Jump to content

2014 Skyactiv Mazda3 Test Ve İzlenimler


emregc
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni Mazda3 hakkında gördüğüm en kapsamlı teknik dökümanlar. Daha önce paylaşıldıysa özür, ben siteyi yeni gördüm :D

 

 

 

http://www.ototest.tv/yeni-mazda-3-hb-ve-sedan-hakkinda-tum-detaylar-teknik-ozellikler/

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Sa arkadaşlar geçenlerde power kırmızı test ettim zevk için araba kullanmak isteyenler için yapışmış vites geçişleri çok iyi düz ve hafif rampa kullandım gaz tepkileri gayet iyi fren mükemmel ötesi 100 de ani fren direksiyon bırakarak yaptım çizgisinde en ufak bir sapma yapmadan flaşörler yanarak durdu beni çok etkiledi.. Eksikleri var ama o kadar önemli değil cam düğmelerindeki ışıklar olmasada olur tek tıkla kapanmasına da gerek yok japonun bir bildiği vardır diyorum.. Ki tek tuşla açılan camlar beni zaten deli ediyor arkadan cam açmak istiyorum bir basışta tamamen inmeside doğru değil hatta iyi bile olmuş diyebilirim..Kısaca tr de cok sınıf araçların 70 bine fikslendiği bir dönemde ve herkesin altında olan aynı tip araçlara binmektense onlardan kat kat üstün özellikteki sıradışı bir mazdayı tercih ederim ve ettim de aracım satıldığı gibi alıyorum en kısa zamanda ..(bu ses sistemi için 80 bin verilir) bose ayrı bir hava katmis... Son olarakta yakıt konusuna gelince 7 8. Lt civarı bence mükemmel

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sa arkadaşlar geçenlerde power kırmızı test ettim zevk için araba kullanmak isteyenler için yapışmış vites geçişleri çok iyi düz ve hafif rampa kullandım gaz tepkileri gayet iyi fren mükemmel ötesi 100 de ani fren direksiyon bırakarak yaptım çizgisinde en ufak bir sapma yapmadan flaşörler yanarak durdu beni çok etkiledi.. Eksikleri var ama o kadar önemli değil cam düğmelerindeki ışıklar olmasada olur tek tıkla kapanmasına da gerek yok japonun bir bildiği vardır diyorum.. Ki tek tuşla açılan camlar beni zaten deli ediyor arkadan cam açmak istiyorum bir basışta tamamen inmeside doğru değil hatta iyi bile olmuş diyebilirim..Kısaca tr de cok sınıf araçların 70 bine fikslendiği bir dönemde ve herkesin altında olan aynı tip araçlara binmektense onlardan kat kat üstün özellikteki sıradışı bir mazdayı tercih ederim ve ettim de aracım satıldığı gibi alıyorum en kısa zamanda ..(bu ses sistemi için 80 bin verilir) bose ayrı bir hava katmis... Son olarakta yakıt konusuna gelince 7 8. Lt civarı bence mükemmel

Ben de sizinle aynı fikirdeyim fakat bir de yakıt 8 lt gibi olsa. Tadından yenmez. Ben 9,5 lt altına indiremedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben test arasındaki anlık tüketimi izledim özellikle sıfırladık 4500 deviri geçmeden hafif rampa 130 gördüm ortalama 9.5 yazdı düz yol 6.8 gördüm tamamen sakin kullanımla şehir dışı 6 civarı şehir içi trafik durumuna göre 9 görebilir.. Bence.. Şu an 1.6 dizel aracım 1400 kg doblo şehir içi 7.5 yazıyor şehir dışı 100 sabitlemede 5.5 yakıyor standart.. Burda rodaj dönemine de dikkat etmek lazım bu rakamlar az da olsa düşer kanısındayım... Doblo 85 binde yakıt ⛽ standart 5.5 7.5.. Tabi 160 190 arası 10 lt

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler  selam. Aranızda yeniyim. Kısmetse yıl sonunda yeni Mazda 3 almayı planlıyorum. Aranıza bilgi almak maksadıyla dahil oldum. Yurt içi yurt dışı test videolarını inceledim araç konusunda bir iki haftaya test sürüşüne çıktığımda dahada netleşeceğim. Bayileri arayıp fiyatlar aldım. Fakat yedek parça konusunda pekte olumlu bilgilere ulaşamadım. Teminin zor olduğu ve pahalı olduğunu söylediler. 1-2 ay gibi uzunca bir süre yedek parça bekleyenlerin olduğu servislerin çokta ilgili alakalı olmadığı söylenildi. Kullanıcıları olarak bilginizi alabilir miyim  bu konuda ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler  selam. Aranızda yeniyim. Kısmetse yıl sonunda yeni Mazda 3 almayı planlıyorum. Aranıza bilgi almak maksadıyla dahil oldum. Yurt içi yurt dışı test videolarını inceledim araç konusunda bir iki haftaya test sürüşüne çıktığımda dahada netleşeceğim. Bayileri arayıp fiyatlar aldım. Fakat yedek parça konusunda pekte olumlu bilgilere ulaşamadım. Teminin zor olduğu ve pahalı olduğunu söylediler. 1-2 ay gibi uzunca bir süre yedek parça bekleyenlerin olduğu servislerin çokta ilgili alakalı olmadığı söylenildi. Kullanıcıları olarak bilginizi alabilir miyim  bu konuda ?

kullanıcı değilim bunu baştan belirteyim. parça konusunda servislerden bir iki haftada parça temin ediliyor. ikinci el muamma ama sana şöyle bir örnek vereyim. yaşadığım ilde 1 yıldır satılık mazda3 dinamik hb araç var. maddi durumdan bakmaya fırsatım olmadı ama ilanı takip etmeye devam ettim. 26.000 gibi bir fiyattan satılıktı. zamanla fiyat 24.250 oldu daha sonra km 250.000 oldu. bir süre sonra iki parça boyalı oldu. belki aracı canlı görsem servise gitsek başka sorunlar bile çıkabilir. ama ilanları takip ederken bazı araçları sabah görüp akşam göremiyorum. temiz araç doğru fiyat olursa sıkıntı olmaz.

 

ne demişler mazdayı bilen biner.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abiler  selam. Aranızda yeniyim. Kısmetse yıl sonunda yeni Mazda 3 almayı planlıyorum. Aranıza bilgi almak maksadıyla dahil oldum. Yurt içi yurt dışı test videolarını inceledim araç konusunda bir iki haftaya test sürüşüne çıktığımda dahada netleşeceğim. Bayileri arayıp fiyatlar aldım. Fakat yedek parça konusunda pekte olumlu bilgilere ulaşamadım. Teminin zor olduğu ve pahalı olduğunu söylediler. 1-2 ay gibi uzunca bir süre yedek parça bekleyenlerin olduğu servislerin çokta ilgili alakalı olmadığı söylenildi. Kullanıcıları olarak bilginizi alabilir miyim  bu konuda ?

dostum ben 1.nesil kullanıcısıyım 2.ve3.nesil hakkında kullanıcı yorumları daha doğru olur.benm araç için(2006) yedek parça konusuna gelirsek

aynı model focuslarla benzer cok yönü varmıs bunuda sonrada öğrendim o yüzden arayıpta bulamadığım mekanik parça olmadı hatta gittiğim her yedekparçacıda oldu şunu aradım diyemem.ama kaporta far yada iç konsoldan bi parça aramadım bu parçalarda ortaklık yok aracın kendı tipine özel ya durum ne olur bilemıyorum.ama bunlarda sorun olmaz diye düşünüyorum internete yazınca tonla çıkıyor ya ordan kendın alırsın yada parçacı getirir..şahsen  debriyaj baskı balata yeniledim,bujileri değiştim,debriyaj alt merkezi değiştim,balatalar,filtreler fln zorluk çekmedim.umarım yardımcı olabilmişimdir

birşey daha eklemek istiyorum su saydıklarımı 150bin nüfuslu 3-5 mazda kullanıcısı olan edirnede bulabildiysem diğer illerde arabayı baştan yaparlar diyorum :2funny:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performans olarak 1.2 105 bg 120 lik mazda ile kapisir. 0-100 10.3 sn son hizi 198 olmasi lazim.

Otomatik olarak bakarsak mazdanin otomatigi dsg ile performans konusunda kapisamaz. Octavia her sekil gecer.

Ama konu sorunsuzluk olursa elbette mazdanin otomatigi sorunsuz. Fakat dsg de gayet ilerlerdi eski sorunlari kalkti.

Octavia değil ama 1.2 tsi Jetta kullandım zaten muadil araçlar. Bildiğiniz 1.6 hitler motor gibi gidiyor. O Fındık turbo sayesinde de yokuşta 1.6 ya nazaran çok daha iyi en azından boğulmuyor. Dsg nin seriliği zaten belli manuel ya da Dsg si pek farketmiyor. 1.4 Tsi jetta da kullandım turboya yüklenmedikçe o da 1.6 düz arabalardan farksız ama 1.2 den çok daha iyi.

1.5 Skyactive ile 1.4 Tsi tahminimce kıyaslanamaz ama 1.2 bence daha denk bir kıyas olur gibi. Zaten 1.4 ler 140 hp 1.5 skyactive ile arasında 20 hp de oynuyor. 1.2 ler ile 1.5 skyactive arasındaki farkı turbo kapatır ama 1.4 e ezilme ihtimali yüksek. 1600 kg gibi bir ağırlığa sahip Superb i taşıyan motor herhalde 1.5 Skyactive e ezilecek değil.

Bu arada 2009 Octavia da babamın var 6 yıldır bizde sıfır aldık tipine bir şey demem amayalıtımını Japonlar'da Daha yakalayan pek yok C segmentinde. Accord Legacy ve Mazda 6 istisna tabi ama Mazda 3 Lancer İmpreza Civic daha çok ekmek yemeli bu ses yalıtımı konusunda muadilleri olaraktan.

VW de bu tip şeylere çok Önem veriliyor kapı gergileri mesela ömürlük hatta Bora nın arka direklerini kumaş kaplatmak için sökmüştüm dumur oldum çünkü o direklerin plastiğinin içinde ses Akustik etki yaratmasın diye (araç 2001 modeldi bu arada) izolasyon keçesi yapıştırmışlardı.

Vesselam VW grup japonların en ciddi rakibi bence.

Ancak VW nin tasarım anlayışı Matruşka gibi polo da Phateon a kadar önleri neredeyse aynı arkada modeli yazmasa anlamak çok zor. Defalarca golfü polo jettayı passat sanmışlığım var halende ayırt etmekte zorlanıyorum :)

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen Jetta ile passati ayıramıyorum [emoji1] vw grubu iyi kaçıyor . Ama sadece iyi kaçıyor :) gecen Seat toledo'ya bindim . Daha 10bin miydi neydi yeni araç. Motor sesi inanılmaz dolmuş gibi :) e dedim bu iki sene sonra ne olacak ? Satacam dedi kuzen :) ben işitme engelli Olduğum için titreşimleri çok iyi hissediyorum. Mazda 3 toledo'dan çok daha sessiz. Rapid ile fark hissedecek kadar tecrübem olmadı. Diğerlerini test etmedim .

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

IIHS testleri için otopark.com sitesi  çoğunluğu Türkiye de  satılan araçların bir derlemesini yayınlamış. Tüm 2015 Mazda modelleri en üst seviyede (Volvo ve premium alman arabalarıyla eşdeğer) güvenlik puanları almışlar.

 

http://www.otopark.com/2015/04/25/sizlere-guvenelim-mi/

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Arkdaşlar mazda 3 skayaktive otomatik vites aldım iki ay önce araç şu an 3000 km de alan arkadaşlar performans noktasında ilk yağ değişiminden sonra bi artış olur diyorlar  .Sizin tecrübeleriniz nelerdir paylaşırsanız sevinirim... Youtubeden bi kaç video izledim performans hava filtresi vs tavsiye eden yada aracı ile  oynayan var mı ... Birde yakıtınız nasıl ben hep uzun yol yapıyorum çok hassas kullanıyorum 5.5 yakıt verileri...Son hız şu an 165 umarım bu son hızda artacaktır değilse arabayı iade ederim  :2funny:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Arkadaşlar merhaba, 2 gündür yeni aldığım power donanım aracı kullanmaktayım (yaklaşık 200 km.), kısa bir önbakışla ilk izlenimlerimi paylaşmak isterim. motor ve şanzıman ilk başta çok önplana çıktı. benzinli otomatik bir motorun yakıt tüketim yaklaşımı bana göre inanılmaz. önceki kullandığım araçlarla (passat-d, tiguan-g, corolla-d, fiesta-g olmak üzere)karşılaştırdığımda bana göre dizele gerek yok. 

 

Mazdayı eski teknolojiye yatırım yapmakla suçluyorlar, atmosferik motor vs.; bence anlamsız, Mazda'nın hedefi benim anladığım, premium gruba yakın motor-şanzıman-gövde,şasi kalitesi, hatta bana göre bunlara denk düzeyde;  ancak daha orta sınıf bir araç, herkesin ulaşabileceği bir lüks yaratmak istemiş, tabi bilinçli bir tüketici kitlesine,

 

ancak eksikleri yok değil, bu hususu daha detaylı incelemede yapmak isterim İnşallah, 

  • Beğen 4
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Dun siftahi yaptim ilk ariza ortaya cikti. Infotaintment sistemi Radyo modunda iken dondu. Ne orta konsoldaki buyuk dugme, ne touch screen ne de direksiyondaki kumandalar calismadi. Radyo halen yayin yapiyordu ancak sistemde hic birseyi degistiremedim. Bir kac defa motoru istop ettim ancak hic bir sey degismedi. Her seferinde radyo modunda aciliyordu ancak ekran yine donmus haldeydi. Parkettikten sonra eve gidip manuel'den audio sisteminin sigortalarina baktim (11,12 ve 13 no'lu sigortalarmis bu arada bilginize). Once sigortalari cikarip o da ise yaramazsa aku kutup basini sokmeyi deneyecektim sistemi resetlemek icin. Ancak yaklasik 15 dakika sonra arabanin yanina gittigimde sorun kendiliginden duzelmisti. Dunden beri sorunsuz calisiyor. Eger tekrarlarsa bir servise gostermeyi dusunuyorum. Belki bir software guncellemesi vardir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

az önce ilginç bişey farkettim..arıza mı yoksa işin normalinde mi var bilmiyorum ama otomatik vites P konumundayken sağa sola sallanıyor tıpkı manuel bir aracın boş konumundaki gibi..biraz tedirgin oldum sizlerde de var mı bu durum merak ediyorum

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

az önce ilginç bişey farkettim..arıza mı yoksa işin normalinde mi var bilmiyorum ama otomatik vites P konumundayken sağa sola sallanıyor tıpkı manuel bir aracın boş konumundaki gibi..biraz tedirgin oldum sizlerde de var mı bu durum merak ediyorum

 

Bende öyle bir durum yok

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

kendi kendine değil de ben sallayınca oluyor..siz denediniz mi

 

Denemedim.... abicim yerinde duran vitesi niye sallıyorsun sorması ayıp :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur.

      Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.



      Aktif Hava Kelebeği Açık
      Aktif Hava Kelebeği Kapalı
      Araç etrafındaki Hava Akışı
      Motora Giren Hava Akışı

      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur.

      Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı)
      66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık
      90° (tamamen açık)



      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o
      Aktif Hava Kelebeği Açık 66o
      Kelebek Kanadı
      Fan
      Radyatör
      Kondansatör
      Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır.
      Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler.
      Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir

      Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda
      Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda
      A/C sistemi normal yük altında olduğunda

      Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATX Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu

      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar .
      Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.

    • kursadnart
      Yazan: kursadnart
      Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.
    • Bikes44
      Yazan: Bikes44
      Arkadaşlar geçen hafta aldığım 15 metrelik silikonlu (4mm) akvaryum hava lastiğini kapı iç fitillerinin içine geçirerek dış ses yalıtımını %15-20 gibi bir oranda arttırdım. Yeni Mazda3 alıp da ses konusunda benim gibi hassas olan dostlar varsa tavsiye ederim. Sadece 15TL bir masraf ve yarım günlük emek ile aracınıza %10 ile %20 arasında bir ses yalıtımı sağlayabilirsiniz. Ben ziebart'a dünyanın parasını vermekten vazgeçtim. Bu tarz küçük müdahalelerle yalıtımı iyileştirmeye bakıyorum.
       
      Kapı içi fitillerimizde zaten halihazırda 10 cm aralıklarla küçük delikler bulunuyor. Bu sayede fitilinize zarar vermeden veya yırtık&delik v.s. açmadan bu hortumu içeri sokabilirsiniz.
       
      Ancak bu uygulama sadece dışarıdaki gürültüye karşı (yanınızdaki kamyon, yolda çalışan bir iş makinası veya korna sesleri v.s.) izolasyon sağlar. Davlumbazlardan gelen yol sesine veya motor&eksoz sesi ile bir ilgisi bulunmamaktadır.
       
      Ayrıca kapıların kapanışı da daha tok bir hâl aldı. Buda yalıtımın yanı sıra güven hissini de cidden arttırdı diyebilirim. Herkese iyi forumlar...
       

       

    • asavasgultekin
      Yazan: asavasgultekin
      Merhaba
       
       
      Mazda 3 power aracımda vitesin önünde bulunan 'PASSENGER AIRBAG' lambası devamlı yanıyor.
      Yolcu koltuğu boş olsa da dolu olsa da bu uyarı beyaz ışıklı olarak yanmakta.
       
      Sizin araçlarınızda da böyle midir?
       
      Adana'daki test aracında da bu şekilde ama yurtdışı sitelerdeki kullanım kılavuzuna göre ön yolcu koltuğu dolu iken sönmesi gerektiğini düşünüyorum.
       
      Aynı araçtan olan arkadaşlar bilgi verebilir mi lütfen?
       
       
       

×
×
  • Yeni Oluştur...