Jump to content

Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?


Guest msone26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Evet kısa bir serum ile enjektör ile teflonu baglayabildim.  103 derece olan Atf sıcaklığı şuan 87 89 derece arasında değişiyor. Sıcaklık kaç derece olmalı? Teşekkürler. 

20190807_183638.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

12 saat önce, SlayerX :

Evet kısa bir serum ile enjektör ile teflonu baglayabildim.  103 derece olan Atf sıcaklığı şuan 87 89 derece arasında değişiyor. Sıcaklık kaç derece olmalı? Teşekkürler. 

20190807_183638.jpg

60-70 derecelerde iken düz zemine çekip, yağ çubuğunda istenilen aralık kontrolü yapılmalı. 

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet artık istenen seviyelere ulaştım, sonuçlar enteresan ama sonrasında radyatör su sıcaklığını hesaba kattigimizda uzun süreli çalışmada elde edilen sonuçlar mühendislik açısından gözüme normal gözüktü.

Mazda 3 2010bl özelinde konuşursam atf yağının soğuduğu radyatör, izlenimime göre aslında bir radyatör değil. Toplam 2 adet yağ 2 adet de motor suyu girişi/çıkışı var, dolayısı ile buna aslında su soğutmalı alüminyum heatsink de diyebiliriz. Bu bakışa göre motor suyu sıcaklığı 90 derecede fix ise siz şanzımana hiçbir yük bindirmeseniz bile şanzıman sıcaklığı belli bir t zamanda 90 dereceye ulaşacaktır. 

45 dakikalık sürüşümde şanzıman sıcaklığı exponansiyel bir şekilde 98 dereceye oturdu. Şanzımandan yağa, yağdan ise 90 derecelik suya ısı atıyorsanız el mahkum bu yağ 90 dereceden daha fazla bir sıcaklığa belli bir zaman sonra oturacak. Nitekim eve gelip parkedip belirli bir süre aracı stop ettirmeden rolanti P'de beklettiğimde sıcaklık 92 dereceye kadar düştü. Ama 1 saat sonra da ölçsem taş çatlasa minimumu, motor suyu sıcaklığından dolayı 90 dereceye eşitlenecek. Yanlışım varsa düzeltebilirsiniz 

Şuan fazla yağ çekmiş gibiyim, günlük olarak kontrol edip "fine tune" edeceğim. Aksi kıymetli bir bilgi olmadıkça mevzu benim için kapanmıştır. 

Yabancı mazda forumlarında 120 derecede aracın kendini korumaya aldığını ve 100 derecede korumanın geri kalktığı yazıyor. Ki çok mantıklı, otomotivde kullanılan elektronik elemanlar AEC Q101, Q102 standartlarına göre -40 +125 minimum çalışma kosullarına dayanıklı olmak zorundalar. Solenoidleri ve içerideki elektronik kontrol kartını korumak adına 5 derece marjin mantıklı. 

20190808_191532.jpg

Ek: ayrı radyatörlü soğutmada sıcaklık 90 Derece altına düşebilir ama bu durumda da viskozite düşeceğinden acaba mazda mühendisleri  yağı bilerekten 90 100 derece arasında tutmak istemiş olabilir mi diye de aklıma takılıyor. Ayrı şanzıman radyatörü olduğu söylenen 1. Nesil mazdalarla 2. Nesil mazdaların fn4a-el saha arıza oranlarını yüzdesel olarak karşılaştırmak lazım. 

Ek2: bugün şanzıman yağını 65 derece bandında olacak şekilde ayarladım. Tansu87 nin ayarına çok yakın ancak ondan çok daha az. 90 derecelerde de 65in üst sınır çizgisini geçmiyor ya da üç aşağı beş yukarı, 25 derecede ise sınırın 3 mm altında gibi. Dün fazla çektiğim durumda 98 99 100leri görsede sabah yağı optimuma çektikten sonra tüm gün agresif şehir içi + otoban kullanımda 95 96 dereceleri geçmedi. Bir ayar bu kadar hassas olmamalı. 

  • Teşekkürler 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Total fluide xld fe’yi koyalı 1000km oldu. Yağ gerçekten çok önemli. Seviyeye de doğru olunca tadından yenmıyor. İlk çalıştırmada yağ soğukken bile geçişi asla hissettirmiyor. Çok çok yumuşak.

castrol dexron 6 koyduğumda bu hissi asla vermemişti. Soğukken veya bazı anlarda bariz yarı otomatik gibi atıyordu. Total’i tavsiye ederim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Açıkçası şanzıman geçişlerini yağ fazlalığında da, 100k yapılmış yağda da soğuk sıcakta hiç hissetmedim. Benim algıda sağırlaşmışlığım olabilir. Hatta anlayan birine aracı sürdürsem de sıkıntı varsa söylesin diye de düşünmüşlüğüm oldu. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

İstanbul antalya yaptım. Hızım otobanda 130 bölünmüş yolda kadranda 120 idi. Şanzıman sıcaklığını en fazla 109 gördüm. Gece hava da serindi. Afyon civarında 95’lerde seyrediyordu sıcaklık

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

13 saat önce, ozgur35 :

Sıcaklıgı nasıl ölçuyon abi Şanzıman yağ çubugunun ordan mı

Yok başkan. Anlattım ya yukarıda. Car scanner uygulamasından. Aracı mazda 3 otomatik seçiyosun. Sensörlerden de atf temp v3 seçiyorsun. Şanzıman sucaklığını oradan bakıyorum. 65 derece iken yağ seviyesini ayarlamıştım. Normal seyirde daha sıcak oluyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 8 ay sonra ...
26.10.2018 at 16:33, mehmet26 :

Merhaba Arkadaşlar ,

 Aracımın Otomatik Şanzıman Yağını değiştirmek istiyorum , Aşağıdaki yağ uygun mudur ve Kullananlar arkadaşlar var mıdır. Yorumlarınızı ve bilgi vermenizi rica ederim.

Aracım 2005 Mazda 3 Sedan Dynamıc Otomatik

Castrol Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV


Castrol Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV, Smooth Drive TechnologyTM ile formüle edilmiş, modern otomatik şanzımanlarda kullanılmak üzere tasarlanmış bir üründür. Üstün teknolojisi daha uzun şanzıman ömrü sağlar.
Bu ürün, Ford ve GM'un en son otomatik şanzıman spesifikasyonları için onaylanmıştır. Ayrıca Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV , Japon otomobil üreticileri tarafından hazırlanmış JASO-1A performans standardını fazlasıyla karşılamaktadır. Bu standard, Asya OEM'leri tarafından otomatik şanzımanlarda kullanım için onaylanmıştır.
Smooth Drive Technology ™ ile formüle edilen, Castrol Transmax DEXRON®-VI MERCON® LV, gelişmiş koruma sağlar ve sürücülere daha uzun süre daha yumuşak sürüş konforu sağlar.

ÖZELLİKLERİ VE FAYDALARI

  • Ürünümüz Ford (MERCON® LV) ve GM (DEXRON®-VI) OEM'leri tarafından lisanslı ve onaylıdır.
  • Maksimum yakıt ekonomisi için tasarlanmış düşük viskoziteli formülasyona sahiptir.
  • Gelişmiş sürtünme dayanıklılığı sayesinde mükemmel şanzıman performansına sahiptir.
  • Yüksek sıcaklığa karşı üstün koruması ile oksidasyona karşı dayanım sağlar.
  • Birçok otomatik şanzımanda kullanımı tavsiye edilir.

ONAYLAR

  • MERCON® LV
  • DEXRON® VI
  • Audi, BMW, Mini-Cooper, Jaguar, Land Rover, Peugeot/Citroen, Saab, Volvo, VW, Porsche, Mercon SP, Dexron III istenen tüm araçların 6 vitesli otomatik şanzımanlarında kullanımı uygundur.
  • JASO 1A LV(13)'ün gerekli olduğu Toyota T III, T IV, WS, Mitsubishi SP II, IIM, III, IV, PA, J3; Mazda ATF M-III, M-V, FZ; Honda/Acura DW 1/Z 1; Nissan Matic D, J, S; JWS 3314/3317/ 3309, Suzuki AT Oil 5D06, 2384K; Isuzu; Subaru F6, Red 1;Daihatsu AMMIX ATF D-III Multi, D3-SP, Hyundai/Kia SP III, SP IV'de kullanımı uygundur.

1514462253801.jpg

 

IMG_20200621_204720.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...
16.06.2019 at 00:34, quiteguide :

Yakınlarda bir yerde olsan boşa gitmezdi, komple değişim işini yarım saatte hallederdik, solenoidlerini de temizlerdik, direnclerini ölçerdik, yağ seviyesinin de 65 derece  olması gereken seviyeyi forscanden şanzıman yağı sıcaklığına bakarak ml'ine kadar ayarlardik.

İade edemezsen dursun, canın sıkıldıkça direksiyon hidroliğini değiştirirsin. Zaten çabuk siyahlaşan bir veled.

Quiteguide selam tekrardan, tam değişim yapalı 20k oldu ve motul soğuk performansından çok memnun kalmadım. Bu defa tam değişim yerine tapadan 3lt yaklaşık akıtıp sadece karter hacmi kadar değişim yapmak istiyorum. Zira 20k yapmış olan sıvı halen açık pembe. Eneos veya valvoline almak istiyorum. Ancak kafamda sorular var, 1-Valvoline hiç denedin mi veya deneyen oldu mu?  2- farklı marka yeni yağ tork konverter içinde kalan yağ ile karışsa çok problem çıkarır mı? Hatırladıgim kadarı ile Tansu 2 kere sadece karter değişimi yapmıştı farklı yağlarla, yani eski (3.5lt orjinal yağ + motul 3lt)/2 + 3lt total xfluide olması lazım. Teşekkürler şimdiden.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valvolin denedim, TR'de satılan ürününü tavsiye etmem.

liqui moly top tec 1200 veya her 20k değiştirmek üzere eneos eco atf tavsiye ederim, bulunabilirse total fluide xld fe de olabilir. Fluidmatic XLD FE diye de birşey çıkartmış.

Filtreyi değiştirmeden de (yakın zamanda değişmiş ise) komple değişim yapılabilir.

Eski yeni farketmez, mevcut yağı başka marka bir yağla karıştırmak yeni yağa ve şanzımana yapılabilecek en büyük zulüm, şanzımanın içinde nasıl bir reaksiyon olacağı belirsiz. Isı yükseldikçe köpürme yapabilir, olması gerekenden az yada daha çok incelerek/genleşerek, özellikle uzun yol sabit hız sürüşlerde farklı maceralar yaşatabilir.

Son söz kullanıcının.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

otomatik vites bakımı için 2.nesil filtre ve gerekli malzemeleri internette bulabilen var mı? yardımcı olursa sevinirim. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...