Jump to content

Mazda 626 Aracımın Motorunu Yaptırıyorum


kamotropi
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba arkadaşlar, uzun zamandır motorda rolanti bozukluğu vardı dün motorcuma götürdüm kontrol etti ve silindirlerden birinin düzgün çalışmadığını motorun sökülmesi gerektiğini söyledi. Aşağıda resimlerde paylaştığım üzere motoru söktük rektefiyeci gelip ölçüm yaptı ve silindirlerde boşluk olduğunu motorun yenilenmesi gerektiğini söyledi. Tahmini fiyat olarak 2.000/2.500 tl gibi bir fiyat söylediler bende parça fiyatlarını ve gelişmeleri sizinle paylaşmak istedim. Bu arada motorun daha önce hiç yapılmadığını söyeldiler km: 342.000 arabanın durumunu burada paylaşacağım hayırlı günler dilerim.

wepg.jpg

xtm6.jpg

v5ad.jpg

kfch.jpg

cyut.jpg

xuwd.jpg

qp43.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracını ilk alırken motor hacminin 1,6 olduğunda ustaların görüşünü alarak ısrarcı olmuştun... Şimdi hazır motor açılmışken o çok bildik ustalar söylesin bakalım motor 1,6 mı 2,0 mi ??

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar görüşleiniz için teşekkürler yalnız bir sorunumuz var, motorun işi bitti çalıştırdık 10/15 dk gibi bir zaman sonra yağ lambası rolantide yanmaya başladı.

Yağ filtresi ve müşuru değiştirildi belirli bir zaman sonra tekrar yanmaya başladı tesisat kontrol edildi sonuç alamadık.

Yeni bir pompa siparişi verildi onu taktık (YSK marka) en son dün akşamdı bu işlem sonuç yine aynı.

Araçla bir kaç tur attık seyir halinde bir sıkıntı yok ama rolantiye düşünce lamba göz kırpıyor.

Bu gün eski yağ pompası takılacak olmadı motor tekrar sökülecek, ustalar daha önceden bir çok defa mazda 626 motoru yapmışlar ilk defa böyle biş şeyle karşılaştıklarını söylüyorlar.

Birazdan sanayiye gidiyorum bu konuda bir fikri olan buraya yazarsa sevinirim teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Can sıkıcı bir durum, mantıken yanmaması gerekiyor, yağ pompası, yağ, yağ müşürü hepsi değişmiş geriye kablolar kalıyor diyebilirim, belki sorun görevini yerine getirmeyen kablolardadır...

Diğer bir ihtimal ise; rölanti sensörü toparlayamıyor olabilir, rölantide farları, kaloriferi, arka rezistansı açtığında rölanti toparlamıyorsa sorun buradan kaynaklanıyor olabilir... (bence)

Kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar görüşleiniz için teşekkürler yalnız bir sorunumuz var, motorun işi bitti çalıştırdık 10/15 dk gibi bir zaman sonra yağ lambası rolantide yanmaya başladı.

Yağ filtresi ve müşuru değiştirildi belirli bir zaman sonra tekrar yanmaya başladı tesisat kontrol edildi sonuç alamadık.

Yeni bir pompa siparişi verildi onu taktık (YSK marka) en son dün akşamdı bu işlem sonuç yine aynı.

Araçla bir kaç tur attık seyir halinde bir sıkıntı yok ama rolantiye düşünce lamba göz kırpıyor.

Bu gün eski yağ pompası takılacak olmadı motor tekrar sökülecek, ustalar daha önceden bir çok defa mazda 626 motoru yapmışlar ilk defa böyle biş şeyle karşılaştıklarını söylüyorlar.

Birazdan sanayiye gidiyorum bu konuda bir fikri olan buraya yazarsa sevinirim teşekkürler.

  Motor yapılmadan önce sorun yoktu ise , malesef değiştiğiniz parçaları boşuna değşmişiniz, gene orjinallarini takınız, zaten yağ müşürü yağ basıncına göre görev yapar vede aracınızda basınç kaybı oluyor, özellikle rölantide olmasının sebebide devrin düşük olması,  kötü ihtimalle sanırım motor kontrol edilmeli geçmiş olsun.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar merhaba dün bahsettiğim yağ lambası sorunu eski pompayı taktıklarındada çözülmedi, son olarak resimde belirttiğim (tama enterprises) marka yağ müşuru taktılar ve yağ lambası söndü :)

Resimler ile size parça markaları ve fiyat listesini paylaşıyorum sormak istediğiniz bir şey varsa yanıtlayabilirim.

Extra olarak

Triger kayışı 6000 km geçmiş değiştirildi.

Debriyaj balatası bitmesi yakınmış değiştirildi.

Aracı teslim aldım 1000 km sonra gelmemi söylediler yapılacaklar; Motor yağı değişimi, yağ filtresi, hava filtresi, (son olarak eski yağ pompasını takmıştık) yenisi ile değişimi, kartel sökülüp temizlenmesi ve motor içersindeki bazı parçaların üst kapak sökülüp sıkıştırılması.

Arabayı tecrübeye ilk çıktığımda benzin bitmişti ve gaz ile benzinliğe kadar gittim inanın motor yapılmadan önce benzinde kullandığım performanstan daha iyiydi.

Arabanın çekişi gaz yemesi vs çok süper oldu, inşallah 1000 km sonra daha performanslı bir sürüş yapıp daha iyi sınama şansım olacak.

Not: Arabamı seviyorum :)

Parça listesi ve fiyatları

1cxv.jpg

rhtz.jpg

İkinci kez gelen ysk marka yağ pompası

2zw1.jpg

Kendini bize arattıran, iki defa yağ pompası, iki defa yağ muşüru ve üç yağ filtresi değişiminden sonra takılınca yağ lambasını söndüren meşhur yağ müşurumuz (Ustanın sinir stresini saymıyorum)

a58n.jpg

Motorun toplanmış hali

wzw2.jpg

Motoru ilk çalıştırdığımız zamanlara ait video

http://www.youtube.com/watch?v=Vs0EBQgiKFE&feature=youtu.be

Son olarak rot balans

wk3f.jpg

Arabamı aldığımda tarih 28.06.2012 km 304050 idi, şu an 347474 km, usta motorun daha önce hiç rektefiye olmadığını söyledi. ortalama 550 günde 43.000 km yol yapmışım günlük ortalama 78 km.

İnşallah daha çok yol gideceğiz, herkese kazasız belasız günler dilerim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Allah güle güle kullanmayı nasip etsin. 1000 km sonra yag değiştirmeyi ve silindir kapagını sıktırmayı unutmayın

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...