Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Mustafa Abi (Mtutun) test etse de hepimiz ikna olsak :)

Tahmin ettiğim gibi, testi yapmış Mustafa abi ama forumda uzun zamandır yok... Görünüşe göre de; olmayacak... :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa abi başka bir sitede ergenlerle uğraşıyor..tanıyanlar söylesin dönsün yuvasına..kendini bilmez çoluk çocukla muhatap olmasın..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa abi başka bir sitede ergenlerle uğraşıyor..tanıyanlar söylesin dönsün yuvasına..kendini bilmez çoluk çocukla muhatap olmasın..

Senin açından bakarsak burada da durum çok farklı değil... Piyasayı bilmeyen bir insana; "piyasayı bilmiyorsun" demek hakaret oluyorsa, Mustafa abi her ne yapıyorsa doğru demekten başka sözüm olamaz...

Tanıyorsan sen kendin söyle, tanımıyorsan da; bu yorumu yapma hakkına sahip değilsin... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben onu yüceltmek için söyledim ama sen başka anlam çıkarmışın..senin iyi niyetli bir insan olduğunu yazılarından anladığım için polemik yaratacak bir cevap vermeyeceğim ve bu konuyu kapatacağım..yukarda yazıklarınıda yanlış anlama olarak yorumlayacağım..

aşağıdaki linkte yazılanları okuduktan sonra ne demek istediğim daha net anlaşılır sanırım..

http://forum.donanimhaber.com/m_82388292/mpage_18//tm.htm#90682571

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış veya doğru anlama mutlaka olabilir ama tanıdığın ve tanımadığı kişi için kullanılacak üslup ve cümleler yerine göre; asıl doğru olana gitmemizi sağlar (dı)

Yoksa; polemik forumların artık kanıksanmış demirbaşı... Ayrıca; verdiğin forum ciddi olarak dikkate alınacak bir ortam değil bana göre... Orada bulunanın da kendi kişisel tercihidir, ben saygı duyarım...

Sağlıcakla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar mazda tr yi veya mazdayı bir şekilde mesaj eposta yağmuruna tutmalıyız yoksa sunrooflu model gelmeyecek, deri koltuk da yok :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar mazda tr yi veya mazdayı bir şekilde mesaj eposta yağmuruna tutmalıyız yoksa sunrooflu model gelmeyecek, deri koltuk da yok :(

Bu mazdatr'nin elinde olan bir şey değil.Biraz karışık ve çok yönlü bir konu. Sunroof çok elzem değil takılmayın bu kadar :) sunroof olsa başka yerden kırpmak zorunda kalacaklardı. Şu haliyle güvenlik ve donanım çok iyi. Deri döşeme evet iyi olurdu. Aracı incelerseniz mevcut kumaşın da üst seviye olduğunu göreceksiniz.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu mazdatr'nin elinde olan bir şey değil.Biraz karışık ve çok yönlü bir konu. Sunroof çok elzem değil takılmayın bu kadar :) sunroof olsa başka yerden kırpmak zorunda kalacaklardı. Şu haliyle güvenlik ve donanım çok iyi. Deri döşeme evet iyi olurdu. Aracı incelerseniz mevcut kumaşın da üst seviye olduğunu göreceksiniz.

fatih hakli, bazi dengeler var, kimse keyfine bisi yapmiyor sonucta. fiyat performans dogrusunda bazi ayarlamalar gerekiyordu. sunroof olsa baska bisi olamayacakti o zaman da o neden yok diyecektik. evet 100 kere konustuk sunroof - deri koltuk - geri gorus kamerasi bu 3 unsur da olsaymis %100 super eksiksiz olacakmis ama mal bu.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fatih hakli, bazi dengeler var, kimse keyfine bisi yapmiyor sonucta. fiyat performans dogrusunda bazi ayarlamalar gerekiyordu. sunroof olsa baska bisi olamayacakti o zaman da o neden yok diyecektik. evet 100 kere konustuk sunroof - deri koltuk - geri gorus kamerasi bu 3 unsur da olsaymis %100 super eksiksiz olacakmis ama mal bu.

foti beğendi :)

Konuyla ilgili bir konu açayım :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Koskocaman firma Mazda, ben sunroofsuz mazda 3 e binemem daralırım içinde ya, offf,

varsın geri görüş kamerası olmasın ya da ne bileym park sensörü gibi şeyler. benim için sunroof abs esp den sonra geliyor :D

güneş kafama kafama vurmalı giderken

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Koskocaman firma Mazda, ben sunroofsuz mazda 3 e binemem daralırım içinde ya, offf,

varsın geri görüş kamerası olmasın ya da ne bileym park sensörü gibi şeyler. benim için sunroof abs esp den sonra geliyor :D

güneş kafama kafama vurmalı giderken

http://www.mazdaclubtr.com/index.php?topic=33496 actım konuyu :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar iyi akşamlar.

Ben beyaz AT motion için bugün birkaç bayi ile telefonda konuştum. Bir bayi beyaz renk için benden 1500 TL boya parası istedi. Sedefli beyaz ile karıştırıyorsunuz galiba dediğimde hayır bizde opak beyaz yok bizdeki metalik beyaz o nedenle boya farkı alıyoruz dedi. Dumur oldum tabi. Sizce böyle birşey olabilir mi?  :kafa:

Mazda sitesi ile bayileri birbirinden çok alakasız. Birinin ak dediğine biri kara diyor. >:(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar iyi akşamlar.

Ben beyaz AT motion için bugün birkaç bayi ile telefonda konuştum. Bir bayi beyaz renk için benden 1500 TL boya parası istedi. Sedefli beyaz ile karıştırıyorsunuz galiba dediğimde hayır bizde opak beyaz yok bizdeki metalik beyaz o nedenle boya farkı alıyoruz dedi. Dumur oldum tabi. Sizce böyle birşey olabilir mi?  :kafa:

Mazda sitesi ile bayileri birbirinden çok alakasız. Birinin ak dediğine biri kara diyor. >:(

sitede de opak beyaz yok. Sedefli inci beyaz var.

http://www.mazda-tr.com/modeller/yeni-mazda3-sedan/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kutup Beyaz'ını sordum bende

öyle bir renk yok hocam. Sadece sedefli inci beyaz var. sedefli boya metalik+alimunyum (sanırım) karışımı oluyor. yani metalik boya ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

öyle bir renk yok hocam. Sadece sedefli inci beyaz var. sedefli boya metalik+alimunyum (sanırım) karışımı oluyor. yani metalik boya ;)

A2AvGQ.jpg

Hocam galiba ben anlatamadım kendimi. Mazda sitesinde 2 beyaz renk verilmiş. Resimde en soldaki beyaz renk kutup beyazı olarak geçiyor. En sağdaki ise sedefli inci beyaz. Kutup beyazında ek para ödemiyorsunuz sedeflide ise 1100TL. Eğer böyle bir renk yoksa neden araç konfigüratöründe var. :krrsz:  bu arada cevabınız için teşekkür ederim. :)

http://www.mazda-tr.com/konfigurator/index/#/configurator/m3

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...