Jump to content

Mazda5 17" Yerine 16" Jant ve Lastik Kullanımı


SeymeN67
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Malum kış mevsimi kapıda ve ben kışlık lastik peşine düştüm.

Bayi tarafından verilen teknik bilgileri içeren belgede aracın orjinal lastiklerinin 205 50 16 olduğu araç üzerinde gelen 205 50 17 jant ve lastiklerin ise opsiyon olduğu belirtilmiş.

Ben kışlık lastiklerimi 205 50 16 ebatlarında ve ayrıca bir takım jant alarak kullanmak istiyorum. Bundaki amacım her sene kışlıkları ve yazlıkları takarken jantların çizilmesini, ve lastiklerin sök tak yüzünden ömürlerinin kısalmasını engellemek. Jant ebatının değişmesini istememdeki sebep ise fiyat olarak 17" lastikten biraz daha uygun olması.

Öğrenmek istediğim ise;

Araçta lastik basıncını ölçen donanım var. Jant değiştiğinde bunu engeller mi? Haliyle boyut değiştiğinden yeni ölçülerin aracın bilgisayar sistemine tanıtılması gereklimidir?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşımda 2012 model Mazda5 var ( Fatih, katılımını bekliyoruz :D ) orijinal jant boyutu 205x50x17. Orijinali 205x50x17 ise opsiyonu 205x50x16 olamaz zira lastik çevresi ve sürüş yüksekliği değişir bu durumda ve arada %4 lük bir fark oluşur..

O lastiğin opsiyonu 205x55x16 dır. ( Fark %0.8 olur )

http://tire-size-conversion.com/tyre-size-calculator/

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik basınçlarına gelince onlar siboba bağlı aparatlar eğer diğer janta aktarabilirsen bir sıkıntı çıkmaz ama dikkatli olmakta fayda var, hassas şeyler, kırılırsa biraz pahalıya mal olur :)

M-July-Fig1-1.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşımda 2012 model Mazda5 var ( Fatih, katılımını bekliyoruz :D ) orijinal jant boyutu 205x50x17. Orijinali 205x50x17 ise opsiyonu 205x50x16 olamaz zira lastik çevresi ve sürüş yüksekliği değişir bu durumda ve arada %4 lük bir fark oluşur..

O lastiğin opsiyonu 205x55x16 dır. ( Fark %0.8 olur )

http://tire-size-conversion.com/tyre-size-calculator/

Şimdi tekrar kontrol ettim orjinali 205 50 16 değil sizin yazdığınız gibi 205 55 16 imiş. 17 jant opsiyon olarak verilmiş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Lastik basınçlarına gelince onlar siboba bağlı aparatlar eğer diğer janta aktarabilirsen bir sıkıntı çıkmaz ama dikkatli olmakta fayda var, hassas şeyler, kırılırsa biraz pahalıya mal olur :)

M-July-Fig1-1.jpg

Böyle ise astarı yüzünden pahalıya gelecek desenize. Ya siboba bağlı aparatlardan yeni jantada takmak gerecek yada her seferinde yine sök-tak işi çıkacak. Dolayısıyla jant ve lastik değişiminin ekonomik hiçbir anlamı yok gibi duruyor.

Bilgiler için teşekkürler @Burak

Ek olarak bu aparatları kullanmaz isem araç lastik basıncını ölçemediği için arıza verirmi? ( bana göre verir ama bilen biri cevaplarsa sevinirim. )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

        Bana kalırsa hiç kurcalama, tak aynı jantların üstüne kışlıkları kullan , lastikçiye dikkatli olmasını sölersin, ne jant zarar görür ne lastik, nede sensörler, zaten o taraflardada öle aman aman bir kış yaşanmıyor, alacağın bir takım kış lastiği size 10 sene gider tabii yaptığınız km size kalmış ben lastik ömrü olarak düşündüm.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Evet 17" lastik alıp aynı jantları kullanmak en akıllısı gibi duruyor.

Benim bir huyum var kar gördüğümde illa ki işe arabayla gideceğim. Otoparkta yerler bembeyaz iken sadece mazda'yı görmenin mutluluğunu yaşamam şart. Bu 8 senedir böyle idi. İnşallah bundan sonrada böyle olacak.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Petlas 205/50 R 17 93V Snowmaster W651 Kış Lastiklerini alıp taktırdım.  Aslında önceliğim NOKIAN marka idi ama ticari taksi ve dolmuşu olan arkadaşlarımın ısrarı üzerine ve lastikcimin gerek yok fazla para vermeye demesi üzerine Petlas aldım. Ticari taksici arkadaşlar " biz kışın karda en ücra noktaya bile gidiyoruz ve petlas kullanıyoruz. senin güzergahın belli niye daha fazla ödeyesin" dediklerinde kararımdan vazgeçip bu lastikleri aldım.

Erken taktırmamın sebebi ise şu malum basınç okuma aparatı yüzünden oldu. Sıkışık bir zamanda lastikciler acele hareket ederken kırılır korkusuyla sakin sakin adamlara durumu izah ederek işi sağ salim bitirdik.

Lastik değiştiğinde hemen arıza lambası yandı. Ama 150 - 200 metre yol aldığımda lamba kendiliğinden söndü. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Böyle ise astarı yüzünden pahalıya gelecek desenize. Ya siboba bağlı aparatlardan yeni jantada takmak gerecek yada her seferinde yine sök-tak işi çıkacak. Dolayısıyla jant ve lastik değişiminin ekonomik hiçbir anlamı yok gibi duruyor.

Bilgiler için teşekkürler @Burak

Ek olarak bu aparatları kullanmaz isem araç lastik basıncını ölçemediği için arıza verirmi? ( bana göre verir ama bilen biri cevaplarsa sevinirim. )

Uyarı verir.

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...