Jump to content

Mazda 626 Frene Basınca Titreme


sislivadi54
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

selamlar.arkadaşlar sorunum 6 ay önce başladı.100 km üzerinde frene bastıgım zaman dreksiyonda titreme vardı.frenciye gittim sag diskin atık oldugunu söyledi zaten bende gördüm.tornalama ve balata degişimi yaptı sorunum düzeldi.aradan bir ay sonra sorun tekrar başladı.tekrar baktık yine sag disk atmış yani hafiifden yamulmuş.usta bu normal degil deyip iyice kontrol edince benim poryanında yamuk oldugunu gördü.tekrar torna saglıklı olmaz diye trv marka iki adet disk porya ve bilya alıp kopmle degiştirdik.aynı şekilde sol tarafta degişti tabii..fakat dün tekrar 100 km üzeri frene basınca titreme başladı.kesin yine disk yamuldu.aracımı asla kimseye yıkatmam kimseye vermem.su birikintilerine girmem.uzun yol gidince arabamı yıkatmam.yani nerdeyse diske kolay kolay su degdirtmem.yanlış anlamayın tır şöförü oldugum için araba hakkında herşeyi bilirim.ama bu benim diskler havadan nem kapıpmı yamuluyor onu çözemedim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

disk porya bilya değiştiğinde  balata da değiştimi.

yamuk disk , balatayı yamuk aşındırır.

sıfır disk takınca sıfır balata takmak gerekir.  takmadıysanız sorun bundan

(muhtemelen değişmiştir ama hatırlatmakta fayda var)

öte yandan trw çok iyi bir markadır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eskiden demiri islemeden once ham demir disarida en az 1 sene bekletilir gunes su sicak soguk gordukten sonra son haline islenirmis. Taze metal dis sartlari gorunce egilir. tekrar tornalatmaniz gerekebilir. ayni ustaya tekrar gidin ve sikintiyi anlatin. eger gobek vidasi gevsek kalmamissa sorununuz bu. Bakalim usta ne diyecek.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

zoptrik arkadaş bu dedigin şeyi daha öncedende duymuştum ve mantıklı gelmişti.eskiden metal hemen işlenmiyormuş.şimdi daha metal üretildigi anda işleniyor.ve bu yüzden sorunlar oluşuyor.nedeniyse firmaların malzeme yetiştirmekte zorlanma yaşaması metalin dışarıda hava şartlarında bırakılması zaman kaybına neden oldugu içinmiş.onlar zaman kazanırken biz tamirhanlerde hem zamanımızı hemde paramızı kaybedelim.süper dimi.eee koskoca dünya bu şekilde dönüyor demekki.düşünsene yeni aldıgın disk 10 sene dayansa.o disk fabrikası kapatırkendini  işçiler işsiz kalır. :D  :D  :D

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eğer kaliteli veya orijinal parça kullansaydınız zaten sıkıntı çıkmayacaktı. onların kullandığı dökümün farklı teknikleri var. tabi iş yansanayilere gelince sıkıntı büyüyor. Mecbur yansanayi kullanıyoruz. Orijinalleri ya çok pahalı ya da bulunmuyor. Ben bu problemi eski lada samaramda yaşamıştım. Merak etmeyin ilk tornalamadan sonra sorun çıkarmıyor ama illa bir kere tornalanıyor. Ben bu bilgiyi 50 senelik (şu anda emekliye ayrıldı) tornacıdan tornaya disk parası verirken :) öğrenmiştim. Disklerin yenisi 25 tl tornalamak 20 tl idi tornalamayı tercih etmiştim tabiki ufak bi pazarlıkla :)

iyi forumlar...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Tornalamak sorun olmaz, önemli olan sorunun çözülmesi, sonuçta orjinalde olsa her balata değişiminde tornalamak gerekiyor, bu kez tornayı baştan atmış oluyosun, kolay gelsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her balata değişiminde tornalamak diskin ömrünü azaltır.

Eğer kalitesiz balata kullanır da diski çizerseniz o zaman torna gerekir. Bunun dışında her değişimde disk tornalanmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Ben iki kez değiştim ve ikisinde de tornalattım, iz oluşmuştu diskte mecburen yaptık. Zaten 3-4 kez tornadan sonra diski değişmek gerekiyor haklısınız ama zaten nerden baksanız 250.000 km yapmış oluyor bu arada araba.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...