Jump to content

97 Model Mazda 626 Otomatik Şanzıman'dan veya Elektrik tesisatından anlayan???


justice
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Adem ustaya git dedin de, bu forumdaki bi başka kişi daha önce o ustaya gitmiş, usta sadece şanzımanı indirmiş, şanzımanı başka bir ustaya yaptırmış. sence bu usta işinde uzman mıdır???

Uzmandır...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    SN justice probleminiz motor tamirden sonra başladıysa montaj hatası olma olasılığı yüksek, umarım ondandır, şanzımanda sorun yoktur, geçmiş olsun. Bildiğim kadarıyla oto viteslerin bazılarında hold tuşu var bu tuş basıldığında şanzıman vites değişmeyip yokuşlarda daha yüksek torkla seyahat imkanı sağlıyor, sizin bahsettiğiniz hol dışığı bu tuşa basıldığında yanan ışıkmı, veya yandığında şanzıman vites değişmeyi bırakıyormu, sorunu anlatmışsın ama her araç her şanzıman farklıdır, daha açıklayıcı olursanız memnun olurum en azından bilgilenmiş oluruz, örneğin benim araçta hold yok diren D nin altına 2-1 yapıp kullanabiliyorum.

benim araçta hold tuşu var, ancak hold tuşuna basınca hold ışığı kesintisiz yanıyor, vites geçişleri de mesela 2200 devirde değil 3000 devirde oluyor. ancak bendeki hold ışığı yanıp sönüyor. bu da arıza verdiği anlamına geliyormuş. bugünkü aradığım usta dediğiniz gibi montajla tesisatla alakalı olabilir dedi. bakalım inşallah öyledir.

Uzmandır...

sanırım uzmanlığı motordaymış, şimdilik öner ustaya götüreceğim inşallah cumartesi günü inşallah tuzlu olmadan çözeriz işi. yine de teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araçta hold tuşu var, ancak hold tuşuna basınca hold ışığı kesintisiz yanıyor, vites geçişleri de mesela 2200 devirde değil 3000 devirde oluyor. ancak bendeki hold ışığı yanıp sönüyor. bu da arıza verdiği anlamına geliyormuş. bugünkü aradığım usta dediğiniz gibi montajla tesisatla alakalı olabilir dedi. bakalım inşallah öyledir.

Benimkinde hold tuşuna 1 kere bastın mı kapatmak için ne kadar basarsan bas..kontağı kapatana kadar o ışık sönmüyor..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benim araçta hold tuşu var, ancak hold tuşuna basınca hold ışığı kesintisiz yanıyor, vites geçişleri de mesela 2200 devirde değil 3000 devirde oluyor. ancak bendeki hold ışığı yanıp sönüyor. bu da arıza verdiği anlamına geliyormuş. bugünkü aradığım usta dediğiniz gibi montajla tesisatla alakalı olabilir dedi. bakalım inşallah öyledir.

  Vites geçişleri şu an HOLD tuşu açıkkenki gibimi yoksa normalmi ??? Eğer normalse sadece bir müşür arızasıda olabilir, yoo hold daki gibi vites geçişi oluyosa yandığında o halde kendisi HOLD a geçiyor demektir, yağı tamammı , yağ filtresi yenimi, bunlar çok önemlidir oto vites açısından , iyice irdelemek gerek, öle hop diye şanzımanmı değişilir.
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bu hafta sonu sorunumu hallettim. Oto veyseldeki öner ustayı tavsiye eden hecibaba çok çok sağolasın. 500 tl'ye şanzımandaki bütün problemimi hallettim. ekstradan bu fiyatın içinde, hız okuyucuyu yenileme ve fan müşürünü yenileme de dahil. mazda özel servisilerinden olan istanbul anadolu yakasındaki kartal oto sanayideki mazda üçler servisi 150 tl'ye tespit yapıp sonra da problem şanzımanda deyip, 3000 tl para istemişti. öğrendim ki işin ehli ile ... (küfür etmek istemiyorum) ustalar arasında dağlar kadar fark var. ona verdiğim 150 TL'nin Allah hesabını sorar. Ben şu an Elhamdülillah o kadar mutluyum ki bu kadar büyük bi masraf açmadığı için Öner usta adına burda konu başlığı açmaya çalışacağım moderatörler müsade ederlerse. yardımcı olmaya çalışanlara ve iyi dileklerde bulunanlara buradan tekrar tekrar teşekkürlerimi sunuyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 yıl sonra ...

Merhabalar. Kayıp notlardan biri de bu sanirim.

Hatirladigim kadarini yazayim. Yanlisim varsa duzeltin.

AT Mazdalarda bulunan HOLD düğmesi ne işe yarar.

D=1-2-3-4

D+Hold= 2-3

S=1-2-3

S+Hold= 1-2

L=1-2

L+Hold=1

Boyle bir islevi var arkadasin.

Holda basiliyken bu arada gaz kesme falan devre disi kaliyor. 7000-8000 falan devire cikarsiniz :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bende deki araçtada P D R S L vitesleri  vites topuzunda da ikinci bir tuş var (yukarıdan aşağıya doğru HOLD yazısı ve ok işareti var) japon ustasına uzun yolda dik rampalara çıkmak için hangi vitesi kullanayım dedim oda bana hep D de kullan araba kendisi ayarlar dedi (ilk kez otomatik aracım oldu kullanma konusun da hiçbir bilgim yok) aracı aldığım kişi karlı buzlu yollarda L viteste kullan ayağının gazdan çek devam et demişti.bir keresinde S de kullandım vites geçişleri yüksek devirlerde (3500 4000 arası) değişmeye başladı sanki araba daha seriydi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 11 ay sonra ...

Justice bu konu sayesinde bende Hold sorunu içi Oto veysel Öner usta'ya aracı götürdüm.

3-4 saat uğraştı ve elektrik tesisatından dolayı bir problem verdiğini buldu ve hatayı düzeltti.

Herkese teşekkürler.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...