Jump to content

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz


huseyincagatay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

hüseyin arkadasım oncelıkle hayırlı olsun.

bende prınce lpg kıtını 3 ay once taktırdım. keske yaglama sıstemı taktırmasaydın. ben makına muhendısıyım uygulamada yaglama sıstemının oncelerı faydalı gıbı gorunsede uzun surede kurum atarak motora daha cok zarar verıyor. Aslında bana sorarsan muhendıslık acısından yağlama sistemının hıc bır onemı olamayan bır parca :(

Sübop kapagı alüminyom oldugu ıcın  lpg yanma ısısının fazla olması nedenıyle asırı ısınmada yada uzun sure devırlı kullanım sonucu (3-3,5 devır ustu)bu alümınyum kapakta erıme oluyor en az 50000 km de dıkkatlı kullanımda 100000 km ye kadar kullanıma gore sıkıntı cıkartmıyor. Bu parca sanayıde bu parcanın fıyatı 100tl işcilik ise 900tl =1000 tl  tutuyor. 

 

En son olarak gaz basıcını kontrol ettır. bır depo (42 lt tank) ıle bunun en fazla 36-37 lt alır sehır dısında 110-120 km/s hızla en az 400-420 km gıtmelısın.

 

Bu arada soylemeyı unuttum ben de mıtsubıshı colt 1,3 ınvınte trıptınık bır aracım vardı 60000 km de aldım atıker lpg taktım 4,5 yıl kullandım 120000 km de sattım 60000 ye yakın gezdım tık demedı hıc sıkıntı cıkarmadı ve uzun yolda klıma acık yaz aylarında 0.17 krş yaktı en son 2014 yılında. servısı takma dedı ama sonuc oalrak masallahı vardı :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hüseyin arkadasım oncelıkle hayırlı olsun.

bende prınce lpg kıtını 3 ay once taktırdım. keske yaglama sıstemı taktırmasaydın. ben makına muhendısıyım uygulamada yaglama sıstemının oncelerı faydalı gıbı gorunsede uzun surede kurum atarak motora daha cok zarar verıyor. Aslında bana sorarsan muhendıslık acısından yağlama sistemının hıc bır onemı olamayan bır parca :(

Sübop kapagı alüminyom oldugu ıcın  lpg yanma ısısının fazla olması nedenıyle asırı ısınmada yada uzun sure devırlı kullanım sonucu (3-3,5 devır ustu)bu alümınyum kapakta erıme oluyor en az 50000 km de dıkkatlı kullanımda 100000 km ye kadar kullanıma gore sıkıntı cıkartmıyor. Bu parca sanayıde bu parcanın fıyatı 100tl işcilik ise 900tl =1000 tl  tutuyor. 

 

En son olarak gaz basıcını kontrol ettır. bır depo (42 lt tank) ıle bunun en fazla 36-37 lt alır sehır dısında 110-120 km/s hızla en az 400-420 km gıtmelısın.

 

Bu arada soylemeyı unuttum ben de mıtsubıshı colt 1,3 ınvınte trıptınık bır aracım vardı 60000 km de aldım atıker lpg taktım 4,5 yıl kullandım 120000 km de sattım 60000 ye yakın gezdım tık demedı hıc sıkıntı cıkarmadı ve uzun yolda klıma acık yaz aylarında 0.17 krş yaktı en son 2014 yılında. servısı takma dedı ama sonuc oalrak masallahı vardı :)

 

Teşekkür ederim. Yağlama sistemini taktırmış olduk artık.

 

 sizde son durumunuzu bizle ara sıra paylaşın ki.  yağlama sistemi olan ile olmayanı karşılaştırmış oluruz. 

 

Ben basınç ayarına gittim benim araba şehir dışında 5 kişi yüklü iken 350 km falan anca gidiyor. 400 kmyi bulacağımı sanmıyorum. Ama depoma da 34.7 lt  den fazla dolduramadım

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Simit tankın sıkıntısı bu olsa gerek bıraz farkedıyor alım lıtresı fakat ıstasyondan ıstasyonada gaz basınc ayarı farrklıdır bılgınız olsun.

 

sızın de km dekı 1.6 lt motora hacmındekı bır araca gore  73,5/350 = 0,21 cok ıyı bence :)


masallah   :nazar:  :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

lastiklerim 15 inch benzinliyken de diğerler mazda 3 lere göre biraz az yakıyordu.

hatta bir anımda var Damla mazda servisdeki servis müdürü filiz hanım efendi bana yeni mazdayı %7.5 ortalama yakıtı var diye pazarlamaya çalışıyordu. Dedim filiz hanım benimki de öle yakıyor inanmadı, geldi yol bilgisayarına baktı şaşırdı falan.

 

(Tabi benzinliyken aracımda istepne, kirko,yangın tüpü,trafik seti yoktu taşımıyordum. Ayrıca aküm orjinal akuden daha hafif onuda değiştirmiştim. Bagajımda hiç bir eşya yoktu. Bu forumda bir abi var mazdayı hafifletmiş biraz onu örnek aldıydım :) )


birde lpgyi ben 2,12 den alıyordum şimdi indirim geldi. pompacıya sordum depodaki gaz bitince  1,95 yapacağız abi dedi. Bu arada grant cevahir otelin şişli  önündeki petrolde lpg 1,95 şu an 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çanakkale merkez de oturuyorum. Gazın fıyatı en dusuk 2,59 tl :(

Malesef turkıyenın en pahalı akaryakıt satıs yerı.

42 lt lık bır depoda istanbul-çanakkale depo farkı = 21 tl 

Sezon basında 3,10 tl yı gordugunu bılıyorum :(

Fakat bır yerden bıryere gıtmek uzak degıl allahtan :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

çanakkale merkez de oturuyorum. Gazın fıyatı en dusuk 2,59 tl :(

Malesef turkıyenın en pahalı akaryakıt satıs yerı.

42 lt lık bır depoda istanbul-çanakkale depo farkı = 21 tl 

Sezon basında 3,10 tl yı gordugunu bılıyorum :(

Fakat bır yerden bıryere gıtmek uzak degıl allahtan :)

 

gaz ticaretine başlayalım istanbuldan çanakkaleye getirelim. İyi para var gözüküyor :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

En ucuz gaz Ankara'da. Memleketine göre 30kr fark oluyor. Yakıt değerleriniz iyiymiş. Eskişehir'de mümkün değil o rakamlar. Ben 11lt görünce bayram ediyorum. Ortalama hız 25'in üstüne çıkmıyor çünkü :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

iş için antep'e geldim yol uzak diye uçakla gelmek zorunda kaldım. Şöyle ankaranın biraz ötesi yada izmir tarafı falan olaydı aracı test etmek için iyi bir avantaj olacaktı.

 

Bu arada araç hanımda 2 gündür bakalım geri döndüğümde ne sağlam bulabilecek miyiz :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hayırlı olsun, şu anda benim aracım 2010 touring 86000 km de ikinci sahibiyim yaklaşık 60binde kullanmaya başladım ve tüp 10bin km de iken takılmış, Hafyaya pazartesi aracımın sübapları değişeçek ve 1000 tl ye malolacak hepsi , başka yerlerden 1400-1800 gibi rakamlarda aldım, bu aldığım fiyat eski mazdalarımı götürdüğüm ustam. Bana 1800 fiyat aldığım usta yağlama takalım 200 lira dedi ben çok gerekli bulmadım her 10binde 100 lira yağ koyuyorsun 100bin gitse sübaplar yağlamanın 1200 lira maliyeti var bence maddi olarak bi fayda sağlamıyor onun yerine ustam her 10 binde 100 liralık benzin al benzin bitinceye kadar benzinde bin yağlama yapar zaten dedi [emoji4]

Tapatalk

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle hayırlı olsun, şu anda benim aracım 2010 touring 86000 km de ikinci sahibiyim yaklaşık 60binde kullanmaya başladım ve tüp 10bin km de iken takılmış, Hafyaya pazartesi aracımın sübapları değişeçek ve 1000 tl ye malolacak hepsi , başka yerlerden 1400-1800 gibi rakamlarda aldım, bu aldığım fiyat eski mazdalarımı götürdüğüm ustam. Bana 1800 fiyat aldığım usta yağlama takalım 200 lira dedi ben çok gerekli bulmadım her 10binde 100 lira yağ koyuyorsun 100bin gitse sübaplar yağlamanın 1200 lira maliyeti var bence maddi olarak bi fayda sağlamıyor onun yerine ustam her 10 binde 100 liralık benzin al benzin bitinceye kadar benzinde bin yağlama yapar zaten dedi [emoji4]

 

 

Geçmiş olsun.. Sorunun sübaplardan olduğu anlaşılmış herhalde sonunda. 1000 TL de iyi fiyat.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen sorun sübaptan , elektrik aksamını kontrol ettirmedim ama aynı sorunla karşılaşan arkadaşa ustayı tavsiye ettim çok uğraştıklarını halledemediklerini sorunun elektrik arızası olmadığını , en son üst kapağı söktüklerini kontroller sonucu sübapların sıkışma yaptığını söyledi bende bu aşamayı geçmiş oldum anlayacağınız ...[emoji5]️

Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen sorun sübaptan , elektrik aksamını kontrol ettirmedim ama aynı sorunla karşılaşan arkadaşa ustayı tavsiye ettim çok uğraştıklarını halledemediklerini sorunun elektrik arızası olmadığını , en son üst kapağı söktüklerini kontroller sonucu sübapların sıkışma yaptığını söyledi bende bu aşamayı geçmiş oldum anlayacağınız ...[emoji5]️

Tapatalk

Geçmiş olsun, ama diğer yaptıranlara göre bir hayli uygun fiyata yaptırmışsın. Sübap yatağına özel bir malzeme kullanıldı mı ?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Pazartesi vereceğim sanayiye aracı , sübaplar ve yatakları çelik olacak bildiğim o fakat daha işlem başlamadı dediğim gibi , bu fiyat zaten sübap değişimi işçilik dahil fiyatı ama açıp bakınca kayış yağ vs değişimi gerekebilir fiyat biraz daha artabilir ama min 1000 tl

Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun çelik olunca daha mı uzun süre dayanacak ? 

 

Yağlama sistemi araca her zaman yağ atıyor diye biliyorum.

Yani 100 tl lik benzin bitene kadar kullanmak o an ki yağlamayı sağlar  sonra lpg ye geçince yine yağa ihtiyac duyar diye düşünüyorum. 

Ayrıca prince harici markalar da yalama kutusu sisteminin 200 tl max masrafı var. Benim eski aracımdada vardı. Bitince çift zamanlı motorbisiklet yağı dolduruyordum. Çok ucuza geliyordu.

 

Ama prince de sıvı kendinin. Ve bu yağ değil adına yağ deniliyor ama bildiğiniz benzin gibi sıvı bişi belikide katkılı benzindir bilmiyorum. 


bu arada anladığım şu ki bu sibop olayı öle gözde büyütülecek bişi değil miş mazdayı 0 aldığımda lpg taksaydım parasını hayli hayli çıkarmıştı...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Aynen daha uzun ömürlü oluyor bizdeki sübaplar hafif aliminum alaşımı gibi bişey , şöyle bir hesap yaparsak yaklaşık araç 75bin kmdir lpg de ve her km de 20 kr avantaj sağlasa 15 bin tl yakıt tasarrufu yapar 1500 liraya sübap değişimi yapılsa %10 una anca denk gelir yapılan masraf ben 25 bin kmde 5bin lirasını tasarruf ettim bile [emoji4] ama dediğiniz motorsiket yağı fayda sağlarmı onu araştırmak gerek ben sanmıyorum faydalı olacağını ?

Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

ARKADASIM:  Arac LPG de ıken devırı fazla zorlamayın derım ben 3000-3500 devırden yukarı cıkmazsanız subap yaklma olayı cok yuksek kmlere kadar uzar.

Mısal verıyorum 50000 km yanacak subap 80000-100000 km de ıslevınır yıtırır. 

Fazla devırlı kullanacaksanız benzın kulanın oncelıkle ztn mazdanın bu serı araclarında farkındaysanız hız kesıcıler var 170-180 km yı gecmıyor benzınlık aracları. Benzınde dahı olsa subaplar alumınyum oldugu ıcın fazla devırde yanıyor.Benzınde bıraz daha fazla gıdıyor gıbı dusunun.

 

Daha once bahsetmıstım bana gore yaglamanın muhendıslık acısından hıc bır avantajı kanıtlanmamıstır. Tavsıye etmıyorum gereksız masraf.

Uzun lafın kısası bu aracları uzun surelı fazla devırlı kullanmayın. Motor omru ve kayıt tasarrufu ıcın. SAYGILAR

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

zaten benim araç otomatik 3000 deviri bile zor görüyor. :)

 

yağlama sistemine çoğu kişi gereksiz diyor evet. Bana sorarsanız ben yapabileceğimin en iyisini yapıyım da.

 

Farkındaysanız markayı da piyasada en iyisi denilen marka taktırdım. Bu arada marka konusunda iyi kötü iddam yok. Topiki lpg markası tartışmasına geçirmeyelim :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...