Jump to content

Toyota Valvematic


NeBiAnd
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Supap zamanlaması konusunda VVT-i motorlarıyla rüştünü ispatlayan Toyota şimdi de Valvematic’le bulunduğu noktayı daha ileriye taşımayı amaçlıyor.

Sürekli supap zamanlayıcısı VVT-i teknolojisini bir üst noktaya taşımayı planlayan Toyota, Valvematic’le supap zamanlamasının yanında gaz kelebeğini de kontrol altına alarak silindirler içerisine giren havayı supap zamanlayıcısıyla birlikte sürekli en uygun oranda tutuyor.

Valvematic’le birlikte Toyota mühendisleri benzer silindir hacmindeki motorlara göre yüzde 5’le 10 arasında yakıt ekonomisi, yüzde 10 güç artışı, daha düşük CO2 emisyonu ve daha hızlı gaz tepkisiyle hızlanma değerleri elde edileceğini açıklıyorlar.

İlk olarak 2.0 lt 145 HP’lik 1AZ-FE kodlu motorda kullanılacağı açıklanan Valvematic’in kullanılmaya başlandıktan sonra 6200 d/d’de 158 HP güce ve 4400 d/d’de 196 Nm torka ulaşacağı belirtiliyor. İlk Valvematic’li motorların 2007 yılı sonuyla birlikte piyasaya sunulması bekleniyor.

Toyota_valvematic.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

bülent abi getirler se ne koyar bana ama varya :(

ne koyacak Alicim alt tarafı araba eskiyince yenisini alırsın olur biter araba amacın deil aracın olsun ;)
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben henüz araba almadım.. ;D

Bugün denedim infiniti 3300cc V6 178 HP jiple 100km hıza 17.2 sn de çıktım  :eek: :eek: Klasik 4 vitesli türbünlü otomatik vitesin gözü kör olsun..

Bu arada Otomatik vitesle ilgili bi sorum olacak.. Bizim şanzıman oldukça hantal ve kendi kafasına göre yol alıyor... vites düşmesi gereken durumlarda hiç aldırmıyor..  Ve "godless commie" abimizin bahsettiği rubber band olayını fazla ca abartıyor.. Bunun bir çözümü varmıdır? şanzıman yağından kaynaklanıyor olabilir mi?

Yeni fx45 lerde ise bu rakam 6 sn ye kadar iniyor.. O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...