Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Az once  kanal 24 te 8 nci etap programinda yeni mzda 3 un test surusu ve ve bu teknolojinin tanitimi yapildi bilginize arkadaslar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bursadan güya 5 kişi gelicekti ama 2 kişi gittik teste sağolsun gökhan bican abi legolase nikli üyemiz beni yanlız bırakmadı güzel bir tanışma , yıkama ve test sürüş etkinliği oldu burdan teşekkürlerimi iletiyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bursadan güya 5 kişi gelicekti ama 2 kişi gittik teste sağolsun gökhan bican abi legolase nikli üyemiz beni yanlız bırakmadı güzel bir tanışma , yıkama ve test sürüş etkinliği oldu burdan teşekkürlerimi iletiyorum :)

Bu tarz toplanamayan üyeleri görünce; geçen yıl Oğuzhan'ın Hakan ile organize etmiş olduğu Ege Bölge Toplantısı müthişti diyorum... Bir kez daha kendisine teşekkür ediyorum... Tadı damağımızda kaldı... Tekrar isteriz desek ne olur acep ?? :D

:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Harbiden abi ne güzelde toplantı yapmışız biz süperdi valla :D İzmir'den tık yok baksana gene görev bize düşecek heralde.

ben yazin izmir'e gelince cesme'de bir organizayon yapayim bari :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yazın herkes sağda solda oluyor abi. Tam şu aralar toplanma zamanı aslında mayıstan sonra o iş zor. Okan abide yeni Mazda 3 le gelir herkes görmüş olur aracı. Geçen sefer cx5 te olduğu gibi :)

eylul gibi bakmak lazim o ise okullar acilmadan once.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Barış yurt dışında bu araç 2.0, 2.2 motorla satılıyor :) o boşlukları biz ötv ile dolduruyoruz gavur beygir ile. hemi de besili beygir :D

16" jant evet göze tuhaf geliyor artık :)

bagaj kapağı Mazda 6'da aynen öyle. demek böyle seviyorlar değişmemişler :) 92" 626 ile aynı :D

Tasarım ile ilgili bir gereklilik olsa gerek. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Barış Hocam "motorun iç kısmında boş kısımlar dikkatimi çekti .. vardır bir bildikleri" demişsiniz onun sebebi belli bu araç sadece 1.5motor ile üretilmiyor. 2.0 hatta 2.2 motor seçenekleri var 2.2lik motorun sığması için tabi ki o boşluklar olacak. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün iki arkadaşımla Ankara SMB'ye gittik. Kapanmadan önce bir 10 dk falan inceleme fırsatımız oldu. Tasarım konusunda tek sıkıntı dar bagaj kapağı gibi. Hatta bir ara Cruze HB sahabi arkadaş bebek arabasını sığdıramayacağımı idda etti:D

Bana göre aracın en önemli kısmı içidir. O nedenle ben daha çok sürücü koltuğuna oturup orasını burasını mıncıkladım. Daha önce detaylı bir şekilde Golf, Octavia, Auris, Leon, Focus mıncıklamış biri olarak en kaliteli iç mekanın bu arabada olduğu kanısına vardım. Evet Golf'ten daha kaliteli ve şık geldi bana. Sadece koltuk konusunda Golf'ün gerisinde kalıt bu araç. Göstergeler çok çok şık. Hepimizin dibi düştü. Ama o kontağa basnca selamlama olayını göremedim. Bazı videolarda vardı.

Ekran güzel net ve tepki süresi iyi. Arka koltukla rahat ama arka camların yukarı eğimli yapısı biraz kasvetli bir hava yaratmış. O konudaki kararı hanım verecek. Çok fazla eşya gözü yok sanırım. Ama var olanlar yeterli olur.

Henüz test sürüşü yapamadım. Önümüzdeki haftalrı bekleyeceğim. Sonuç olarak araç benim bütün beklentilerimi karşılıyor. Tabi çok sakin araç kullanmamın bunda büyük payı var. 2004 fabia ile Ankara şehir içine girmeden, daha çok Eryaman A.O.Ç Çankaya arası 5.5 lt ortalama ile gezen biriyim. Utanmasam inip itecem arabayı:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün ben de Smb de kırmızı sedan at power donanımı test ettim. Araç nazara gelmiş. Bir müşteri test sürüşünde kaza yapmış. Tampon değişmiş ama sağ far hala kırık. Kendi aracımla kıyaslayacağım. (2014 Mazda 3 Power sedan at / 2012 Mazda 3 Mirai sedan at)

1. Dış görünüş 10 puan, iç kalitesi bir gömlek üstün. Head up display kötü. Göstergeler daha iyi. Lcd ekran güzel ama beni heyacanlandırmadı. Double din android olduğu için olabilir. Direksiyon simidi derisi, düğme dizaynı,kol dayama, button ve kapı kollarında daha premium bir hava var. Sunroof olmaması ve camlarında daha küçük olması (?) nedeniyle iç kısım daha karanlık ama kalite hissi var. Torpido gözünün düz olması, diz mesafesi özellikle sol diz açısından daha güzel. Arka diz mesafesi benzer. Bagaj hacmi farklı değil. Ağzı biraz daralmış. Ortalama yakıt sarfiyatı 7.2 olarak hesapladı. Şu anki aracımda 9.2. Bunla normal kullanımda 6.7-6.8 görürüm diye düşündüm. Yol sesi benzer ve yeterli. (Kendi aracımda da ses izolasyonu yaptırmıştım. Sonuç araç çok daha başarılı olmuş. Test sürüşü yapmayanlardan almak isteyen varsa hiç düşünmesin. Eski kasadan daha başarılı. Performans-turbo hayranı olanlar uzak dursun. Elinde 2009-2013 eski kasa olup,satıp yeni kasa almak isteyenler iyi düşünsün. Aradaki fiyat farkına 2004-5 mazda 6 alınır. Bence değmez. 0 araç almayı düşünen varsa düşünmesin yeni mazda 3 alsın ... :)

Dip not: 2.5 yaşındaki kızıma hangisini beğendin diye sorunca Yeni beyaz Mazda 6 yı göstererek bunun kırmızısı olsun dedi. Hanım Cx5 i ben de siyah Mazda 5 i beğendim :))

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Selamlar,

ben de aracı SMB de test etmiş oldum cuma günü.

İç dizayn, kapı içleri, ön konsol, direksiyon, hepsine hayran kaldım. Ortadaki multimedia tuşlarının kullanımı ise oldukça basit ve hoş olmuş. Motorun sesi çok iyi. 3 kişi bindik araca, çekişi iyiydi yalnız notmalde otomatik vites kullanmadığım için performansına yorum yapamayacağım. Aracın sunrooflu modeli yokmuş, Aracın şasesinin dizaynı itibariyle mazda sunroof u tamamen kaldırmış diye bilgilendirildik. Bence bu durum çok saçma. Avustralya veya diğer bazı ülkelerde yeni mazda 3 ün sunrooflu modeli olduğunu biliyorum. Neden böyle birşey acaba ? Türkiye'ye gelmeyecek diye yol mu yapıyorlar :D

Araçta dikkatimi çeken şeylerden biri ise ses sistemi, müzikle yakından ilginenen biri olarak düşüncem şudur, ses sistemi muazzam.

Koltukların döşemesi uzaktan bakınca dandik dursa da, sıcakta güneşte bizim eski mazda 3 lerdaki gibi sırtı yakmıyor. Oldukça rahat.

Araçta arkayı sağı solu çok iyi görebiliyorsunuz. Sürüş güvenliği üst düzey.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün ben de Smb de kırmızı sedan at power donanımı test ettim. Araç nazara gelmiş. Bir müşteri test sürüşünde kaza yapmış. Tampon değişmiş ama sağ far hala kırık. Kendi aracımla kıyaslayacağım. (2014 Mazda 3 Power sedan at / 2012 Mazda 3 Mirai sedan at)

1. Dış görünüş 10 puan, iç kalitesi bir gömlek üstün. Head up display kötü. Göstergeler daha iyi. Lcd ekran güzel ama beni heyacanlandırmadı. Double din android olduğu için olabilir. Direksiyon simidi derisi, düğme dizaynı,kol dayama, button ve kapı kollarında daha premium bir hava var. Sunroof olmaması ve camlarında daha küçük olması (?) nedeniyle iç kısım daha karanlık ama kalite hissi var. Torpido gözünün düz olması, diz mesafesi özellikle sol diz açısından daha güzel. Arka diz mesafesi benzer. Bagaj hacmi farklı değil. Ağzı biraz daralmış. Ortalama yakıt sarfiyatı 7.2 olarak hesapladı. Şu anki aracımda 9.2. Bunla normal kullanımda 6.7-6.8 görürüm diye düşündüm. Yol sesi benzer ve yeterli. (Kendi aracımda da ses izolasyonu yaptırmıştım. Sonuç araç çok daha başarılı olmuş. Test sürüşü yapmayanlardan almak isteyen varsa hiç düşünmesin. Eski kasadan daha başarılı. Performans-turbo hayranı olanlar uzak dursun. Elinde 2009-2013 eski kasa olup,satıp yeni kasa almak isteyenler iyi düşünsün. Aradaki fiyat farkına 2004-5 mazda 6 alınır. Bence değmez. 0 araç almayı düşünen varsa düşünmesin yeni mazda 3 alsın ... :)

Dip not: 2.5 yaşındaki kızıma hangisini beğendin diye sorunca Yeni beyaz Mazda 6 yı göstererek bunun kırmızısı olsun dedi. Hanım Cx5 i ben de siyah Mazda 5 i beğendim :))

araç çok fena göze geliyor. Alınca Nazar boncuğu, bilimim dua + kurban şart :)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle herkese merhaba. Bu foruma ilk yazım olacak.Ankara SMB'de kırmızı sedan Power donanımlı mazda 3 'ü iki kere test etmiş biri olarak izlenimlerimi sizlerle paylaşmak istiyorum. Öncelikle aracı hem ben hem de eşim kullanacağı için dizaynı bizim için çok önemliydi. Biliyorsunuz hanımlar farklı gözle inceliyorlar araçları :) Son 4-5 aydır netten bu aracın birçok fotoğrafını görmemize rağmen gerçeğini ve 'ateş kırmızı' sını karşımızda görünce bildiğiniz ikimizde araca vurulduk  :tey: ve  bir iki dakika konuşmadan aracı seyre daldık. SMB mazda bayisinde Satış Müdürü Özgür Bey, Satış Temsilcisi Yusuf Bey ve Ebru Hanım sağ olsunlar bizimle çok ilgilendiler; bu da bizi çok memnun etti. Her şeyi çok açık bir şekilde anlatıyorlar ve yardımcı oluyorlar.Kendilerine teşekkür ediyoruz.  Teste geçersek ilk testimiz aracın Ankara'ya ilk geldiği gündü. Belki de aracı ilk test eden birkaç kişiden biriyiz. Fakat o gün öyle bir yoğunluk vardı ki testimizi kısa bir parkurda yaptık bu nedenle malzeme kalitesi görünüşü gibi konular benden 10 puan almasına rağmen performansı konusunda çok fikir sahibi olamadık. Daha sonra da aracın talihsiz bir kaza yaşaması nedeniyle bir hafta sonra tekrar test sürüşü yaptım. Bu sefer aracı 15-20 km kullanma şansım oldu. Daha öncede bahsettiğim gibi test aracımız Kırmızı Power Sedan otomatik modeliydi. Aracın performansını test edebilmek için galeriyi gezen iki kişiyi de araca alarak teste refakat eden arkadaşla birlikte 4 kişi teste çıktık.Yakıt tüketimini sıfırladık.Test ettiğimiz parkur Ankara'yı bilenler için Konya yolu SMB'den Gölbaşı'na gidip geri döndük. Oldukça yokuşlu olan bu yolda 4 kişi olmamıza rağmen çoğunlukla performansı ölçmek için dip gaz yaparak gidip biraz daha sakin kullanımla geri döndük. Öncelikle bu sürüş tarzıyla 7.9 Litre yaktı  :hi: Atmosferik ve otomatik bir araç için oldukça iyi bir değer :egy: En çok merak edilen konu performansı bence yeterli ancak turbolu araçlara alışmış arkadaşlar için gitmiyor gibi gelebilir. Aslında bu yanlış bir izlenim olur hızlanıyor ancak sizi koltuğa yapıştırmıyor. Lineer olarak bir hızlanması var. Araçta en çok hoşuma giden şeylerin başında o spor motor sesi var.Arkadaki arkadaşlara sesten rahatsız olup olmadıklarını sordum yüksek devirlerde egzoz sesi artıyor ancak spor bir ses rahatsız etmiyor dediler. Araçta i-stop mükemmel çalışıyor Volvo S60 'da sürekli sinir olup kapattığımız bu sistemi mazda mükemmel bir hale getirmiş çok hızlı reaksiyon vermekte. Power donanımı oldukça dolu :D Koltuklar çok rahat ve koltuk ısıtma çok çok başarılı  :2funny: Vites geçişleri hissedilmiyor tabiki bir çift kavrama gibi hızlı değil belki ama sorun çıkarmayacak evladiyelik denebilecek bir şanzıman.Bose ses sistemi şimdiye kadar hiç bir arabada görmediğim kadar kaliteli. Süspansiyonlar darbeleri çok iyi absorbe ediyor ancak bazıları için sert olabilir bunda 18' jantlarında etkisi büyük. Viraj dengesi çok iyi acil frende çok stabil. Güvenlik donanımları yeterli. Bir kaç husus daha var ancak onları daha sonra sizlere aktarabileceğim.Sonuç olarak biz eşimle çok beğendik ve kırmızı sedan otomatik power veya power sense için aracımızı ayırttık. Haziran ayında gelecek araçlar içerisinde istediğimiz özellikteki aracı bulabilirsek alacağız  :tey: Dizayn- motor- şanzıman-donanım-güvenlik-sorunsuzluk bizim bu aracı tercih etmemizdeki neden. Piyasadaki sınıfındaki diğer araçlarla kıyaslayınca totalde bize göre bir iki adım önde olduğu için tercih ettik.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba arkadaşlar,

Cumartesi günü, ben, Onur, Onur(Son İrlandalı),Efe, Ali. Yeni Mazda 3'ü Arabam.com Editörü Alper Güler ve eski çalışanı Hasan Aytekin ile beraber. Mazda Türkiye, Arabam.com katkıları ile uzun uzun test etme imkanımız oldu.

Şehrin keşmekeş trafiğinden kurtulmak için. Soluğu İstanbul Parkta aldık. 3,5 saate yakın aracı değişik yollarda,değişik sürücüler ile test etme imkanımız oldu.

Onur ile 0-100 km testi yaptık. Bu testte Alper Güler'de vardı. Alper ve Onur  tonaj açısından maşallahları olan arkadaşlar. Direksiyonun başında Onur vardı. 6 denemeden sonra en iyi süremiz  13,31 saniye idi. Bu ağır yolcular ile bu kadarını yapabildik. :)

Ali'nin bir vurgusunu anlattı Hasan Aytekin. Otomobillerde "Nazar" olayı. Eğer yeni Mazda 3 alacaksanız sakın ola "Kırmızı" almayın. Çünkü bu renk nazara çok açık. Bir ara ihtiyaç molası için F-1 yolunda ki Şhell benzin istasyonunda durduk. İstasyonda ki tüm gözler "Kırmızı" Mazda 3'ün üzerindeydi. Aynı keza test süresince çevremizde ki diğer tüm otomobil sürücülerin gözleri bu araçtaydı. Kırmızı alacaksanız da bildiğiniz tüm Nazar dualarını okuyunuz. :)

Dediğim gibi aracı değişik yollarda ve değişik sürücüler ile. Aracı limitleri doğrultusunda zorlayarak kullandık. 6 defa 0-100 km denemesi yaptık. Tüm bu ağır sürüş şartlarına rağmen maksimum 8.8 litreyi gördük. Dizel bir Mazda 3 kullanıcısı olarak, yakıt sarfiyatını beğendim.

Arkadaşlar diğer bahsedilen konulara girmek istemiyorum. Aracın eksikleri yada şu da olsaydı keşke denilecek şeyleri var. Ama bu çenemiz yormaktan başka bir şeye yaramaz. Biz şu an var olan şeylerin üzerine konuşuyoruz. Power donanımına sahip olduğunuz zaman. Bu otomobile ekstra modifiye bir şey yapmanıza gerek kalmıyor gibi. 18" Jantlar, Bose müzik sistemi, Xenon adaptif varlar, vs gibi şeylere sahip oluyorsunuz.

Bir otomobilden beklentiler kişiden kişiye değişir. Ben bu yorumları yaparken 2 çocuklu, 37 yaşında birisi olarak yapıyorum. Benim için bir otomobilde ilk öncelik "Güvenlik" 'tir. Bunu konfor ve ekonomi takip eder.

Bu araçta ki güven duygusu direksiyona ilk oturduğunuz anda başlıyor. Şu anki sahip olduğum 2.nesil Mazda 3'ten daha iyi ve güvenli bir yol tutuşu var diyebilirim. Direksiyonun yolda verdiği his ve tepkiler çok başarılı.

Son olarak dizel Mazda 3 kullanıcısı olarak, Otomatik Mazda 3 alır mıyım ? Cevabım hiç tereddüt etmeden evet alırım. Otomatik vites düşkünü birisi olarak. Bu aracı gözüm kapalı alırım.

Bayağı bir fotoğraf ve video çekimleri yapıldı. Arabam.com Editörü Alper Güler profesyonel makine ile fotoğraflar. GoPro kamera ile de video çekimleri yaptı. İlk fırsatta bizlerle paylaşacak.

Bu etkinlikte emeği geçen herkese çok teşekkürler.

1, 2 ve 3.Nesil Mazda 3'ler bir araya geldik.

oQZrbX.jpg

O2Z7YA.jpg

glAZdN.jpg

38aYXp.jpg

VpLvZj.jpg

dj23z7.jpg

NV4AVQ.jpg

oQZ3nQ.jpg

Bu da testin en can alıcı fotoğraflarından birisidir sanırım. :)

lYyjBB.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta bir şey dikkatimi çekti manual kullanımda vites yükseltmek istediğinizde de bir, bir buçuk saniye civarında yükseltiyor. Bunu yazılımla mazda düzeltemez mi ? Çünkü  yüksek devirlerde kayıp performanslı kullanımda.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçta bir şey dikkatimi çekti manual kullanımda vites yükseltmek istediğinizde de bir, bir buçuk saniye civarında yükseltiyor. Bunu yazılımla mazda düzeltemez mi ? Çünkü  yüksek devirlerde kayıp performanslı kullanımda.

Ali'cim aynı izlenim Onur'la bende oluştu. Küçültürken sıkıntı yok, anında cevap veriyor vites. Ama yükseltmeye geldiğinde biraz gecikme oluyor. Bu süre saniye değil salise bile olabilir. Bu sürenin adını bizim koymamız pek mümkün değil. Ama halledilebilecek bir şey gözü ile bakıyorum bu işe.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fatih'çim fotoğraflarda Alper, Hasan abi ve Onur'unda emekleri var. Asıl fotoğraflar daha Alper'den gelecek :)

iPhone 'den Tapatalk aracılığı ile gönderildi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu aracı denemeden alan tek kişi benim galiba :D

Arabayı görmeye gittim gördükten 5dk sonra koluğuna oturup sadece motorunu çalıştırdım (Show room da) ve stop edip kaporasını verdim... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu aracı denemeden alan tek kişi benim galiba :D

Arabayı görmeye gittim gördükten 5dk sonra koluğuna oturup sadece motorunu çalıştırdım (Show room da) ve stop edip kaporasını verdim... :D

Mazda'nın sana verdiği güven bu olsa gerek... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...