Jump to content

Mazda RX-8 için Rektefiye mi Yoksa Yeni Motor mu?


xpoison
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Abi gösterdiğin ilgiye verdiğin cevaplara yürekten teşekkür ederim. O zaman gelin ata binmiş ya nasip demiş diyecez. Her türlü tedbiri önlemi almamıza rağmen motor patlarsa kısmet diyecez :) inşallah kısa zamanda aranıza bir rx8 ile döneceğim abi tekrar teşekkür ederim. Bu arada gene bir derdim sıkıntım olursa hemen burada sizi rahatsız ederim :D

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başkan, Rx-8 ile uğraşacak paran pulun varsa uğraş...

Ama eğer uğraşacak kadar paran yoksa, yakışıklı bir araba almak istiyorsan, Lantisi al her yerini yaptır, modifiyeyse modifiye, abart ekzos vs. rx8 e yapacağın masrafın 10/1'ini yaparsın ve spor araban olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ilgi alakanız için çok teşekkür ederim burada konuyu sahiplenmeniz inanın beni çok mutlu etti ama aklımda ki durum önce rx8i alıp biraz stock binip aracı tanıyıp daha sonra turbo besleme ile güçlendirmek belki tekerde 425 beygiri yakalayamayabilirim ama 300 - 350 arası bir beygir hedefim var. hepinize ayrı ayrı teşekkür ederim tekrardan

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle foruma hoşgeldin. Ne yazık ki, bizim sana motoru değişmişi al veya alma deme şansımız olamaz, çünkü aracı bilmiyoruz. Ayrıca motor değiştikten sonra aynı performansı verememe olayını ben daha önce duymadım. Ancak genel olarak motor değişme olayının eskisi kadar hassas olmadığını ve Mazda servislerinde yapılan değişimlerde de bir problem çıkmasını beklemediğimi söyleyebilirim. Yeter ki, servis bu konularda eğitimli ve tecrübeli bir servis olsun.

Ancak RX-8 araçlarda belli bir model aralığında erken motor bitme olaylarının olduğu doğru. Bunun sebebi tek değil. Kullanım hataları, bakım hataları vb. birkaç sebebi var. Örneğin Mazda yanılmıyorsam 2005 veya 2006 model yıllarından itibaren akü, alternatör, şarj dinamosu gibi donanımları güçlendirdi. 2009 yılındaki makyaj operasyonunda da bu motorlar için çok önemli olan yağlamayı güçlendirmek için 3. yağ enjektörünü koydu. Tabi bu sırada servisler tecrübelendi, yine yanılmıyorsam 2009 yılında Mazda'nın bu araca özellikle tavsiye ettiği Dexelia yağının ithalatı başladı ve sürücüler de tecrübelendi. Geçenlerde Mazda Merser yetkili serviste konuşurken servis müdürü bana 2010-2011 modellerde şu ana kadar hiç motor sıkıntısı yaşamadıklarını ve bu sebeple başvuran da olmadığını söylemişti. Forum üyesi chaos rumuzlu üyemizde 2010 modeli var, yanlış değilsem 50 bin km civarına yakın aracı ve sıfır gibi performanslı...

RX-8 ile modifiye olayını ben de sana tavsiye etmiyorum. Hele de Türkiye'de... Bu araç bir motor performans aracı değil. Aksine çok dengeli şasisi, mükemmel direksiyonu ve arkadan itişiyle bir sürüş makinası veya oyuncağı gibi bir şey. Güç de bu özelliklerini ortaya çıkarmaya yetecek ve dengesini bozmayacak seviyede. Yetersiz mi? Asla değil, geçenlerde bir 5.20d beni zorladığında ilk 3 viteste çok ciddi üstün bir performans verdi. Ama yine de bir performans canavarı değil, olması da planlanmamış zaten. MX-5, RX-8, Toyota GT86, Subaru BRZ bunlar hep bu mantığın ürünü...

Size aşağıdaki linki okumanızı tavsiye ederim. Burada RX-8'in hangi ruh ile üretildiğini biraz anlatmaya çalışmıştım.

http://www.mazdaclubtr.com/326/renesis-rotary-motoru/20/

Benim size tavsiyem; 35 araca + 20 modifiyeye harcayacağınıza, gidip bir 2010 model RX-8 test etmeye çalışın. Eğer performansı size yeterli, keyif alınabilir gelirse, 55 verin 2010 RX-8 alın, kullanın. Tabi fiyatı örnek olarak verdim, bu sizin pazarlığınıza ve satıcıya bağlı bir şey...

Yok eğer performans sizi kesmezse, 35'e RX-8 alıp, modifiye etmeyin. Gidin bir STI veya EVO alın. Bu araçlar bu tip konulara daha açık olarak üretilmişlerdir.

Ne alırsanız alın, yaşınız daha çok genç, dikkatli, sorumlu ve güvenli sürün. Hiçbir performans size, ileriki yaşlarda yaşayacağınız keyifleri yaşatamaz.

Bildiğiniz üzere mazdanın RX8 modeli zamanında satılırken bilinçlendirilmeyen kullanıcıları ve motorundan bir haber yetkili servis ustaları tarafından resmen ömrünü kısaltmaya mahkum edilmiştir. Bu aralar rx8 almayı kesin olarak kafama koyduğumdan bir bilene danışmak amacıyla bu konuyu buraya açma ihtiyacı duydum. Satın almayı düşündüğüm araçlardan birisi 20007 model 45.000km de ve şuanda ikinci motoru üzerinde yani yürüyen aksamı 45.000 yeni motoru ise 600km de imiş. Benim öncelikli aklımı kurcalayan soru 12.000 lira verip sıfır motor taktırıp 600 km bindikten sonra bir arabayı neden satarsın ki? Daha öncesinde rx8 i olan biri ikinci motoru yetkili servisin bile adam akıllı takamadığı için performansta düşüklük yaşadığını ve bu yüzden sattığını anlatmıştı. Ne kadar doğrudur bilemem ama bu ilanı gördükten sonra biraz inandırıcı gelmeye başladı. Bu yeni motor işini biraz uzattım sonuç olarak yeni motorlu almak mantıklı mıdır? Yoksa daha ilk motoru üzerinde fabrikadan çıkmış motorunu bitirmemiş ama bitmesi yakın olan bir rx8 bulup daha sonra üzerinde ki motoru rektefiye ettirmek mi mantıklı? Çünkü yine duyduğum kadarıyla Bursa'da wankelracing garajın ustası Orhan usta ilk motoru bitirmiş araçların motorunun rektefiyesini yaparak neredeyse ilk motoru gibi randıman alındığını öğrendim. Sonuç olarak sizce sıfır motorlu araç mı alayım yoksa ilk motoru ömrünü doldurmamış bir araç mı alayım. Teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi verdiğiniz cevap ve paylaştığınız tecrübeleriniz için teşekkür ederim. Sanırım modifiye işini şimdilik bir kenara bıraktım. Satın alacağım aracı buldum sayılır sizlerlede aracın özelliklerini paylaşarak fikir almak isterim. Araç 2007 model yürürü(kasası) 47bin km üzerinde şuanda ikinci motoru var ve 1000km de 3 hafta önce değişmiş mazda evoda faturalı ve ruhsata işlenmiş. Aracın bir tane problemi var egzoz uyarı ışığı yanıyor yeni motor takılan arabalarda bu olurmuş ve bilgisayara bağlanarak halledilebilirmiş bende hallettir alayım dedim. araçla alakalı düşüncelerinizi çekinmeden söylerseniz çok sevinirim herkese şimdiden teşekkürler...

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer imkanlar yetiyorsa 2010 veya 2011 model almanı tavsiye ederim. Hem motorlar ve yan aksam ağır şekilde revize edilmiştir hem de yürür aksam ve Bilstein süspansiyon sistemi çok daha sportiftir.

Evo bu forumda da birçok arkadaşın sõyleyebileceği gibi çok iyi bir servis. Ben sana bir de Koşuyolu Merser'de Halil Usta'ya gõstermeni tavsiye edebilirim.

Abi verdiğiniz cevap ve paylaştığınız tecrübeleriniz için teşekkür ederim. Sanırım modifiye işini şimdilik bir kenara bıraktım. Satın alacağım aracı buldum sayılır sizlerlede aracın özelliklerini paylaşarak fikir almak isterim. Araç 2007 model yürürü(kasası) 47bin km üzerinde şuanda ikinci motoru var ve 1000km de 3 hafta önce değişmiş mazda evoda faturalı ve ruhsata işlenmiş. Aracın bir tane problemi var egzoz uyarı ışığı yanıyor yeni motor takılan arabalarda bu olurmuş ve bilgisayara bağlanarak halledilebilirmiş bende hallettir alayım dedim. araçla alakalı düşüncelerinizi çekinmeden söylerseniz çok sevinirim herkese şimdiden teşekkürler...

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi şuanda anlaştığım fiyat doğrultusunda 2010 - 2011 modellere yetişmem mümkün değil en az 15bin lira daha eklemem lazım. Keşke 2010 - 2011 alsam tabi kafamda rahat olur ama hayat şartları ve ekonomik durumlar malum elvermiyor oralara varmaya. Birde sormak istediğim bir şey var diferansiyel problemi malum alacağım araç her ne kadar 47bin kmde olsa bile eğer çok hor kullanılıp yanlandıysa diferansiyelin de bir problem olup olmadığını nasıl anlayabilirim hiç yaşadınız mı? Olur da şans bu ya aracı alırım diferansiyelin değişmesi gerekirse bana maliyeti ne kadar olur bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emniyet olarak alır almaz diferansiyel yağını değiş, çok para değil. Diferansiyel hatalarını tam tura yakın düşük süratte sağa sola dõnerek test edebilirsin. Bu durumda diferansiyel en fazla zorlanır ve anormal sesler yapmamalı. Yenisinin fiyatını bilmiyorum. Ancak e bay gibi uluslararası sitelerden fikir edinebilirsin.

abi şuanda anlaştığım fiyat doğrultusunda 2010 - 2011 modellere yetişmem mümkün değil en az 15bin lira daha eklemem lazım. Keşke 2010 - 2011 alsam tabi kafamda rahat olur ama hayat şartları ve ekonomik durumlar malum elvermiyor oralara varmaya. Birde sormak istediğim bir şey var diferansiyel problemi malum alacağım araç her ne kadar 47bin kmde olsa bile eğer çok hor kullanılıp yanlandıysa diferansiyelin de bir problem olup olmadığını nasıl anlayabilirim hiç yaşadınız mı? Olur da şans bu ya aracı alırım diferansiyelin değişmesi gerekirse bana maliyeti ne kadar olur bilginiz var mı?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emniyet olarak alır almaz diferansiyel yağını değiş, çok para değil. Diferansiyel hatalarını tam tura yakın düşük süratte sağa sola dõnerek test edebilirsin. Bu durumda diferansiyel en fazla zorlanır ve anormal sesler yapmamalı. Yenisinin fiyatını bilmiyorum. Ancak e bay gibi uluslararası sitelerden fikir edinebilirsin.

abi peki yarın ben bu aracı hem maslak evoya götürüp incelettireceğim hem boya makinasıyla tekrardan bir kaporta boyasını inceleyeceğim hemde senin dediğin gibi diferansiyelini test edeceğim. Diferansiyelin de diyelim garip sesler geliyor dönüşler esnasında ne yapmamı önerirsin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Usta'ya de ki, gel bak diferansiyelden ses geliyor.

Usta abi bu sorun çıkarabilir derse, yenisi kaça de.

Yenisi sıkı rakamsa, ben kaçıyorum de.

Bir de aracı sürekli gittiği servisten başka serviste kontrol ettir bence... Kimseye bir sõz sõylediğim yok, yanlış anlama. Derler ya, ameliyat olmadan 2.bir gõrüş al diye...

abi peki yarın ben bu aracı hem maslak evoya götürüp incelettireceğim hem boya makinasıyla tekrardan bir kaporta boyasını inceleyeceğim hemde senin dediğin gibi diferansiyelini test edeceğim. Diferansiyelin de diyelim garip sesler geliyor dönüşler esnasında ne yapmamı önerirsin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bu kadar yardımdan sonra bir iyilik istemek yüzsüzlük gibi olacak ama merserde tanıdığın birisi varsa selamını versek yanına gitsek aracı öyle kontrol ettirsek çok mu şey istemiş olurum maksat indirim vs değil sadece daha özenli bir şekilde aracı inceleseler benim içim çok rahatlamış olur. Saygılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi peki gitsek mersere Halil Usta'dan özel olarak aracımıza bakmasını istesek bakar mı birde servis kayıtlarında aracın evveliyatı değişen parçaları gözükür mü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bakar. Ama meşgul bir insandır, çatkapı gitmek yerine õnceden randevu alman iyi olur. Kirmızı RX8 i olan Mustafa abi õzellikle Merser'i ve seni tavsiye etti dersin. Fiyat konusunda iskonto yaparlar mı? bilmiyorum, maddi konularda araya girmeyi sevmiyorum.

Abi peki gitsek mersere Halil Usta'dan özel olarak aracımıza bakmasını istesek bakar mı birde servis kayıtlarında aracın evveliyatı değişen parçaları gözükür mü?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence bakar. Ama meşgul bir insandır, çatkapı gitmek yerine õnceden randevu alman iyi olur. Kirmızı RX8 i olan Mustafa abi õzellikle Merser'i ve seni tavsiye etti dersin. Fiyat konusunda iskonto yaparlar mı? bilmiyorum, maddi konularda araya girmeyi sevmiyorum.

Maddiyat ne kelime hocam, senin maneviyatın yeter bize... Öhhöm, pardon diğer konuyla hatlar karıştı abi özür...

:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bugün mersere arabayı götürdük halil usta yoktu selamını söyledim çok güzel karşıladılar fiyat konusunda neyse ücreti onu verdim hiç pazarlığa girmedim. Nihayetinde aracın motoru gerçektende sıfır çıktı bütün bujiler kabloları sıfır değişmiş. Arka balatalar sıfır değişmiş ön balatalar yarıydı. Arabada bir nokta boya çıkmadı değişen parçasıda yoktu. Sadece arabanın katalizörünün içini boşaltmışlar bu yüzden uyarı ışığı yanıyordu zaten katalizörüde iptal edeceğim için sorun etmedim arabanın yürüyeninde kaportasında motorunda da zerre problem çıkmadı. Ha sonuca gelecek olursak benim artık 2007 model 47bin kmde bir rx8im var. Bu aracı almamda emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum. Özellikle mustafa abiye, revivo73e ve beni bu forumla buluşturan domestosa  (isimleri bilmediğimden yazamadım kusurum varsa affola) tekrardan teşekkür ederim.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bugün mersere arabayı götürdük halil usta yoktu selamını söyledim çok güzel karşıladılar fiyat konusunda neyse ücreti onu verdim hiç pazarlığa girmedim. Nihayetinde aracın motoru gerçektende sıfır çıktı bütün bujiler kabloları sıfır değişmiş. Arka balatalar sıfır değişmiş ön balatalar yarıydı. Arabada bir nokta boya çıkmadı değişen parçasıda yoktu. Sadece arabanın katalizörünün içini boşaltmışlar bu yüzden uyarı ışığı yanıyordu zaten katalizörüde iptal edeceğim için sorun etmedim arabanın yürüyeninde kaportasında motorunda da zerre problem çıkmadı. Ha sonuca gelecek olursak benim artık 2007 model 47bin kmde bir rx8im var. Bu aracı almamda emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum. Özellikle mustafa abiye, revivo73e ve beni bu forumla buluşturan domestosa  (isimleri bilmediğimden yazamadım kusurum varsa affola) tekrardan teşekkür ederim.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Her şey nasip canım kardeşim, nasibinde varsa birileri vesile olur... Vesile olabildiğim için ne mutlu bana, hayırlı olsun kazasız günlerde kullan... :nazar:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun, güle güle iyi günlerde kullanırsın inşallah. Eğer çok uzak değilsen bakımlarda da Merser'i tavsiye ederim, iyi ve gerçekten çok tecrübeli bir servistir.

Bu arada aracının kapasitesini, sınırlarını, davranış şeklini tam olarak tesbit etmeden çok zorlamamanı tavsiye ederim. RX8 her zaman konsantrasyon kuvvetli kullanılması gereken, dalgınlığı, dikkatsizliği pek sevmeyen bir araç.

Õzetle güvenli sür sevgili kardeşim, keyif daim olsun, hüzüne dõnmesin...

Abi bugün mersere arabayı götürdük halil usta yoktu selamını söyledim çok güzel karşıladılar fiyat konusunda neyse ücreti onu verdim hiç pazarlığa girmedim. Nihayetinde aracın motoru gerçektende sıfır çıktı bütün bujiler kabloları sıfır değişmiş. Arka balatalar sıfır değişmiş ön balatalar yarıydı. Arabada bir nokta boya çıkmadı değişen parçasıda yoktu. Sadece arabanın katalizörünün içini boşaltmışlar bu yüzden uyarı ışığı yanıyordu zaten katalizörüde iptal edeceğim için sorun etmedim arabanın yürüyeninde kaportasında motorunda da zerre problem çıkmadı. Ha sonuca gelecek olursak benim artık 2007 model 47bin kmde bir rx8im var. Bu aracı almamda emeği geçen herkese ayrı ayrı teşekkürlerimi sunuyorum. Özellikle mustafa abiye, revivo73e ve beni bu forumla buluşturan domestosa  (isimleri bilmediğimden yazamadım kusurum varsa affola) tekrardan teşekkür ederim.

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...