Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Merhaba gençler, cumartesi aracı test ettim. Test aracı Reflex AT Sedan Kırmızı idi. İzlenim detaylarımı kendi fikrimce yazayım;

Artıları;

*Tasarım, sürüş pozisyonu, iç rahatlık, malzeme kalitesi mükemmel.

*Kırmızı renk tonu harika görünüyor.

*Gayet dengeli ve güven veren bir araç.

*Koltuklar harika bu kadar rahat oturumu cidden hiçbir arabada görmedim.

*İç hacim çok iyi, hiçbir hacimsel ve kullanımsal sorun yok. BMW oturuşu var araçta.

*Yakıt olarak gerçekten tasarruflu diyabiliriz. (Verilere çok yakın)

*Müzik sistemi gayet güzeldi, BOSE' yi hayal dahi edemiyorum.

Eksileri;

*Motor performansı atmosferiğe göre iyi ancak böyle sportif bir araçtan beklenen performansı veremiyor. Biraz cansız kalmış.

*Ses yalıtımı zayıf, 3bin devir sonrası anormal motor sesi duyuyorsunuz. Yol ses yalıtımı da gene vasat.

*Vites tepkileri biraz yavaş ve gecikmeli. (DSG passat kullanan biri olarak yazıyorum)

*Kapılar pek iyi değil, kapanışta o ağırlık yok malesef. Kapanışta basitliği hissediyorsunuz.

*Stok, sipariş, donanım listeleri ve tarihler konusunda (hâlen) ciddi bir belirsizlik var. Sunroof gelebilir deniyor. 1.5 dizelin sadece adı var hakkında hiçbirşey yok.

Bunlar 20 dakikalık testimde edindiğim izlenimler. Ben şu an için Mazda 3' den vazgeçtim diyebilirim. 70bin lira vereceğim araçta daha iyi konfor ve performans isterim ben şahsen. Ve hakkımdır da bugün 70bin lira küçük bir ev parası. Tabi şahsi fikirler değişir ben böyle düşünüyorum. Herkese iyi alışverişler, keyifli sürüşler...

Düzeltme: Mrb=Merhaba

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Bikes44

siz sanırım passat ile mazda3 ü kıyaslıyorsunuz. mazda3 ün rakibi jetta dır ve mazda3 jetta yı ezer geçer. fiyat olarak da aynı seviyedeler. Jetta 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 69.800 TL :tey:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sayın Bikes44

siz sanırım passat ile mazda3 ü kıyaslıyorsunuz. mazda3 ün rakibi jetta dır ve mazda3 jetta yı ezer geçer. fiyat olarak da aynı seviyedeler. Jetta 1.4 TSI 122 PS Tiptr. DSG Comfortline 69.800 TL :tey:

Hayır tabiki de sadece şanzumanı kıyasladım dostum. Yeni 308-Astra-Golf-Auris-Civic-Ceed hepsini detaylıca incelemiş birisi olarak fikir beyan ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hafta sonu Trabzon Adnan Otomotivde görme ve test sürüş imkanına erdim çok şükür. En dolusu 77 bin lira olan bir araç için beklentilerimi karşılamadı desem yeri var. Aracın tanıtım videoları olsun resimleri olsun başka bir markanın modelini anımsatıyor diyordum ki, yakından görünce; ön taraf biraz lancer biraz volvo karışımını andırıyor. 2006 model aracımda sunroofu tanımış biri olarak bu saatten sonra sunroofsuz bir araba almam diyorum.

Çok fazla detaya girmeden bir çok arkadaş değinmiş zaten; Sürüş, yol tutuş, dış tasarım okey ancak iç malzeme tasarımını pek beğenmedim. (Gösterge paneli yetersiz dijital devir saati çok vasat, orto göğüsteki multi medya ekran harici bir ekran havası vermekte.) Motor sesi ve yol sesi klasik japon diyenilirim bunu eksi olarak görmüyorum motor sesini duymayı severim. Bunlardan objektifimden;

post-0-141695299093_thumb.jpg

post-0-141695299096_thumb.jpg

post-0-141695299099_thumb.jpg

post-0-141695299101_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben değil 2010 'da mazda  abartmış dostum. 2011 de sıfır mazda3 imp. almıştım. şu anda  altımda 2010 imp. var. sence ben çılgın mıyım?

2010 imp sahibi olarak tamamen katılıyorum

bir deyim ile açıklamak gerekirse durumu (2010 imp- 2014 power sorunsalı)

"attığımız taş ürküttüğümüz kurbağaya değdi mi"

geçenlerde bende test ettim aracı fazla bir şey yok yazmaya gerek yok malum bildiğimiz mazda yani harika,zaten bir çok üye yazmış ve gayet açıklamalı ve tatmin edici yazmışlar...

sadece beni cezbeden tarafı skyactiv motor ve bu motorun getirdiği yakıt tasarrufu ( ş.içi ve ş.dışı çok tasarruflu kullanırım da 4000 devir görmemişimdir :) ) ancak o yakıt tasarrufunun aracımın üzerine ekleyip 25000-30000 tl mal olacak bir rakam olduğu  ve bu rakamlarında 7-8 yıllık benzin param olduğu düşünüldüğünde.........

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Azerbaycan'da aynı araç 125 at gücünde :D orası içinde yazılımla oynamışlar o zaman?

"ormanda  FANTOM on kaplan gücünde derler"

çizgi roman okurlarına selam olsun :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur şöyle bir bilgi vermişti, Motorun beygir gücü yüksek üretiliyor ama, bazı ülkelere yazılım ile kısıtlanıp gönderiliyor...

Mantıklı bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Onur şöyle bir bilgi vermişti, Motorun beygir gücü yüksek üretiliyor ama, bazı ülkelere yazılım ile kısıtlanıp gönderiliyor...

Mantıklı bence.

evet bu doğru..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buyur abi :D

http://www.mazda.az/?sid=158

Bu motorun max. vereceği bg kaç acaba? Mazda chip tuningmi yapıyor napıyor anlamadım :D

Bilgi bir tık ötede imiş bulamamışım :D Bu durumda Azerbeycan Mazda Genel Müdürü kalkıp "Bu motoru sizin için 125 beygir ürettirdim" dese yeridir :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Objektifimden yansımalara devam;

hocam yakıt ne durumda yogun trafikte 10 litre görüyorum kalbim kut kut atıyor :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kapanmayan ekran, hirsiz kardeşlerimizin dikkatini celp etmez umarım, bana göre önemli bir durum...;)

dantel fln mı örtsek üstüne :D hehehhee  :tey:

Bazı yerlerde yol sesının cok oldugunu okuyorum kullanan veya test eden arkadaslar bu konuda bilgi verebilir mi?

japon otomobilleri genelde ses izolasyonunda biraz zayıftılar fakat skyactiv mazda 3 şuanki kasalardan daha az ses alıyor ..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

evet bu doğru..

Niçin böyle bir şey yapıyorlar acaba? yoksa insanlar gücü sonuna kadar kullanır da kaza yaparlar diye mi korkuyorlar?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...