altında kullanılması gerektiğini görürsünüz artı olarak TR şartlarına en uygun yağ 10-40 diye düşünüyorum ve ben son iki yağ değişimimdede bu viskosite yağ bıraktım.

      Mevcut araçta en önemli husus şu an triger setidir, kesinlikle ne zaman değiştiğini öğreniniz vede bu bilgiye ulaşmadan araca binmeyin kayışın kopması durumunda motor elden gider, çok büyük bir risktir bu, normalde orjinal set 100 binde bir vede 5 yıl içerisinde değişmesi gerekir, değişecekseniz orjinal alınız , orjinal bilye biraz pahalıdır fakat değişmesi gerekmeyebilir , kayışı ayrıca alabilirsiniz 50 tl civarıdır servis fiyatı, tabii önerim set olarak değişmenizdir, aracın soğutma suyunu ihmal etmeyin, %50 Su  %50 antifiriz bırakınız vede sonuçta tekrar derecesini ölçtürünüz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Peki önereceğin bir marka / numara var mı sonra işgüzarlık yapmasınlar burada tufaya gelmeyelim.

Geçen sene 10/40 koydum sıkıntı yok zaten 4000 km yaptık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Marka önermek doğru olmaz viskosite değerinin 10-40 olması yeter zaten günümüzdeki yağların hemen hepsi aynı kalitede yani API standartlarını karşılıyolar ama genede tanınımış kendini ispatlamış marka yağları seçebilirsiniz lakin güvenilir yerde değiştiriniz yağınızı malum herşeyin sahtesi mevcut ben castrol, petronas, selenia v.b. pekçok marka yağ kullandım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta lpg sistemi varsa Shell 15-40 kullanmanı tavsiye ederim, yoksa Castrol 10-40 veya Lukoil 10-40 kullanabilirsin... Bunların haricinde ya ince kalır yağ eksiltir ya da kalın gelir ve lifter sesi yapar başkada zararı olmaz...

Şanzıman yağının 20 yıllık olabileceğini sanmıyorum, değiştirmeyi düşünüyorsan Castrol koydurmanı tavsiye ederim... Yeni nesil diye belirtirsen usta bu işini kolaylıkla halleder...

Alttan gelen sesleri iyi bir usta değerlendirecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...