Jump to content

2. Nesil Mazda3 Aracım Paslanmış


findori
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Aracımı uzun süredir yıkatmıyordum. Geçen gün yıkattıktan sonra tavanında 3 tane ufak paslanma oluştuğunu gördüm  :(

Rötüş mü yapmak gerek bunları geçirmek için?

post-10107-141695302592_thumb.jpg

post-10107-141695302615_thumb.jpg

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Daha önce tavan bir hasar, boya, onarım işlemi gördü mü ?

Yada kimyasal tarzı bir maddeye maruz kalmış olabilir mi ?

 

yok herhangi bir işlem görmedi

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bugün Damla Mazdaya götürdüm aracı. Fotoğrafını çekip mazdaya gönderdiler. Dedim ne olacak şimdi. Eğer mazda uygun görürse garantiden boyanacak dediler. Ben boyanmasını istemiyorum dedim. O zaman siz bilirsiniz dedi ordaki kadın.

Ustaya sordum ben de napabiliriz diye. Bence de boyatma ufacık yer için, rötüş yaparız oraya hiç belli bile olmaz dedi. Ne kadara mal olur peki dedim. Bir sigara parası atarsın dedi  :)

Sağolsun usta baya ilgilendi rötüş yaptı. Ayrıca park sensörünün göstergesi yerinden çıkmıştı, ben söylemeden onu yapıştırdı, ön konsoldan gelen bir ses vardı uzun zamandır, çok şükür onu da çözdü  :egy:, ayrıca jantları da özel bir ilaçla yıkadı yeni gibi oldu jantlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Geçmiş olsun. Benimde aracımın benzin kapağı yanında taş sıçramasından oluşan sizinkiler gibi küçük bir pas var. Rötüş boyası yapıcam ancak yapmadan önce uygulanan bir işlem var mı ? çok küçük ancak paslı bölgeyi temizlemek gerekir mi ? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Taş vuruğu veya herhangi bir sebeple tamamen boyanın ve astarın, pas koruma katının soyulup çıplak metale kadar gözükmesi arabanın suçu değil ki ,metalden gövdesi olan bütün arabalar paslanır bu durumda,  bunda bir acayiplik yok, paslanmazlık garantisi boyalı yüzeyler için geçerli değil mi , boyası darbe almış,soyulmuş ,çıplak gövdeye hangi firmaymış paslanmazlık garantisi veren.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Geçmiş olsun. Benimde aracımın benzin kapağı yanında taş sıçramasından oluşan sizinkiler gibi küçük bir pas var. Rötüş boyası yapıcam ancak yapmadan önce uygulanan bir işlem var mı ? çok küçük ancak paslı bölgeyi temizlemek gerekir mi ?

Nokta şeklindeki ufak paslar için rötuş yapmadan önce bir işlem yapıldığını hiç görmedim şimdiye kadar , ama ille de içinize sinmiyorsa rötuşlatmadan önce bir beze pas çözücü sıkıp o bölgeyi silerseniz zarar gelmez diye tahmin ediyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

      Taş vuruğu veya herhangi bir sebeple tamamen boyanın ve astarın, pas koruma katının soyulup çıplak metale kadar gözükmesi arabanın suçu değil ki ,metalden gövdesi olan bütün arabalar paslanır bu durumda,  bunda bir acayiplik yok, paslanmazlık garantisi boyalı yüzeyler için geçerli değil mi , boyası darbe almış,soyulmuş ,çıplak gövdeye hangi firmaymış paslanmazlık garantisi veren.

Doğru, normalde boya altı zaten kolay kolay paslanmaz. Ama taş gelmiştir boya ve astar zarar görmüştür, metal hava almaya başladığı an paslanma başlar. Tabi bu olay garanti durumuna girmez ama müşteri memnuniyeti açısından bakarak belki yapabilir firma.

Bana kalırsa da ufak yerler için boyatmaya gerek yok, oranın güzelce temizlenmesi ve rütuş yapılması daha mantıklı.

Bu arada aracınızın özellikle yıkamalardan sonra kaportasında gözle kontrol yapın. Ben hep yaparım. Bu gibi durum olursa önlem almak gerekir. Ben gördüğüm an oje sürüp hava ile temasını kesiyorum öncelikle. Sonrası temizlik ve ufak rütuşlar. Böylece paslanmasının önüne geçmiş oluruz.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Doğru, normalde boya altı zaten kolay kolay paslanmaz. Ama taş gelmiştir boya ve astar zarar görmüştür, metal hava almaya başladığı an paslanma başlar. Tabi bu olay garanti durumuna girmez ama müşteri memnuniyeti açısından bakarak belki yapabilir firma.

Bana kalırsa da ufak yerler için boyatmaya gerek yok, oranın güzelce temizlenmesi ve rütuş yapılması daha mantıklı.

Bu arada aracınızın özellikle yıkamalardan sonra kaportasında gözle kontrol yapın. Ben hep yaparım. Bu gibi durum olursa önlem almak gerekir. Ben gördüğüm an oje sürüp hava ile temasını kesiyorum öncelikle. Sonrası temizlik ve ufak rütuşlar. Böylece paslanmasının önüne geçmiş oluruz.

Bu küçük pasların rötüştan önce temizlemesini nasıl yapabiliriz. Temizlik yapmadan rötüş yapsak ileride sıkıntı olur mu ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski aracımda böyle bir durum olmuştu. Merser'de Cihan Usta var o hemen matkabı getirdi, ucuna aşağıdakine benzer küre şeklinde bir uç takıp o kısmı genişletmeden ve derinleştirmeden  pastan temizledi. Sonrada üzerine rötuş yaptı.

pr_01_7080_min.jpg

Eğer pas varsa bence bu şekilde yapılması daha doğru,

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Doğru, normalde boya altı zaten kolay kolay paslanmaz. Ama taş gelmiştir boya ve astar zarar görmüştür, metal hava almaya başladığı an paslanma başlar.

Bana kalırsa da ufak yerler için boyatmaya gerek yok, oranın güzelce temizlenmesi ve rütuş yapılması daha mantıklı.

Bu arada aracınızın özellikle yıkamalardan sonra kaportasında gözle kontrol yapın. Ben hep yaparım. Bu gibi durum olursa önlem almak gerekir. Ben gördüğüm an oje sürüp hava ile temasını kesiyorum öncelikle. Sonrası temizlik ve ufak rütuşlar. Böylece paslanmasının önüne geçmiş oluruz.

Servis arabayı değiştiremeyeceği için , ya tavanı boyayacak ya tavanı değiştirecek.. Bende gördüğüm zaman hemen rütuş yaptırıyorum.. Böylece paslanmanın önüne geçersiniz..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski aracımda böyle bir durum olmuştu. Merser'de Cihan Usta var o hemen matkabı getirdi, ucuna aşağıdakine benzer küre şeklinde bir uç takıp o kısmı genişletmeden ve derinleştirmeden  pastan temizledi. Sonrada üzerine rötuş yaptı.

pr_01_7080_min.jpg

Eğer pas varsa bence bu şekilde yapılması daha doğru,

Vaayy iyimiş..
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu küçük pasların rötüştan önce temizlemesini nasıl yapabiliriz. Temizlik yapmadan rötüş yapsak ileride sıkıntı olur mu ?

Eğer paslı halde bırakılırsa tekrar etme olasılığı çok yüksek. Pastan iyice temizlenip yapılması gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

    Pas normalde metalin hava ile temasından olur, pası temizlemeden boya vurulursa boya yüzeye yeteri kadar yapışmaz ve hava almaya devam eder , beraberinde boyada kabarmalara ve paslı yüzeyin alttan dahada ilerlemesine sebep olur, pas silindikten sonra rütuş yapmak bencede en sağlam iş.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...