Jump to content

Yeni Mazda3 Performans Denemesi


kursadnart
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

uzun zamandır 104 beygirlik 1,6 atmosferik manuel alteadan sonra mazdaya geçiş sürecinde "sincap" dediğim 105 beygirlik 1,2 tsi otomatik ibiza ile takıldım. Sonrasında mazdaya bindiğimde ciddi anlamda performansının düşük olduğunu düşündüm. taa ki geçen akşam uzun yıllardır otomatik honda civic kullanıcısı bir arkadaşıma aracımı test ettirene kadar. özellikle kalkıştaki hızlanmasına ve vites geçişlerine bayıldı. 1,6 otomatik(2009) hondadan çok daha iyi olduğunu söyledi. bu gerçekten rahatlattı beni. muhtemelen beni "sincap" yanılttı... (:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hacmi küçük de olsa turbo bir aracı atmosferik ile karşılaştırmak yanıltır dediğiniz gibi. Güçler yakın bile olsa tork fark ettirir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhabalar kırmızı power aracımı 6 sında muğladan gören oto dan alıcam. Bir kaç gün öncesine kadar 2010 honda civic manuel kullanıcısıydım sattım. Mazdama binince aradaki performans ve konfor farklılıklarını yazarım

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Konfor farkı + olacaktır.

Vites geçileri yavaş gelebilir.

Motor verileri aynı gibi. Performans farkı yaşamayabilirsiniz.

Yakıt tüketimi 1.5-2 litre az olacaktir.

Eski civic kullanıcısı olarak kağıt üzerinden yeni mazda 3 u yorumladim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 ay sonra ...

Sanırım sorun atmosferik oluşundan..Turbo motorlar daha atik gibi..Honda nın ataklığından sonra Mazda ma alışamadım.Ama otomatik vitesten sanırım....

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım sorun atmosferik oluşundan..Turbo motorlar daha atik gibi..Honda nın ataklığından sonra Mazda ma alışamadım.Ama otomatik vitesten sanırım....

haklısınız Mazdaların güç performans oranı pek iyi değildir.ancak 2000 cc olan mazda 6 lar biraz daha performanslıdır ki ben bile gücünü performansını mazda 6 ların az bulurum.mazda 3 lerin ki daha vahimdir.uzun yıllar mazda 3 lerin her modelini kullandım.sonra mazda 6 ya geçtim fark hissedilir şekilde iyi olmlu.tavsiyem daha performans isteyenlere özellikle ikinnci el mazda 6 modelleri

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım sorun atmosferik oluşundan..Turbo motorlar daha atik gibi..Honda nın ataklığından sonra Mazda ma alışamadım.Ama otomatik vitesten sanırım....

 

Atmoserik motoru turbo ile kıyaslamak hiç adaletli değil :D

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

:) mazda iştahımı kabarttıkça kabartıyo:) turbo beslemelı motorla atmosferık motoru yarıstırmayın ben cok denedım hep tokatlıyolar:) ama uzun soluklu devir çevirme konusunda atmosferik motorlar daha iştahlı gibi. benım içinde hızlanma çok geri planda çekişinde sorun olmasın yeter :) güzel bi paylaşım olmuş abi sağolasın.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sanırım sorun atmosferik oluşundan..Turbo motorlar daha atik gibi..Honda nın ataklığından sonra Mazda ma alışamadım.Ama otomatik vitesten sanırım....

Önceki aracınız otomatik mi ? Çünkü mazdanın otomatiği civic' ten hem seri hem yakıt olarak daha az yakıyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • fmvurgun
      Yazan: fmvurgun
      Arkadaşlar merhaba,
      2.si Yazılım konusunda ne düşünüyorsunuz. Aracım 2017 model dizel. 25-30 hp ve 50-60nm tork artışı sağlanıyormuş. Ayrıca yakıt tasarrufu olduğunu da iddia ediyorlar. Düşüncelerinizi merak ediyorum.
    • Mzda3hb
      Yazan: Mzda3hb
      Herkese Merhaba Öncelikle forumu aktif kullanmasamda dışarıdan konuları takip etmekteyim ama artık Aradada olsa foruma katkı sağlayacağım... Gelelim Asıl Konumuza ;
      Bildiğimiz Üzere M3 3. Nesil İçin Ön lip- Yan marşpiyel - Diffüsör Türkiyede sadece Orjinal olarak var ve yurdışındaki o güzelim araçların modifiye hallerini gördükten sonra bizim neden olmasın diye Mazda 3 Hb 2015 model aracımla yola çıkıp bir tuningçiyle anlaştım sırf Mazda 3 3. nesil için “ Ön Lip - Yan marşpiyel - Diffusör “ Kalıbı yarattık.  2018 Şubat ayında parçalar hazır olunca boyası vs yapılınca aracımın Genel Görüntüsünü paylaşacağım.. En önemliside  “ Spoiler “  çalışmamızda olucak ve set halinde olucak ister Tuning Dükkanında ister türkiyenin heryerine kargo fırsatıyla ürünleri aracınıza alabileceksiniz..
    • Salih çetin
      Yazan: Salih çetin
      Arkadaşlar hayırlı forumlar mazda 3  ümün subabları değiştricem ancak hiç biyere güvenemedim sakarya veya izmit civarında önerebileceğiniz usta varmı teşekkürler
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      2. Nesil Mazda 3'üme dün +35 hp yüklemesi yaptık ve daha alıştırma sürecinde olmama rağmen müthiş farklılıklar mevcut. Bu konu da sorusu olan arkadaşlar var ise yardımcı olabilirim  
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      Aktif Hava Kelebeği, 3. Nesil Mazda 3 lerde gerektiğinde motoru soğutmak, çabuk ısınmasını sağlamak ve aerodinamiği arttırmak için kullanılır .

      .Aktif Hava Kelebeği Sistemi

      SKYACTIV-G ve i-ELOOP bulunan Mazda3 (BM)'de bulunan aktif hava kelebeği sisteminin şu temel fonksiyonları vardır ;
      Kelebekleri kapalı tutarak motorun ısınma süresini kısaltır ve aşırı motor soğumasını engeller. Bu, yakıt ekonomisinin yaklaşık %1 oranında geliştirilmesine katkıda bulunur. Ön tampon alt ızgaradan giren hava akışı istenmeyen türbülanslara sebep olur ve bu türbülanslar sürüş sırasında araç hava direncini arttırır. Sistem kelebekleri kapatarak motor bölmesine giren hava akışını azaltır ve hava direncinin iyileştirilmesini sağlar.
       
      Aktif Hava Kelebeği Açık Aktif Hava Kelebeği Kapalı Araç etrafındaki Hava Akışı Motora Giren Hava Akışı  
      Buna ek olarak, araç sürülürken kelebeği kapatarak ve radyatör içinden geçen hava akışının bir bölümünü engelleyerek, motor daha hızlı ısınır. Bu aynı zamanda yakıt verimliliğini arttırmaya ve kabin kompartımanının konforunu yükseltmeye de katkıda bulunur. Aktif Hava Kelebeğinin Çalışması

      Aktif hava kelebeği, birden fazla kanattan oluşan, açılıp kapanabilen veya belli bir açıya ayarlanabilen kelebek tasarımındadır. Bu şekilde hava akışı engellenebilir veya radyatöre ve kondansatöre yönlendirilmesi sağlanabilir.
      Aktif hava kelebeği üç konum için programlanmıştır :
      0° (tamamen kapalı) 66° (tamamen kapalı konumdan 66° derece açık 90° (tamamen açık)
       
      Aktif Hava Kelebeği Tamamen Açık 90o Aktif Hava Kelebeği Tamamen Kapalı 0o Aktif Hava Kelebeği Açık 66o Kelebek Kanadı Fan Radyatör Kondansatör Aktif Hava Kelebeği Sistemi  
      Sisteme elektrik gelmediğinde sistem tamamen açıktır. Çalışma şartları uygun olduğunda, kelebek kanatları tamamen kapanarak hava direncini iyileştirir ve/veya motor ısınmasını destekler. Daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebek kanatları 66° konumuna getirilir ve hava akışı sürüş sırasında kondansatöre ve radyatöre yönlendirilir Ana Fonksiyon

      Aşağıdaki şartların tamamı sağlandığında araç, kelebeği tamamen kapatır:
      Araç hızı 140 km/s'in altında olduğunda Motor soğutma maddesi sıcaklığı 100°C'den az olduğunda A/C sistemi normal yük altında olduğunda Koruma Fonksiyonu

      Koruma kontrolü, daha yüksek bir soğutma performansı gerektiğinde kelebekleri 66° konumuna açar.

      Motor Koruma Fonksiyonu

      Motor soğutma maddesi sıcaklığı fazla yüksek olduğunda (116° C'nin üzeri) veya motor yağı sıcaklığı aşırı yükseldiğinde, araç, motoru korumak için kelebeği 66° konumuna açar

      ATF Koruma Fonksiyonu

      Araç bazı durumlarda da ATF sıcaklığının aşırı yükselmesini engellemek için kelebeği 66° konumuna açar (kontak kapanana kadar).

      Gaz Kelebeği Koruma Fonksiyonu
       
      Hava sıcaklığı çok düşük olduğunda (-5° C den küçük ) motor yağı sıcaklığının hızla artması gaz kelebeğinde buzlanmaya sebep olabilir. Bunun önlemek için sistem kelebeği i 66° konumunda tutar . Bu konuma getirilerek motor yağının sıcaklığının ani artması sonucu krank muhafazası içindeki sıvının buharlaşıp blow-by gaz ile karışıp gaz kelebeğinde tekrar yoğunlaşarak buz oluşmasını engeller.  
       
×
×
  • Yeni Oluştur...