Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Buji Değişimi Hakkında


shewa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

24 dakika önce, ozgur35 :

Tüketım ve çekişte bir fark görmedım ben. İkısını de kullandım. 

Ama şöyle bısey var Malıyet hesabı yapsak

1 takım ırıdyumla 60-70  bın gıtsen,  4 takım normal tip bujıye denk gelcek.

İridyum malıyetı 400 tl + 50 tl  (işçilik) 450 tl malıyetımız olur

Normal tipte 4 kez degıscegı ıcın 4 kez ıscılık verılcek yanı;

65 tl + (4x50=200tl işçilik yapar) = 265 tl

Günün kazananı  Normal tip  😂🤣🤣

Yalnış oldu 65 x4 olcak bi de 😅

460 tl oluyor Normal tıp

Yani Günün KAzananı Yok İkisi de aynı kapıya çıkıyor :D

4 bujiyi 55’e almıştım. 20 binde 55 liranın lafı olmaz. Hatta aklımda 5e-6e farkı gerçekte nasıl oluyor sorusu var. 10 bin de bakıma aldığımda taktığım bujileri çıkarıp bakacam kontrol edecem. Ben sakin kullanıcı olduğum için silindir içi çok yüksek sıcaklıklara çıkmıyor. Ayrıca lpg benzinden temiz olduğu için buji ömrünü etkileyen benzin yanma atıkları da yok. Bakalım kontrolde nasıl gözükecek. Fotoğraf koyarım.  

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 saat önce, Mutlu Tekir :

50 tl işçilik naptın Özgür? :)

Buji anahtarı 16mm lastikli alınır, kendin değişirsin daha iyi.

Zaten öyle olcak İzmir esnafı aman aman  fiyatlar faişşşş Bi de artistler para verıyon mılletın kaprisını çekıyon üstüne

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

01.11.2018 at 17:27, Mutlu Tekir :

Aynen öyle Tansu. 6 sı benzinli 5 lpg için. Ben ngk  bkr5e-11 kullanıyorum. 20bin 1.1 mm açıklıkla kullandım sıkıntı yaşamadım. Şimdiki 20bin de dolmak üzere, bunu da 0.8mm ye ayarlanmış şekilde kullandım. Gönül rahatlığıyla alabilirsin.

Mutlu Tekirden Alıntı: Rulman lar 100bin km de değişmeli diyor zaten kitapçıkta. Hazır subaplar değişirken işçiliği aradan çıkarmak amaçlı. Yoksa 120 130 bin km. De sıkıntı çıkartır yoksa. 

Ben bkr6e11 kullanıyorum. Buji konusunda çokça konuşuldu. 

Adem usta stone Conta öneriyor şiddetle. Bana başkası olmaz dedi. Quiteguide abi Victor reinz kullandı memnun. Bilemeyeceğim, ben usta tecrübesini ön plana aldım. 

Yapacak birşey yok sorun yok. Gittiği yere kadar gidebilirsin"

Mutlu ben şimdi senin bana yazdığın yoruma göre bkr6e11 buji aldım bugün taktırdım ve kullanıyorum, Tansu arkadaşa 5 serisi kullandığını ve kullanmasını önermişsin, ben şimdi hatamı yaptım, lpg li aracıma 6 serisi kullanmakla, soğuk yakıt için kullanması uygun demişsin. Ben aslında 5 serisi alacaktım senin önerini dikkate almıştım, bir sorun yaşarmıyım bu durumda?

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Renegade :

Mutlu Tekirden Alıntı: Rulman lar 100bin km de değişmeli diyor zaten kitapçıkta. Hazır subaplar değişirken işçiliği aradan çıkarmak amaçlı. Yoksa 120 130 bin km. De sıkıntı çıkartır yoksa. 

Ben bkr6e11 kullanıyorum. Buji konusunda çokça konuşuldu. 

Adem usta stone Conta öneriyor şiddetle. Bana başkası olmaz dedi. Quiteguide abi Victor reinz kullandı memnun. Bilemeyeceğim, ben usta tecrübesini ön plana aldım. 

Yapacak birşey yok sorun yok. Gittiği yere kadar gidebilirsin"

Mutlu ben şimdi senin bana yazdığın yoruma göre bkr6e11 buji aldım bugün taktırdım ve kullanıyorum, Tansu arkadaşa 5 serisi kullandığını ve kullanmasını önermişsin, ben şimdi hatamı yaptım, lpg li aracıma 6 serisi kullanmakla, soğuk yakıt için kullanması uygun demişsin. Ben aslında 5 serisi alacaktım senin önerini dikkate almıştım, bir sorun yaşarmıyım bu durumda?

 

Orada bi kavram karışıklığı olmuştu sanırım. 6e ile 5e çalışma aynı buji sayılır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yanlış yazmışım karıştırmışım sanırım. :) Adem ustada subaptan önce bkr5e11 takılmıştı sanırım 0.8mm ye ayarlanmıştı abi. Ama onun ömrü dolunca yeni bkr6e11 taktırdım ve ucuyla da oynatmadım. 

5e ile 6e arasında bir fark hissetmedim. 0.8mm ye çekilince motor sesi artıyor, ama düşük bant torku da bir miktar artıyor. 11mm ile motor sesi daha az gibi. Konforu tercih ediyorum. Lpg sıcak yakıt olduğu için de daha sıcak buji 6 yı tercih ediyorum. 5 de tercih edilse sıkıntı olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.03.2019 at 11:17, Akuma :

Arkadaşlar kafam rahat etsin diye aracın bujilerini değiştirmek istiyorum. Aracım 105.000'de LPG'li. Anladığım kadarıyla lpg li araçlar için iridyum bujiye gerek yok. BKR5E-11 almayı düşünüyorum. Şu an takımı 65 TL civarı, iridyumlar ise 400 küsür. 

Sormak istediğim asıl konu ateşleme açıklığını 1.1 den 0.8 getirince bariz bir getirisi oluyor mu? 1.1 mm bujiyi 0.8 mm ye birşekilde sıkıştırıp ölçerek mi daraltıyorsunuz ve eğer daraltılırsa başka bir ayar yapmaya gerek var mı? (Aracın beyini veya LPG beyininden ateşleme, zaman ayarı vs.)

İş yerimde mengene ve dijital kumpas var. Özel bir metod gerektirmiyorsa kendimde daraltabilirim.

Satıcı doğru söylemiş. Esnaf adammış.

2015 de adını hatırlamadığım bir yetkili servisi aradım, iridyum buji almak istediğimi söyledim. Eleman 'ateşleme sisteminiz uygun değil, gerek yok' dedi. 

Ben yinede ali.den bkr5eix getirtip kullanmıştım ve bu bujiden aldığım verimi başka hiç bir bujiden alamadım. Temizledim hala da kullanıyorum. Bu süreçte ngk ve densonun uyumlu olduğu iddia edilen normal bujilerini kullandım, kullandım attım. Bosch iridyum da kesmedi.

İsteyen istediği bujiyi kullanmakta özgür ama şunu kabul etmek lazım ki bu aracın fabrika çıkış bujisi iridyum ve ateşleme sistemi de ona göre uygun. 

Bahsettiğim araç 01.06.2009-01.11.2011 arası üretilen BL kasa MZR 3.

Denso ya göre 2011'den sonra üretilen araçlar için normal buji uygun öncesi için uygun değil.

Ngk'ya göre bütün BL kasa MZR'ler iridyum kullanmalı. Tırnak aralığı benzinde 1.25mm, LPG de 1.1 mm olmalı diyor.

Aracım 2010 model & LPG kitim sıvı sistem olduğu için bizi iridyum bujiden başkası kesmiyor. 

Sanırım normal buji regulatorlu sistemi kaldırıyor sorun olmuyor, ama sıvı kitte basınçtan ve sıvı gazdan dolayı kararlı & sağlıklı ateşleme yapamıyor. İridyum da burada devreye giriyor.

IMG_20190417_232621.jpg

Screenshot_2019-04-17-23-22-01-960_com.android.chrome.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Abi iridyum ile normal buji arasında ömürden başka bir fark olsa da bunu son kullanıcının anlaması mümkün değildir. Performansı artırmaz, ki zaten üreticiler de iridyum harici normal buji tavsiyesinde de bulunur. SK16PR-E11 normal bujidir ve iridyum gibi o da önerilmektedir. Densonun iridyum bujisini 2011 sonrası üretimlere önermesi de gözden kaçmasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kitapçıkta 11-13 iki çeşit yazmış. Özellikle fabrikadan çıkışta ne kullanılmış, kullanıcı baksın diyor. 

Şase no’dan girince de bu iki buji çıkıyor. Ve 11 aralık gösteriyor normal buji için.  2010 benimki. 

İridyum almama sebebim lpg kullanıcılarının iridyum buji ömürlerinin söylenildiği gibi uzun olmaması kaynaklı. Benzinde kullansam alırdım yani 100 bin götürüyor sonuçta. 

62E21C70-3EE3-418C-B783-3440D3E164CA.jpeg

D99B764C-1834-4905-A563-32ACF0882B7C.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 dakika önce, ozgur35 :

Evet fabrıkadan ırıdyumla gelmıs araçlar

Benimkinde servis kayıtlarında 20bin km. De bir buji değişmiş. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

SK16PR-E11 normal değil, IFR5E13 gibi iridyum. https://www.google.com/search?q=SK16PR-E11&client=ms-android-xiaomi-rev1&sourceid=chrome-mobile&ie=UTF-8

Tam tersi, denso sadece  2011 den sonra üretilen MZR 3 için normal buji olan k16pr-u11 öneriyor. 2009-2011 arası iridyum diyor.

Yine söylüyorum isteyen istediği bujiyi takar, hangisinden memnunsa devam eder ama iridyum kullanmadan pahalı vs gibi ön yargı yapılmasın.

Ben hepsini denedim. Aracı 10-15 k stock bujisi ile de kullandım (servisteki elemanın söylemiyle iridyum olduğunu bilmeden değiştirdim, çöpe attım, kafamı duvara vuruyorum).

125k da, bir aracın huyunu suyunu anlamak için yeterli bir km'dir sanırım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir ekleme; 

Benzinli kullanımda iridyuma 95-130 k. (60-80 k mil) ömür veriliyor. Bizde bu rakam niye 30-40 k ile sınırlandırılmış anlamak zor.

Yurtdışında 150-160 k rahat devirdigini söyleyen bir sürü kullanıcı var.

Hadi LPG ömrünü %20 azaltsın, kafadan 100 k eder.

İlk 20 k da buji değiştiren servis ya art niyetlidir yada stok motorun iridyumla geldiğini bilmiyordur.

Aracı aldığımda 50 k idi, üzerinde hala orijinal bujisi vardı, araç İzmir Yeni Oto çıkışlı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuya Asalet abiyi davet edelim aydınlatsın bizi. @dr_azoom

Benim araca takılan bujiler 20bin sonra zaten kararıyordu, normal buji olduğu buradan anlaşılabilir. Ama stok olarak iridyumla gelip 20bin bakımında değiştirildiyse çok büyük israf vardır ortada.

Bir ekleme de ben yapıyım. :D

http://japancars.ru/index.php?route=catalog/mazda&grp_id=C2&vin=JMZBL12Z501149914&cat=AEBA12&blk_id=1800

 

Aracımın bujisine baktığımda BKR5E11 normal buji ile birlikte iridyum da gözüküyor. Yani her 2 buji tipi de kullanılmış olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İyi hoş da, ekleme yaptığın aracın motor kodu(şasi numarası olacak, aşağıda düzeltildi) Z501 ile başlıyor,  ben MZR Z668'den bahsediyorum.

Düzeltme: kare içindeki kısım şasi numarası, aşağıdaki ekran görüntüsünde motor kodu ile ilgili bilgi mevcut değil sadece 2008 yılı uretimi olduğu bilgisi mevcut.

Tartışılan araç 06.2009-11.2011 arası üretilen, ülkemizde de bu tarihten itibaren satılan BL kasa MZR Z668**** motor kodu ile başlayan Mazda 3.

Screenshot_2019-04-18-11-18-24-854_com.android.chrome.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3 saat önce, quiteguide :

Bir ekleme; 

Benzinli kullanımda iridyuma 95-130 k. (60-80 k mil) ömür veriliyor. Bizde bu rakam niye 30-40 k ile sınırlandırılmış anlamak zor.

Yurtdışında 150-160 k rahat devirdigini söyleyen bir sürü kullanıcı var.

Hadi LPG ömrünü %20 azaltsın, kafadan 100 k eder.

İlk 20 k da buji değiştiren servis ya art niyetlidir yada stok motorun iridyumla geldiğini bilmiyordur.

Aracı aldığımda 50 k idi, üzerinde hala orijinal bujisi vardı, araç İzmir Yeni Oto çıkışlı.

Benim araç da izmir yeni’den alınmış. Servise de yeni’ye gitmiş hep. 2010 model. Eskiyi bilmiyorum ilk halini de bilmiyorum ama serviste buji değişimi yapılmış 20 binde. Sonrasında her 20 binde değişmiş. Muhtemelen iridyumu anlamayıp klasik 20 binde bir değişim uygulamışlar. Bkr5e-11 takmışlar hep. Ya da iridyumları cebe attılar. Bilemem artık. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar Mazda'nın buji tedarikçileri belli (önce NGK, sonra Denso), tedarikçilerin katalog tablosu da yukarıda.

Buna göre bu araç fabrika çıkış iridyum bujili, ateşleme sistemi/bobinleri de ona göre uyumlu.

O usta onu demiş, bu usta şunu demiş, anlamam. Benzinliyse 1.25-1.1 mm tırnak aralığı, LPG'li ise 1.1 mm tırnak aralığı olacak.

Normal buji ile fabrika çıkışı yapmış, BK kasaya / 06.2009'dan önce üretilmiş BL kasaya benzinli yada LPG'li kullanım için iridyum buji takmak 'maddiyat olarak yada alınabilecek maks. verim' bakımından gereksiz olabilir. Ateşleme sistemi bakır buji ile uyumlu yapılmış. Anlarım.

Tek ricam kimse  çıkıp da, özellikle 2009-2011 M3 için iridyum buji gereksiz demesin & kullanmadan, kulaktan dolma bilgilerle ön yargı dağıtmasın..

Az önce SK16PR-E11 siparişi verdim. IK16 bulabilseydim onu alacaktım ama TR de sağlam bir yer bulamadım.

İzmir de şu arkadaş satıyor, büyük ihtimal aliexpressden getirmiş, çakma olduğunu görünce elden çıkarmaya çalışıyor.

https://tr.letgo.com/tr/i/denso-ik16-iridyum-buji_5e69da07-864b-4e49-98e3-db93d5f703ac

Araçtan çıkacak BKR5EIX'lerin durumları hoşuma giderse, daha önce hiç iridyum kullanmamış bir arkadaşa, denemesi için gönderebilirim.

Araç sadece benzinli olsaydı, o zaman da SK16PR-E13(Türkiye'de yok) yada IFR5E13 alırdım. Net.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, quiteguide :

SK16PR-E11 sanırım. 

Hangi servis?

Araç kaç model?

 

2011 model 2012 trafıge cıkıslı yetkılı servıs her zaman bilgi ve tecrubesıne güvendıgım saygıdeger Tr nin en ıyı servısı Herter 👍

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...