Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Araç çok yakıyor diyince hemen gaz pedalına kabahat bulmuştuk :) şimdi araç fırlamıyor diyince gaz pedalına ayar gerekiyor diyoruz, insanoğlunu memnun etmek harbiden zor zanaat :)

Yukarda yazılan doğru ama test ettiğimiz araç otomatikti Ankara'yı bilenler Konya yolu yada kepekli yokuşu denen yolu bilir 82 radarından sonra araç dip gaz yapıldığında beklenen tepkileri vermiyor yavaş yavaş hızlanıyordu

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Memnun etmek zor evet. Biri biseyden memnun olsa digeri olmuyor.Ama tip olarak sahane bu konuda herkes hemfikir.

Ben su skyaktivi hala anlamadim. Dusuk agirliksa evet agirligi dusuk. Sasininde mukavemeti artmis olabilir.  Fakat yakit tuketimi ne yazik ki beklentilerin cok altinda.

1450 kg lik 170 bg 3.20 bmw 4.4 yakiyorsa bi yerde bi sikinti var ki sehir disinda 110 a sabitleyin 4.8-4.9 yakiyor.

Simdi bu skyaktiv sadece agirlik ve saside yapilan calismami? Motordaki sikistirma orani ve sanziman isin neresinde?

Sirf emisyon mu yani?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Skyactiv ile hedeflenen %15 yakıt tasarrufu  sağlarken aynı zamanda tork oranını % 15 artırmaktı ve bunu başardılar.. Mazda %30 tasarrufu 2020 den sonra hedefliyor, ancak o zamanki araçlar artık neye benzeri, kendi kendine mi gaza basar gider bilinmez :)

Teste çıkan arkadaşlar mutlaka yakıtları testten önce bilgisayardan sıfırlamalı çünkü araçlar durduğu yerde çalışmış oluyor, dolayısıyla  bilgisayar ortalamayı çok gösteriyor olabilir... Benim test ettiğim power  model AT sedan 8.9 ortalama tüketim ile gelmişti, bu değer bana fazla geldi, ekranı kurcaladım tüketimi sıfırladıktan sonra ataşehir çevresi otoyolda 4.7 lt ortalama kaydettim. Sonra tekrar sıfırlayıp yan yolda şehir içinde 3. vitese kadar yavaş kullandım, orda da 8.0 ortalama yakaladım... Sürüşüm esnasında gaza sert bastığım oldu ancak dip gaz yapmadım, trafiğin akışında , normalde nasıl kullanıyorsam öyle kullandım... Ben genelde otoyol ağırlıklı kullandığım için 6,5 lt civarında ortalama tüketim yakalarım diye düşünüyorum, eski kasa HB touring AT de ortalama 8,2 lt civarı yakıyordum , dolayısıyla düşük tüketimden dolayı dizel aracı aratmadı Skyactiv Mazda3 bana...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben teste cikmadan once sifirladim abi. 12 litre ortalama ile dondum. Ama 5000 devir civarinda vites degiserek gittim, dip gaz geldim. 2km civari 110 ile gittim o kadar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaslar cok onemli bir detayi hatirlatmak istiyorum.

araclarin hesaplamasi lt/100 hesabina dayanir. 100 kilometredeki degeri katalog degeridir.

hic kimse araci olagan sartlardan 100 kilometreden fazla test edemez onun icin test degerleri %99 yanilticidir. tabi bu durum katalog degerinin yuksek oldugu gercegini degistirmiyor yani  6,8lt/100km bu degeri istanbul icinde kimse tutturamaz yani bu arada 8litrenin altinda yakmayacak. duz mantik bu sekilde.

hatirlatma bitti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir ugramıyordum. Arabamı satınca mazdasız yapamadık yenisini aldık.

İzlenimlerimi paylaşayım su anda 500Km yaptım. 100/7.2 yakıyor agresif kullanıyorum zira öncekini de öyle kullanırdım.

Motor sesi insanı aşık ediyor. Ekstra sormak istediklerinizin hepsine cevap verebilirim.

Aracı alalı bir hafta oldu bu arada :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir ugramıyordum. Arabamı satınca mazdasız yapamadık yenisini aldık.

İzlenimlerimi paylaşayım su anda 500Km yaptım. 100/7.2 yakıyor agresif kullanıyorum zira öncekini de öyle kullanırdım.

Motor sesi insanı aşık ediyor. Ekstra sormak istediklerinizin hepsine cevap verebilirim.

Aracı alalı bir hafta oldu bu arada :)

Öncelikle hayırlı uğurlu olsun

Manuel mi otomatik mi aldınız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hayırlı uğurlu olsun

Manuel mi otomatik mi aldınız.

Teşekkürler, araç otomatik. Ben 2009 alman kasa denilen modeli kullanıyordum oda otomatikdi. Lakin bu aracın performansı ve yakıtı kesinlikle tatmin edici

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir ugramıyordum. Arabamı satınca mazdasız yapamadık yenisini aldık.

İzlenimlerimi paylaşayım su anda 500Km yaptım. 100/7.2 yakıyor agresif kullanıyorum zira öncekini de öyle kullanırdım.

Motor sesi insanı aşık ediyor. Ekstra sormak istediklerinizin hepsine cevap verebilirim.

Aracı alalı bir hafta oldu bu arada :)

Hayırlı uğurlu olsun. Allah kaza bela vermesin. :nazar:

Bir ara detaylı tanıtım yaparsanız biz alacaklar için harika olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufaktan artıları yazayım,

Motor sesi çok hoşuma gitti,

Agresif kullanımda bile ortalamada 8 litrenin üzerini görmedim.

Motion pakette kararan dikiz aynası ve cruze control olması cok basarılı

aracın fazlasıyla dikkat cektigi aşikar (bide bir hafta önce alınca daha tatlı oluyor)

tek tusla ayna katlama ve kumanda da bagaj dugmesi güzel.

gaz pedalı otobuslerdeki gibi alısmak zor oluyor lakin alısınca cok basarılı.

Eksiler

Kumandadan camları kapama yok bu alışkanlıgı olanlar için kötü

şöför tarafında cam dugmelerinde sadece bir tane ışık var diger kapılarda dahil ışık yok gece çok zorluyor.

aracta stepne yok tamir kiti var stepne yerine ser blastik bir kapak konmus saga sola carpıp ses yapıyor.

kısa mesafe otomaitk fren var mıs ama korkudan test edemedim. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar, Mazda Türkiye ile görüştüm görüşme notlarını aktarmak istiyorum. Daha önce yaptığım ancak dikkate alınmayan bazı açıklamalarım olmuştu. Bunları yinelemek istiyorum aynı zamanda.

Mazda Türkiye, herhangi bir ortamda şu tarihte şu kadar adette araç gelecek diye bir vaatte bulunmadı. 15 nisan itibariyle araçlar gelmeye başlayacak bilgisi geçildi sadece Nurkan bey tarafından. Sonuçta üretim adeti ve üretilen ülke sayısı göz önüne alındığı zaman Türkiye'ye düşecek olan araç sayısı belli. Bu rakam geçen seneki satışlarla oranlanıyor. (Bu konudaki eleştirimi dile getirmiştim, tek hataları çok erken duyurusu yapıldı Türkiye'de. Biraz daha beklense hiç sorun olmayacaktı)

Sonuç olarak; dış kaynaklı sebepler, üretim adetleri, Türkiye satış oranları vs göz önüne alındığı zaman gelecek araç sayısı Eylül ayına kadar aylık ortalama 70-80 adet olacak. Eylül itibariyle stok sorunu çözülmüş olacak.

Araç premium ve akranlarına oranla çok şık ve dolu. Biraz sabır gerekiyor.

Mazda Türkiye karşılıklı iyi niyet çerçevesinde konunun çözüleceğine inanıyor ve sabır rica ediyor.

Eleştirmek herkesin hakkı ve her kurum eleştiriyi kabul etmek zorunda ancak durumu anlayıp hakim olmadan hakaret seviyesine varan şekilde icra etmek ister istemez soruna  neden oluyor.

Son olarak, konu hakkında sorusu olanların Mazda Türkiye destek hattını aramasını rica ediyorlar.

Sent from my iPhone using Tapatalk, sorry for typos.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun süredir ugramıyordum. Arabamı satınca mazdasız yapamadık yenisini aldık.

İzlenimlerimi paylaşayım su anda 500Km yaptım. 100/7.2 yakıyor agresif kullanıyorum zira öncekini de öyle kullanırdım.

Motor sesi insanı aşık ediyor. Ekstra sormak istediklerinizin hepsine cevap verebilirim.

Aracı alalı bir hafta oldu bu arada :)

Çok ketum adamsın Mustafa, hiç bu planından bahsetmemiştin... :) Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Sağlıcakla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok ketum adamsın Mustafa, hiç bu planından bahsetmemiştin... :) Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin. Sağlıcakla...

:) Eyv. Ustadım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben teste cikmadan once sifirladim abi. 12 litre ortalama ile dondum. Ama 5000 devir civarinda vites degiserek gittim, dip gaz geldim. 2km civari 110 ile gittim o kadar.

sana araba vermemek lazım :D nasıl kullanıyorsan, 25lt de görmüştün değil mi :D
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ufaktan artıları yazayım,

Motor sesi çok hoşuma gitti,

Agresif kullanımda bile ortalamada 8 litrenin üzerini görmedim.

Motion pakette kararan dikiz aynası ve cruze control olması cok basarılı

aracın fazlasıyla dikkat cektigi aşikar (bide bir hafta önce alınca daha tatlı oluyor)

tek tusla ayna katlama ve kumanda da bagaj dugmesi güzel.

gaz pedalı otobuslerdeki gibi alısmak zor oluyor lakin alısınca cok basarılı.

Eksiler

Kumandadan camları kapama yok bu alışkanlıgı olanlar için kötü

şöför tarafında cam dugmelerinde sadece bir tane ışık var diger kapılarda dahil ışık yok gece çok zorluyor.

aracta stepne yok tamir kiti var stepne yerine ser blastik bir kapak konmus saga sola carpıp ses yapıyor.

kısa mesafe otomaitk fren var mıs ama korkudan test edemedim. :)

hayırlı olsun :) seve seve kullan. Böyle kullanıcı yorumları önemli.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sana araba vermemek lazım :D nasıl kullanıyorsan, 25lt de görmüştün değil mi :D

17 litre gormustum ama kisin :) abi sadece gazi dipleyip gidiyorum cok zor bi kullanim sekli degil :) ekonomik kullanmak daha zor bir suru seye dikkat ediuorsun :))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...