Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Katalog ve kullanımda "kutup beyazı" varsa eğer (ki olduğu görülmekte), o bayi çalışanı evine boşuna ekmek götürüyor bence... Biz en küçük bir şeyi atlayınca, bize de atlamaya kalkıyor birileri...

Ama bu dereden bu balık çıkıyor maalesef... Yapacak bir şey yok !!

Kutup beyazı hadi sorun değil de; çölde kutup ayısı kötü diyolla... :P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Katalog ve kullanımda "kutup beyazı" varsa eğer (ki olduğu görülmekte), o bayi çalışanı evine boşuna ekmek götürüyor bence... Biz en küçük bir şeyi atlayınca, bize de atlamaya kalkıyor birileri...

Ama bu dereden bu balık çıkıyor maalesef... Yapacak bir şey yok !!

Kutup beyazı hadi sorun değil de; çölde kutup ayısı kötü diyolla... :P

Hocam birde herşeyi geçtim renklerde sadece kırmızı renk 1500 lira kutup beyazı hariç diğerleri 1100 TL. Oradan da zaten bir yanlış içinde bayi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış içinde olunmasaydı, 1 yıl önce tanıtımı yapılmış arabanın bütün dünyaya sayı kısıtlaması olmadan dağıtımı yapılmış olurdu...

Bir parti getir, test ettir, üç beş sat, talep gelince sıra yaz !!

Demek ki; çekik gözlü gardaşlarımızın saygı değer gözünde ülkemizin yeri ancak bu muamele kadar... :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış içinde olunmasaydı, 1 yıl önce tanıtımı yapılmış arabanın bütün dünyaya sayı kısıtlaması olmadan dağıtımı yapılmış olurdu...

Bir parti getir, test ettir, üç beş sat, talep gelince sıra yaz !!

Demek ki; çekik gözlü gardaşlarımızın saygı değer gözünde ülkemizin yeri ancak bu muamele kadar... :)

Yıllardır aynı fikirdeyim, duygularıma tercüman oldun hocam, bizim paralar bu Çekikgözistan'da geçmiyor mu acaba? Niye bizim müşterilere değer vermiyorlar? Eskiden beri hep ikinci hatta üçüncü evlat muamelesi gördü Türk müşteriler ve Türkiye piyasası.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yıllardır aynı fikirdeyim, duygularıma tercüman oldun hocam, bizim paralar bu Çekikgözistan'da geçmiyor mu acaba? Niye bizim müşterilere değer vermiyorlar? Eskiden beri hep ikinci hatta üçüncü evlat muamelesi gördü Türk müşteriler ve Türkiye piyasası.

Ticaret anlaşması ile değişebilir durum.

http://www.takvim.com.tr/Ekonomi/2014/01/15/japonya-ile-serbest-ticaret-anlasmasi

ne zaman imzalanır bilemem

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kasa mazda 3 ü almak için 2007 model sedan manuel dinamik mazda 3 arabamı sattım arabanın devrini yarın veriyorum, ve yarın aracımı teslim ediyorum. Şunu net olarak söyleyebilirim Mazda 3 dışında aklımı çelebilecek tek araç 2. el temiz bir BMW 3, Mazdayı konfor bagaj hacmi 0-100 hızlanması, donanım  özellikleri ile bşka bir araç ile kıyaslayacak olsam gider bu sefer 2. el bir volvo V40 yada s60 alırım. Ama sürüş keyfi yol tutuşu sürüş dinamikleri sportif sürüş vs ile kıyasladığınızda ne vw ne skoda ne de diğer orta segment araçların hiçbirisi Mazdanın verdiği keyfi veremez.

  Mazdaya gelirsek en büyük hatası getirmediği donanımlar değil,getirdiği donanımlar içinde üst donanım paketinde manuel seçeneğinin olmaması.Kardeşim ben manuel seviyorum niye power pakette manuel yok otomatik almak zorundamıyım. Hadi 18 janttan bi xenon dan vazgeçtik  bari bose müzik sistemi koysaydın.

 

Aynen katılıyorum. Ben de manueli seviyorum.

Yani, diğer paketlere de opsiyon olarak müzik sistemini, zenon farları, 18" jantları ekleyebilirdin. Sanrof o da ayrı mesele...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aracını yeni alanlara kazasız belasız sürüşler diliyorum, alacaklara da şimdiden hayırlı olsun.

Eski Mazda 3 testlerini hatırlıyorum da; ağzımızın suyu akarak okurduk hani! sanırsam yeni teknolojiler, süspansiyon geometrisi, skayactive' de vs bir numara yok, zira tipinden başka övgü dolu bir yazı görmedim. Sadece bir dergi 150 km test etmiş ve; yol bitsin istemedik diye sözü bitirmiş, bunu hatırlıyorum.

Yahu yolda nasıl gidiyor, yol tutuşu nasıl, direksiyon hissi, viraj kabiliyeti, konforu, frenleri,güven hissi vs nasıl bunlardan kimse bahsetmemiş:)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün izmir yeni otodan msj geldi mazda 3 gelmiştir ve istediğiniz aracı dilediğiniz gibi belirlemenize yardımcı olmak için sizi showrooma bekliyoruz diye.Bunun üzerine bende msj gelen no yu aradım ve sordum nasıl oluyor diye.Mesela pover da manuel isteyebiliyoz mu diye.

Söylenen şu: hayır onu yapamıyoruz ama siz motion veya reflex istiyosunuz mesela bunlara ek böse ses sistemi, xenon far ve led güzdüz farı vs. gibi opsiyonlarını ekleyebiliyoruz dedi.

Bence buda çok güzel bişey olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlışlık var dediklerinizde. Bence tekrar arayıp teyit edin. Paketlere opsiyonel aksesuarlar dışında birşey eklenemiyor. Bkz. Katalog.

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yeni kasa mazda 3 ü almak için 2007 model sedan manuel dinamik mazda 3 arabamı sattım arabanın devrini yarın veriyorum, ve yarın aracımı teslim ediyorum. Şunu net olarak söyleyebilirim Mazda 3 dışında aklımı çelebilecek tek araç 2. el temiz bir BMW 3, Mazdayı konfor bagaj hacmi 0-100 hızlanması, donanım  özellikleri ile bşka bir araç ile kıyaslayacak olsam gider bu sefer 2. el bir volvo V40 yada s60 alırım. Ama sürüş keyfi yol tutuşu sürüş dinamikleri sportif sürüş vs ile kıyasladığınızda ne vw ne skoda ne de diğer orta segment araçların hiçbirisi Mazdanın verdiği keyfi veremez.

  Mazdaya gelirsek en büyük hatası getirmediği donanımlar değil,getirdiği donanımlar içinde üst donanım paketinde manuel seçeneğinin olmaması.Kardeşim ben manuel seviyorum niye power pakette manuel yok otomatik almak zorundamıyım. Hadi 18 janttan bi xenon dan vazgeçtik  bari bose müzik sistemi koysaydın.

Ya bendemi bir cinslik var diyordum da... yok bir tek ben değilmişim. Mazda dan sonra BMW, Mercedes yada Volvo :clap: :clap: :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

banada pek olası gelmedi ama aynen böyle söyledi. hatta o söyledikten sonra bende tekrar ettim evet öyle dedi. Neyse Bu yıl içinde bitanesi alacağım öyle yada böyle ama reflex mt alıp xenon,led gündüz farı böse sistem ekletirim diye hayal etmedimde değil hani.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Uzun yillar evlenmeyecegin icin alirsin bence de :D

6 ileri otomatik sanzimani bilmiyorum ama 4 ilerisi araci 1.4 motor yapiyor. Bu genc yasta memnun kalmayacaginin garantisini verebilirim :)

Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen; 6 ileri şanzıman tasarruf için, tamam mazdalarda vites geçişleri iyi ama ne kadar vites geçişi o kadar zaman sarfiyatı. 4 ileride daha yüksek devirlerde vites atması avantajdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yorumlarımı hemen yazayım araç dış görünüşü 18 jant sayesinde çok tok görünüyor 16 jant la nasıl olur bilemem ama bence küçük kalacak kasaya neyse renk hoş kırmızı ne çok çirkin neden süper  ön tampondaki alt bölümde bulunan havalandırma çok uyduruk olmuş canlı görünce sizde hak verirsiniz kapıların sesi güzeldi kapatırken kapı içlerinde kullanılan plastik malzeme aynı sadece ön gögüsteki plastik daha yumuşak 7" ekran çok güzel AT vites çok güzel havalandırma ızgaraları çok güzel koltuk kumaşları aynı geldi bana ama ön koltuk yan destekleri daha iyi olmuş arka koltukta 185 boyumda dizlerim koltuğa deymeden oturdum. Tavan yüksekliği iyiydi. Gelelim motora beklediğim gibi değildi içeri motor sesi alıyor arka koltukta oturanlar egzoz sesini duyuyor performansla kullanımda ama sakin kullanımda sessiz süspansiyonlar güzeldi yaklaşık 20km lik testte test ortalaması 10.2 lt gösterdi tamamen performanslı kullanımda kullanıldı ani frende araç çok stabildi hiç çizgisini bozmadı. Bu aracı alacak kişi performans beklemesin bence bu benim şahsi fikrim şehir içi kullanım için süper olur o ayrı

Şimdide benim için sonuç, bayi benim aracıma 37 bin lira dedi şok oldum araçlar yokken 45 sayarız diye konuşulmuştu bu fiyat farkıyla benim için takasla alma durumu yattı böylece dışarı satıp ancak o zaman alırım fakat bayinin 8 ay önce bana 49 bine sattığı araca 37 teklif etmesini yadırgadım bu kadar kendi aracını düşük sayması bana garip geldi

Model mi yükseltsem ne... :fiuw: Hocam ne bekliyorsun biz severek aldık biniyoruz arabalarımıza adamlar tamamen duygusal bakıyo. Yeni çıktımı bizimkiler eski kasa oluyo.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar kırmızı sedan power sense için kaparoyı verip benim arabamı sattım 23 nisanda teslim alıyorum. ve 600 km lik güzel bi yol yapacağım. ilk mazdam. bir sürü itiraza rağmen ilk mazdamı aldım. bi takım eksiklikleri olacaktır ama beni kullanırken ve bakarken heyecanlandırması yetti. bu yol sonunda yakıt ve izlenimlerimi aktarırım. herkese selam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

arkadaşlar kırmızı sedan power sense için kaparoyı verip benim arabamı sattım 23 nisanda teslim alıyorum. ve 600 km lik güzel bi yol yapacağım. ilk mazdam. bir sürü itiraza rağmen ilk mazdamı aldım. bi takım eksiklikleri olacaktır ama beni kullanırken ve bakarken heyecanlandırması yetti. bu yol sonunda yakıt ve izlenimlerimi aktarırım. herkese selam

Hocam doğru karar verdiğinizi göreceksiniz. Hiç şüpheniz olmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Power donanımından sonra power sense mazda3 kullanma imkanı buldum. 200-250km yaptım yarısı şehir içi yarısı şehirdışı (sabiha gökçene gitgel) ortalamam 6.4litreydi. Bu 200-250 km de istanbulda sabah trafiği ve sabiha gökçenden dönerken dur kalk kaza trafiğide vardır. Bence çok iyi değerler şuandaki mazda3 ümle aynı yolu yapsam 9-10 arası hatta 11 lt lere çıkardı.

Gelelim yol tutuşa kendi mazda3 ümün yol tutuşuyla çok övünürdüm fakat yeni mazda3 çok daha iyi hem direksiyon tepkisi olarak hemde aracın az minimum şekilde yatması sayesinde.Direksiyonu çevirdiğiniz anda aracın kafası dönüyor tepkiler çok iyi ve en ufak tedirginlik yaratmıyor. Bi önceki kasa mazda3 kullananlar bilir zaten bizim kasaların yol tutuşunu ondan daha iyi hemde fazlasıyla. 18 jantların katkısı vardır 16 jantlarla biraz değişkenlik gösterebilir ama yinede çok iyi :):tey:

Müzik sistemi daha öncedende yazmıştım çok başarılı Mazda6 yı aratmaz. Usb den dinledim eğerki kalitesi kötü müzik indirdiyseniz çok belli ediyo bizim kasa mazda3 lerde fark çok belli olmuyordu fakat kalitesi düzgün bir şarkıyı çok iyi çalmakta cızırtı yapmamakta. :tey:

Power sense donanımın en sevdiğim yani ise adaptif cruise kontrol. Arabayı kullanırken bu özelliği bilmiyordum. Normal yolda giderken 120 cruise a sabitledim aracı sakin sakin gidiyordum bir baktım araba fren yapıyor ama hızı sabit tutma şeklinde bir fren değil bayaa sert fren yaptı araç 90 a düştüm bir anda o sırada aha dedim onur bozdun arabayı :D . Neyse sonrasında bi anda tekrar hizlanmaya başladı ve tekrar 120 ye sabitledi kendini benim jeton anca düştü tabi öndeki arabaya göre hızını ayarlayıp gidiyordu mazda3 şok oldum arabada tabi ;D bütün yol o şekilde gittim siz cruise u ayarlayın ve sadece direksiyonu tutun yeter gerçekten çok iyi. Önünüzdeki araca sabitlediniz ama aranıza başka bir araç girdi anında algılayıp önünüze yeni gelen araca göre mesafeyi ayarlıyor. Mesela siz 120 cruise a mı ayarladınız önünüzdeki araç 100 le gidiyor o sırada sizde onun arkasında 100 le gidiyorsunuz fakat öndeki araç çekildiğinde hızı otomatikman 120 e geri çıkartıyor.  :hi:

Son olarak çok uzun oldu biliyorum ama performansa değinmek istiyorum. Araç tam gazdayken hakkaten hiç geri yaslanma hissiyati vermiyor. 4 ileri 105 beygirlik mazda3 um daha hızlı gidiyormuş gibi geliyor. Fakat yeni mazda3 hissiyat olarak başarız olsada araç çabuk hızlanıyor kadrandan bariz belli.

Biraz uzun oldu kusura bakmayın ilk uzun yazım.

İyi forumlar :hi:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış biliyorsam düzeltin lütfen; 6 ileri şanzıman tasarruf için, tamam mazdalarda vites geçişleri iyi ama ne kadar vites geçişi o kadar zaman sarfiyatı. 4 ileride daha yüksek devirlerde vites atması avantajdır.

Sanziman oranlari ne kadar kisa olursa o kadar cabuk devirlenir motor. Yaris (wrc) araclarina bakarsaniz kisa oranli sanziman kullanirlar. Maksimum guce bi an evvel ulasirlar.

Ornegin 1. Viteste 6500 devire cikin 2 te atin devir 4000 civarina duser. Maksimum guvu 6000 devirde aldigi icin cok fazla guc kaybi yasanir. Sanziman orani kisa olsa 6500 devirde vites attiginizda 5000 civari ornegin devri yakalarsiniz ve gucunuz  fazla olur. Vites gecisleri milisaniye bazinda oldugu icin cok fazla onemi olmuyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...