Jump to content

Mazda CX-5 i-Stop Problemi


alper
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu tasarrufun yüzdesi konusunda hiç kimse kesin bir oran veremez. Bu tamamen sizin rotanız ile, bu rotadaki trafiğin akış durumu ile ve i-stop fonksiyonunun ne kadar devreye girdiği ile alakalı bir durum. Ne kadar duruş fasılası fazla ise trafik şartlarında, o kadar fazla tasarrufa sebep olur. %10 her durumda çok iddialı bir rakam, bence gerçeği yansıtması zor. Çünkü bu oranın doğru olması için, çok ciddi bir dur oranı yüksek trafiğe takılmak lazım. Bu durumda da bir süre sonra i-stop devreye girmeyecektir, aracın ihtiyacı olan bazı fonksiyonları sınırlamamak ve akü seviyesini korumak için.

Yanılmıyorsam yol bilgisayarı fonksiyonları içinde i-stop'un ne süre ile devrede kaldığı ve tahminen ne kadar yakıtı tasarruf ettiği bildiriliyordu. Yüzdesel olarak bir sonuç vermez ama buradan yola çıkarak bir fikir edinebilirsiniz.

eskişehire şart :(
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Arkadaşlar şu ana kadar antalya trafiğinde 200-300  km kadar yaptım , burada kavşaklar hep dörtlü kavşak olduğundan,  kırmızı ışıklar 90 saniyeyi buluyor,  bazı yerlerde bende hep aracımı stop ederek kullandım,  yani kırmızı ışık 30 saniyenin üstünde ise normal şekilde aracımı stop ettim, inanın çok ekonomik oluyor, lakin her seferinde aracın kontağını kullanmak çok mantıklı gelmedi kontağı açık şekilde aracı çalıştırsacak bir düğme fikri aklıma geldi , yani knotak sürekli açık olacak ama düğmeye bastğımda aracı stop edip lpg yide kesecek, tekrar bastığımda lpg yi açacak vede aracı çalıştırcak bir sistem düşündüm,  acaba oluru nedir, sizin görüşleriniz nedir. ??? 

      Özellikle bu sorum sayın mursel balcı kardeşimizedir, bu konulardaki üreticiliği aşkaradır, benimkide sadece bir fikir acaba sonuç ne olur, özetleyecek olursam kontaga bir paralel hat çekilecek,  ama bu hat kontak açıkken devreye girecek mevcut hat, hem lpgyi kesecek hemde aracı stop ettirecek, akabinde aracı çalıştırbilecek fakat bu arada kontak açık olacak, aracın diğer aksamları vede sistemi açık olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Arkadaşlar şu ana kadar antalya trafiğinde 200-300  km kadar yaptım , burada kavşaklar hep dörtlü kavşak olduğundan,  kırmızı ışıklar 90 saniyeyi buluyor,  bazı yerlerde bende hep aracımı stop ederek kullandım,  yani kırmızı ışık 30 saniyenin üstünde ise normal şekilde aracımı stop ettim, inanın çok ekonomik oluyor, lakin her seferinde aracın kontağını kullanmak çok mantıklı gelmedi kontağı açık şekilde aracı çalıştırsacak bir düğme fikri aklıma geldi , yani knotak sürekli açık olacak ama düğmeye bastğımda aracı stop edip lpg yide kesecek, tekrar bastığımda lpg yi açacak vede aracı çalıştırcak bir sistem düşündüm,  acaba oluru nedir, sizin görüşleriniz nedir. ??? 

      Özellikle bu sorum sayın mursel balcı kardeşimizedir, bu konulardaki üreticiliği aşkaradır, benimkide sadece bir fikir acaba sonuç ne olur, özetleyecek olursam kontaga bir paralel hat çekilecek,  ama bu hat kontak açıkken devreye girecek mevcut hat, hem lpgyi kesecek hemde aracı stop ettirecek, akabinde aracı çalıştırbilecek fakat bu arada kontak açık olacak, aracın diğer aksamları vede sistemi açık olacak.

araçta immobilizer yok sanırım. http://www.ebay.com/itm/Smart-RFID-Car-Alarm-Finger-Engine-Start-Stop-Button-And-Transponder-Immobilizer-/271400987977?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f30c26d49&vxp=mtr bu tarz bir şey iş görmesi lazım.

tabi röle sistemiylede yapılabilir. start stop röleleri olması lazım. yani tek basısta start verecek eğer start konumundaysa da stop edecek şekilde. kontağa bağlanıp marş yaptırılabilir.

Yalnız bu sistemler uzun vadede marş motoruna zarar verebilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

araçta immobilizer yok sanırım. http://www.ebay.com/itm/Smart-RFID-Car-Alarm-Finger-Engine-Start-Stop-Button-And-Transponder-Immobilizer-/271400987977?pt=Motors_Car_Truck_Parts_Accessories&hash=item3f30c26d49&vxp=mtr bu tarz bir şey iş görmesi lazım.

tabi röle sistemiylede yapılabilir. start stop röleleri olması lazım. yani tek basısta start verecek eğer start konumundaysa da stop edecek şekilde. kontağa bağlanıp marş yaptırılabilir.

Yalnız bu sistemler uzun vadede marş motoruna zarar verebilir.

Evet marş motorunun sağlıklı çalışma ömrü kısalır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

He işte onu diyorum. Biz Türk'üz bize bir şey olmadığına göre, marş motorumuza neden olsun? Aksırır, tıksırır, yine çalışır bir şekilde gibi geliyor bana...

Yok abi öyle olunca "kronik" denilmekte zaten... Bünyenin buna alışması gerekir... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

He işte onu diyorum. Biz Türk'üz bize bir şey olmadığına göre, marş motorumuza neden olsun? Aksırır, tıksırır, yine çalışır bir şekilde gibi geliyor bana...

Bunu unutmuşum abi özür... Haklısın, bize bişicikler olmaz, aracımıza olsun di mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Otomobillerde, en fazla akım çeken malzeme, marş motorudur. Bu yüzdendir ki; otomobiliniz marş almadığında, 5 - 10 marşta akünüzü bitirir.

I-Stop sistemine sahip bir otomobilde, normal marş motorundan daha az akım çeken farklı bir marş motoru kullanıldığını düşünüyorum. Sizin marş motorunu çalıştırıp durdurmanız, ekonomi değil, daha fazla sarfiyata neden olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Aküde bir sorun yok şu ana kadar,  zaten ard arda basmıyosunki akü bitsin, ben sadece marş dinamosunun vede volanın yıpranacağını düşünüyorum , marş dinamosu tamir edilebiliyor, telafisi vede maliyeti az olur çok çok pendik dişlisi vede kömürler değişir devam eder , yenilemeye kalksan , yan sanayi sıfırı bile 100 tl civarı, kendini amorti edecektir bir ay içinde , volana gelince eğer diş sıyırtmazsak bir sorun olmaz , bana mantıklı geldi sayın mürsel balcınında olumlu bakışından memnun oldum doğrusu şimdi iyi bir elektrikçi bulmaya sıra geldi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi bir de bakmışsın marş marş yürüyorsun :) sağlık önemli bence de .

  Harika espriydi, :D :D :D  klavyene sağlık sabah bu saatte kahkahlarla gülüyorum, ya tabiki sağlık önemli ama sadece böle fikir alış verişinde bulunmak istedim, neden olmasın gibisinden.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  Harika espriydi, :D :D :D  klavyene sağlık sabah bu saatte kahkahlarla gülüyorum, ya tabiki sağlık önemli ama sadece böle fikir alış verişinde bulunmak istedim, neden olmasın gibisinden.

eyvallah :) olur ama termodinamigin ikinci yasası gereği herşeyin bir şeyi vardır :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu termodinamiğin 2. Yasası canını sıkıyorsa bir gecede değiştiririz yeğenim...

eyvallah :) olur ama termodinamigin ikinci yasası gereği herşeyin bir şeyi vardır :)

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Termodinamiğin 2. yasası diyorki iki farklı sıcaklıktaki cisim den soğuk olandan sıcak olana transfer kendiliğinden gerçekleşmez, bir şey gerekir :D :D :D

      Çok kinayeli bir yasa bu  . :D :D :D 

      Lakin bizim start stopla alakası ne pek bağdaştıramasdım sayın fotifoti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu termodinamiğin 2. Yasası canını sıkıyorsa bir gecede değiştiririz yeğenim...

sıkıyor valla dayı :D ben diyorum bir 100bin daha yapatım araya hep bu nehalet yasa giriyor

      Termodinamiğin 2. yasası diyorki iki farklı sıcaklıktaki cisim den soğuk olandan sıcak olana transfer kendiliğinden gerçekleşmez, bir şey gerekir :D :D :D

      Çok kinayeli bir yasa bu  . :D :D :D 

      Lakin bizim start stopla alakası ne pek bağdaştıramasdım sayın fotifoti.

Dayı anladı da açıklayayım :) termodinamiğin 2. yasası entropidir. Entropi de kısaca başı olan her şeyin sonu olduğunu ispat eden yasadır :) Senin marş marş da, benim sihtiröen de  bir yere kadar yani.

http://www.gazeteblog.net/wp/termodinamigin-2-yasasi-entropi-nedir

konunun canına okudum :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Bende farklı bir kaynaktan öle okumuştum, neyse demek yanlışmış, çok haklısın sana katılıyorum,  biz , hepimiz de zaten bir yere kadarız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Termodinamiğin 2. yasası, her başı olanın g.tü de vardır mı diyor?

sıkıyor valla dayı :D ben diyorum bir 100bin daha yapatım araya hep bu nehalet yasa giriyor

Dayı anladı da açıklayayım :) termodinamiğin 2. yasası entropidir. Entropi de kısaca başı olan her şeyin sonu olduğunu ispat eden yasadır :) Senin marş marş da, benim sihtiröen de  bir yere kadar yani.

http://www.gazeteblog.net/wp/termodinamigin-2-yasasi-entropi-nedir

konunun canına okudum :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Bende farklı bir kaynaktan öle okumuştum, neyse demek yanlışmış, çok haklısın sana katılıyorum,  biz , hepimiz de zaten bir yere kadarız.

yanlis değil doğru ama doğa  kanunu olduğu için sadece fizikte kullanılmıyor :) mesela dayıcım, g.tün neden gerekli olduğunu bu kanunla açıklamış oldu :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...