Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu bilgiyi ben de daha önce biryerlerde okumuştum.

Şu anda tamamen kendine özgü oldu....

Bu kadar kusursuz şasi olmasını Volvo ortaklı olduğundan diye net olarak biliyorum, hatta i-stop ve akıllı şehir içi fren teknolojisi de Volvo ortaklı..
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende bugün Kocaeli Haldızda test sürüşü yapıp aracı biraz inceledim..reflex A/T sedan..2011 yılından beri bu anı bekliyordum..kısa bir tur attık..zaten araç ile ilgili hemen hemen herşeyi bildiğimiz için satış temsilcisinin işi çok kolay oldu..

Kapı kapanma sesi çok iyiydi..artık VW bununla övünemeyecek:) malzeme ve işçilik çok başarılı..şanzuman biraz gecikmelide olsa tepkileri iyi..direksiyon tepkileri, yol tutuş ve sürüş dinamikleri bildiğimiz Mazda3; mükemmel..koltuklar rahat ve ergonomik..kumaş kalitesi ve görünüm vasat..boy 172 cm olduğu için kabin ölçülerinde bir sıkıntı yaşamadım:)

beklentileri fazlasıyla karşılar..Corolla ve Golf highline fiyatlarına baktığımzda bu aracın fiyatı normal düzeyde..

Parası ve durumu iyi olanlar için kaçırılmayacak bir araç ama ben kararımı değiştirdim..kesinlikle 2.nesil Mirai ya da impressive alacağım..ülkemizin ekonomik koşulları, vergiler, benzin, kasko, banka kredileri v.s gibi durumları düşündüğümde 48bin TL'lik bir MIRAI almamak için ya deli ya da zengin olmak lazım sonucuna vardım..ağzına kadar dolu bir mirai iyi bir LPG kiti ile en az 10 sene araba defterini kapattırır..30 bin TL de cebimde kalmış olur..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün arabamı teslim aldım. Beni acayip mutlu etti. Harika bi araç. Kusurlarıda bu sayede güme gidiyor. Yakıtını merak ediyordum ama 40 km sonunda arabadan inerken yakıta bakmayı unuttum :) herkese selam

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

...kesinlikle 2.nesil Mirai ya da impressive alacağım..ülkemizin ekonomik koşulları, vergiler, benzin, kasko, banka kredileri v.s gibi durumları düşündüğümde 48bin TL'lik bir MIRAI almamak için ya deli ya da zengin olmak lazım sonucuna vardım..ağzına kadar dolu bir mirai iyi bir LPG kiti ile en az 10 sene araba defterini kapattırır..30 bin TL de cebimde kalmış olur..

O dediğiniz bende var :) 2013 haziranda 52.5 bin tl+ lpg 1.650 tl ye o işi hallettik. Bence de "mantıklı olan" şu an 2.el lpgli bir mirai veya düşük km dizel alıp 3 yıl sonra 40-50 bin kmde 2014 Mazda 3 power sense i 77 ye değil 45-50 bin tl ye almak. Ama 0 araç için piyasadaki en iyi seçenek highline tdi dsg golf veya power sense Mazda 3...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün arabamı teslim aldım. Beni acayip mutlu etti. Harika bi araç. Kusurlarıda bu sayede güme gidiyor. Yakıtını merak ediyordum ama 40 km sonunda arabadan inerken yakıta bakmayı unuttum :) herkese selam

Hayırlı olsun, Allah kaza bela vermesin...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün arabamı teslim aldım. Beni acayip mutlu etti. Harika bi araç. Kusurlarıda bu sayede güme gidiyor. Yakıtını merak ediyordum ama 40 km sonunda arabadan inerken yakıta bakmayı unuttum :) herkese selam

Hayirli olsun, iyi gunlerde kullan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün arabamı teslim aldım. Beni acayip mutlu etti. Harika bi araç. Kusurlarıda bu sayede güme gidiyor. Yakıtını merak ediyordum ama 40 km sonunda arabadan inerken yakıta bakmayı unuttum :) herkese selam

Hayırlı olsun. Kazasız belasız sürüsler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün arabamı teslim aldım. Beni acayip mutlu etti. Harika bi araç. Kusurlarıda bu sayede güme gidiyor. Yakıtını merak ediyordum ama 40 km sonunda arabadan inerken yakıta bakmayı unuttum :) herkese selam

hayırlı olsun hocam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O dediğiniz bende var :) 2013 haziranda 52.5 bin tl+ lpg 1.650 tl ye o işi hallettik. Bence de "mantıklı olan" şu an 2.el lpgli bir mirai veya düşük km dizel alıp 3 yıl sonra 40-50 bin kmde 2014 Mazda 3 power sense i 77 ye değil 45-50 bin tl ye almak. Ama 0 araç için piyasadaki en iyi seçenek highline tdi dsg golf veya power sense Mazda 3...

sizin gibi geçen sene elde kalmış sıfır mazdaları alanlar çok karlı bir iş yapmış oldular..siz voleyi en son vuranlardansınız..eğer şirket aracı kullanmasaydım bende kesinlikle 2012-13 sıfır Mazda3 alırdım..

Yeni kasa hakkında söylediklerinize tamamen katılıyorum..2.el belirli ve mantıklı bir fiyat bandına inmeden alınacak gibi değil..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün akşam bir arkadaşımın Audi A3 1.6 tdi DSG aracına bindim.110 000 tl gibi bir rakama alınmış . aracın Vites Bölgesindeki kontroller , klima göstergeleri ve kontrolleri , ve üst tarafta bulunan dokunmatik ekran nerdeyse Mazda3 ile bire bir aynı. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün akşam bir arkadaşımın Audi A3 1.6 tdi DSG aracına bindim.110 000 tl gibi bir rakama alınmış . aracın Vites Bölgesindeki kontroller , klima göstergeleri ve kontrolleri , ve üst tarafta bulunan dokunmatik ekran nerdeyse Mazda3 ile bire bir aynı.

ama hala 105 hp galiba dimi..eşşek daha canlıdır :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ama hala 105 hp galiba dimi..eşşek daha canlıdır :)

Benim aracım da 105 HP, bu eşşek lafını üzerine alınayım mı? Yoksa direkt aracıma "hakaret ettin" mi diyeyim Bülent... :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlatılanlara bakarak 2012 model mirai yi 3.000 km de 47.ooo tl ye alarak akıllıca bir iş yapmışım,brc kitte taktırdım,dediğiniz gibi inşallah kazasız belasız bir 8-10 yıl binerim.Bu arada sitemde yaşayan arkadaşların özellikle aracın dış görünümü için yaptığı yorumlar doğrusu beni çok gururlandırıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ama hala 105 hp galiba dimi..eşşek daha canlıdır :)

Direksiyon başında değildim ama otomatik vites bir araca göre sarsıntısız ve seriydi kesinlikle.

Ayrıca yalıtım ve süspansiyon konularındada başarılıydı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Anlatılanlara bakarak 2012 model mirai yi 3.000 km de 47.ooo tl ye alarak akıllıca bir iş yapmışım,brc kitte taktırdım,dediğiniz gibi inşallah kazasız belasız bir 8-10 yıl binerim.Bu arada sitemde yaşayan arkadaşların özellikle aracın dış görünümü için yaptığı yorumlar doğrusu beni çok gururlandırıyor.

Abi dikkat et, nazara geliyor arabalar... ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...