Jump to content

Mazda 626 Alt Salıncak Sorunu


ismail1903
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Arkadaşlar benim araçta salıncakta boşluk oluşmuş ve lastiği içten yemiş. Salıncağı değistirelim dedik ama piyasada tombak kasaların salıncağı var genelde ve daha ucuz. Bu salıncaklar ölçü olarak benim araca uyar mı acaba ? Bilgisi olan arkadaşlar yorum yaparsa sevinirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben geçenlerde değiştirdim parçacı getirdiğinde üzerinde 92-97 yazıyordu dedim usta benimki 98

uyar abi dedi 1992-2002 arası salıncaklar aynı imiş gittim taktırdım bir problem çıkmadı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ekrem hocam bizimkiyle eski kasaların kelebek burçlarında ufak bir fark var ama oturuyor yinede.  Ama rotil kısmı uyuyor mu bilmiyorum. Sen hangi markayı kaç paraya aldın ve işcilik ne aldılar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen sadece kelebek burcu değişiyor serviste 800 Tl civarı ama piyasada ets(yerli) 120-130

tayvan var 150-170 arası

http://www.japonistan.com/kategori/mazda/626-1998-2001-/20l_benzinli_5kapi_5vites/sasi/salincak---viraj-demiri.aspx

genç tokel

0212-632 71 25 - 530 19 86

tokyo otomotiv

0212 585 3070

önerler otomotiv

(212) 481 52 30

buralara bir sorun isterseniz kargo da yapabilirler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hem genctokel hemde aslan kardeslerde sadece çin varmış. İlkerlerin elinde bizimki stokta görünmüyor. Kalite yan sanayisi yok arabanın. Yurtdışından getirteyim dedim kargo salıncaktan pahalı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Salıncak (A-arm) darbe almadıysa değiştirmek bence yersiz, 2 burcunu ve z rotu değiştirin sıfır gibi olur zaten. Burçları bulmak kolay.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aslında bunlara sadece rotil alınsa 20-30 tl değişim yapılabiliyor eskisini çıkartıp yerine yeni rotili koyuyorlar ve kaynak yapıyorlar tabi ne kadar sağlıklı olur bilemiyorum...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nisan mayıs gibi kelebek burçlarını değiştim. Salıncaklar kaldırımdan inerken darbe almış olabilir. Bir kerede park yeri ararken lastik yanağını kaldırıma çarpmıştım. Rotçu oluşan boşluğu gösterdi komple değişmesi lazım yoksa ayar tutmaz dedi. Yarın tekrar araştıracağım  çin malı dışında bulurum inşallah. Sizlere de teşekkür ederim arkadaşlar

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kayseride alrea diye bir marka salıncak buldum tanesi 100 liraya. Kelebek burcunun olduğu yerde ufak bir ölçü farkı vardı onuda araya iki rondela atarak hallettiler. Salıncak değişimi ve rot ayar işçiliği içinde 90 tl verdim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an iyi oldu araba. Direksiyon biraz eğikti oda düzelmiş, direksiyon tepkisi iyileşmiş. Tekerleri içten yemişti bayağı. Ön düzene önem veririm malum yüksek hızlar ve virajlarda tehlike yaratır yoksa. Orjinalinden biraz daha ince ve kaynak uerlerini sevmedim ama kaliteli yan sanayi bulamadım. Serviste 800 diyen var 550 diyen var. Onlarda çok pahalı.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 ay sonra ...

merhaba konu biraz eski ama ben genede yorum yapmak istedim belki yardımcı olabilirim. Başka arkadaşlara ! 94 hb var bende salınca burcu arızalı oldugundan dolayı rot balans ayarı tutmuyor.. Zaten iyi bir rot balanscı usta ona rot ayarı yapmaz. Serbisinde sadece burç 180 tl idi. Biz taktık 15 tl ye.. Ama üzerinden eski çıkan gibi oldu :) sonra salıncak degiştirelim dedik. serviste toplam 700 tl civarı felan idi. Ama ben aldım 90 tl ye komple .. Rot balanscıya giderken sıfır ürünün rot başı yerinden çıktı :) malesef ayar yapılamadı. Ve ustama geri döndüm. For arabanın ama hangi modelin bilmiyorum aklınızda olsun benim eski salıncagı yerine taktık ve fordun burcunu taktık.. Ve orjinali gibi saglam oldu! Aklınızda olsun bazı fordun parçaları uyuyor!

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

98-02 salıncak 150 tl ye tayvan malı olarak var piyasada ve çok kaliteli. daha altında fiyat bulursanız kesinlikle çin malı.zaten çinleri tayvan diye satıyorlar bilginiz olsun..93-97 olan salıncak biraz uydurma oluyor araca.çok sağlıklı değil.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 ay sonra ...

konu çok eski ama yinede bilgi vermek için yazayım.birincisi 92_97 kasaların salıncagıyla 98 _02 kasaların salıncagı aynı degil.çok benziyorlar ama egim farkı var.bu önemli.kelebek burçları aynı.eski kasalarınki 2 delikli yenileri 3 delikli.ama yerlerine oluyorlar. orjinal salıncagında yamukluk falan yoksa degiştirmek gereksiz bence.salıncakta 2 tane burç birde rotil var.kelebek burcu 40tl diger küçük burç 10 15 tl arası rotil 25 30tl gibi.yer yer fiyatlar degişiyor.rotil degiştirmekte kolay.zaten bunların rotilleri presle basılmış.bozuk rotili presde çıkartırıyoruz yeni rotili bastırıyoruz.zaten yeni rotillerde sekman var sekmanı takıyoruz on numara oluyor.yanlız burda dikkat edilmesi gereken bu pres işini yaptıracagımız usta iyi olacak.çünkü bazı pres ustaları rotili çıkartırken dikkat etmiyorlar ve salıcagın rotil yuvasını bozuyorlar.bu nedenlede yeni rotil yerine bol oluyor.ozamanda yeni rotile kaynak yapmak gerekiyor.eger kaynak yapmak gerekirsede bunun içinde iyi usta lazım.rotilin içi fiber oldugu için kaynak yapılırken ısınmaması gerek.ısınınca içi bozulma yapıyor ve kısa sürede rotil tekrar boşluk yapıyor..kaynak punta şeklinde yapılmalı ve her punta atımından sonra soguk suya sokulmalı.zaten 3 noktadan punta atması yeterli.öyle baştan sona kadar kaynaga gerek yok.kaynagın amacı onu orda sabitlemek.kolay gelsin iyi formlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...