Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracı bende test ettim bugün, 

-İlk bakışta tasarımına vuruluyorsunuz
-Ağır olan kapılarını açınca üst sınıf hissi uyandırıyor (bir audi/bmw kapısı gibi ağır , yalıtım olduğunun ispatı bu,  zaten ses falan da duymuyorsunuz kullanırken)
-İçine oturunca kalın süngerli yumuşak koltuklar dikkat çekiyor (Eski kasa Mazda6 da bile bu koltuklar yok)
-Çalıştırınca sessizlik bozulmuyor
-Kalkışı güzel ancak fırlamasını beklemeyin, direksiyon çok hafif değil, ağırda değil, kontrol odaklı, aracın ataletini her daim hissediyorsunuz, hafif bir araç sürüyor hissi vermiyor, ağır bir araç hisside vermiyor, tam ortası diyebilirim, vitesler çok keyifli , otomatik şanzıman çok akıcı.
-Aracın gaz pedalına asıldıkça headers bağırıyor, bu da performanslı kullanımı tetikliyor, bu sesi duymak istedim bazen tekrardan
-Tüketim otoyolda 4,7 ortalama gösterdi, şehir içi 1-3 vites arası 50 km altı süratte 8 lt gösterdi. Karışık bununla ben istanbulda ortalama 6,5 ile gezerim diye düşünüyorum...
-Konfor 10 numara, 215/45/18inç  Dunlop lastiklerle bile süspansiyon vuruntu yapmadan çalışıyor, 16 jant olsa Mercedesi aratmaz...Mazda 6 dan daha yumuşak süspansiyonları var
- I stop çok hızlı çalışıyor , diğer markalarınki gibi sinir bozucu değil, devre dışı bırakmak istemiyor insan tüketimi azaltma faydasını düşününce
-Klimanın , AC,  AC eko ve normal fan modu var
-Ses sistemi güzel, konsol daki ekran ile ilgilenmek keyif verici, görsellik çok güzel, hiç karmaşık da değil diğer markalarınki gibi...
-Aracı çalışıtırırken motorun çalışmaya başladığını azda olsa hissediyorsunuz ancak durdurmak için start/stop tuşuna tekrar basınca motorun durduğu hissedilmiyor, sarsıntı hiç yok

Sonuç olarak bu araç Türkiye'ye geldiği kadar satılır derim, sadece Mazda severler değil, trafikte bu aracı gören herkes gelip bakacaktır ve beğenmemeleri için ben bir tek sebep bulamadım, Mazda kefeni yırtmıştır , geçmiş olsun :) ...

post-5674-141695298602_thumb.jpg

post-5674-141695298607_thumb.jpg

post-5674-141695298609_thumb.jpg

post-5674-141695298612_thumb.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o el freni nasil duruyo lan oyle :) yada benim hayal gucume tukureyim.

Aracı bende test ettim bugün, 

-İlk bakışta tasarımına vuruluyorsunuz

-Ağır olan kapılarını açınca üst sınıf hissi uyandırıyor (bir audi/bmw kapısı gibi ağır , yalıtım olduğunun ispatı bu,  zaten ses falan da duymuyorsunuz kullanırken)

-İçine oturunca kalın süngerli yumuşak koltuklar dikkat çekiyor (Eski kasa Mazda6 da bile bu koltuklar yok)

-Çalıştırınca sessizlik bozulmuyor

-Kalkışı güzel ancak fırlamasını beklemeyin, direksiyon çok hafif değil, ağırda değil, kontrol odaklı, aracın ataletini her daim hissediyorsunuz, hafif bir araç sürüyor hissi vermiyor, ağır bir araç hisside vermiyor, tam ortası diyebilirim, vitesler çok keyifli , otomatik şanzıman çok akıcı.

-Aracın gaz pedalına asıldıkça headers bağırıyor, bu da performanslı kullanımı tetikliyor, bu sesi duymak istedim bazen tekrardan

-Tüketim otoyolda 4,7 ortalama gösterdi, şehir içi 1-3 vites arası 50 km altı süratte 8 lt gösterdi. Karışık bununla ben istanbulda ortalama 6,5 ile gezerim diye düşünüyorum...

-Konfor 10 numara, 215/45/18inç  Dunlop lastiklerle bile süspansiyon vuruntu yapmadan çalışıyor, 16 jant olsa Mercedesi aratmaz...Mazda 6 dan daha yumuşak süspansiyonları var

- I stop çok hızlı çalışıyor , diğer markalarınki gibi sinir bozucu değil, devre dışı bırakmak istemiyor insan tüketimi azaltma faydasını düşününce

-Klimanın , AC,  AC eko ve normal fan modu var

-Ses sistemi güzel, konsol daki ekran ile ilgilenmek keyif verici, görsellik çok güzel, hiç karmaşık da değil diğer markalarınki gibi...

-Aracı çalışıtırırken motorun çalışmaya başladığını azda olsa hissediyorsunuz ancak durdurmak için start/stop tuşuna tekrar basınca motorun durduğu hissedilmiyor, sarsıntı hiç yok

Sonuç olarak bu araç Türkiye'ye geldiği kadar satılır derim, sadece Mazda severler değil, trafikte bu aracı gören herkes gelip bakacaktır ve beğenmemeleri için ben bir tek sebep bulamadım, Mazda kefeni yırtmıştır , geçmiş olsun :) ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

simdi yok dedigimiz seyler yani goremedigimiz

- i-stop

- i-eloop

- sunroof

- geri gorus kamerasi

- deri koltuk

idi.. emre'nin testinden i-stop var anladik. i-eloop hala muamma yoksa neden yok.

deri koltuk tercih sebebidir. ama sunroof ve geri gorus kamerasi ciddi eksiklik.

evet bu kadar kusur kadi kizinda da olur ama biz soyleyelim bilinsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

simdi yok dedigimiz seyler yani goremedigimiz

- i-stop

- i-eloop

- sunroof

- geri gorus kamerasi

- deri koltuk

idi.. emre'nin testinden i-stop var anladik. i-eloop hala muamma yoksa neden yok.

deri koltuk tercih sebebidir. ama sunroof ve geri gorus kamerasi ciddi eksiklik.

evet bu kadar kusur kadi kizinda da olur ama biz soyleyelim bilinsin.

Başka bir forumda dolaşırken gördüm. Resim halinde paylaşmış Mazda Türkiye'yle olan yazışmayı kullanıcı. İlk etapta gelen araçlarda sunroof ve deri koltuk opsiyonu olmadığı, yeni gelecek araçlarda bu opsiyonların olacağı söylenmiş. Ne kadar doğru bilemem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sanki viteste kullanamadıkları buruşuk deri kısımları el freni etrafında kullanmışlar. O kısmı çok daha güzel olabilirmiş bence. İ eloop u bilemiyorum ama geri görüş kamerası mutlaka olmalı gerekirdi diye düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de bugün Damlada ufak bir test yaptım..Önce olumsuzluklar:

- Bence bunların elinde araba falan yok. Elde stok riskine girmiyorlar. Şu an talep topluyorlar araba haziran gibi gelecek  .Çünkü özellikle hep fiyat sabitlersek haziranı bekler misin vs gibi sorular sordular. Kaç talep gelirse o kadar araba getirecekler bence..

- Artık yalan söylemeyi bırakmalılar. Ben gene eşdeğer golf daha ucuz sayılabilir diyecek oldum. bunun rakipleri passatmış volvo s60mış onlar da passat 80 den volvo 90dan başlıyormuş. oldu dedim biz de salaktık. Hey Allahım ya..Bunu yaparak sadece ezik marka olursun ve anca müşteri kaçırırsın. 

- Test aracı kırmızı A/T sedan. Performans iyi değil hiç iyi değil. 1.2 turbo golf DSG ile bir test yapın çıkın bir de 1.5 A/T ile. Belki düz vitesi yeterlidir. otomatiğin performansı  yetersiz bence . Tabii onların test güzergahında 3e bile çıkamıyor araba belki üst devirlerde yüksek hızlarda  iyidir.

- aracın malzeme kalitesi hiç de öyle mükemmel falan değil,  japonlara göre çok çok ileri ama segmentinin premiumu seviyesinde falan değil. Ben daha iyi bekliyordum. Mesela golfte focusta ön kapı pervazı çok kaliteli arka pervaz orta karar. bunda ikisi de orta kararın azcık üstü. sanki focustan golften kalitesiz izlenimi veriyor. halbuki onlar gibi yap önü kaliteli arkayı kalitesiz yap ortalamada maliyeti aynı olsun ;)

- şu orta ekranın içe girmemesi ı kötü olmuş. Ekran da biraz dandik ucuz görünüyor. Çözünürlüğü kötü değil gayet iyi ama çerçevesi basit duruyor. Kullanımı zor ve zahmetli. Başka bir şey yaparken mesela radyo kanalı değiştirmek için sağa çekip öyle değiştirmek gerekiyor. Yoksa kaza yapabilirsiniz.

- HUD kapalı sandım . açıkmış. görmek için bayağı eğilmek gerekiyor. Resmen küvette yatıyor gibi kullanırsanız  görürsünüz. ben belfıtıklı olduğum için dik oturdum ve maalesef HUD i kapalı gördüm..

- Bagaj zemini açınca tam kapanmadı biraz dandik.

- Direksiyon simidi azcık daha kalın olabilirdi. Böyle biraz dandik his bırakıyor.

- en kötüsüne gelelim. arka kapı açılımı çok ama çok dar. arka koltuğa girip çıkışta acaip zorlandım. (172 boy 105 kg) . Çocuk koltuğu kullanacaklar hiç düşünmesin başka arabaya baksın. oraya çocuk koltuğu koyarsanız çocuğu o koltuğa oturtamazsın. Satıcı hala isofix diyo bilmem ne diyor. Bu araba bence sedan da olsa Hb de olsa, kesinkes tek kapı olmalıydı, bir şey farketmezdi.Çok daha spor dururdu. 

Beğendiklerim:

- TASARIM MÜKEMMEL..Öyle böyle değil resimler falan yetersiz. 100 üzerinden 100 sedan harika..

- Donanım gayet iyi. Bol seviye olması güzel ama maliyeti bu artırıyorsa hiç gerek yok 2 veya 3 donanım yeterdi.Fakat milletimizde sunroof , arka kamera ve xenon obsesyonu olduğu için onlara yetmeyebilir. Bence gayet iyi..

- sessizlik iyi. tabii yüksek hızlara çıkamadım.

- düşük hızda tümseklerde süspansiyon çok konforlu. zaten mazdadan yol tutuş sorunu beklemiyorum.

- bagaj genişliği iyi

Sonuç olarak bence fiyat biraz pahalı. 5-10 TL daha ucuz olmalıydı. Ancak dediğim gibi bence talep topluyorlar. Satılırsa sorun yok  devam ederler, satılmazsa zararına satmaktansa daha az adetli getireceklerdir veya getirmeyeceklerdir..

Ancak o tasarım ve donanım yeter,  bence  iyi satar.

not: bence arabada i-eloop var. Çünkü stop start ilk başta devreye girdi ancak 2. duruşta devreye girmedi. genel olarak firmalar  i-eloop tan gelen enerji ile aküyü şarj ediyor ve bunla stopstartı çalıştırıyorlar.  i-eloop sisteminden yeterli şarj gelmediyse o zaman stop start devreye girmiyor. Ben bu şekilde i-eloop olduğu sonucunu çıkardım naçizane.

Bence küçük hacim turbo olsa çok daha iyi olurdu. 1500 devirde maksimum torku almak şehiriçinde daha çok işe yarıyor çünkü..

EDİT: resimler zaten verilmişti. arka kapıda arkada yukarı doğru hafif bir kelebek varmış gibi kapı sacı yükseliyor. Skoda octaviada da benzer bir yükselti var  ama mazdanınki çok şık gerçekten çok şık. gülümsetti beni ve mutlu etti o küçük tasarım oyunu. kapı açılımı küçük ama tasarım mükemmel.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgilendirmeler için herkese teşekkürler. Sanıyorum ortada pazarlama anlamında bir karmaşa var. Hazirana kadar da netleşmeyecek gibi. Ben şahsen temmuza kadar piyasa gidişatını seyretmeyi ve ona göre yaz sonu kararımı vermeyi düşünüyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben de bugün Damlada ufak bir test yaptım..Önce olumsuzluklar:

- Bence bunların elinde araba falan yok. Elde stok riskine girmiyorlar. Şu an talep topluyorlar araba haziran gibi gelecek  .Çünkü özellikle hep fiyat sabitlersek haziranı bekler misin vs gibi sorular sordular. Kaç talep gelirse o kadar araba getirecekler bence..

- Artık yalan söylemeyi bırakmalılar. Ben gene eşdeğer golf daha ucuz sayılabilir diyecek oldum. bunun rakipleri passatmış volvo s60mış onlar da passat 80 den volvo 90dan başlıyormuş. oldu dedim biz de salaktık. Hey Allahım ya..Bunu yaparak sadece ezik marka olursun ve anca müşteri kaçırırsın. 

- Test aracı kırmızı A/T sedan. Performans iyi değil hiç iyi değil. 1.2 turbo golf DSG ile bir test yapın çıkın bir de 1.5 A/T ile. Belki düz vitesi yeterlidir. otomatiğin performansı  yetersiz bence . Tabii onların test güzergahında 3e bile çıkamıyor araba belki üst devirlerde yüksek hızlarda  iyidir.

- aracın malzeme kalitesi hiç de öyle mükemmel falan değil,  japonlara göre çok çok ileri ama segmentinin premiumu seviyesinde falan değil. Ben daha iyi bekliyordum. Mesela golfte focusta ön kapı pervazı çok kaliteli arka pervaz orta karar. bunda ikisi de orta kararın azcık üstü. sanki focustan golften kalitesiz izlenimi veriyor. halbuki onlar gibi yap önü kaliteli arkayı kalitesiz yap ortalamada maliyeti aynı olsun ;)

- şu orta ekranın içe girmemesi ı kötü olmuş. Ekran da biraz dandik ucuz görünüyor. Çözünürlüğü kötü değil gayet iyi ama çerçevesi basit duruyor. Kullanımı zor ve zahmetli. Başka bir şey yaparken mesela radyo kanalı değiştirmek için sağa çekip öyle değiştirmek gerekiyor. Yoksa kaza yapabilirsiniz.

- HUD kapalı sandım . açıkmış. görmek için bayağı eğilmek gerekiyor. Resmen küvette yatıyor gibi kullanırsanız  görürsünüz. ben belfıtıklı olduğum için dik oturdum ve maalesef HUD i kapalı gördüm..

- Bagaj zemini açınca tam kapanmadı biraz dandik.

- Direksiyon simidi azcık daha kalın olabilirdi. Böyle biraz dandik his bırakıyor.

- en kötüsüne gelelim. arka kapı açılımı çok ama çok dar. arka koltuğa girip çıkışta acaip zorlandım. (172 boy 105 kg) . Çocuk koltuğu kullanacaklar hiç düşünmesin başka arabaya baksın. oraya çocuk koltuğu koyarsanız çocuğu o koltuğa oturtamazsın. Satıcı hala isofix diyo bilmem ne diyor. Bu araba bence sedan da olsa Hb de olsa, kesinkes tek kapı olmalıydı, bir şey farketmezdi.Çok daha spor dururdu. 

Beğendiklerim:

- TASARIM MÜKEMMEL..Öyle böyle değil resimler falan yetersiz. 100 üzerinden 100 sedan harika..

- Donanım gayet iyi. Bol seviye olması güzel ama maliyeti bu artırıyorsa hiç gerek yok 2 veya 3 donanım yeterdi.Fakat milletimizde sunroof , arka kamera ve xenon obsesyonu olduğu için onlara yetmeyebilir. Bence gayet iyi..

- sessizlik iyi. tabii yüksek hızlara çıkamadım.

- düşük hızda tümseklerde süspansiyon çok konforlu. zaten mazdadan yol tutuş sorunu beklemiyorum.

- bagaj genişliği iyi

Sonuç olarak bence fiyat biraz pahalı. 5-10 TL daha ucuz olmalıydı. Ancak dediğim gibi bence talep topluyorlar. Satılırsa sorun yok  devam ederler, satılmazsa zararına satmaktansa daha az adetli getireceklerdir veya getirmeyeceklerdir..

Ancak o tasarım ve donanım yeter,  bence  iyi satar.

not: bence arabada i-eloop var. Çünkü stop start ilk başta devreye girdi ancak 2. duruşta devreye girmedi. genel olarak firmalar  i-eloop tan gelen enerji ile aküyü şarj ediyor ve bunla stopstartı çalıştırıyorlar.  i-eloop sisteminden yeterli şarj gelmediyse o zaman stop start devreye girmiyor. Ben bu şekilde i-eloop olduğu sonucunu çıkardım naçizane.

Bence küçük hacim turbo olsa çok daha iyi olurdu. 1500 devirde maksimum torku almak şehiriçinde daha çok işe yarıyor çünkü..

EDİT: resimler zaten verilmişti. arka kapıda arkada yukarı doğru hafif bir kelebek varmış gibi kapı sacı yükseliyor. Skoda octaviada da benzer bir yükselti var  ama mazdanınki çok şık gerçekten çok şık. gülümsetti beni ve mutlu etti o küçük tasarım oyunu. kapı açılımı küçük ama tasarım mükemmel.

tarafsız yorumunuz için teşekkürler.. mazda forumunda haliyle bu konuda sıkıntı var maalesef..

ben arabaya daha binemedim inceleyemedim ama az çok tahmin edebiliyorum. malzeme  kalitesi olarak bence çok beklentiye girmemek lazım. her markanın değer verdiği şey ayrıdır ama ona göre fiyatları yakın oluyor tabi. ben bu yüzden golfün plastik kalitesini bekleyemem.

performans olarak üst devirlerde iyi olacağını düşünüyorum. ama alt devirlerde bir cansızlık varsa sizin de gördüğünüz gibi şehir içinde tatsızlık verebilir. tork değeri çok düşük..

artıları eksileri muhakkak vardır ama böyle bir pazarlama yöntemi bence çok saçma. bundan aylar önce yıllar önce öyle açıklamalar yapıyorlardı ki sanırsınız satış rekorları kıracak, herşeyi deneyecekler vs.  fakat bir bakıyoruz ki satacaklarına daha kendileri inanmıyor..  ben bile bu kadar mazda sevdalısıyım araba alacak olsaydım yok haziranı bekler misin yok vs. sorulara peki deyip gider golfmüş octaviaymış focusmuş bakardım.

Zaten aylardır bekleniyor.. Önce kendilerini satacaklarına inanmalılar. Haftaya bayiye sipariş vermek için giden biri niye haziranı beklesin ? 

Fiyatları ne yüksek ne düşük. Rakipleriyle aynı. Mazda kalitesi ayrıdır vs. ama kimse yarışa çıkmıyor kimse dayanıklılık testine çıkmıyor.  Bir de üstüne üstlük size yok şunun rakibi yok bunun rakibi bu demişler. Daha önce alfa romeo bayisinde de aynı şeye rastlamıştım. Giulietta yurt dışında D segment araç diye satılıyor da hatcback olduğu için ülkemizde c segment olarak görülüyor falan diyordu satış elemanı diğer bir müşteriye..

Böyle yapan firmaların istedikleri satışı elde ettiklerini hiçbir zaman göremedim..

Bakın nissana oldukça fahiş fiyatlarla qashqai modelini getirdi. Tvler sokaklar reklamlarla doldu. Nissan bayilerinin yanından geçtikçe 10larca qashqai görüyorum müşterilerini bekleyen.. Kimse de zaten azıcık satan araç için, sıra beklemez..

Merak ettim baktım, VW golf highline 1.4 TSI 122hp DSG 78.000 TL.

Donanım olarak ta hiç fena değil. Alcantra/global koltuklar, eve gelişçıkış fonksiyonu vs. Mazda3 powera göre eksiği yok neredeyse. İnsanlar dsg nasılmış, turbo patlarmış vs. takmıyor. Herkesin önceğiliğ hacim ve malzeme kalitesi. golf bu konularda daha üstün gibi.

Üstüne üstlük 1.4 tsi 122hp gibi hem oldukça performanslı hem de sakin sürüşte ekonomik bir motoru var.

Aradaki 6milyar fark için kim neden 2.elde rahat satma ve daha az para kaybetme, herkesin bildiği güvendiği vwden vazgeçme, hem ekonomik hem performanslı golf tercihinden vazgeçme zahmetine katlanır ki ??

Valla yarın gidip golf bakasım geldi :D

Skoda Octavia'ya hiç değinmiyorum bile.. Herkesin beğenisini topluyor. 1.6 TDI(dizel) DSG elegance(en full) 78.000 TL... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Suan 67 civarina 1.2 dsg octavia elegance veriyorlar. Iyi bir pazarlikla 65 civarina kadar dusebilir. Rav4 u satip alasim gelmiyor degil.

  Lafım superb'e değil.. En azından onun içi çok şık :D Ama yolda octavia gördükçe kendi kendime derdim. ulan şu tipsiz kabak gibi arabayı niye alıyorlar. Tip deseniz 2014 model tofaş hele o arka taraftaki sedana emanet oturmuş silecek, kaba arka farlar  iç tasarım deseniz 2014 model Lada mübarek.. Arabanın heryeri kabalık akıyor ama millet neden alıyor derdim. Fiyatları görünce anladım.. Baya ucuzmuş  :(
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tüm araçların satıldığına inanırım.

Beyaz, siyah ya da kırmızı sedan, reflex ve düz vites var mıdır diye bugün uğradım, olsaydı kaparo bırakacaktım kardeşim için. Sadece power ve power sense paketli 2 hatchback araç alabilmişler ve her ikisi de satılmış. Ben bayide iken başka bir mazda'cı daha sedan için geldi ama araç yok dediler, kaparo bırakmaya gelmiş kendisi de...

Sedan, reflex ve düz vites için 15 Nisan' da arayacaklar, hangi bayi de olduğunu söyleyecekler. Çok ümitli değillerdi açıkçası, araç kotası yokmuş. Satış durumuna göre Haziran içinde kota belirlenirse, Haziran sonu ya da Temmuz içinde alabilirsiniz belki dediler.

Mazda TR gittikçe Doğuş'a benzemese bari. 1990'ların ilk yarısından beri Mazda' da sıraya giren olmamıştı, bugün bunu da gördüm. Misal biz 8. sıradaymışız :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün İstanbul'da ve vaktimin olmasına rağmen sırf dibim düşmesin diye Damla'ya gitmedim... Nasip kısmet önümüzdeki yıllara artık...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda 3 almadan önce Skoda Octavia' ya çok uzun süre baktım. Mazda ile dış görünüş farkı muazzam. Mahallemde her gün bir komşumla önlü arkalı park ediyoruz. Yeni kasa olmasına rağmen dönüp bakan az. Bizim aracın sağ ön lastiği patlamıştı. Bir gün sarı jantlı stepne ile kaldı. Eşimin iş yerinin önünde. Eşime sormayan kalmamış. Eşim o kadar ilginç insanlar bile aracın bize ait olduğunu biliyor dedi, çok şaşırmıştı :) Herkesin gözü var anlayacağınız :) Maşallah diyelim..

Yakıt ekonomisinde Mazda ile kıyaslanamaz tabi ki. Bir araçtan ne beklediğinize göre değişir. ben 1.6 at sedan 2012 miraiyi aldığımda üzerine 11 tl eklersem 1.6 dizel 2013 en üst donanım düz vites Skoda Octavia alınabiliyordu. Ayrıca 9 sene Golf 5 kullanan birisi olarak aracın içi beni hiç heyecanlandırmamıştı. Skoda Octavia sadece daha geniş bagaj ve yakıt tasarrufu için alınabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

i-eloop sistemi 2.0 ve üzeri motor seçeneklerinde bulunuyor 8.etap lansman da test sırasında bu bilgilendirme vardı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çoğu rakipte bu sistem düşük hacimli motorlarda var.. mesela a serisi.. herhalde fiyatı arttırmamak için koymadılar çünkü avrupa'da da 1.5 hep en alt paketlerde satılıyor

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çoğu rakipte bu sistem düşük hacimli motorlarda var.. mesela a serisi.. herhalde fiyatı arttırmamak için koymadılar çünkü avrupa'da da 1.5 hep en alt paketlerde satılıyor

i-eloop benzeri sistem hangi araclarin hangi modellerinde var ege beni bilgilendirebilir misin?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...