Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni Mazda 3 satar mı?

Şöyle söyleyeyim. Severek evlenmiş, balayı taksitlerini hala ödeyen/yeni bitiren bir kişisiniz:

"Ya senin hatundan daha güzel alımlı bir hatun var bunu boşa onu al ama üzerine baya bir masraf yapacaksın" denilse cevabın ne olur ?

Elindeki 2012 Mazda 3 impressive veya miraiyi satıp yeni Mazda 3 power sense alır mısın?

:D :D :D

Buna evet diyen de olur hayır almam diyen de ...Zevkler ve renkler meselesi..

Ama elde hatun yok ve cepte para çoksa kırmızı olsun 76 olsun hesabı... :2funny: :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün gidip test etmiş biri olarak naçizane görüşümü paylaşayım bende.

Araç güzel. Öyle böyle değil, hakikaten güzel. Dışından bahsediyorum.

İçi dar, arka koltuk diz mesafesi daha az gibime geldi. Arka koltukta rahat oturamadım, tavan yapısı sebebiyle eğik boyunla seyahat etmek zorunda kalabilirsiniz. (Boy 1.90)

Bagaj küçük, çok fena. Stepne yerine lastik tamir kiti var ve koca stepne yerini gereksiz doldurmuşlar. Madem stepne yok, onu da bagaja dahil edebilirler, 480 litre gibi kocaman bir hacme ulaşabilirlerdi. Hatchback araçlarda bile 400 litre hacim var artık.

Arka koltuklarda umduğum kalite hissini yakalayamadım. Kapılarda kullanılan plastik son derece kaliteli de olsa, koltuk kumaşları biraz kalitesiz gibime geldi. MPS'den inip baktığım için de olabilir, subjektif bir yorum bu...

Testi hem arka koltukta hem de sürücü koltuğunda yapma fırsatım oldu. Yol sesi bir önceki modele göre daha az gibime geldi. Ama pek tabi Avrupa markaları ayarında değil maalesef.

Bir de yakıt tüketimine çok takıldım. 4 km'lik test sürüşleri yaptırılıyordu ve bizim denememiz ile birlikte 65 km yol katetmişti. Yakıt tüketim ortalaması 11.2 lt gösteriyordu. Biraz fazla gibime geldi; test aracının en fazla 9-9.5 litre göstermesini beklerdim. Gerçek kullanımda şehir dışı 5.5-6, şehir içi de 8-8.5 litre yakacağını düşünüyorum. Otomatik vites için çok rahat kabul edilebilir değerler...

TR için saçma bir donanım politikası ve satış stratejisi belirlenmiş. Bose sistemini alamıyorsunuz, bu bir. İkincisi de navigasyon yok. Paralı! Sistemi var ama harita yüklenmesi gerekiyor ve bedeli de 1.700 TL! Mazda TR' ye Doğuş'tan transfer olan biri mi var acaba?

Gelelim artılara... Öncelikle vites geçişleri son derece güzel. Citroen C4' ü de yarım saat sonra denedik ve fark bariz Mazda lehine. Citroen'in MCP şanzımanını otomatikten sayarsanız Mazda' nın şanzımanına başka bir şey demeniz lazım, o derece kalite farkı var.

Hızlanması fena değil. Rafine bir hızlanmaya sahip. İlk 3 vitesin aralıkları biraz geniş tutulmuş gibime geldi. Performans arayanlar manuel viteste daha keyif alacaklar.

Aracın iç plastik aksamları çok daha iyi hale getirilmiş, sert plastikten vazgeçilmiş. Kromlar  açık renk tutulsaydı çok daha güzel olurdu. Bir önceki nesil Mazda 6 gibi mesela. Yine de güzel olmuş, şahsen beğendim.

Donanım tıka basa dolu. Şu da olsaymış diyebileceğimiz hiç bir şey gelmedi aklımıza. O fiyata satın alabileceğimiz Civic, Corolla, Jetta ve C4' ü donanımıyla 5' e katlar, bana mısın demez. 67 bin liraya fiyat aldığımız C4' e opsiyonel paket dahi eklettiğimiz de yine de donanım açısından Mazda3' e erişemiyor. Ki belirtiyorum; daha pahalı olmasına rağmen... Civic ve Corolla'yı anlatmama gerek yok zaten.

Araç içi ergonomi çok güzel. Kolçağı kutu şeklinde ve Mazda 6' da olduğu gibi kayar kapaklı bekliyordum, değilmiş. Yine de rahat ettiriyor.

Refleks Sedan Kırmızı AT için; (67 Bin TL+1.500 TL renk farkı + 1.700 TL navigasyon) en son 68.500' e bırakabileceklerini söylediler. Bizim aradığımız ise Reflex+Navigasyon+Manuel vites Sedan... Pazartesi diğer bayilerde aradığımız bulamazsak döneceğimizi söyledik...

Aracın gördüğü ilgi beklediğimden fazlaydı. Hayatımda ilk defa Mazda test aracı için sıra bekleyen gördüm. Gün içinde biz teste çıkan 8. müşteriydik. Sanıyorum gün boyu 12-13 kişi test etmiştir. Gelen 2 Mazda' dan 1 tanesi satıldı diye biliyorum. Başka biri de Mazda3 için gelip Mazda 6 aldı galiba. Eğer yeterli araç olsaydı ve baz donanımlar gelseydi eminim 3-5 tane satılacaktı...

Bu defa olmuş gibi ama insanların kafalarındaki önyargı öyle çabuk kırılacak gibi değil. Yine bileni seveni alır, almayan da yolda görüp "güzel araba ama parçası pahalı, son sahibisin" der.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim görüşüm, mazda ya 2. el alınır, yada bayide kalmış geçen yılın aracı alınır. Acayip fiyat düşüşü var mazda markasında.

Elinde 2012-2013 mazdası olup da satmaya çalışanlara lafım şu, madem o kadar paranız var neden mazda6 amadınız.

60 alınan dizel mazdama, bayi 37bin TL veriyor.

Bahsettiğiniz ağzı  burnu düzgün power 75 bin civarında. Arada 38bin TL fark var. Ekle bir önceki araca, etti mi 98 bin TL?!?!?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim görüşüm, mazda ya 2. el alınır, yada bayide kalmış geçen yılın aracı alınır. Acayip fiyat düşüşü var mazda markasında.

Elinde 2012-2013 mazdası olup da satmaya çalışanlara lafım şu, madem o kadar paranız var neden mazda6 amadınız.

60 alınan dizel mazdama, bayi 37bin TL veriyor.

Bahsettiğiniz ağzı  burnu düzgün power 75 bin civarında. Arada 38bin TL fark var. Ekle bir önceki araca, etti mi 98 bin TL?!?!?

Teşekkür edeceğim fakat bağlantı(button, link, anchor) yok.

İlave olarak alacağınız araç BENZİNLİ olacak, dizeller daha gelmedi, fiyatının ne olacağı da meçhul. İstediği kadar eski kasadan güzel olsun, bu kadar fark fazladır...

Üstelik sadece tasarımla rekor satış yapılabilseydi bunu Astra J başarırdı diye düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arabam.com test etmiş:

http://www.arabam.com/otomobil-haberleri/lansman/yeni-mazda3-turkiye-de-satisa-sunuldu/298249

Yıl sonuna kadar satış hedefi 1000 adet bunun %80 i sedan %20 si HB demişler... Bayilerdeki talebe bakılırsa kalan 6-7 ay içinde 1000 adet satması zor değil bence...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Ankara SMB Mazda bayisine gittim. Test edeceğimiz arabayı sağolsun biri dün kaza yaptığı için -sağ ön far kısmı gitmiş- test edemedim :sopa: haklı olarak kazalı arabayı dışarıya çıkarmak istemiyorlar.

Güzelim power sedanı öyle görünce sanki kendi arabam gibi içim cız etti.

Neyse süremedim ama içine dışına iyice baktım. Gayet güzel olmuş birkaç keşke şunlarda olsa  iyi olurdu dediğim yanlar olmadı değil. Ama araba ben buradayım diyor. Ankara bayisindeki beyaz sedan satılmış. Ben kesinlikle beyaz alacağım daha hoşuma gitti. Bayide hb yok malesef bu hafta gelecekmiş. HB istiyordum ama sedanda çok güzel hb yerine sedan alabilirim hatta abimle gittim o kesinlikle sedan dedi. Sedanın gerçekten geniş bagajı var.

Ben 1.70 boyundayım. Arka diz mesafesi benim için ideal olmuş. Ön kısımda gayet güzeldi. Haftaya işim olmazsa gideceğim test etmeye detaylı bir şekilde buradan anlatırım.

Perşembe gibi gidecekseniz gidin yoksa test edemezsiniz arabayı ancak perşembeye aracı servisten çıkaracaklarmış haberiniz olsun.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Mazda  3 ve mazda 6 ya ısınamadım. Burda bir abimiz var. 1987 den beri mazda kullanır. Türkiye' de 2. mazdacı galiba. Yurtdışından gelen birinde 1986 yılında aynı model 626  almış ogün bugün kendisi mazdacıdır. Mazdayı kokusundan tanır diyebilirim. Bu abi en son 2001 model 626 sını satıp mazda 6 aldı. 2008 modeldi galiba. Abi birkaç ay bindi. Sonra satıp eski 626 sını üste para vererek satın aldı. Dedikleri özet olarak şunlardır: Mazdanın bir kimliği vardı. Ford ortaklığı Mazdanın kimliğini almış. Yeni araçları yakıt olarak fazla imiş eski mazdalara göre. Yeterince atak bulmamış ve genel olarak beğenmemiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben Mazda  3 ve mazda 6 ya ısınamadım. Burda bir abimiz var. 1987 den beri mazda kullanır. Türkiye' de 2. mazdacı galiba. Yurtdışından gelen birinde 1986 yılında aynı model 626  almış ogün bugün kendisi mazdacıdır. Mazdayı kokusundan tanır diyebilirim. Bu abi en son 2001 model 626 sını satıp mazda 6 aldı. 2008 modeldi galiba. Abi birkaç ay bindi. Sonra satıp eski 626 sını üste para vererek satın aldı. Dedikleri özet olarak şunlardır: Mazdanın bir kimliği vardı. Ford ortaklığı Mazdanın kimliğini almış. Yeni araçları yakıt olarak fazla imiş eski mazdalara göre. Yeterince atak bulmamış ve genel olarak beğenmemiş.

Tamamen katılıyorum Dinçer... 1993 model 626'da bulduğum yakıt ve performans değerlerini 2009 model mazda3'te bulamadım. Ayrıca; içeri fazlaca motor/lastik sesi gelmekte... Sorunsuzluk karşılaştırmasını ise zaman gösterecek.

Ama; donanım, tasarım, prestij ve güvenlik tartışılmaz...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araç bu parayı hak ediyor mu tartışılır. Ayrıca bazı bayilerde çalışıp ta Mazda hakkında hiç birşey bilmeyen satıcıların çok bilmişlik yapması da sinir bozucu olmaya başladı. Araçtan soğuttular beni. Mazda Türkiye'nin araç satılmasın diye göstermiş olduğu ilgi alaka ve çabalarından dolayı takdir ediyorum. Almak için can attığım Mazda'yı almaktan vazgeçtim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben de sonunda arabayı inceleme imkanı buldum. ondan önce de vw bayisine uğradık..

jettayı hepimiz az çok biliyoruz. en alt düzey işçilik, göğüs kısmı dışında heryer sert plastik. passatmış şirokkoymuş bitılmış hepsine baktım sıra golfe geldi.

Açıkçası ağzım açık kaldı.. Aracın sadece arka kapı plastikleri sertti. Onun dışında heryerden kalite akıyor. Kapı içi bardaklıklarda bile çok kaliteli bir malzeme kullanılmış golfte. işçilik şahane.. passattan ve hatta BMW 3 serisinden bile daha kaliteliydi. Fiyatlara baktım ve 1.2 tsi dsg comfortlineın oldukça ideal olduğunu gördüm. bu kaliteye yine 71.000tl iyiymiş dedim..1.4 tsi highline dsg 78.000 TL

Hatta mazda3e bakmasam mı acaba diye düşündüm :D

Sonra mazda3e bakmaya gittim.. Yazımın en önemli kısmı geldi.. Mazda3 siyah powerdı baktığım araç. Araç gerçekten şık. tasarım zevk meselesidir tabi.

İçeri kısımda eski mazda3e göre malzeme kalitesi artmış. Fakat kapılardaki kolçakların konumunu pek beğenmedim açıkçası. Oturuş pozisyonu olarak beğendim. Arabanın içini biraz karanlık buldum açıkçası. İçeriyi aydınlatan tek aksesuar göğüsteki o gri trim hattı. Onun dışında arabanın içerisini ferahlatacak aydınlatacak hiçbir etken yok.

Aracın içi ferah değil açıkçası. Ön cam bana fazla dar geldi. Ön camın dar olmasını ben şahsen hiç sevmem, tabi bu da zevk meselesi.

Malzeme kalitesi olarak bence sınıf strandartlarında. ne eksik ne fazla.  Ama hoşuma çok giden bir detay, ellerimizin çok gittiği yerlerde parçalar çok kaliteli seçilmiş. Kapı kolu, radyo kontrol joysctiği, elfreni vs. aracın genel malzeme kalitesinin üzerinde.

Birkaç adet işçilik hatası gözüme çarptı ama bence çok ta önemli değil. Bunlardan birtanesi ekranın bulunduğu kısımda iki plastiğin birleşme noktalarındaki hatalardı.

Ekran demişken aklıma geldi, yanlış hatırlamıyorsam 7inçlik ekrandaki menü Türkçeydi. dikkatimi çekmişti.. bu bir gelişme

Arka koltuklara geleyim. Bu konuda maalesef golften de, jettadan da çok hem de çok geride.. Arka diz mesafesinin kesinlikle daha iyi olması gerekirdi bence.

Özetlemem gerekirse bunu golf ile karşılaştırarak yapmak isterim.

malzeme kalitesi olarak mazda3 sınıfının gerektirdiklerini bence yerine getirebiliyor. golf fazlasını yapmış :D

işçilik olarak çok büyük problemler yok. ben ufak tefek şeyler gördüm ama c segmenti otomobillerde görebildiğimiz şeyler açıkçası.

Ön koltuklara bırakılan alan geniş. geniş ama ferah değil bence. rahat, uygun ve pozisyon olarak sıkıntısız  bir şekilde oturabiliyorsunuz ama içeriyi fazla karanlık buldum. ön camı fazla dar buldum.

Arka koltuklar da açıkçası sınıfın çok gerisinde kalmış bence. arka koltuklara ayrılan alanı dar buldum.

küçük bir anektot ta vereyim, bayiye yeni nesil cx5 de gelmişti.  vites topuzu mazda3 ile aynı olmuş, mazda3 gibi içeride kırmızı dikişler kullanılmış. mazda6daki siyah-beyaz karışım deri koltuklar kullanılmış. ve en önemlisi mazda bir ilke imza atmış.. yolcu koltuğuna derinlik ayarı getirilmiş.cx5teki mavirenkli motor kapağı diğer skylar gibi siyah olmuş.

bayiden ayrılırken aklımda şimdi seçsem golf mü seçerdim yoksa mazda3 mü diye düşünüyordum.  1.2 tsi comfortline+ xenon mu yoksa mazda3 1.5 power mı ??  golf seçerdim diye düşündüm uzun bir süre. Sonra mazdadaki o emek, herşeyin özenle tasarlanmış olması kalbimi çeldi ve herhalde mazda seçeridm dedim. tabi bu kararı çok yakın geleceğimi göz önünde bulundurarak aldım.

ama geniş aileler için mazda3 biraz dar gibi  ???

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Ege. Oldukça tanıtıcı olmuş. :) Bu arada Mazda da bir trim zayıflığı hep var olmuştur ve olacaktır. Bana kalırsa Mazda sadece motor yapmalı karoser işini başka bir firmaya yaptırmalı. Oysa bu aralar bunun tam tersini yapıyor fordun motorlarını kullanıp karoserini kendi yapıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamen katılıyorum Dinçer... 1993 model 626'da bulduğum yakıt ve performans değerlerini 2009 model mazda3'te bulamadım. Ayrıca; içeri fazlaca motor/lastik sesi gelmekte... Sorunsuzluk karşılaştırmasını ise zaman gösterecek.

Ama; donanım, tasarım, prestij ve güvenlik tartışılmaz...

Banada tuhaf gelmişti ama,  2 yıl Mazda3 kullanmış biri olarak şunu söyleyebilirim Lantis yalıtım konusunda kesinlikle Mazda3'ten daha başarılı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalıtım konusunda Benim 99 model 1.8 Familia gt var. Okuldan bir arkadaşımda da 2001 golf var. Aynı yolda özellikle dikkat ettim. Yol sesi alma konusunda benim araba ile golf neredeyse aynı gibi. Belki golf bir tık önde ama neredeyse aynı. Hatta şöyle bir şey fark ettim benim araba ile 120 üstünde neredeyse yol sesi hiç kalmıyor gibi;  golfte ise hızlandıkça artıyor gibi. Bendeki lastik pirelli 4 mevsim. Golfteki continental 4 mevsim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Golfun yakit tuketimine bakayim dedim. 1.4 140 bg otomatigin sehir disi 4.1 sehir ici 5.8 karma 4.7. Eger ayni sartlarda test yapiliyorsa cok cok basarili. Leon da kagit uzerindeki degerleri cok rahat yakaliyordum. Bu da oyleyse alinir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Teşekkürler Ege. Oldukça tanıtıcı olmuş. :) Bu arada Mazda da bir trim zayıflığı hep var olmuştur ve olacaktır. Bana kalırsa Mazda sadece motor yapmalı karoser işini başka bir firmaya yaptırmalı. Oysa bu aralar bunun tam tersini yapıyor fordun motorlarını kullanıp karoserini kendi yapıyor.

yanlış bilmiyorsam, skyactiv motor, şanzıman ve şasi tamamen mazdanın kendi üretimi, fordla bir ortaklığı kalmadı. inşallah eski günlerine döner bu sayede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçen haftasonu bende test sürüşü yaptım merser bayiinde sedan kırmızı power donanım kullanma fırsatı buldum. Kadran ekran joystick 3lüsü gayet şık duruyor bide kadranın üzerindeki hızı gösteren ekran adı ne bilmiyorum :) Bose ses sistemi çok iyiydi radyo dinlememize ragmen  :clap: 2013 mazda6 nın ses sistemini aratmadı.

Dış görüntü güzel, iç dizayn eskisine göre bayaa bi yol katetmiş. Test aracının ortalaması 10.7 litreydi bütün gün gazlanmış bi araba için oldukça makul bir değer. Teste çıktığımız görevli bi önceki test edeni çok hızlı ve tehlikeli kullanıyor diye arabadan indirmiş siz düşünün :D Benim olumsuz bulduğum kısım ise aracın hızlanmasıydı. Yola çıktık 2. vitese aldım arabayı direksiyon arkasındaki pedallardan gaza bastım arabanın içinde hiçbir hissiyat yoktu  :ohmy: Koltuğa yapışırsınız ya ondan eser yoktu yanımdaki arkadaşım sonuna kadar bastın mı diye sordu hatta, araç hızlanıyor ama hiç hissettirmiyordu. 105 beygirlik arabadan inip 120 beygirlik arabaya bindiğinizi anlamak çok zor. Tork hissiyatı dışında olumsuz bir yön bulamadım şahsen.

Dipnot power donanımda i stop yok kör nokta uyarıcı yok. Power sense te de sunroof olmayacağını söyledi bayiidekiler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...