Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracı kullanmaya başlayalı yaklaşık 2000 km oldu. Memnuniyet devam ediyor. Yakıtta herhangi bir düşme yok. Şehir içi  8,0 / 8,5 lt / 100 km. değerlerinde. İ-stop sistemi ilk kullanmaya başlanmasına oranla çok daha çabuk devreye girmeye başladı. Gerçi önceden şimdiki gibi frene sert basmıyordum frene. Birde klima kullanımı biraz daha azaldı. Navigasyon sd kartı da kullanmaya başladım. Harita da yakın binalar gerçek boyutlarında simule edilmiş. Sürüş esnasında özellikle yüksek süratlerde viraj içlerinde sert frenden hep kaçınılır fakat kimi zaman gerekli olur. Böyle bir durumda aracın kararlı kalmasını da beğendim. Selamlar, sağlıklı günler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Çok da kötü bir test değil. Sürüş dinamiklerinden bahsetmiş ve sürerken de gayet zevk alıyor, donanım özelliklerinden pek bahsetmemiş bu büyük bir eksi. Ama atmosferik motorun turbolular karşısında torku ve performansı düşük bunu söylemesinde sakınca yok bence. Vites geçişleri aynı şekilde yavaş. Bunları bende söylüyorum. Eleştirebilmeliyiz bence.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bunlar belirli bir amaç için yapılmışsa eksiklik olarak sayılmaz, misal eşimin aracı okadar ağır kalkıyorduki gidip sprint booster taktırdım ; ama bunun sebebinin eu standartlarından kaynaklı olduğunu öğrendiğimde tersine adamların haklılığınıda gördüm

Şimdi tork düşük evet , ama tork düşük olmasının sebebinin sırf yüksek torklu aracın gelmesi durumunda vergiler ile ne fiyata satılacağını, bu aracı alacakların zaten o değerde hız düşkünü olmayacağınıda bilerek ve öngörerek açıklamak gerek .

Ben aracımda bu denilen eksikliği yaşamıyorum çünkü beklentim bu değil , bu aracı tercih edenlerin geneli zaten bu konfor ve donanımı bu fiyata bulduğu için alıyor

Yok o performans yeterli değil diyen test sürüşünden sonra zaten tercih etmez

Bilinen ve sebebi açık olan bir durumu yüz kere tekrarlamak test sürüşü yapmak değil bence ;

Amaç her yönü ile aracı anlatıp artıların ve eksilerin sebeplerini açıklamak olmalı ki

Tercih edecekler veya etmeyeceklere yardımcı olsun

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu arkadaşın çoğu testlerini başarılı bulmuşumdur, bazı arkadaşların aksine Mazda3 testini de beğendim diyebilirim...

Videoda 2-3 dk arasında sürüş keyfinin doruğunda bir  Minicooper kullanır gibi kopmuş gidiyor virajlarda ve aracın sürüş karakteristiklerine övgüler yağmaya başlıyor :) ...  7. dk da motor gücü ver torkunun yeterli ve tatminkar olduğuna artık inanıyor  :) ... İç dizayn kalitesine oldukça olumlu yorumlarda bulunuyor...

İlk başta araçdan fazla tork güç beklemeyin derken bunu aracın sportif tasarım etkisine bakarak söylüyor aslında , yani bir  BMW, Maserati gibi duran araçdan daha fazlasını beklersiniz o da bu beklentiyle araca oturmuş olmalı... Ama 120 bin tl lik bir 316i BMW  değil altındaki 60 bin tl lere alınabilen ve benzer keyfi sunabilen bir araç. Yani sonuçda verilen paranın hakkını fazlasıyla verdiğini kendisininde anladığını düşünüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Arkadaşlar Yeni Mazda 3 'ü Trabzon ve bölge illerde oturan ikamet eden test etmek isteyen tüm arkadaşlara yardımcı olabilirim..

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Evet 1.6 TDI ile kıyaslamak haksızlık olur ama 2.0-D BMW'yi böyle rahat geçmesi bence mükemmel. BMW deki motor da çok iyi çünkü. Ayrıca tasarım ve hacim olarak Mazda 3 kesinlikle önde :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

      Herkese merhabalar,

   

      Bugün itibariyle alışılmışa meydan okuyan bir satın alma şekliyle (Bursa Mazda İnallar'da çalışan değerli arkadaşım Serhat'a çok teşekkür ediyorum ve kendisine sabırsızlığımla verdiğim rahatsızlık nedeniyle de hakkını helal etmesini rica ediyorum. Elinde olmayan aracı bulup, kısa bir süre içerisinde başka bir ilden temin edip bana teslim etti.) Power Sense İnci Beyazı bir KODO ile aranızdayım.

 

       Sanırım Çanakkale'deki ilk 2014 model Mazda 3 oldu. Çünkü ben yollarda göremedim.

 

       Bursa'dan Çanakkale'ye 280 Km yol katettik. Katettik diyorum. Cankamla birlikte geceden yola çıktık şehitler diyarı, kurtuluşa açılan kapı Çanakkale'den. Öncesinde plaka ve ruhsatı hazırlamıştım. Geriye bir tek kasko kalmıştı. Detay olarak vereyim: Anadolu Sigorta 1230 TL. Sonradan eklenen ön-arka paçalık, cam kapama modülü, bagaj havuzu, kauçuk paspas, ön kapı camlarına film dahil fiyatı. Bu fiyat 9 taksit.

 

      Nazım Hikmet'in dediği gibi: "Hava kurşun gibi ağır."dı dönüş yolunda. Kar yer yer yolların çizgilerini kapatmış, yer yer de paten sarayı gibi yollar oluşturmuştu. Hatta bir ara MRCC arızası verdik. Ön logo karla kapandığı için. TCS ışığı da bu arada bize göz kırpıyordu. Karşı şeritte kaza yapmış, takla atmış (Sadece araçta hasar vardı çok şükür.) araçları gördükçe bir hayli tırstık.

 

      Birçok özelliğini de kullandım. Çok keyifli bir araç yapmış çekik gözlü kardeşlerimiz. Aracın sürüş keyfine verdikleri özeni satış için de uygulasalar. Büyük söylemeyeyim ama yılbaşı ikramiyesinde çeyrek biletime büyük ikramiye isabet ederse, Çanakkale'ye bir bayii ve  servis açmayı bile düşünüyorum.

 

    İlerleyen günlerde detayları paylaşırım.

 

    Herkese 2015 in hayallerin gerçekleştiği, huzurlu ve barışın hakim olduğu bir yıl olmasını diliyorum.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bu Karlı seyahati kar Lastiksiz mi yaptınız ?

 

Herkese merhabalar,
   
      Bugün itibariyle alışılmışa meydan okuyan bir satın alma şekliyle (Bursa Mazda İnallar'da çalışan değerli arkadaşım Serhat'a çok teşekkür ediyorum ve kendisine sabırsızlığımla verdiğim rahatsızlık nedeniyle de hakkını helal etmesini rica ediyorum. Elinde olmayan aracı bulup, kısa bir süre içerisinde başka bir ilden temin edip bana teslim etti.) Power Sense İnci Beyazı bir KODO ile aranızdayım.
 
       Sanırım Çanakkale'deki ilk 2014 model Mazda 3 oldu. Çünkü ben yollarda göremedim.
 
       Bursa'dan Çanakkale'ye 280 Km yol katettik. Katettik diyorum. Cankamla birlikte geceden yola çıktık şehitler diyarı, kurtuluşa açılan kapı Çanakkale'den. Öncesinde plaka ve ruhsatı hazırlamıştım. Geriye bir tek kasko kalmıştı. Detay olarak vereyim: Anadolu Sigorta 1230 TL. Sonradan eklenen ön-arka paçalık, cam kapama modülü, bagaj havuzu, kauçuk paspas, ön kapı camlarına film dahil fiyatı. Bu fiyat 9 taksit.
 
      Nazım Hikmet'in dediği gibi: "Hava kurşun gibi ağır."dı dönüş yolunda. Kar yer yer yolların çizgilerini kapatmış, yer yer de paten sarayı gibi yollar oluşturmuştu. Hatta bir ara MRCC arızası verdik. Ön logo karla kapandığı için. TCS ışığı da bu arada bize göz kırpıyordu. Karşı şeritte kaza yapmış, takla atmış (Sadece araçta hasar vardı çok şükür.) araçları gördükçe bir hayli tırstık.
 
      Birçok özelliğini de kullandım. Çok keyifli bir araç yapmış çekik gözlü kardeşlerimiz. Aracın sürüş keyfine verdikleri özeni satış için de uygulasalar. Büyük söylemeyeyim ama yılbaşı ikramiyesinde çeyrek biletime büyük ikramiye isabet ederse, Çanakkale'ye bir bayii ve  servis açmayı bile düşünüyorum.
 
    İlerleyen günlerde detayları paylaşırım.
 
    Herkese 2015 in hayallerin gerçekleştiği, huzurlu ve barışın hakim olduğu bir yıl olmasını diliyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...