Jump to content

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz


huseyincagatay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Kursadnart bey sizce siz haklısınızdır bence ben. Herkesin aractan beklentisi farklıdır. Ben düşük hız yüksek torktan, Aracın keçi gibi rampaya sarılmasından. Hoşlanırım siz yüksek hızdan yada başka bir özellikten.

Fikirler görüşler değişkenlik gösteriri. Bu forumda yeni mazda3 ü test etmemiş kişi sayısı azdır.

Lütfen açmış olduğum bu lpg tobigin başka yönlere çekip konusunu değiştirmeye izin vermeyelim. Lgp ile ilgili tecrübenizi ve bana tavsiyenizi paylaşırsanız çok daha mutlu olurum. Sonuçda karşınızda ki insanda mazda sahibi ve başka bir arac daha iyi demiyor.

Teşekkürler

Arkadaşım benim polemik yaratmak gibi bir düşüncem asla yok buna emin ol, tam tersi polemiği önlemeye çalışıyorum. Şöyleki; açtığın ve bahsettiğin LPG TOPİĞİNDE 3 . nesil mazda 3 'ün güçsüz bir motoru olduğundan bahseden senken, topiğin konusunu değiştirmekle suçlanan ben mi oluyorum şimdi.

Tabiki zevkler, renkler, beklentiler farklıdır. Böylede olması gerekir, tekdüze insan tipini kim isterki...Benim burada yaptığım seni yalancı çıkarmak yada "öyle değil böyle" demek değil. Sadece binek araç kullanıcılarının çoğu için yeterli bir performansa sahip olduğunu anlatabilmek.

Ayrıca ben buradakilerin yeni 3'ü test etmediğini falan söylemedim, benim bahsettiğim test aracıyla yapılan 2 km lik bir test değil, yukarıda bahsettiğim araçların hepsi ile bizzat ve birebir yapılmış performans denemeleri.

Benim yukarıdaki mesajımdan böyle sonuçlar çıkarıp, savunmaya geçip, hatta kontraatağa kalkıp olabildiğince kibar bir üsluplada olsa başlığınızın konusunu değiştirmekle suçlanmam abesle iştigaldir. Ancak bununla birlikte konuyu değiştiren ben olmadığım halde, sadece yanlış olduğunu düşündüğüm bir algıya cevap vermek maksadı ile yazdığım mesajın neden olduğu bu saçma ve sonuçsuz tartışmaya neden olduğum için senden ve TOPİĞİNDEN özür diler, ben teşekkür ederim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG taktırdığım yer email atmış.

Bir süre yaklasık 1000 km daha suyuna arada bir bakmam gerekiyormuş. Bilgilendirme amaçlı iletişime geçmişler.

Ben zaten günde 3 defa bakıyorum :) biraz azalma oldu ama bundan önceki aracıma da taktırdığımda ilkin olmuştu sonradan kesmişti.

Gözlemlerim devam ediyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hafta sonu çankırıya gittim 1.080 km yol yaptım. Araçta 5 kiş idik hiç bir sorun olmadı. 22 kuruş yakarak gittik geldik.

Dağlara tırmandım 1500 m rakımda gezdim  10 cm karda gittim hiç bir sorun yoktu ne çekişte ne duruşta bu arada lastiklerimi yola çıkmadan önce good year ultra grip 9  kış lastiği ile değiştim.

LPG Artık rutüne bağlandı. Sorusu olana cevap verrim. Şu aşamada 10.000 km olunca son durumu mesaj atacağım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güzel günlerde kullan ama kenara biraz para ayırmayı da ihmal etme , 40-50.000 km civarında 2500 - 3000 TL lik bir masraf çıkma ihtimali çok yüksek.

artık ne çıkarsa bağtımıza. Ben elimden geleni yaptım. benzinliye binecek kadar param yok. Aracımla aynı seviyede dizel otomatik arabada alacak param yok.

Gittiği yere kadar lpg ile gitsin nerede trak orada bırak. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sen riski kabullenmeyi tercih etmişsin, o da bir tercih. Kaza bela olmasın da işin o kısmı bir şekilde halledilir ;)

gerçekten öle oldu Allah kazalardan saklasın.  3500 devri geçmemeye çalışıyorum motoru sıkıştırmıyorum. Elimden gelen bu yapacak başka birşeyim yok. Zamanla göreceğiz.

Lpg ile 2090 km yol yaptım 350 tl tasarufum var şimdiye kadar. Taktıralı da 2 hafta anca oldu herralde.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lpg le 3000 km oldu. Bu sabah işe giderken bi gösteriyim dedim. Kontrol etsinler diye. 

 

Dedim enjektörler ses yapıyor. Tamam dediler bağladıkları ayağı daha esnek bişi ile değiştirdiler sesi kesti.

Yağlama sisteminin yağını ücretsiz vereceklerdi onuda verdiler. birde pc ye bağladılar. 

 

Şimdilik benimde bir sorunum yok Allaha şükür. 

 

Kullanımda dikkat ettiğim hususlar.

 

1- Arac lpg deyken 3500 deviri geçmemek.

2- her zaman çeyrek depo benzin bulundurmak.

3- benzin pompasıda çalışsın diye arac sabah biraz gittikten sonra lpgye geçirmek.

4- po,shell,bp,opet  markalarından başka gaz almamaya çalışmak. (bence her marka olur da işte elimden geleni yapıyım diyorum.)

5- gazcının verdiği kontrol zamanlarını kaçırmamak.

6- lpg yağı seviyesini 2 günde bir kontrol etmek.

aracın suyunu her sabah kontrol etmek.

7- Çok sıcak havalarda benzin ile kullanmak (bu konuya kimse dikkat etmez ama lpg çok sıcak olduğundan sıcak havarda araca zarar verir kanatindeyim. Tabi bu benim fikrim kimseden tavsiye almadım kiseyede böyle kullanın demiyorum. )

8- çok sıkışık trafikğe girmemeye çalışmak çok durkalk yapılıyor ise havada 20 derecenin üstünde ise benzinle gitmek.

 

kullanım tarzım önceki aracımda (2001 reno scenic rxt otomotik 1.6 atmosferik) da böyle idi 50.000 de lpg taktım 150.000 km lpgli kullandım 200.000 km de arabadan sıkıldım sattım motorunda hiç sorun yoktu. 

 

LGP taktırdım ama hiç bir zaman fabrikasından çıktığı gibi sorunsuz pürüzsüz çalışacağına inanmadım inanmıyorum da. Belki kuruntudur benimki bilemem lakin bence mutlaka daha kontrolcü olmak gerekiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Maşallah :nazar: 15 günde 3000 km yol yapmışsın :)

 

LPG ye biraz gittikten sonra geçirmek demişsin, sistem otomatik değil mi zaten ?

 

Çok gezdiğimi ve daha da çok gezeceğimi söylemiştim :)

2 hafta sonu geç ti bir hafta sonunda bursa bir hafta sonunda da çankırıya  gittim.

İştede aracımı kullanıyorum müşteriye giderken falan bu sebepten 3.000 km oldu :)

 

lpgye otomatik geçiyor sonra ben geri benzine alıyorum. Motorda mavi soğuk lambası yanarken bile lpgde gidiyor. yani motordan çok daha önce lpg sistemi ısınıyor. ben bir süre daha benzinle gidiyorum. Aslına bakarsanız benzinle gitmeye gerek yoktur ama her zaman dediğim gibi ben elimden geleni yapayımda gerisi Allaha kalmış.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG sistemi tam anlamı ile ısınmıyor aslında . Türk insanı bir an önce LPG ye geçsin istediği için servisler çok kısa sürede geçsin şekilde ayarlıyor. Isterseniz bunu ayarlatabilirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG sistemi tam anlamı ile ısınmıyor aslında . Türk insanı bir an önce LPG ye geçsin istediği için servisler çok kısa sürede geçsin şekilde ayarlıyor. Isterseniz bunu ayarlatabilirsiniz

Bunu düşüneceğim  :-)

 

Bu arada erenköy e5 yanyolunda aytemizde ve opetde  lpg 2,09 tl  almayanı döverler :)

Starpet dede 1,95 diyorlar ama onu gözümle görmedim :) duyurulur.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Huseyin hocam sicak havalarda benzine gecmenin bir anlami yok disardaki sicaklik motoru cok fazla etkilemez yanma odasindaki sicaklik cok fazla disardaki 30 40 derece bir sey farkettirmez bence...tabi buda benim dusuncemm :::)))

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Huseyin hocam sicak havalarda benzine gecmenin bir anlami yok disardaki sicaklik motoru cok fazla etkilemez yanma odasindaki sicaklik cok fazla disardaki 30 40 derece bir sey farkettirmez bence...tabi buda benim dusuncemm :: :)))

 

haklı olabilirsiniz. 

 

Askerde olduğu gibi. kışlada bir yerde hayvan ölmüş komutanda askerin birini başına dikmiş gelen geçen basmasın diye. O gündür ki  orası nöbet noktası olmuş kalmış. kim neden kışlanın ortasında nöbet tutuğunu yada tutturduğunu bilememiş :)

 

yani bende böle kullanmaya alışmışım böle de devam ediyorum işte. :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız aracın ilk çalışmasındaki sıcaklık artışını beklememizin motor ile bir alakası yok. Bunun tek sebebi regülatörün LPG'yi doğru bir şekilde gaza çevirecek sıcak suya sahip olması.

 

Biliyorsunuz regülatöre aracın sıcak su devir daimi bağlanıyor ve depodan gelen sıvı burada gaza dönüştürülüyor. Eğer sıcaklık yeterli olmazsa bu dönüşüm sağlıklı ve yeterli olmuyor bu da bir süre motorda sıkıntıya sebep olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yalnız aracın ilk çalışmasındaki sıcaklık artışını beklememizin motor ile bir alakası yok. Bunun tek sebebi regülatörün LPG'yi doğru bir şekilde gaza çevirecek sıcak suya sahip olması.

 

Biliyorsunuz regülatöre aracın sıcak su devir daimi bağlanıyor ve depodan gelen sıvı burada gaza dönüştürülüyor. Eğer sıcaklık yeterli olmazsa bu dönüşüm sağlıklı ve yeterli olmuyor bu da bir süre motorda sıkıntıya sebep olabiliyor.

 

Eski aracımda da vardı bundada var zaman zaman trafiktede görüyorum. Lpgli araclar böle eksozdan ekstra buhar gibi bişi çıkarıyor. O neden olur ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Eski aracımda da vardı bundada var zaman zaman trafiktede görüyorum. Lpgli araclar böle eksozdan ekstra buhar gibi bişi çıkarıyor. O neden olur ?

LPG zaten  yandığında belirli bir miktar su buharı da açığa çıkar. Sebebi bu olabilir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

LPG zaten  yandığında belirli bir miktar su buharı da açığa çıkar. Sebebi bu olabilir.

 

Şu an kullanılan yakıtlar içerisinde LPG'yi farklı kılan nedenlerden birisi de bu işte. Diğerleri, doğaya zararlı bir ton atık bırakırken LPG en zararsızları. Almanya'da en az MTV ödeyen, ya da ödemeyen LPG sistemine sahip araçlardır. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Şu an kullanılan yakıtlar içerisinde LPG'yi farklı kılan nedenlerden birisi de bu işte. Diğerleri, doğaya zararlı bir ton atık bırakırken LPG en zararsızları. Almanya'da en az MTV ödeyen, ya da ödemeyen LPG sistemine sahip araçlardır. 

 

LPG zaten  yandığında belirli bir miktar su buharı da açığa çıkar. Sebebi bu olabilir.

 

Ben zaten çevreci yakıt olsun diye lpg taktırdım.

Tek amacım çevreye zarar vermemek. Aracım bozulacakmış çok yakacakmış az yakacakmış hiç önemi değil. 

amacım torunlarımıza daha temiz bir çevre bırakmak  :police:

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...