Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

herkese iyi günler

2011 mazda 3 hb impressive otm kullanıcısıyım, aracımdan çok memnunum, yakıt hariç tabi :)

bebek de oldu, sedan ve daha az yakan bi araba bakıyorum, tabiki de ilk tercihim yeni mazda 3 sedan otm vites, ancak denizlide bayi kapandığı için aracı bi türlü göremedim ve test edemedim, 3 yılda 27000 km yapmışım, yeni mazda 3 otm vites kullananlardan yakıt açısından fikir alabilir miyim, onun dışında zaten çok muazzam bi arabaya benziyor zaten :) herkese mazda ile bol ve keyifli sürüşler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese iyi günler

2011 mazda 3 hb impressive otm kullanıcısıyım, aracımdan çok memnunum, yakıt hariç tabi :)

bebek de oldu, sedan ve daha az yakan bi araba bakıyorum, tabiki de ilk tercihim yeni mazda 3 sedan otm vites, ancak denizlide bayi kapandığı için aracı bi türlü göremedim ve test edemedim, 3 yılda 27000 km yapmışım, yeni mazda 3 otm vites kullananlardan yakıt açısından fikir alabilir miyim, onun dışında zaten çok muazzam bi arabaya benziyor zaten :) herkese mazda ile bol ve keyifli sürüşler

abi sana şunu söyliyim bizimkilerden 3 4 litre daha az yakıyo sitedekilerden anlasıldıgı uzere :) ama benim size tavsiyem biraz daha bekliyip dizeli almak.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

abi sana şunu söyliyim bizimkilerden 3 4 litre daha az yakıyo sitedekilerden anlasıldıgı uzere :) ama benim size tavsiyem biraz daha bekliyip dizeli almak.

teşekkürler yorum için ama dizel otomatik gelecek mi acaba 1.5 ya da 1.6 bi bilgi var mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese iyi günler

2011 mazda 3 hb impressive otm kullanıcısıyım, aracımdan çok memnunum, yakıt hariç tabi :)

bebek de oldu, sedan ve daha az yakan bi araba bakıyorum, tabiki de ilk tercihim yeni mazda 3 sedan otm vites, ancak denizlide bayi kapandığı için aracı bi türlü göremedim ve test edemedim, 3 yılda 27000 km yapmışım, yeni mazda 3 otm vites kullananlardan yakıt açısından fikir alabilir miyim, onun dışında zaten çok muazzam bi arabaya benziyor zaten :) herkese mazda ile bol ve keyifli sürüşler

Bence sırf yakıt için Mazdanızı değiştirmeyin derim, Skyactiv ile hedeflenen %15 tasarrufdu, yeni kasalarda bu oranda az yakıyor görünüyor ...Ancak dizel otomatiği ileride gelirse , hem performans hem ekonomi bir arada olacak, buna yatırım yapmak daha mantıklı bence  ...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkürler yorum için ama dizel otomatik gelecek mi acaba 1.5 ya da 1.6 bi bilgi var mı

Büyük ihtimal yeni mazda 2 ile birlikte gelecek olan 1.5 dizel motor yeni mazda 3' te de kullanılacak. Bende şu an için dizel otomatiği beklemeye başladım. MazdaTürkiye'ye attığım mail' e cevap olarak dizel otomatik versiyon için çalışmaların devam ettiği ancak tarih veremediklerini belirtmişlerdi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selamlar

mazda tr ye gönderdiğim maile cevap dün geldi

dizel otomatik mazda 3 ün 2015 yılı ikinci yarısında piyasaya çıkacağı belitrilmiş

şu anki fiyatların da tanıtım fiyatı olduğu ve makul oldukları belirtilmiş arkadaşlar

ben yılda yaklaşık 10000 km yapan birisi olduğum için şahsen dizel otomatik bir araba 4000-5000 tl farkla almayı düşünmüyorum.

herkese iyi günler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

herkese selamlar

mazda tr ye gönderdiğim maile cevap dün geldi

dizel otomatik mazda 3 ün 2015 yılı ikinci yarısında piyasaya çıkacağı belitrilmiş

şu anki fiyatların da tanıtım fiyatı olduğu ve makul oldukları belirtilmiş arkadaşlar

ben yılda yaklaşık 10000 km yapan birisi olduğum için şahsen dizel otomatik bir araba 4000-5000 tl farkla almayı düşünmüyorum.

herkese iyi günler

10.000 km için değmiyor zaten , birde 4-5k fan daha fazla olabiliyor fark ozaman dahada mantıksızlaşıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim 3 ayda 6000km oldu :) Ama tatil, arabayı teslim almak için Elazığ derken km zaten 3000 olmuştu..3000 eksik sayabiliriz :) Yinede bu yakıt seviyesi ve sessizliği dizele daha az yakacak diye değişmem..Normal çalışırken trafikte araç şu anda çalışıyor mu sorusunu duymak kadar keyifli bir şey yok :) Cx-5 ler biraz daha ikinci el olup, fiyatları düşene kadar mazda 3'e devam..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Güzel ve başarılı bir test izlemenizi tavsiye ederim.

bu adam arabaları ağlatıyo ya. daha izlemedim ama daha önce bu adamı rx8 testini izlemeye başlamıştım nefret ettim diyebirim bu adamdan. testi sonuna kadar izleyememiştim.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya şu arabanın testlerinin onbeş dklık kısmı bile sadece yakıt tüketimi olabilir. neden derseniz 7.5 litre ne demek yaa dizel otomatikler bile 8 9 litre yakarken bu araba hem benzinli hem otomatik 7.5 litre yakıyo bu gerçektende müthiş bişey. hatta daha da kasılır 7 litre bile olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu test bence hiç tatmin edici değil.. o kadar donanım ve bose ses sisteminden bir kelime etmiyor..Varsa yoksa tork düşük, performans kötü..Uyuz oldum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ya şu arabanın testlerinin onbeş dklık kısmı bile sadece yakıt tüketimi olabilir. neden derseniz 7.5 litre ne demek yaa dizel otomatikler bile 8 9 litre yakarken bu araba hem benzinli hem otomatik 7.5 litre yakıyo bu gerçektende müthiş bişey. hatta daha da kasılır 7 litre bile olabilir.

Kasmaya gerek yok normal kullanımda klima olmayınca 6 lara geliyor kasarsan 6 altına indirilebilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu test bence hiç tatmin edici değil.. o kadar donanım ve bose ses sisteminden bir kelime etmiyor..Varsa yoksa tork düşük, performans kötü..Uyuz oldum

Türk insanın çoğu performansa baktığından diğer özellikler pek fazla öne çıkmıyor. Arabanın performansı diğer atmosferik motorlu rakiplerine bakıldığında gayet güzel fakat turbolular karşında şansı yok. Benim düşüncem yeni mazda3 alınacaksa manual vites seçeneği ile alınmalı 1.5 saniye erken hızlanma insana mutluluk verir en azından benim gibi eski mazda3 kullanıcılarına :) Çünkü eski mazda3' den inip bu araca binen çoğu insan daha atak bir araç bekliyor. Mazda sağolsun power seçeneğinde manual seçeneğini getirmediğinden ben gibi düşünen belki azınlıktaki insanlar mazda almayacak. Umarım dizel daha seri ve kullanımı güzel bir araç olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu test bence hiç tatmin edici değil.. o kadar donanım ve bose ses sisteminden bir kelime etmiyor..Varsa yoksa tork düşük, performans kötü..Uyuz oldum

bu adamın diğer testleri de var uyuzun önde gideni
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kasmaya gerek yok normal kullanımda klima olmayınca 6 lara geliyor kasarsan 6 altına indirilebilir

  olabilir. imkansız değil sonuçta
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pek sert yazı yazmam ama,çok sinirlendim bu şişirilmiş balona....Herif 17 yaşındaki ergenlerin kafasını yaşıyor ve test yapıyor...Hangi araba kime,hangi tip kullanıcıya,amaca yönelik imal ediliyor,satışa sunuluyor daha farkında değil..Ama kendini çok iyi pazarladı...sözde ''ciddi'' triplerle,üç-beş teknik kelamla,bu zaten cahil millete yutturdu kendini..Ulan ''zeki çocuk'',bu araç ne amaçla üretilmiş,skaytiv teknolojisi nedir,ne amaca ve kullanıcıya yöneliktir oku biraz be...anlat...işinede gelmez,bunu bir bok sanan ergenlerde beğenmez çünkü sonra...performans baş kritermidir bir otomobilin ,özellikle böyle bir teknoloji harikası bir üretimde...bin tane övülecek artısı varken...artı birde performansı olsa bu fiyattan olabilirmi ???...yakıtı ne olur ???...hadi cevap versin bakalım '' büyük otorite''..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İnceleyen kişiye sitesinden yorum yazdım..Bayağa kendini beğenmiş biri, ukala ukala da cevaplar veriyor..Kesinlikle profesyonel biri değil bir kere insan önce konuşmasını bilir..Testte anlatılan buymuş "Aracı aldıktan sonra da gaza basınca niye gitmiyor keşke almasaydım deyip de pişman olma diye o performans özellikleri anlatılıyor..Yaptığımız işin herkes tarafından takdir görmesini beklemek ahmaklık olur." diyor sevgili test sürücüsü..

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende mazdaya mail attım azcık para verinde şu garibana biraz daha iyi yorum yapsın diye...Mazda 6 testindede aynı şekilde yorumlar ve araca 1996 model corolla muamelesi yaptı.Mazda 6 daki o boyuttaki jantta sanki altında 3 inch daha küçük jantın konforunu verdiğini anlatacığna plastiğe takıldı.Ve birde 6nın iç mekan kalitesinin almanlarla eş değer olmadığını söylüyor fakat mazda 3 te ise aksini söylüyor yani kendisiyle çatışıyor farkında değil.Aracın standart donanımından bahsetmiyor boseyi bıraktım boş boş vakit geçiriyor anca golfün hız sabitleyicisinin daha iyi olduğundan bahsediyor yok efendim kapıdaki gözün eksikliğinden...Bu adam ne objektif ne de test sürücüsü sadece doğuş destekli bir sürücü o kadar...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...