Jump to content

2. Nesil Mazda 3 Buji Değişimi Hakkında


shewa
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

2 saat önce, quiteguide :

 

Konu içinde başka bir mesajda da, ilk aldigim süreçte yetkili servis bakımlı araçtan Fomoco iridyum buji çıktığını söylemiştim.

Ben bu alıntı yaptigim mesajdakileri dedim, diyorum @tansu87

ISR6E13 bu ne onu da anlamadım.

Sistemde görülen buji ne? Fabrikada takılan buji ne? Aynı olan buji hangisi?

Mazda bana yanlış yazmış. İfr6e-11 olacak o. Ben onlara dedim ki, “servisler aracıma nikel takmış. Fabrikada takılan buji ne”

onlar da bana dedi ki servisin taktığı buji doğru. Fabrikada araca nikel buji takılmış. 
 

O zaman sen olmayabilirsin abi. Birisi ısrarla fabrika iridyum takıldığını söylemişti forumda. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dikkat et,2009-2014 arası üretilen bu aracin 4 ayrı kataloğu var.

Avrupa pazarinda satılan, 2009-2011 arası banddan inen M3'lerin fabrika çıkış bujisi iridyum, bunu ısrarla söylüyorum. Sadece İsrail ve Rusya pazarı için 'Ngk ve Denso buji kodları + Selective Use' ibaresi var.

2011'den sonra maliyetten kısmak için, Mazda fabrika çıkış nikel bujiye dönmüş olabilir, bilemem!

Denso kataloğunda belirtmiştim, bu durumu. Denso 2011 sonrası nikel diyor, ngk ise bütün seri için iridyum diyor.

Şunu da ısrarla söylüyorum 2011-2014 arası üretilen M3'lerin ateşleme sistemleri 2009-2011 arası üretilen araçlar ile aynı. Bobinler, kablolar, şarj dinamosu vs. aynı, aynı, aynı.

Aracın iridyumu kaldırır, faydasını da görebilirsin, bütçen zorlanmayacaksa.

Yanlış anlama, cebindeki paraya kastım yok.

Son olarak, >>>>>ZJY6-18-110 <<<<< OEM no. nereden bakarsan bak 2009-2013 arası M3 (benzin) için iridyum buji çıkar.

IMG_20200219_173302.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önemli değil iridyum da alırım lpg bujisi de alırım. Maksat şu karmaşıklığı kaldırmak. 
 

son soru o halde abi. İridyumu kaldırır diyorsun. Bazıları da nikel bujiler bobinleri daha çok yorar diyor. Yani iridyum daha iletken olduğu için sanki bobinleri daha az yorar gibi. Hangisi doğru?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

Tertemiz bujilerimi malesef degistim. Usta tirnaklari daraltmisti uclarini zimpara yapmisti iridyumu bozdu sanirim Araba iki gün önce canavardi İki gündür ölü gitmiyor. Mecbur 4tane ngk iridyum aldim degistim. 

Güzelim bujilerim çöp oldu 🤣

IMG-20200314-WA0027.jpeg

  • Üzgün 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...
7 saat önce, tansu87 :

Made in japan sk16pr-e11 bujileri 330’a aldım. Aloparça, özaş distribütörden. 

DD9094D9-9330-4B38-AACF-971CE0D1E358.jpeg

286A5BDA-1DF2-4001-82C8-1700A2D8E7EA.jpeg

Hayirlisi olsun Benim eski bujim. Bunu taktin mi 70 80 bin km unut bujiyi en az 5 yil kafa rahat

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

42 dakika önce, ozgur35 :

Hayirlisi olsun Benim eski bujim. Bunu taktin mi 70 80 bin km unut bujiyi en az 5 yil kafa rahat

daha değil. stokçuluk yaptım :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

İlk defa iridyum taktım. Eskiler ngk’nın nikel bujileriydi. 10-15 binde değişiyordum. 60-70₺ artı işçilik 100₺’ya geliyordu. 
 

sk16pr-e11 aldım 330₺’ya. İşçilikle 350 desek, en kötü 4 sene değişmem. 
 

nikelde de sorun yaşamıyordum. Ama iridyumları takınca hissettiğim fark rölantide araba sanki rahatladı gibi. Nikeldeki çok minik bi ara ara titreme olayı vardı. Çoğu kişi hissetmez bile. İridyumu takınca farkettim, o titreme gitmiş, araba titreşimsiz çalışıyor neredeyse. Hızlanma düşük devir gibi denemelerde çok da bi fark göremedim açıkçası. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

03.06.2020 at 00:01, tansu87 :

İlk defa iridyum taktım. Eskiler ngk’nın nikel bujileriydi. 10-15 binde değişiyordum. 60-70₺ artı işçilik 100₺’ya geliyordu. 
 

sk16pr-e11 aldım 330₺’ya. İşçilikle 350 desek, en kötü 4 sene değişmem. 
 

nikelde de sorun yaşamıyordum. Ama iridyumları takınca hissettiğim fark rölantide araba sanki rahatladı gibi. Nikeldeki çok minik bi ara ara titreme olayı vardı. Çoğu kişi hissetmez bile. İridyumu takınca farkettim, o titreme gitmiş, araba titreşimsiz çalışıyor neredeyse. Hızlanma düşük devir gibi denemelerde çok da bi fark göremedim açıkçası. 

 

Hayirlisi olsun kanka. İridyum her zaman daha iyi kanka. Ozellikle boyle ara hizlanmalarda minicik gaza bas aracta tepki var cok hisli iridyumlar 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

Yaklaşık 4 yıldır NGK IFR6E-11 iridyum bujisini kullanıyorum. Fakat ben inanın bariz bir fark göremedim yada tespit edemedim. Son zamanlarda LPG özellikle kırmızı ışıkta beklerken birde klima açıksa çok felaket bir tekleme vardı. LPG basınç pompası ayarı bozulmuş tekrar basınç pompoası ile lpg ayarını yaptılar sorun gitti gibi. Ayrıca bujileride kontrol ettirmem söylendi. Bende ustama gidip 4 bujiyi söktürdüm hala 1.1mm aralık duruyor ve hala sağlam görüküyor. Yaklaşık bu bujiler ile 50-60bin km arası yol yapmışımdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Buji konusunda kafama takılan bir şey var. Hangi buji bobini daha zorlar? Mantık olarak nikel bujiler daha kötü iletken olduğu için bobini zorlar. İridyum bujiler daha iyi iletken olduğu için bobini daha az yorar. Ama birçok kaynak iridyum bujinin bobini daha çok zorladığı yönünde. Garip

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 saat önce, tansu87 :

Buji konusunda kafama takılan bir şey var. Hangi buji bobini daha zorlar? Mantık olarak nikel bujiler daha kötü iletken olduğu için bobini zorlar. İridyum bujiler daha iyi iletken olduğu için bobini daha az yorar. Ama birçok kaynak iridyum bujinin bobini daha çok zorladığı yönünde. Garip

Ya kullan işte ucuzunu 20bin km. tamam. Ne kasıyon? :D :D

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

Ya kullan işte ucuzunu 20bin km. tamam. Ne kasıyon? :D :D

Ondan sonra karabük üni en çok makale çıkaran, en az işsiz çıkaran üni diye yazarsın. Tamam sormuyorum sorgulamıyorum daha 😁 lpg de ucuz. Onu da koyup geçiyorum 😁

  • Haha 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

21 saat önce, tansu87 :

Buji konusunda kafama takılan bir şey var. Hangi buji bobini daha zorlar? Mantık olarak nikel bujiler daha kötü iletken olduğu için bobini zorlar. İridyum bujiler daha iyi iletken olduğu için bobini daha az yorar. Ama birçok kaynak iridyum bujinin bobini daha çok zorladığı yönünde. Garip

İlk iridyun buji araştırırken benimde karşıma ateşleme bobinlerinin değişmesi gerektiğiyle alakalı yazılar okumuştum.  Ama ben iridyum buji takarken ateşleme bobinlerini değiştirme gerensinimi duymadım. Bir sıkıntı problem de yaşamadım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, tansu87 :

Ondan sonra karabük üni en çok makale çıkaran, en az işsiz çıkaran üni diye yazarsın. Tamam sormuyorum sorgulamıyorum daha 😁 lpg de ucuz. Onu da koyup geçiyorum 😁

:D Ben kendime bakarım ya. 

Madem çok sorgulamak istiyorsun buyur. V=IR  aynı voltajda direnç arttıkça geçen akım azalır, direnç azaldıkça geçen akım artar. Bobinin ürettiği maksimum voltaj bellidir. İridyum daha iletken diyorsun haliyle direnci az olacak, geçen akım daha fazla olacak. Bu da bobine kablolara bir miktar ek yük bindirebilir. Benim eyyorlamam bu kadar bu elektrik bilgisiyle. 🤣

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1 saat önce, Mutlu Tekir :

:D Ben kendime bakarım ya. 

Madem çok sorgulamak istiyorsun buyur. V=IR  aynı voltajda direnç arttıkça geçen akım azalır, direnç azaldıkça geçen akım artar. Bobinin ürettiği maksimum voltaj bellidir. İridyum daha iletken diyorsun haliyle direnci az olacak, geçen akım daha fazla olacak. Bu da bobine kablolara bir miktar ek yük bindirebilir. Benim eyyorlamam bu kadar bu elektrik bilgisiyle. 🤣

İyi oldu çok da güzel oldu :) Madem akademiksin, bir tık ileriye gidiyorum :) Araç beyni, istediği zaman bobin voltajını artırıp azaltabilir mi :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...