Jump to content

Yeni SKYACTIV 1.5 Dizel Motor Teknik Özellikleri Açıklandı


Burak
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Yeni nesil Mazda2, yeni temiz dizel motoru ön plana çıkaracak

• Şirket, yeni nesil süper mini için SKYACTIV-D 1.5 ultra verimli motoru duyurdu

• İdeal performans ve yakıt tasarrufunu bir araya getiren küçük silindir hacimli ünite

140610a.jpg

Alışılmışa meydan okuyan otomobil üreticisi Mazda, ilk olarak Japonya’da piyasaya çıkacak olan yeni nesil B-sınıf modelini tanıtırken, yepyeni Mazda2’nin ilk defa yeni 1.5 litre temiz dizel motoru SKYACTIV-D 1.5 modeliyle piyasaya çıkacağını onayladı.

İlk olarak Mart ayında düzenlenen Cenevre Uluslararası Otomobil Fuarı’nda Mazda Hazumi konseptinin (yepyeni Mazda2’nin temeli) yanı sıra görücüye çıkan SKYACTIV-D 1.5, ödüllü kardeşiyle birçok aynı özelliği taşıyor: SKYACTIV-D 2.2 temiz dizel motor, Mazda CX-5, Mazda6 ve Mazda3’te sunuluyor. SKYACTIV-D 1.5, çok düşük kompresyon oranına rağmen ideal yanmayı takiben geliştirildi. Sonuç olarak motor, durma hâlinden maksimum motor durumuna geçen üstün bir dinamik performans gösteriyor.

Küçük silindir hacimli yeni SKYACTIV serisi için geliştirilen yenilikler arasında, daha az mekanik dirençte bile gelişmiş homojen zayıf yanma ve daha küçük bir motorla birleşmiş artan soğutma kaybını hesaplayan yeni bir yalıtım teknolojisi bulunuyor. Bu nedenle, birinci sınıf yakıt tasarrufu ve emisyonuyla son derece verimli ve temiz olmasının yanı sıra pahalı egzoz işlemlerine gerek kalmadan Euro 6 ile uyumlu olacak.

SKYACTIV-D 1.5’e ek olarak yepyeni Mazda2; yüksek verimli altı hızlı SKYACTIV-Drive otomatik ve SKYACTIV-MT düz şanzıman dâhil olmak üzere, SKYACTIV Teknolojisiyle donanımlı olacak. Ayrıca araç, otomobil üreticisinin yakıt tasarruflu i-stop rölantide durdurma ve i-ELOOP fren enerjisi üretim sistemlerine de sahip olacak. Mazda, yeni temiz dizelli süper minisinin, Japonya’daki* her türden yanma motorlu araçlar arasında en çok yakıt tasarrufu sunan araç olacağını umuyor. SKYACTIV-D 1.5’in Avrupa’da da popüler olması bekleniyor. Şirket yeni Mazda2’nin; üstün gerçek dünya yakıt tüketimi ve Mazda’nın kendine has sürüş keyfi gibi diğer şeylerin yanı sıra, mevcut SKYACTIV donanımlı Mazdaların izinden gideceğine inanıyor.

*Hibritler ve mikro araçlar dâhil edilmeden yapılan önemli Japonya JC08 test serisine göre.

SKYACTIV-D 1.5: Yeni neler var?

- Yanma modu iletim kontrol teknolojisi ve bastırılmış soğutma kayıplarına iletim yapan yüksek dağılımlı solenoid enjektörler

- Yakıt tasarrufunu ve performans hissini artıran, homojen zayıf yanmayı genişletmek için kullanılan yüksek ve alçak basınçlı egzoz gazı yeniden dolaşım sistemi

- Mekanik direnci azaltırken yanma verimini arttırmak için, soğutma suyu kontrol valfları ve su hücreli ara levhalar

- Motorun devir aralığı boyunca bol takviye basıncı vermek için, değişken geometrili turboşarj

- İvmelenme tepkisi ve turboşarj verimini arttırmak için emme manifolduna yerleştirilmiş ara soğutucu

SKYACTIV-D 1.5: Belirgin özellikleri (Mazda kurum içi ölçümleri)

Motor tipi Sıralı dört silindirli DOHC 16 valf doğrudan enjeksiyon dizel

Silindir hacmi 1,497 cm3

Silindir x strok 76.0mm x 82.5mm

Sıkıştırma oranı 14.8:1

Maksimum çıkış gücü (net) 4,000 devirde 77Kw / 105PS

Maksimum tork (net) 1,500-2,500 devirde 250Nm

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaynak belirtilmemiş, veriler doğruysa gayet iyi. Performans anlamında çok bişey veremez ama ciddi tasarruf sağlayacaktır. Ortalama 4-4.5 civarı yakar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merakla bekliyoruz. Beygir gücüne çok takılmamak lazım, sonuçta dizeli ekonomi için alıyoruz. Yine de Mazda3 yada CX-3 te daha yüksek beygir gücüyle sunulacağını düşünüyorum. Nasılki 1.5 benzinli bazı ülkeler için 120 beygire çıkarıldı bunda da aynı numara olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kaynak belirtilmemiş, veriler doğruysa gayet iyi. Performans anlamında çok bişey veremez ama ciddi tasarruf sağlayacaktır. Ortalama 4-4.5 civarı yakar.

Kaynak Mazda Türkiye ama web linkleri yok, bülten olarak yayınlıyorlar. Bültenin orijinali için ;

http://www.mazda.com/publicity/release/2014/201406/140610a.html

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merakla bekliyoruz. Beygir gücüne çok takılmamak lazım, sonuçta dizeli ekonomi için alıyoruz. Yine de Mazda3 yada CX-3 te daha yüksek beygir gücüyle sunulacağını düşünüyorum. Nasılki 1.5 benzinli bazı ülkeler için 120 beygire çıkarıldı bunda da aynı numara olabilir.

Dizelde işin içine turbo girince güç ile oynamak daha kolaylaşıyor. Olabilir ama beklentiyi yükseltmemekte fayda var hayal kırıklığı olmaması açısından :) Eskş Mazda3'ü hali hazırda 105 beygir ile kullanıyoruz. Bence çok sıkıntı olmaz ama üstüne koyduğumuz extra tork düşünüldüğünde gerçekten keyif verebilir. Hele bir de 6 ileri otomatik vites ile gelirse ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      90 ve üzeri HP, dizel bir araç için hayli hayli yeterlidir bence, hayırlısı olsun bakalım, birkaç araba sitesinde karşılaştırmalara rasladım , gerçekten Mazda son kasa araçlarıyla çok beğeni topluyor, karşılaştırıldıkları diğer rakiplerinden daha fazla ilgi duyulmayı hakdiyor vede eminim genelde gösterdiği başarıya Türkiye yide dahil edecektir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nissan Qashqai'nin motorunun 110 HP / 260 Nm olduğu düşünülürse piyasa için yeterli olacaktır. Tabii Nissan gibi iyi bir pazarlama ve galerideki araç sayısının artması kolşulu ile..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda2 için ideal bir motor olabilir. Fakat mazda3 için bence yeterli değil. Şuan zaten 115 bg 270nm torka sahip dizel motoru tüketim ve performans açısından gayet iyi. En azından mazda3 ve 6 için 105 olmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mustafa, bunun Mazda6'ya kullanılmayacağı açıklandı. Onun için bunu Mazda6 için düşünme.

Biz tabi ki daha çok güç ve tork isteriz ama bence piyasa için yeterli olacaktır. Belki Özkan'ın dediği gibi açıklanan değerden biraz daha fazla bir beygir gücü ile piyasaya sürülebilir ama ben beklentileri yüksek tutmanın hayal kırıklığına sebep olacağını düşündüğüm için 105 ile devam ediyorum :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

vw ci arkadaşlara 105 bg dizel araç mı olur diye takılırken başımıza geldi :D Benzinli gibi bunu da güçlendirerek bize göndersinler bari. 120 olsun hatta 125 olsun, 105 nedir :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tutar tutar.. iyi gelisme bu.. fiat'in reno'nun kici kirik dizellerinden daha iyi olacak.

ben inaniyorum. en azindan "bunun dizeli yok mu yeeaaa" diyen hoppidilere cevap olucak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dizel niçin alınır ? Yakıt ekonomisi için...

Bu motor performans olarak ford-psa grubunun 115 hp lik motoruyla yarışamaz...

O zaman tek şansı yakıt tasarrufu ve bakım maliyetleri.....

Şimdiki gibi 6 ayda bir servise geleceksin derlerse kusura bakmasınlar ilk tercihim olmaz....

Ama  gerçek olan bir konu da araç alırken insanların ilk kriteri görünüş.....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bence insanları, bu araca yöneltecek en büyük etken 6 ileri otomatik şanzımanıdır. 1.6 - 1.5 dizel otomatik, sorunsuz, az yakan araç çoğu insanı heveslendirir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda2 için ideal bir motor olabilir. Fakat mazda3 için bence yeterli değil. Şuan zaten 115 bg 270nm torka sahip dizel motoru tüketim ve performans açısından gayet iyi. En azından mazda3 ve 6 için 105 olmaz.

vw ci arkadaşlara 105 bg dizel araç mı olur diye takılırken başımıza geldi :D Benzinli gibi bunu da güçlendirerek bize göndersinler bari. 120 olsun hatta 125 olsun, 105 nedir :)

Bu motor performans olarak ford-psa grubunun 115 hp lik motoruyla yarışamaz...

O zaman tek şansı yakıt tasarrufu ve bakım maliyetleri.....

Aynı düşünceleri paylaşıyoruz. 105 hp anca mazda 2 yi kurtarır. Mazda 3 için 250 tork 105 hp benim için tam bir hayal kırıklığı olur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

            Araçların ağırlığı çok önemli bu noktada, hemen HP ye takılmayın derim ben, Toyota 1400 kg a yakınn corollada 1.4 90 hp dizel kullanmıştı satışlarıda çok iyi gitti, bence günümüzde en fazla aracın ekonomikliği herkesin dilinde dolaşıp reklama sebep oluyor, hangisi en ekonomikse toplumun dilinde o arabalar dolaşıyor, bizim gibi mazda meraklılarının vede birazda agresif kullanıp performans arayanların dışında bu muhabbeti kimse yapmıyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekonomiklik başka bir şey, illa ekonomiklik aranıyorsa ford 1.0 ecobost alsınlar o zaman. Şehir içi kullansınlar, yada citroen c2 hdi alsınlar. Dizel motor demek ekonomiklik demek değildir artık, aksine ekonomikliğin yanında sunduğu performans artık çok önemli. 1400 kg corolla 90 hp ile nasıl mutlu oluyor düşünmek lazım, Mazda nın da eleştirilen vw ve bahsettiğin toyota ile aynı konuda anılmasını hiç istemem. Ya da ford gibi çeşit yapsa anlarım eyvallah derim, 105 hp de olsun 130 hp de, birini Mazda 2  de kullan, diğerini Mazda 3, hatta 160-170 hp yap onu da Mazda 6 ya koy.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...