Jump to content

Mazda 2 Kasislerde ve Bozuk Yollarda Gelen Yay Sesi


Katil Balina
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

arkadaşlar aylar önce netten tesadüfen karşılaştığım bir ürünü şimdi bulamıyorum. ürün helezonlara takılan sünger tarzı bir şey. yani amortisörü çevreleyen yaylara takılıyor ve kasislerde  bozuk yollarda daha az ses çıkmasını sağlıyor. bana oldukça mantıklı geliyor bu tarz bir çözüm. konforu arttıracağını düşünüyorum. mevzu hakkında bilgisi olan var mı?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O dediğin parça amortisor takozu olmasın?

benim sol arka amortisorde yoktu, amortisor ses yapıyordu. gittim onu  yaptırdım...

tahminen o. helezon yayına takılan birşey var mı bilmiyorum...

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

O dediğin parça amortisor takozu olmasın?

benim sol arka amortisorde yoktu, amortisor ses yapıyordu. gittim onu  yaptırdım...

tahminen o. helezon yayına takılan birşey var mı bilmiyorum...

yok hocam bu sonradan takılan bir şey. amortisöre değil yaylara takılıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yok hocam bu sonradan takılan bir şey. amortisöre değil yaylara takılıyor.

Evet bende gördüm ama şimdi nerede gördüğümü hatırlayamadım...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 6 ay sonra ...

arkadaşlar merhaba

bi kaç gün önce özellikle motor soğukken ve daha devurli çalışırken sol tarafta takır tukur benzeri gürültülü sesler geliyordu. sonra ses tuhaf bir şekilde kesildi ama şimdi de ayni yerden cukura falan girince ciyaklıyor. sorun amortisörde midir böyle hir sese ne neden olur? mekanik bir sirun oldugu kesin tecrübesi olan var mı?

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      İki sesin faklı sebeplerden olduğunu düşünüyorum, 1. ses sanırım durumuş vaziyette oluyordu, bu durumda sesin motor çalışır veziyette iken olduğunu söleyebiliriz, ikinci ses hareket halindeyken olduğuna göre yürüyen aksamdan kaynaklıdır diye düşünüyorum, amartisör olabilir, dediğiniz gibi mekaniktir bencede.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      İki sesin faklı sebeplerden olduğunu düşünüyorum, 1. ses sanırım durumuş vaziyette oluyordu, bu durumda sesin motor çalışır veziyette iken olduğunu söleyebiliriz, ikinci ses hareket halindeyken olduğuna göre yürüyen aksamdan kaynaklıdır diye düşünüyorum, amartisör olabilir, dediğiniz gibi mekaniktir bencede.

hocam diğerlerinde durum  nedir bilmiyorum da ilkindr motor soğukken daha hırıltıli ve güçlü çalışıyor hani eskiden jikle denilen bişey vardı ona benzetiyorum sanki o çekiliymiş gibi o yüzden cıkan ses de hırıltılı takırtılı bi ses sanki bi yerlerde vida unutulmuş da bi yerlere carpıyor gibi. o ses araba silkelendikçe geliyirdu sonra kesildi. şimdi de çukura girdikçe ciyk ciyk edip duruyor ama tuhaf ki o da her zaman değil. sanki bi yerler yağsız kalmış gibi..  bu haftasonu bi ustaya göstereyim..

teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Silkelenince gelen belki taş, cakıl, olabilir, düşüp gitmiştir, Usta bulur diğer sonunun ne olduğunu, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

arkadaşlar merhaba.

sorunumu çözer mi bilmiyorum ama arabam iyice el arabası konforu vermeye başladı. araç 5 yaş civarlarında, orjinal amortisörler duruyor. henüz göstermedim ama patlak bile olabilirler. bunun konfora etkisi var mı yok mu bilmiyorum ama bir çözüm bulmam gerekecek. geçen arkadaşın 2014 fiesta'sına bindim bentley'e binmiş gibi hissettim. artık yay mı amortisör mü sorunu çözmenin bir yolu var mı bilmiyorum? ilk çözüm olarak lastik yanaği arttırıp jantı küçültmek istemiyorum çünkü jantlarım da lastiklerim de yepyeni..

işler planladığım gibi giderse üç beş ay içerisinde 2012 ya da 2013 model impressive dizel bir mazda 3 almayı düşünüyorum. o zamana kadar uğraşmaya değer mi onu da bilemedim ama rahatsız edici gelmeye başladı.

bu hususta max konforu sunacak (yol tutuşu vs umurumda değil açıkcası zaten hızlı kullanmam) amortisörler konusunda fikri olan tecrübesi olan var mı ya da ne yapılabilir bilen varsa ve paylaşırsa çok mutlu olurum.

şididen teşekkürler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amortisörleriniz patlak değil, patlayınca gerçekten anliyorsunuz..

alt takim bakımi yaptirin. Lastik basınçlarınızı şoför kapısındaki gibi ayarlayalın.

Sorununuz düzelecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amortisörleriniz patlak değil, patlayınca gerçekten anliyorsunuz..

alt takim bakımi yaptirin. Lastik basınçlarınızı şoför kapısındaki gibi ayarlayalın.

Sorununuz düzelecektir.

hocam tavsiyeleriniz için teşekkürler ama lastik basıncı konusunda ben de hassasım ve sorun oradan kaynaklnmıyor. yani lastik ve jantlar yeni olduğundan 2 ay sonra bile kontrol ettiğimde max bir bar oynar ya da oynamaz. orada sorun yok.

alt takım bakımı dediğiniz şey nedir tam olarak bilemedim ama genelde bi bakın dediğimde levye sokup orayı burayı ittirdiklerinde bir sorun olmadıgını söyleyip yolluyorlar.

ilk aldığımda bu kadar değildi. en son focus 2'den kendisine geçmiştim ve bu kadar rahatsız etmemişti ki focus'un çok daha konforlu olduğu bir gerçek.

bu aralar iyice cozutmuş durumda anlamadım gitti.

kış olması sebebi ile de olabilir bilemedim. hani iyi bir amortisör vs ile çözülecekse çözeyim de kurtulayım.

tabi sınıfını vs de biliyorum farkındayım ama hakkaten bu kadar da değil yani.

ama şunu da belirtmeden edemeyecem; bazen ulan madem bu kadar sertsin bakalım yol tutuşun nasıl diye yol müsait olduğunda yani kaysa da kurtarabilecek kadar alanın olduğu durumlarda zorlamama rağmen gerçekten yere ekstra yapışmış gibi gidiyor.

ama ne yazık ki benim böylesi bir sürüş dinamiğim ve talebim yok:)) tek isteğim asfalttaki en ufak yamayı "sırtımda" hissetmemek.. bunun için yol tutuşu denilen şeyden aninda feragat ederim:))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amortisörler patlak olsa araba gerçekten oldukça alçalır, ve lifte kaldırıldığında amortisör çubuklarında vs. oralarda yağ izi, sızıntı izi, ıslaklık olur, yoldaki şeritlerin arasındaki parlak küçük kürelerin üzerinden geçerken bile tak tak diye vurduğu hissedilir, gişe yakınlarındaki veya hız kesmek için yapılmış kalın boyaların üzerinden geçerken bile tak tak diye sert şekilde vurur, hatta çok sızıntı yapmışsa araba " low ride " moduna geçer, arabada 3 kişi olunca bazı tümseklerden geçerken, yokuşa yaklaşırken veya rampanın sonunda düz yola çıkma durumlarında arabanın altı sürter. 

 

2011 yılında kullandığımız 99 model 323'te, ızgarasız uzun ince bir kanalı fark edemeyip çok sert şekilde girmemiz sonucu 4 amortisöründe patlaması durumunu yaşamıştım oradan biliyorum, araba her geçen gün daha çok alçaltılmıştı, modifiye araçlara taş çıkartacak derecede alçalmıştı ve yayların üstüne oturmuştu araba, resmen

" my life style is low ride " olarak gezmiştim bir süre :D , altı sürtmesin diye bazı yerleri çapraz geçmek, yolcuları indirmek gibi şeyler yaşamıştım :D, herkes modifiye sanıyordu, bende hiç bozmadım, yeni yaptırdım işte, iyi olmuş mu falan diyordum :D.

 

İlk önce lifte kaldırıp amortisörlerde sızıntı olup olmadığına baktıktan sonra, eğer amortisörler sağlamsa, kalın yanaklı(60-65 gibi) yumuşak hamurlu bir lastik tercih ederek bu şikayetleri azaltabilirsiniz bence .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Amartisörler patlak olsa araba gerçekten oldukça alçalır, ve lifte kaldırıldığında amortisör çubuklarında vs. oralarda yağ izi, sızıntı izi, ıslaklık olur, yoldaki şeritlerin arasındaki parlak küçük kürelerin üzerinden geçerken bile tak tak diye vurduğu hissedilir, gişe yakınlarındaki veya hız kesmek için yapılmış kalın boyaların üzerinden geçerken bile tak tak diye sert şekilde vurur, hatta çok sızıntı yapmışsa araba " low ride " moduna geçer, arabada 3 kişi olunca bazı tümseklerden geçerken, yokuşa yaklaşırken veya rampanın sonunda düz yola çıkma durumlarında arabanın altı sürter.

2011 yılında kullandığımız 99 model 323'te, ızgarasız uzun ince bir kanalı fark edemeyip çok sert şekilde girmemiz sonucu 4 amortisöründe patlaması durumunu yaşamıştım oradan biliyorum, araba her geçen gün daha çok alçaltılmıştı, modifiye araçlara taş çıkartacak derecede alçalmıştı ve yayların üstüne oturmuştu araba, resmen

" my life style is low ride " olarak gezmiştim bir süre :D , altı sürtmesin diye bazı yerleri çapraz geçmek, yolcuları indirmek gibi şeyler yaşamıştım :D, herkes modifiye sanıyordu, bende hiç bozmadım, yeni yaptırdım işte, iyi olmuş mu falan diyordum :D.

İlk önce lifte kaldırıp amortisörlerde sızıntı olup olmadığına baktıktan sonra, eğer amortisörler sağlamsa, kalın yanaklı(60-65 gibi) yumuşak hamurlu bir lastik tercih ederek bu şikayetleri azaltabilirsiniz bence .

hocan anlattığınız gibi olmadığı kesin. bu durumda amortisörler patlak değil demektir. ben böyle bir durum varsa önceden tavsiye edilebilecek bir amortisör var mı onu ögrenmek istedim. bi de gazlı ve yağlı oluyor bunlar galiba. araçta da öndekiler gazlı arkadakiler yağlı olmalı. nitekim kasislerde öndekilerden "fıst fıst" diye ses gelirken (komik oldu burası:) arkalardan ses gelmiyor.

ama eğer amortisörlerden değilse başka bir şey olduğu kesin. bi hal çaresine bakmam lazım ama ne..

teşekkürler..

Aracın üzerindeki lastik ebatları ne ?

hocam ebatlar 185/55/15

öyle çok ince yanaklar olmasa gerek? daha ınce konforu arttırmak için 185/60/15 taksam mı diye de sormuştum ama sorunu çözeceğini zannetmiyorum.

bana kalırsa tamamen mekanik bir sorun ve ustalar da ilgilenmiyor. en son serviste yağ filtre vs değişimi yaptırmıştım onlara sorduğumda da baktık normal demişlerdi..

ama böyle bir şey "normal" olamaz, olmamalı:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet 10 cm yanak var lastiklerde.

 

Sidewall Height inches (mm) 4.01 (101.75)  

 

Bizim araçlarda 11 cm olduğunu düşünürsek benzer bir konfora sahip olamk gerekir. Bu durumda Fatih (PeterPAN) ın şikayet ettiği gibi amortisör etken olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konuda adım geçmiş iki üç kelam da ben edeyim :)

 

Önceki aracım fiat stilo idi 3K ve 17" jantları vardı 45 yanak yumuşak hamurlu NOkian lastiklerimle eğer ön takım parçalarıda sorunsuzsa mazdanın 16" 55 yanaklı lastiklerine göre çok daha konforluydu diyebilirim..  Ben sırf bu konfor sıkıntısı ve sertlik sıkıntısı yüzünden ön 2 amortisörü değiştirdim, Adem usta ve genel mazda kullanıcıları KYB marka amortisör önerdiler ilk başta, fakat ben biraz araştırma sonucu bu amortisörlerin daha uzun ömürlü olmaları için biraz daha sert yapıya sahip olduklarını öğrenince kararımı MONROE olarak değiştirdim ve ön iki amortisörümü monroe olarak değiştirdim. Aracın eski amortiösörlerine oranla çok iyi düzeyde ilerleme ve rahatlama oldu araçta, fakat hala bazı sert küçük çukurlarda bir sertlik ve çok az da olsa bir lok sesi hissediyorum, sıkıntı ya 16" jantlardan çok daha yumuşak bir performans beklememden kaynaklanıyor, yada aracın orjinal yayları olması gerektiğinden daha sert. Ses konusunda da adem usta kontrol etti gezdi bir şey yok dedi ama, ben yine de bir rot balansçıya tek tek tüm ön takım parçalarını kontrol ettiricem. Bu çıkan lok sesi normal gibi gelmiyor bana, normalse de yayların sert olması etken olabilir. Şimdi arkaya da MOnroe alıp takmayı düşünüyorum ve kesinlikle tavsiye ederim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...