Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bu arada bayinin elinde füme hb power ve kırmızı hb power var bilgi :D

Bilgi için teşekkürler.Arkadaşlar elinde füme sedan power ya da power sense olan bayi bulan biri olursa ve buradan bilgi verirse çok sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde anlamadığım bayii başına giden araba 3-5 neyse artık kac gun olmus 1-3 arası satabılmişler hala tripler o biçim.. Almayın kardeşlerim eşşek gibi indirim yapacaklar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

birde anlamadığım bayii başına giden araba 3-5 neyse artık kac gun olmus 1-3 arası satabılmişler hala tripler o biçim.. Almayın kardeşlerim eşşek gibi indirim yapacaklar...

devlet indirim yapmadığı sürece öyle bir beklenti doğru olmaz bence. 40'dan aşağı b sınıf araç yok. Arka camı kollu araçlardan bahsediyorum
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

devlet indirim yapmadığı sürece öyle bir beklenti doğru olmaz bence. 40'dan aşağı b sınıf araç yok. Arka camı kollu araçlardan bahsediyorum

Bence de yapamazlar, bir maliyeti var üzerine bir de ağır vergi (kdv,ötv, vb) maliyetin altında satamazlar. Ya da çok satıp sürümden kazanacaklar.)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lansman fiyatından en fazla renk parası indirimi yapabiliyor bazı bayiler. Gerisi kuruş indirmiyor. Hatta fiyat artışından dem vuruyorlar.

Umarım fiyat artışı olmaz da alacak olanlar alabilir bu güzel arabaları.

İndirim kesinlikle olmalı ama esas indirimi devletin yapması gerekli arabanın yarı fiyatı kadar vergi mi olur  :kafa:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

sonunda 2014 mazda3 ü inceleme fırsatım oldu...anamura 1 adet buz mavisi motion at getirmişler.....araç 64 bin lira......tasarım 10 numara ......çok ama çok güzel bir araç.....iç mekana gelince çok kaliteli görünüyor.ancak detaylara girince iş değişiyor.....taban halısı hala çok gevşek tok bir yapıda değil.....üst göğüsün altındaki vitesin etrafındaki tüm parçalar sert  plastik....arka kapı içi trimleri önler gibi değil....tavan kaplaması çok daha kaliteli bu sefer.....koltuklar çok başarılı......ancak kaliteli izlenimi vermiyor.....belki deri döşeme yada alkantra olsa çok farklı olacak.....göstergeler çok başaruılı ve estetik.....ekran menü kulanımı inanilmaz kolay .....kapı sesleri makyajlı 2012 lerle hemen hemen aynı...çok tok değil......arka davlumbaz hala halıflex ve yeterince sabitlenmiş değil.....asıl mesele bagajı açınca ortaya çıkıyor.......bagaj giydirmesi yine tam değil...kulllanılan malzeme  vasat.....gerçekten çok övülen wv grubunda kullanılan bagaj giydirmesiyle arasında dağlar var....bunun iyileştirilmesini bekliyordum.....zira araca ciddi bir zam yapmışlar.....aracı kullanmadım.....sürüş zevkinin çok iyi olduğunun zaten herkes söylüyor......sonuç olarak 2005 , 2010 ve halen 2012 mazda3 kullanan bir mazda fanatiği olarak araç eksikleri olsa da çok güzel ancak çok ama çok pahalı.....motion paket bu aracı almam için aracımın üzerine 17 18 bin tl istiyorlar......sunroof ve rvm yok....i stop ve start stop var fazladan.....motor  ve şanzıman tabiki çok farklı......sizce değer mi?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

satıcı sordu neyi beğenmediz diye......fiyatını dedim......en az 5 bin lira fazlası var dedim....eleman abi hyundai almıyorsunuz olsun o kadar diye cevap verdi....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

satıcı sordu neyi beğenmediz diye......fiyatını dedim......en az 5 bin lira fazlası var dedim....eleman abi hyundai almıyorsunuz olsun o kadar diye cevap verdi....

az bile demis.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

satıcı sordu neyi beğenmediz diye......fiyatını dedim......en az 5 bin lira fazlası var dedim....eleman abi hyundai almıyorsunuz olsun o kadar diye cevap verdi....

Onu söyleyen dallama emin ol senden bizden çok çok az biliyor mazda yı... Zaten bu dallama mazda servis ve bayileri yüzünden bu marka bu hallerde.. Zamanında piyasada toyota honda hyundai yokken Mazda kraldı bu ülkede... Mermerler, şimdide kendileri içine ettiler Mazda nın.. Tıpkı mazda 3 1. nesil ve 2. nesilde ki sefalet satış rakamları gibi. Sonrada elit markayız tripleri tok satıcı filan geçecekler bu işleri. Bayiler aç kalmak istemiyorlar ise önce bizim gibi eski mazda cılara arabayı ucuza satacaklar bir yollarda reklamını yapacağız yoksa yıl sonunda bu muhteşem kasa yı 1.000 adet satış rakamına ulaştırmak başarı değil kısaca FİYASKODUR... Saygılar!.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

insanlarin giyabinda dallama falan ayip oluyor ayrica dogru soyleyeni de dokuz koyden kovarlar.

o lafı soyleyen insan GIYABINDAKİ LAFIDA HAKKEDER!....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu 1000 muhabbeti çok saçma geliyor bana. Zaten hiç bir şey yapmasan da bayi olarak o 1000 araç satılır o ihtişamıyla.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu 1000 muhabbeti çok saçma geliyor bana. Zaten hiç bir şey yapmasan da bayi olarak o 1000 araç satılır o ihtişamıyla.

Emin ol onu da beceremezler....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Emin ol onu da beceremezler....

Yok hocam becermeleri gereken bir şey yok, bir masa atsın otursunlar kapıda 1000 tane satılır :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

o lafı soyleyen insan GIYABINDAKİ LAFIDA HAKKEDER!....

forumun seviyesini dusuruyorsunuz hocam. bu forumda kimsenin gibayinda hakarete varan sozler sarf edemezsiniz ki adam da dogru soylemis.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

forumun seviyesini dusuruyorsunuz hocam. bu forumda kimsenin gibayinda hakarete varan sozler sarf edemezsiniz ki adam da dogru soylemis.

katılıyorum...

eleştirmek evet

hakaret etmek hayır

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben bu hava topuna çıkmak istemiyorum, o işlere türksel bakıyooo, türksel bakıyooo... :D

Sadece; hyundai almıyorsunuz demek ne demektir diyerek topu taca atmak istiyorum. Bu forumda; "piyasayı bilmeyenler" cümlesinden hakaret çıkarımı yapıldığına göre, "hyundai almıyorsunuz, o kadar olur" demek bu markanın gıyabında müebbet hakaret demek değil midir?

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...