Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Açıkçası şu sıralar 1.5-1.6 motor araçla hem serilik, hem konfor,hem dayanıklılık, hem de performans hemde 65 bin gibi bir fiyat beklemek biraz hayal. Torku hissetmek için dizel, serilik uçmak-kaçmak için turbo, konfor için birçok şey, uzun yolda kapatıp gitmek için en az 2000 motor gerekiyor. Eniştemin 2000 motor külüstür managerini (lpgli idi) 1.6 fsı golf ile uzun yolda yakalayamıyordum. 7 bin tl'ye almıştı. Modelini yılını bile hatırlamıyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hız limitlerinin, radar kontrollerini olduğu bir ortamda bu ekonomik motor gayet uygun...

Eski otomobillerin ise, şu an uyulması gereken emisyon değerlerini sağlama derdi olmamasından kaynaklanan bir "uçup gitme" halleri vardır..

Mazda için; verdiği sürüş keyfi ve güven duygusundan daha değerli birşey olamaz...

Umarım lazım olmaz, görmeyiz; kazalara karşı çok güvenli ve sağlam bir otomobil sahibiyiz/olmak istiyoruz, bunu unutmamak gerekli :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.mazdausa.com/MusaWeb/displayPage.action?pageParameter=modelsMain&vehicleCode=M3S#curtain-slider

yurt dışındaki modellerde sunroof mevcut türkiye de olmaması üzücü yine eski kasalardaki gibi kısıtlı modeller türkiyeye sunuluyor

Demekki bize verilen değer bu. Ya almayacağız, ya da susacağız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 aracımı ben de sunroof isteğiyle heyecanla aldım.... 2,5 sene kullanıp 3 gün önce sattım... bu süre içinde 10 kere açamadım....  yüksek hızda ses.. güneşli havada  güneş yakıyor falan.... sadece akşam üstü biraz daha aydınlık olsun, ışık girsin diye açmışımdır.... artık olmasa  da olur diyorum... o yüzden yeni araç için bunu dert etmedim...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bencede sunroof olmasada olabilir belki. ama benim iki yıldır hayal ettiğim hep bej deri koltuklu, pover , manuel vitesli araç yani şu gönderdikleri katalogtaki (29. sayfada sanınırm) resimdeki araçtı. oda gelmedi. poverın manueli olsaydı 3-4 k daha ucuz bile olurdu hem. madem 2 ay beklicez ve  istekle araba getirecekler  ben bunları istiyorum desem araç öyle gelse olmaz mı? o da olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostlar bende yarın Elazığ Çelikmotor' da Mazda3 testine gidicem kuzenle. İzlenimleri detaylıca yazarım :D

Gaz'an mübarek ola !!

:D

Sunroof donanım seçenekleri içerisinde varsa benim ilk tercihlerimden birisi olur, fakat yoksa; olmayan bir şeyin peşinde koşmanın anlamı kalmaz...

;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bencede sunroof olmasada olabilir belki. ama benim iki yıldır hayal ettiğim hep bej deri koltuklu, pover , manuel vitesli araç yani şu gönderdikleri katalogtaki (29. sayfada sanınırm) resimdeki araçtı. oda gelmedi. poverın manueli olsaydı 3-4 k daha ucuz bile olurdu hem. madem 2 ay beklicez ve  istekle araba getirecekler  ben bunları istiyorum desem araç öyle gelse olmaz mı? o da olmaz.

Bana Mazda'dan gelen son mesajı aktarmak isterim:

Sayın (robosapiens17),

Mazda 3 Kodo araçlarımız hakkında yapmış olduğunuz başvuru değerlendirilmesi amacı ile ilgili birimlerimiz ile paylaşılmıştır.

Öncelikle markamız hakkındaki değerli görüş ve önerilerinizden dolayı teşekkür ederiz.

Mazda 3 Kodo araçlarımızda donanım seviyeleri yükseldikçe manuel vitese olan talep azalmakta olduğu için Power donanım paketinde sadece otomatik şanzıman seçeneği sunulmaktadır. İlerleyen dönemlerde bu yöndeki taleplerde bir artış söz konusu olduğu takdirde manuel şanzıman seçeneklerinin de sunulabileceğini bildirmek isteriz.

Araçların el freni körüğü deri olmayıp sadece el freninde deri malzeme kullanılmıştır. İlgili kısmın deri olduğu konusunda herhangi bir bilgilendirme tarafımızdan yapılmamıştır. Ayrıca deri döşeme koltuk opsiyonu da ilerleyen dönemlerde araçlarımızda bulunacaktır.

Tüm bunların dışında araçlarımıza gösterilen ilgi ve yoğun talepten dolayı istenen özelliklerde araçların mevcut olmaması durumu tüm bayilerimizde yaşanmaktadır, ancak ilerleyen aylarda daha fazla adetlerde araçlar getirilerek bu tür sorunların ortadan kaldırılacağını bildirmek isteriz.

Bilgilerinize sunarız.

Ürün ve hizmetlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Mazda İletişim Hattı

44 44 693

Not: Yukarıdaki mesajla birlikte Mazda'ya yüklenirsek istediğimiz özelliklerini elde edebiliriz diye düşünüyorum. Tüm forumdaşlara önemle duyurulur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2011 aracımı ben de sunroof isteğiyle heyecanla aldım.... 2,5 sene kullanıp 3 gün önce sattım... bu süre içinde 10 kere açamadım....  yüksek hızda ses.. güneşli havada  güneş yakıyor falan.... sadece akşam üstü biraz daha aydınlık olsun, ışık girsin diye açmışımdır.... artık olmasa  da olur diyorum... o yüzden yeni araç için bunu dert etmedim...

Çok doğru söylüyorsunuz, ben de 6 yıldır 626 kullanıyorum inanın 6 defa açmadım, içerde bir serinlik yapmıyor sigara içenler için dumanı çekiyormuş diyorlar hiç denemedim bilmiyorum, gündüz güneş gece ses çok anlamlı gelmedi bana ayrıca arıza yaparsa su alıyormuş şimdilik yaşamadım ama yaşamayacağım anlamına gelmez. Hazır cam var açabilirim ya da klima var çok aranacak bir şey değil bence de.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla benim için kullanışlı ve gerekli bir özellik. Tercih sebebidir direk. O derece.

Sunroof ve otomatik vitessiz araba mı olur?

Sent from my iPhone using Tapatalk, sorry for typos.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tamamen kişisel tercih. Olmazsa olmaz değil. Şimdiye kadar sahip olduğum 3 arabamda da sunroof vardı. Artık sunroof suz araçların içi çok karanlık geliyor bana. Ben de sunroof suz araba almam artık. Zaten sunroof un başlangıç amacı da esasen aydınlık sağlamak. Avrupa da özellikle Ingiltere gibi ülkelerde yılın büyük bölümü kapalı ve yağışlı geçmektedir. Sunroof da esasen bu ülkeler için çıkmış sonraları opsiyon haline gelmiştir. Izmir'de yim kışın sürekli sunroof un perdesini açarak geziyorum kapattığımda içerisi karanlık gibi geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

otomatik benim için de olmazsa olmaz ama sunroof değil. 3 sene kullandım sunrooflu araba hepi topu belki 15-20 sefer açmışımdır. Yazın sıcaklarda zaten klima kullanılıyor. Onun dışında da istanbul gibi bir yerde egsoz dumanı yutmamak için genelde kapalı duruyor. özetle bence olmasa da olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bi reklam verdi, aklimi Seveyim diye, ayni paraya neden daha fazla donanim sahibi olmayayim? Sicak iklimlerde faydasi büyük, benim için tercih sebebidir sunroof...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bana Mazda'dan gelen son mesajı aktarmak isterim:

Sayın (robosapiens17),

Mazda 3 Kodo araçlarımız hakkında yapmış olduğunuz başvuru değerlendirilmesi amacı ile ilgili birimlerimiz ile paylaşılmıştır.

Öncelikle markamız hakkındaki değerli görüş ve önerilerinizden dolayı teşekkür ederiz.

Mazda 3 Kodo araçlarımızda donanım seviyeleri yükseldikçe manuel vitese olan talep azalmakta olduğu için Power donanım paketinde sadece otomatik şanzıman seçeneği sunulmaktadır. İlerleyen dönemlerde bu yöndeki taleplerde bir artış söz konusu olduğu takdirde manuel şanzıman seçeneklerinin de sunulabileceğini bildirmek isteriz.

Araçların el freni körüğü deri olmayıp sadece el freninde deri malzeme kullanılmıştır. İlgili kısmın deri olduğu konusunda herhangi bir bilgilendirme tarafımızdan yapılmamıştır. Ayrıca deri döşeme koltuk opsiyonu da ilerleyen dönemlerde araçlarımızda bulunacaktır.

Tüm bunların dışında araçlarımıza gösterilen ilgi ve yoğun talepten dolayı istenen özelliklerde araçların mevcut olmaması durumu tüm bayilerimizde yaşanmaktadır, ancak ilerleyen aylarda daha fazla adetlerde araçlar getirilerek bu tür sorunların ortadan kaldırılacağını bildirmek isteriz.

Bilgilerinize sunarız.

Ürün ve hizmetlerimize gösterdiğiniz ilgiden dolayı teşekkür ederiz.

Saygılarımızla,

Mazda İletişim Hattı

44 44 693

Not: Yukarıdaki mesajla birlikte Mazda'ya yüklenirsek istediğimiz özelliklerini elde edebiliriz diye düşünüyorum. Tüm forumdaşlara önemle duyurulur...

aynen burada yazdığım düşüncelerimi mazda tr ye mesaj olarak bende gönderdim. muhtemelen size gelen cevabı vereceklerdir bana da. buna göre muradıma ermek için 2015 e gün saymaya devam edicem galiba. sonrası da sabreden derviş misali olur inşallah.

diğer düşüncedeki arkadaşlarda bize yardımcı olmak adına geri görüş isteriz, deri koltuk isteriz, manuel vites poverda isteriz gibi msjlar atsalar mazdaya çok makbule geçer. >:D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yeni mazda3, bana 2010 mazda3 imp. sedanımı sattıramaz. özellikle 2010 model imp.ler, meraklısı bilir, mirailerden bile doludur. 2. elden 38 bine daha donanımlı m3 almak varken 78 bini niye verir ki insan? dün, 2014 m3 ün yumuşak koltuğu ve sanruf eksiği ( daha bir çok eksik var ) muzur bir gülümsemeyle beka'dan çıkmama sebep oldu. ya 2011 model 6 yada 2010 imp.3 dostlar... gerisi hep pazarlama hikayesi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

........özellikle 2010 model imp.ler, meraklısı bilir, mirailerden bile daha doludur.

Biraz abartmış mıyız sanki :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben değil 2010 'da mazda  abartmış dostum. 2011 de sıfır mazda3 imp. almıştım. şu anda  altımda 2010 imp. var. sence ben çılgın mıyım?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi Mirai için dedim ben abartmışsın diye. 2010 impressive ile 2011 impressive için dediğin doğru olabilir.. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

serdar abi mirai lerden dolu derken sanırım şunu kasdetmek istedi :

yedek anahtar sustalı

4 cam + sunroof anahtarla açılıp kapanabiliyor

4 cam tek dokunuşla açılıp kapanabiliyor

4 cam tuşlarıda ışıklı

ve bazılarında ön cam rezistansı var

yoksa mirai lerde olup impressive lerde olmayan :

anahtarsız çalıştırma

bi xenon adaptif far sistemi

17" jant ( 90.yıl hariç )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...