Jump to content

Otomatik Mazda3 İçin Şanzıman Yağı Önerisi?


Guest msone26
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bugün, 17k yapan Eneos Eco Atf sanziman yağını, yarım değişim yaptık. Kıvamında, kokusunda sorun yok, ama rengi baya koyulaşmış. Bir kaç haftaya bir kısmi değişim daha şart gibi.

El değmişken bütün solenoidleri & filtreyi de değiştirdik.

Solenoidler 181k yaptı, dirençlerini olcmedim ama bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum, magnetik kısımlarında bolca balata tozu olması kuvvetle muhtemel. Temizleyip, yedek kulubesine çekeceğim.

İlk ve en önemli izlenim;

Auto modda, kick down yapınca 'premature band failure' denen erken vites geçişleri yok. 1. Vites devir 6000 rev. 60 km-2. Vites 110-115'e kadar sünüyor. En çok sevindiren durum da bu oldu.

IMG_20190618_115505.jpg

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20 dakika önce, quiteguide :

Bugün, 17k yapan Eneos Eco Atf sanziman yağını, yarım değişim yaptık. Kıvamında, kokusunda sorun yok, ama rengi baya koyulaşmış. Bir kaç haftaya bir kısmi değişim daha şart gibi.

El değmişken bütün solenoidleri & filtreyi de değiştirdik.

Solenoidler 181k yaptı, dirençlerini olcmedim ama bir sıkıntı olduğunu sanmıyorum, magnetik kısımlarında bolca balata tozu olması kuvvetle muhtemel. Temizleyip, yedek kulubesine çekeceğim.

İlk ve en önemli izlenim;

Auto modda, kick down yapınca 'premature band failure' denen erken vites geçişleri yok. 1. Vites devir 6000 rev. 60 km-2. Vites 110-115'e kadar sünüyor. En çok sevindiren durum da bu oldu.

IMG_20190618_115505.jpg

2 tane selenoid mi değiştiniz? Orijinal mi taktınız? Bizim şanzımanda kaç selenoid var? Ben tork konvertör vites sistemini video anlatımını izledim. Sadece vites. Tork kısmını değil. Gezegen dişliler üst üste balatalar bilmem neler. 1-3, 4-6 çalışmaları falan. Anlamadım bir şey. Tam otomatik şanzıman gerçekten mühendislik harikası bir şey. Selenoidlere dönersek, ben de yağ değişiminde temizlik yaptıracam. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

6 tane solenoid var. Hepsini değiştirdim.

Orijinal, remanifactured deniyor bunlara. Temizliği yapılmış, çıkma ürünler.

Yine de buna güvenip, direk sök tak yapmıyoruz.

Değisimden önce direnç ölçümlerini soğuk(oda sıcaklığı)/sıcak(mikrodalga fırın) yaptım. İlk Testi geçtiler.

2. test ve en önemlisi basınçlı hava testi, solenoidlere, şanzıman sıvısı ile dolu ufak bir kabın içinde 3er saniyede bir 12 v veriyorsun, aynı anda 'off' moddayken emiş yaptıkları kısımdan basınçlı hava veriyorsun, diğer kısımdan hava sızdırmıyorlar, yağda hava kabarcilari olmamalı, hava kacirmadigina göre şanzımanın içinde çalışma ortamında, havadan daha kalın olan yağı da dolayısıyla, basınç da kacırmıyor. Bu testte sınıfta kalan solenoid olsaydı, onu değiştirmez es geçerdim, ellerine sağlık güzel temizlemisler.

Forscanden de baktım, çalışmalarında, herhangi bir sorun yok. Olsaydı, direk motor ikaz lambası ve AT ışığını yakardi.

Servislerde var mı bilmiyorum ama komple sete 5-10 k arası Turkish Liras çekerler heralde.

Lazım olur belki. Bulunsun.

US $93.27  12%OFF | 4F27E Transmission Shift Valve Solenoids Set Fit For Ford Focus Fiesta Mazda 2 3 5 6 CX7 PROTEGE Kit Genuine OEM 
https://s.click.aliexpress.com/e/bf3gqdfS

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 dakika önce, quiteguide :

6 tane solenoid var. Hepsini değiştirdim.

Orijinal, remanifactured deniyor bunlara. Temizliği yapılmış, çıkma ürünler.

Yine de buna güvenip, direk sök tak yapmıyoruz.

Değisimden önce direnç ölçümlerini soğuk(oda sıcaklığı)/sıcak(mikrodalga fırın) yaptım. İlk Testi geçtiler.

2. test ve en önemlisi basınçlı hava testi, solenoidlere, şanzıman sıvısı ile dolu ufak bir kabın içinde 3er saniyede bir 12 v veriyorsun, aynı anda 'off' moddayken emiş yaptıkları kısımdan basınçlı hava veriyorsun, diğer kısımdan hava sızdırmıyorlar, yağda hava kabarcilari olmamalı, hava kacirmadigina göre şanzımanın içinde çalışma ortamında, havadan daha kalın olan yağı da dolayısıyla, basınç da kacırmıyor. Bu testte sınıfta kalan solenoid olsaydı, onu değiştirmez es geçerdim, ellerine sağlık güzel temizlemisler.

Forscanden de baktım, çalışmalarında, herhangi bir sorun yok. Olsaydı, direk motor ikaz lambası ve AT ışığını yakardi.

Servislerde var mı bilmiyorum ama komple sete 5-10 k arası Turkish Liras çekerler heralde.

Lazım olur belki. Bulunsun.

US $93.27  12%OFF | 4F27E Transmission Shift Valve Solenoids Set Fit For Ford Focus Fiesta Mazda 2 3 5 6 CX7 PROTEGE Kit Genuine OEM 
https://s.click.aliexpress.com/e/bf3gqdfS

 

Bu testleri bizzat sen mi yaptın? Yani ürünü parçacılardan buldun ve teste tabi tuttun. Bravo valla. Peki mevcutlara yapsaydın hocam. Belki sorunları yoktu. Ya da selenoidler işlemden geçerek yenilenme olmuyor mu? Bir de bunları nevşehir’de mi yaptın?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bütün sorulara 'evet'.

Çıkan solenoidlere de aynı testleri, işlemleri uygulayacagim, temizleyeceğim, ne zaman olur bilmiyorum, acelesi de yok. Ama bunu aracın uzerindeki bütün solenoidlere yapmak, aracın biraz yatması demek.

Motor/şanzıman mekanik bakımında meydana gelebilecek herhangi bir durumda Nevşehir'de guvendigim bir yer de yok.

Testleri yaptım, yağ ve solenoid değişimini Kayseri de ki ustama bıraktım.

Herkez kendi işini yapmalı. Bizimkisi merak, ama bu demek değil ki bir kalorifer radyatörü değişimi için elektrikciye, servise 1000 TL işçilik bayilacagim, komple ön konsolu sokturecegim.

Ukelalik olarak alma ama gerekli aletleri getir, şanzımanı & motoru indireyim, toplayayim sana. Sadece hobi amaçlı.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
19.06.2019 at 00:19, quiteguide :

Bütün sorulara 'evet'.

Çıkan solenoidlere de aynı testleri, işlemleri uygulayacagim, temizleyeceğim, ne zaman olur bilmiyorum, acelesi de yok. Ama bunu aracın uzerindeki bütün solenoidlere yapmak, aracın biraz yatması demek.

Motor/şanzıman mekanik bakımında meydana gelebilecek herhangi bir durumda Nevşehir'de guvendigim bir yer de yok.

Testleri yaptım, yağ ve solenoid değişimini Kayseri de ki ustama bıraktım.

Herkez kendi işini yapmalı. Bizimkisi merak, ama bu demek değil ki bir kalorifer radyatörü değişimi için elektrikciye, servise 1000 TL işçilik bayilacagim, komple ön konsolu sokturecegim.

Ukelalik olarak alma ama gerekli aletleri getir, şanzımanı & motoru indireyim, toplayayim sana. Sadece hobi amaçlı.

Vites p’de ve r’de iken seviye azcık daha az. D’ye alınca böyle oluyor. Sizce biraz azaltmalı mıyım? Seyrek trafikten sonra 3-5 dk’lık rölantide ölçtüm. 
 
 
qWQN4q.jpeg

KKZqWi.jpeg

T4YacC.jpeg

aciN6R.jpeg
 
avJINh.jpeg

adjOUD.jpeg

qauaG4.jpeg
 
Tümünü seçmek için sol tıkla
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Baştan yanlış yapıyorsun.

Düz bir zeminde el freni çekik, fren pedalına basılı durumda 3er saniye arayla P-R-N-D-1-2 sonra tam tersi yaparak vites konumunu tekrar P'ye al ve gösterge çubuğunu bir kaç kez hazneye sok/çıkart 3. ve sonraki kontrollerde yağın tam doluluk oranını gösterir. P konumunda 65 derece de üst çizginin üzerinde olmaması lazım. Bakım kitapçığı böyle diyor. 

Yağın kaç derece olduğunu bilmeden, bu seviye iyi veya kötü demek zor.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

15 dakika önce, quiteguide :

Baştan yanlış yapıyorsun.

Düz bir zeminde el freni çekik, fren pedalına basılı durumda 3er saniye arayla P-R-N-D-1-2 sonra tam tersi yaparak vites konumunu tekrar P'ye al ve gösterge çubuğunu bir kaç kez hazneye sok/çıkart 3. ve sonraki kontrollerde yağın tam doluluk oranını gösterir. P konumunda 65 derece de üst çizginin üzerinde olmaması lazım. Bakım kitapçığı böyle diyor. 

Yağın kaç derece olduğunu bilmeden, bu seviye iyi veya kötü demek zor.

Yağın kaç derece olduğunu bilmiyorum. Yoldan gelip düz yerde durdum. Viteslerde gezdirip en son p’de baktım işte. Yanlış mı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

D'ye alınca böyle oluyor dersen, yanlış derim.

30-40 dk sür 60-70 dereceye çıkması lazım.

Bir de öyle kontrol et. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

27 dakika önce, quiteguide :

D'ye alınca böyle oluyor dersen, yanlış derim.

30-40 dk sür 60-70 dereceye çıkması lazım.

Bir de öyle kontrol et. 

Bu sefer noldu. İstanbul içinde trafik açık 60-80km hızda Sürdüm. Zaten motor sıcaktı şanzıman sıvısı ısınmaması mümkün değil. Sonra hemen benzinliğe çektim düz zemine geldim.  Hemen d, 1,2, (3 ve 4’e geçmiyor) n, r ve p’ye alıp yağı kontrol ettim hemen. 3 kere sokup çıkardım çubuğu. Durum vahim. Foto çekemedim ama 65’in çok üstündeydi yağ. Yani durur durmaz yağı kontrol edince seviye yüksek çıktı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

24 dakika önce, tansu87 :

Bu sefer noldu. İstanbul içinde trafik açık 60-80km hızda Sürdüm. Zaten motor sıcaktı şanzıman sıvısı ısınmaması mümkün değil. Sonra hemen benzinliğe çektim düz zemine geldim.  Hemen d, 1,2, (3 ve 4’e geçmiyor) n, r ve p’ye alıp yağı kontrol ettim hemen. 3 kere sokup çıkardım çubuğu. Durum vahim. Foto çekemedim ama 65’in çok üstündeydi yağ. Yani durur durmaz yağı kontrol edince seviye yüksek çıktı

D'ye almayacaksın. 1=>2=>N=>R yapıp bırakacaksın. R'de çalışacak motor. O durumda yağ seviyesine bakacaksın. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 dakika önce, Mutlu Tekir :

D'ye almayacaksın. 1=>2=>N=>R yapıp bırakacaksın. R'de çalışacak motor. O durumda yağ seviyesine bakacaksın. 

Yanlış......

P'de olmalı.

29 dakika önce, tansu87 :

Bu sefer noldu. İstanbul içinde trafik açık 60-80km hızda Sürdüm. Zaten motor sıcaktı şanzıman sıvısı ısınmaması mümkün değil. Sonra hemen benzinliğe çektim düz zemine geldim.  Hemen d, 1,2, (3 ve 4’e geçmiyor) n, r ve p’ye alıp yağı kontrol ettim hemen. 3 kere sokup çıkardım çubuğu. Durum vahim. Foto çekemedim ama 65’in çok üstündeydi yağ. Yani durur durmaz yağı kontrol edince seviye yüksek çıktı

En iyisi soğukken kontrol et.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

D’ye almadan n’ye gelmiyor ki :) kitapçık da p diyor. Şimdi kafama takılan ne? Sürdük. Şehir içi nispeten Düz yol. Dur kalk yapmadım fazla. Şanzıman sıcak normal. Durduk ve viteslerde geçiş yapıp p’ye aldık. Hemen yağ kontrolü yaptık. Böyle yapınca bende yüksek çıktı. Acaba biraz rolantide çalışıp birkaç dk beklemem mi lazımdı

60C3C364-880E-4BF1-8DC6-A3B65408469B.jpeg

49DB3C4F-1B5D-40A9-A85E-BF6E7B81F6F2.jpeg

8 dakika önce, quiteguide :

Yanlış......

P'de olmalı.

En iyisi soğukken kontrol et.

Soğukken de yapılan kontrolü baz almayın diyor. Ara kontrol olarak bakın diyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dostum bu sıvı isindikca genleşiyor. Sıvının sıcaklığının tam 20 derece yada 65 derece olduğundan emin olursan doğru seviyede mi, fazla mı eksik mi olduğunu anlarsın. Fazlaysa çabuk ısınır ve genleşir, 40 km normal sürüş yaptın diyelim normalde ilk marşa bastigindan 30 derece olan sıvı 40 km sonra 60-70 derece arası olması gerekirken, yağ fazlaysa 90 hatta 100 derece ye çoktan çıkmış olabilir.

Bilmem anlatabildim mi.

Gerekli ekipman yoksa elinde, git bir servise şanzıman yağı sıcaklığını makineden görürler. Ona göre işlem yap.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, quiteguide :

Dostum bu sıvı isindikca genleşiyor. Sıvının sıcaklığının tam 20 derece yada 65 derece olduğundan emin olursan doğru seviyede mi, fazla mı eksik mi olduğunu anlarsın. Fazlaysa çabuk ısınır ve genleşir, 40 km normal sürüş yaptın diyelim normalde ilk marşa bastigindan 30 derece olan sıvı 40 km sonra 60-70 derece arası olması gerekirken, yağ fazlaysa 90 hatta 100 derece ye çoktan çıkmış olabilir.

Bilmem anlatabildim mi.

Gerekli ekipman yoksa elinde, git bir servise şanzıman yağı sıcaklığını makineden görürler. Ona göre işlem yap.

Çok çabuk genleştiğini az önce anladım. 

Aracı sürdüm. Düz zemine çektim. 1-2n-r ve p’ye alıp seviyeyi kontrol ettim. 

İlk birkaç dakika boyunca seviye 65 üst çizgisinin üstüne çıkmadı. 10 kere denedim. Sonra yani 2-3 dk sonra denemeye devam ederken farkerttim ki kontrol çubuğunda köpükler var. Ve yağ üst çizgiyi geçiyor. Yani araç rolantide çalıştıkça yağ ısınıyor. 

Ben garanti olsun diye biraz alacağım. Bu haliye bi 700km sürdüm. Umarım bir şey olmamıştır. 

Hafta içi fe servise uğrayacağım. O sıra da sıcaklığını hemen ölçtürürüm. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yarım lt yağ çektim. Yağ soğuk. Yani ılık bile sayılmaz. Belki 30-35 derece olabilir. Serum hortumu tek başına girmedi. Fren teli yardımıyla soktum. Ona rağmen 20 derece çizgisinden hala 1cm yüksekte. Durduğum yer terazide 2-3 derece eğimli yana doğru. daha çekmeyeceğim  çünkü koyulan yağ belli. bu kadar fazla koyulmuş olamaz yani. sıcakta deneyeceğim  

 

 

dayanamadım  750-800 ml toplamda yağ çektim. Soğuk yağ 20 çizgisinin altına indi  

bunun neden olduğunu şöyle yorumluyorum. ilk yağ değişimini adem usta yaptı  ikincisini Yüksel usta. ikisi de karterden aldıkları yağı ölçmedi. Hep muhabbet var ya, 3,5-3,75 değişim oluyor diye. Ona inanarak ikisi de 3,6-3,7 gibi yağ dolumu yaptılar  halbuki çıkan yağ 3,4-3,3lt civarıydı. Bu fazlalık ondan geliyor bence. Çünkü bu yağı motor yağı gibi ölçmek mümkün değil.  koydum ölçtüm yapmayla olmuyor. şartları sağlamak lazım.  Sabaha kadar beklesin  sabah tekrar bakıp sonra da ısındıktan sonra bakacağım.

5CF4A65D-25AE-44FA-93E1-123271A9E97B.jpeg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel olmuş, eline sağlık, bence değişim yapılırken 3 lt yağ eklenmeli ilk başta. Burdan bunu anlıyorum. Yarım litresi de eksik olursa eklenir.

Anlattığın çizgiyi geçme muhabbeti bende de var, iş dönüşüm 20km sonrasında baktığımda herhangi bir köpüklenme görmedim ama epey geçtiğini gördüm. 2 hafta sonra uzun yolum var, umarim benim de serum hortumu ile alacak  vaktim olur. 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ya bu kadar kasmayın. Şanzıman bizim akıllı, fazla koyduysanız atar fazlalığı. :D

 

Yağ seviyesi kontrolünü tekrar tekrar her seferinde çubuğu temizleyerek yapmak lazım.  Çubuğu çekerken sıvı kenara bulaştığından ilk başlardaki ölçümlerde hata olabiliyor. 5-10 dakika sonra bulaşma bitiyor ve yavaş yavaş anlayabilir hale geliyorsunuz. Çıkardığınız gibi de çubuğu yan tutun ki seviyeyi daha rahat anlayabilin. Yoksa akma olduğundan o bittiği çizgi farkedilemeyebiliyor. En mantıklısı aracı 10-15 dakika trafikte sürdükten sonra kontrolü yapmak.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet. Sonunda işi çözdüm. 

Forscan’a 40 lira verdim ama hiçbir veri göremiyorum. Muhtemelen bir şeyleri eklemem lazım. Uğraşmadım. Dashcommand ios gibi. Pid kodu eklemek işkence. Yapamadım. En son car scanner adlı uygulamaya 40 lira verdim. Araç seç’ten mazda 3’ü seçtim. Ve mutlu son. Şanzıman yağ sıcaklığını görebiliyorum. 

Gelelim ayar. Akşam 20 derece çizgisinin altında bırakmıştım. Yola çıktım. Tem otoyoluna. 10 km gittim. Yağ ancak 65 dereceye geldi. Gelir gelmez çektim kenara. Vitesler arası geçişi yapıp aldım p’ye. Ve çubuğu çektim. Yağ yok :) dip bile değil. Yağ yok. Hemen yeni yağ ekledim. 400ml civarı ekledim. Tabi hemen ölçtüm. Tecrübesizlik. Yağın akmasını beklesene... baktım çubuğa. Bırak seviyeyi tel bile yağ olmuş. Panik yaptım. Yine şırınga style. Çektim 250. Tabi sıcaklık oldu 75 o sırada. Biraz daha gittim. Çektim kenara. Tekrar baktım. Yağ seviyesi sıfır. Bu sefer azar azar doldurdum. Her doldurmamda 2 dk bekledim yağın sızması için. Kontrol ettim. 3-4 defa azar azar doldurdum. Sıcaklık oldu 80. En son 65 çizgisinin ortasına getirip bıraktım. Yola devam etmem lazımdı hanım çocuklar vardı. Dönüş yolunda tekrar bakacağım. (Yağı doldururken çubuğu döndürüp sokup çıkarınca daga net okunuyor) 

bu da tecrübe oldu tabi. Bu yağı ayarlamak gerçekten zormuş. Bu arada Yağ 65 derecede sabit kalmıyor  hele trafikte 90-100 dereceye çıkıyor  belki az daha trafiğe girsem 120 falan olacak  

95099425-03F2-4956-AD1F-7D1D9D5C725E.jpeg

D29C4F53-528E-442B-99D2-9EB3306B6AC7.jpeg

870B82CE-7573-479A-91A5-E2683AFEFA74.jpeg

8F849156-2635-4EF6-93A7-AB068861ADB5.jpeg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...