Jump to content

Yeni Mazda3 Performans Denemesi


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bazı arkadaşlarımın tasarımına hayran oldukları bu makinanın performansını da görmek istemelerinden kaynaklı tahrikleri neticesinde trafiğe kapalı ve oldukça güzel ve geniş kaymak gibi bir yolda; 2013 Ford Focus (1,6 lt benzinli 125 HP, atmosferik,6 ileri otomatik), 2014 Mercedes A-200 (1,6 lt benzinli 156 HP, turbo 7 ileri otomatik) araçlar ile 500 mtlik bir performans denemesi yaptık. Ben A200 ün iki boy (yaklaşık 10 mt) gerisinde kalırken , focusta benim 2 boy gerimde kaldı. Yani skyactive motor ve şanzımanın beklenen performansı ve ataklığı vermediğini kimse iddia edemez, aksine oldukça iyi ve beklentimin üzerinde bir performans sonucu diyebilirim. Özellikle A200 gibi oldukça iyi performansa sahip bir araca bu kadar direnebileceğini düşünmemiştim. Ayrıca bu test sonucu benim aracım 21,9 lt tüketim gösterirken, focus 22,8 lt , mercedes ise 23,5 lt tüketim gösteriyordu. Yani asıl rakibimiz focus hem performans olarak hemde tüketim olarak mazda 3 ün gerisinde kaldı.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Araçları karşılaştırma açısından bilgi verici bir test olmuş abi. Aradaki 5 beygir de Focus'un fark yemesine engel olamamış. Performans konusunda Mazda3 yetersiz denince, bu testin linkini kopyalarız artık.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gücü yere aktarmada kayıplar da önemli. Bu kriterde Focus'a göre öne çıkmış.

Mevzu tam olarak bu. Motor gücü performansın ana unsuru ancak tek etken değil. Şanzıman vites geçiş seriliği ve dişli oranları, araç ağırlığı, lastik ebatları, aracın aerodinamik yapısı, lastik hava basıncının doğruluğu, kullanıcı faktörü. Bunların hepsi irili ufaklı etkenler topluluğu. İşte bu farkların toplamı aradaki 100 cc ve 5 HP in önüne geçirmiş mazdayı. Focusdan ziyade A200 gibi çok çok iyi bir performansa sahip bir aracı bu denli sıkıştırmak hoşuma gitti. Bu denemeden sonra kağıt üstü verilerle kolay bir yarış olacağını düşünen arkadaşımın rengi atmış, baya bir şaşırmıştı. "bir ara geçileceğim diye çok korktum, arabayı sattıracaktın abi bana" dedi ve üst segment için Mazda 6 yı düşünmeye başladı. İlk 300 metre kadar başabaş gittik ve 3. vitesten sonra benimkinin nefesi biraz kesildi ve yavaş yavaş geri düşmeye başladım. Yoksa ilk 3 vites çeyrek boy ancak öne geçebilmişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mazda kullanıcılarının yıllardır söylediği bir şeydir güç aktarımının diğer markalara göre çok daha iyi olduğu ama malesef bizim insanımız hep beygir sayısına takılıyor. ;)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski kasalarda da aynı durum söz konusu.

Trafiğe kapalı alanda 1.6 ve 1.5 dizelleri deneyelim dedik.

Focus 115 bg

Fluence 109 bg

Golf 105 bg

jetta 105 bg

A3 105 bg

A 180 CDI 109 bg

Ceed 128 bg

Mazda 3 115 bg.

Mazda3 dizeli geçebilen yok. Özellikle Kia ceed' in geçeceğini düşünüyordum. 1 araçtan fazla fark atıyorum. En yakın A180 CDI gelebiliyor.

En ilginci Focus' da gelemiyor ne yazık ki aynı motora sahip olmasına rağmen. Burada işte aktarma organlarının verimi ortaya çıkıyor. Özellikle şanzımanın kısa oluşu büyük bir etken. Mazda bu konuda harbiden çok iyi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sıfırdan hızlanmaya nazaran seyir halinde iken dip gaz yapma durumunda ara hızlanma anlamında Mazda3 fena değil. Zaten performans aracı değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performans ve ekonomi karışımı bir araçtan çok üst seviyede birşey beklemek yanlış olur. Ama kalite ve sağlamlık tartışılmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Performans ve ekonomi karışımı bir araçtan çok üst seviyede birşey beklemek yanlış olur. Ama kalite ve sağlamlık tartışılmaz.

Zaten karşılaştırılan araçlar da farklı kategoride değil , doğru araçlarla iyi bir karşılaştırma olmuş, sonuç da samimi bir şekilde yansıtılmış.

Bugün dergilerde yayınlanan bir çok değerlendirmeden daha inandırıcı geliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu yapilan testlerin videosu varmi arkadslar ben bulamafim burda  ???

Video var demedik ki video arıyorsunuz. :) Videoya çekmek aklımıza gelmedi açıkçası. Biraz aceleye geldi bizimkisi çokta planladığımız bişey değildi. Gerçi araç içinden çekim yapılmamalı bu gibi denemelerde, ben bunu doğru bulmuyorum. Ha yanında araç içinde bir arkadaşın daha olur o çeker ayrı konu. Yada dışarıdan çekim yapılabilir ama o od biraz uzak çekim olur pek bişey anlaşılmaz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaşlar bakın burada benim kimseyi kandırmak, inandırmak için ispat etmek gibi bir durumum yok. Kimseye yalan borcum yok, yalan söylesem bana ne katacak. Hadi sizleri kandırdım (bana ne kazandıracak), kendimi nasıl kandıracam peki. Focusu geçsem ne geçmesem ne...Keza A200 ü de. Benim için performans  kriteri bir araçta arayacağım 5. etken yani zurnanın son deliği. İlk 4 etkenden beni memnun edecek aracın son etkendeki durumu araçla ilgili fikrimi asla değiştirmez. Ben sadece bilgilendirme amaçlı belki merak eden olur, mazda 3 almak isteyip de sağdan soldan duyduğu 'zayıf' saçmalıklarına aldanmış, kafası karışmış arkadaşlara bi nebze faydası olur diye yazdım. Yoksa emin olun benim aracım fokustan 5, A200 den 15 boy fark yese de ben aracımı seviyorum ve Mazda dan başka marka kullanmıyorum, kullanmayacağım. C class araçların performanslarını kısacık ve amatör de olsa kıyasladık işte ve bu maximum performans çizgilerindeyken tüketimlerini de üç aşağı beş yukarı çözümlemeye çalıştık. Adım hıdır, elimden gelen budur...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Elinize sağlık daha ne olsun, ayrıca bu tip denemelerde sabir araç kameraları olmalı, diğer türlü çok tehlikeli olur, sonuçta çok yüksek hızlara çıkıyor araçlar, dikkat dağılmamalı, sabit kamera olmayınca da yapacak bişey yok.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben videoyu bisey ispatlamak için sormadım abi,o manaya geldiyse ozur dilerim,sadece yükse hızda İstanbul parkta yol tutusu falan merak ettim,turkiyede pek oyle test yok,otomobil dünyamdakini sevmedim,varsa seyredicektim ondan sordum  :) ben zaten arabanın yakıtını cok takmıyorum bana göre c segmentli araçlar arasında cok iyi durumda,bizim ülkemizde bir algıda var zaten adam porsh alsa bile kaç yakıyor diye sorarlar,sadece hızını ve yol tutusunu görmek istemiştim,bide icerden motor sesini 8:)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ben videoyu bisey ispatlamak için sormadım abi,o manaya geldiyse ozur dilerim,sadece yükse hızda İstanbul parkta yol tutusu falan merak ettim,turkiyede pek oyle test yok,otomobil dünyamdakini sevmedim,varsa seyredicektim ondan sordum  :) ben zaten arabanın yakıtını cok takmıyorum bana göre c segmentli araçlar arasında cok iyi durumda,bizim ülkemizde bir algıda var zaten adam porsh alsa bile kaç yakıyor diye sorarlar,sadece hızını ve yol tutusunu görmek istemiştim,bide icerden motor sesini 8:)

Estağfurullah. ;)  Senin manuel noldu daha ses yok mu araçtan.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben ekim ortasinda tekrar sikayet ettim bayiyi,sonra bayi beni aradi daha onceden okan arabanin sasi numarasi varsa nerde oldugunu ogrenirsin demisti,bende bayiye 6 ay oldu ikinci sikayetim ve yine aradin,heralde beni hic aramicaksin dedim,sonra sasi numarasina gore benim araci ispanyadami japonyadami yada denizin dibindemi gorebiliyorsunuz dedim suan nerde,oda bizim boyle bir ekran yok dasi numarasini vereyim siz ogrenirseniz ozaman haklisin dedi,bende 1 hafta bekledim dun mazda genel mudurlugunu aradim ve cumartesi yetklinizle gorusmek istiyorum dedim,yarin beni aricaklar bu aptalca durumu tekrar anlaticam ve bana nerde olucagini soylicek aracin ama yuzyuze gorusme talebimi tekrar soylicem,hatta gecen cumartesi binalarina gittim is cikisi 19:00 gibi cikmislardi,bana arabayi simdi verselerde bu arkadsi sikayet edicem durum bu abi,sinirden guluyorum☺

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Özellikle a200 den sadece 2 boy fark yemiş olması, başlı başına bu makinanın başarısını gösterir. Aradaki beygir farkından ayrı a200 ün turbo olması zaten olayın durumunu bambaşka bir yöne çekiyor. Burada focus un gücünün yere aktarılmasından çok a200 ün gücünü tam aktaramadığını daha net görebileceğiz

Sent from my iPhone using Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

böyle bir testin resmiliğinden bahsedilemez ancak emeğinize sağlık. şahsen benim içim rahatladı :) focustan daha iyi olması yetrlidir :))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
×
×
  • Yeni Oluştur...