Jump to content

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz


huseyincagatay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

babamın kullandığı mazda 3 100bin km dir lpg li.en ufak problem yok ...araç şu an 150 binde.  .arkadaşın da dediği gibi 3000- 3500 deviri geçip zorlamazsınız sorun çıkmaz...bir de lpg ayarı fakir karışımda kalmayacak...fakir karışımda subaplar daha çok ısınıyor .bunun dışında yanan sübaplar ,aracı yüksek devirde uzun süre kullanmakla ilgili....çünkü lpg enjektörü 4000 den sonra lpg yetiştiremiyor......araç benzin de püskürtüyor...karışık yakıt yakıyor...bu da sübapları yiyor diye düşünüyorum.......

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Fakir karışım meselesini ben de kulakları çınlasın Emre'den ( LPG Gurusu olmuştur artık :D ) duymuştum. Teknik bir açıklaması vardır elbet ama fakir karışımın daha fazla ısı ürettiğini söylemişti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

fakir olayını bende duydum prince servise gittim. Doğru dedi ayarı düzgün yapmak lazım dedi.

Ayrıca eyer ki fakir olursa lpg yağını fazla kullanır. Siboplarını korur ama yok yere 100 tl masrafın olur dedi.


Kısa bilgi

Lpg fiyatı

evimin orada 2,05 maltepe minibüs caddesi PO

şili grand cevahir otelin önünde turkuazda 1,95 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

20141213_081156.jpg

 

20141213_084613.jpg

 

20141213_091634.jpg

 

http://postimg.org/gallery/2q0xnnveu/

http://postimg.org/image/dst6fjplp/

http://postimg.org/image/mch5r1nbx/

 

20141213_113526.jpg

 

20141213_161215.jpg

 

20141213_130238.jpg

 

     Merhaba arkadaşlar.Aslında Antalya için lpg ustası aradığım bir konuda paylaşmayı düşünüyordum ama konu başlığı genel olduğu için daha fazla kullanıcı ulaşabilsin diye paylaşımı bu sayfada yapacağım.Ben de sizler gibi yakıt fiyatlarının yüksekliğine dayanamayarak 3 gün önce yeni aldığım 2009 mazda 3 mt aracıma lpg uygulaması yaptırdım.Çoğumuz gibi ben de aracıma sevdalı olduğum için lpg taktırmadan önce baya bir araştırma yaptım.Müsadenizle hem araştırma yaparken hem de lpg taktırma esnasında edindiğim tecrübeleri paylaşacağım.Bazı sorular ve cevapları.

 

1-    Lpg uygulaması aracıma zarar verir mi?

 

         Antalya Mepaz ustabaşı Şaban usta, Ankara Ostimde lpg bayisi olan otomotiv mühendisi bir arkadaş ve aracıma lpg uygulaması yapan Antalya Protek bayii Galip ustadan aldığım ortak bilgiye göre; Opel İnsignia, Chevrolet Cruize, Mazda 3 gibi magnezyum alaşım sübaplara sahip bütün araçlarda lpg uygulamasının doğal bir sonucu olarak sübapların zamanla aşınarak değiştirilmek zorunda kalınması kaçınılmaz bir son.Ancak ortalama bir kullanıcı için 50-60 bin km sonra başlayan bu riski azaltmak elimizde.Aracı çok yüksek devirlerde kullanmadığınız, kesiciye sokmadığınız, arada bir (ayda bir gün) benzinle ( 10-20 km gibi) kullanırsanız bu zaman süresini uzatabilirsiniz.Ancak maalesef yağlamalı sistem dahi olsa egzoz sübaplarına yağlama yapamadığı için eninde sonunda bu arıza karşımıza çıkacak. Şu an sübap maliyeti benim aracım için 2000tl civarı.Değişim sonrası takılan çelik sübaplardan sonra aracın ömrü milyon km.

 

2-      Lpg yakıt tüketimim ne olur?

Bana verilen bilgiye göre ayarlaması iyi yapılmış akıllı kit diye tabir edilen sistemlerde yol bilgisayarınızda okuduğunuz verinin lt olarak %10 fazlasını lpg olarak tüketeceksiniz. Ben ilk denememde 8,47lt lpg ile 86 km gittim ama gaz bitmeden depoyu doldurdum.Sanırım 95 km kadar gidecekti.Şimdi dolu depoyla test edip sonuçları kıyaslayacağım.(yol bilgisayarımda ortalamam 9lt/100 km)

       Gelelim benim lpg dönüşüm macerema.13.12.2014 günü sabah saat 08.00 de başlayan lpg dönüşüm işlemim aynı gün saat :18.00 de tamamlandı.Amacım kimsenin reklamını yapmak değil ama Galip usta gerçekten acele etmeden, gayet titiz bir çalışmayla ve yaklaşık 10 saat tepesinde dikilip sorduğum sorulara cevap vererek ( ve dükkandan kovmadan) dönüşümü tamamladı.Linklerde lpg dönüşümü esnasında çektiğim bazı fotoğraflar mevcut.3 gündür yaptığım denemelerimde; aracımda herhangi bir çekiş problemi hissetmedim, enjektörler aşırı bir gürültü yapmıyor, araçta lpg’ye geçişte herhangi bir silkeleme mevcut değil.Hatta gaza geçtiğini anlamıyorum desem yeridir.Aracımdaki mevcut kit MTM marka, enjektörler Khein ve yanlış bilmiyorsam omvl mevcut.Aldığım bilgiye göre bu sistem aracın bilgisayarından anlık olarak yakıtla ilgili verileri okuyarak enjektörlerin doğru gaz – hava karışımını yapmasını sağlayan bir sistem.Bu sayede hem performans kaybı yaşamıyor hem de düz sistemlere göre yakıt tasarrufu sağlıyorsunuz.

     Önümüzdeki günlerde edineceğim tecrübeleri paylaşmaya çalışacağım.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun.. Fotoğraflar ve açıklayıcı bilgiler için ayrıca teşekkürler. LPG konusunda diğer üyelerimize ve burayı okuyan insanlara faydalı olacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelıkle Hayırlı olsun arkadasım. Bu bılgıyı bastan ben paylasmıstım  O0  Yinede sızınde paylasmanız ıyı olmus. Hadı hayırlısı  :egy::tey:  :clap:​    :dua:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelıkle Hayırlı olsun arkadasım. Bu bılgıyı bastan ben paylasmıstım  O0  Yinede sızınde paylasmanız ıyı olmus. Hadı hayırlısı  :egy::tey:  :clap:​    :dua:

Öncelikle teşekkür ederim.Aslında ben konuyu araştırırken forumun çoğu kısmını okudum.Ancak malum konularda sohbet uzadıkça okumak zaman alan bir durum olduğu için foruma yeni giren arkadaşlar konuların genelde tamamını okumuyorlar.Ben de bu yüzden sayfa sonunda kısaca özet geçerek edindiğim bilgileri paylaşmak istedim.Aslında lpg uygulamasıyla ilgili söylenebilecek çok şey var ama ne kadarı gerçek ne kadarı bilgi kirliliği emin olamadığım için her şeyi yazmayı doğru bulmadım.Sanırım en doğru bilgiye zaman içerisinde tecrübe ederek ulaşacağız.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Öncelikle teşekkür ederim.Aslında ben konuyu araştırırken forumun çoğu kısmını okudum.Ancak malum konularda sohbet uzadıkça okumak zaman alan bir durum olduğu için foruma yeni giren arkadaşlar konuların genelde tamamını okumuyorlar.Ben de bu yüzden sayfa sonunda kısaca özet geçerek edindiğim bilgileri paylaşmak istedim.Aslında lpg uygulamasıyla ilgili söylenebilecek çok şey var ama ne kadarı gerçek ne kadarı bilgi kirliliği emin olamadığım için her şeyi yazmayı doğru bulmadım.Sanırım en doğru bilgiye zaman içerisinde tecrübe ederek ulaşacağız.

 

Ben de tam bu konudan bahsediyordum  :) ;

 

http://www.mazdaclubtr.com/topic/20536-makale-sisteminin-devreye-alınması-ve-hakkındaki-düşünceleriniz/?p=490302

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben sübapları değiştirttim bu hafta çelik sübap ve yuvalarıyla beraber , bugün teslim aldım aracı daha 15 km anca kullanabildim ama şunu söyleyeyim rolantide titreme ve düşük devirde boğulma- silkeleme kayboldu , maliyeti sübap değişimi 1000 tl + yağ filtre antifiriz vs değişimi 250 tl toplam 1250 tl tuttu [emoji5]️

Tapatalk

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Güle güle kullan, inşallah bir daha da karşılaşmazsın..

İnşallah , sağolasın

Yapılan işleme göre maliyeti çok az olmuş. Bir daha başına gelmez umarım. güle güle kullan..

İnşallah bir daha sıkıntı yaratmaz ama sübapları gördüm egzoz sübapları baya aşınmış şimdikiler çelik olduğu için bu sorunu yaşamam diye umuyorum

Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben sübapları değiştirttim bu hafta çelik sübap ve yuvalarıyla beraber , bugün teslim aldım aracı daha 15 km anca kullanabildim ama şunu söyleyeyim rolantide titreme ve düşük devirde boğulma- silkeleme kayboldu , maliyeti sübap değişimi 1000 tl + yağ filtre antifiriz vs değişimi 250 tl toplam 1250 tl tuttu [emoji5]️

Tapatalk

Hayırlı olsun.Hocam kaç bin km sonra bu sıkıntı başladı

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

hayırlı olsun lpg candır.

 

ama enjektörler Khein silver galiba ?

Evet piyasada bundan iyisi olmadığını duydum.Hatta prins enjektörlere bile 100.000 km ömür biçilirken khein için kimse km ömrü biçemedi.Eski aracımla kıyasladığım zaman gerçekten muazzam bir fark olduğunu söyleyebilirim.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...