Jump to content

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz


huseyincagatay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Benim de dün aklıma geldi Hüseyin nerelerde hiç bilgi vermiyor diye :) LPG kışlık moddan kasıt neymiş ? Benim kullandığım dönemde hiç böyle bir moddan bahsedildiğini duymamıştım.

 

Bu yağlama sisteminin  de kendine has yazılımı ve beyni var sanırım. Çünkü lpg nin yazılımı için ayrı sokete takıyorlar ve ayrı program çalıştırıyorlar yağlama için ise ayrı.

 

kışın ve yazın havanın sıcaklığından sebep ayrı ayarlama yapıyorlar. Benim eski lavatoda da öyleydi. Ama detayını son noktada bilmiyorum.

 

Aracımı zorlamıyorum zorlayacaksam benzine alıyorum.

 

Ek bilgi: 

Lastiklerimi büyüttüm bu iş bana baya masraf çıkardı evet araba güzel oldu ama sürtünme arttığı için ışıkta drag olayına giremem artık. 

 

Yalnız şile yolunun virajlarında eskisine göre çok güzel yol tutuyor. Birkaç güne resmini koyarım forma. 

 

Yapılanlar 5 lik yay 17 jant 225 45 17 lastik (225 bizim motora göre geniş bir ebat ah şu arabada bi turbo olaydı.)

 

Aracımın turbosu olsa daha başka bişi istemem 5000 tl yi gözden çıkardım turbo için ama takan yapan yok. Bana motoru değiştirtecekler :) 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. Nesil Mazda3 e turbo takıldı. Hatta bu siteden birisi yaptı bu işi ama tamamen hobi amaçlı . Tasarım ve uygulama godless commie nickli Hakan Abimize aitti.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

1. Nesil Mazda3 e turbo takıldı. Hatta bu siteden birisi yaptı bu işi ama tamamen hobi amaçlı . Tasarım ve uygulama godless commie nickli Hakan Abimize aitti.

Biraz karıştırıyım bakıyım formu ozaman. Bazende aklıma acaba aracıma + hp için elektirik motoru bağlanır mı diye düşünüyorum. Tekerleklere takılan elektirik motorları var arka 2 tekere takardım arabam 4x4 olurdu hemde + hp alırdık :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

benzin fiyatları da bana lpg taktırdı ..Artık benim araçta da prins lpg var.Cumartesi taktırdım pazar günü senör ya da şamandra ile ilgili sorunun olduğunu düşündüğüm problem çıktı akşam baktıracam.Fakat dayımda mazda 2012 otomatik prins takılı müthiş bir kit..İlerleyen vakitte tadını alırım inşallah.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gittim ustanın yanına map sensörü arızalı çıktı ..hoş geldin 23 nisan neşe doluoyr insan.1000 de bir olan sorun yeni takılan kit için..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gittim ustanın yanına map sensörü arızalı çıktı ..hoş geldin 23 nisan neşe doluoyr insan.1000 de bir olan sorun yeni takılan kit için..

 

arada bir böle sorunlar oluyor benimde usta problemim oldu yağlama sistemini ayarlamayı unutmuşlar dı onun için 2 kere gittim.

 

Şu andada 9000 km oldu artık bakım zamanı geldiğini düşünüyorum hafiften enjektörler sesli çalışmaya başladı 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Başka sorunlar olmaması dileği ile güne merhaba diyelim o zaman :)..Bence de gelmiştir.Değiştik map sensörünü deneme sürüşü de yaptık durum normal gaz tepkileri de iyi şu an için.Kaldı yakıt ölçümü ve 1000 km bakımına kadar ki deneyim..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Benim araç en sıkışık İstanbul trafiğinde 10.4 lt re yakıyordu. 

 

Şimdi lastikleri değiştirdim 17" jant aldım falan 11.4 e yükseldi.

 

Bir şeye daha dikkatinizi çekeyim forumda daha önceden başka bir arkadaş da yazmış yol bilgisayarı gazın yaktığını gösteriyor ben hala inanamıyorum ama aldığım lt ortada gittiğim yol ortada nasıl oluyor da tutturuyor anlamadım gitti.

 

11043150_10152838152149315_2584939095025

post-8625-0-05153900-1426065312_thumb.jp

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba, lastikleri 17" yapmanız sonucu  tabanı genişlettiyseniz  bir miktar sürtünme kuvveti artacak ve tüketim çok çok az artacaktır.. ama esas olan   orjinal jantların ağırlığı alaşımlar sayesinde replika jantlara göre daha düşük olmakta.  

yani mazdanın 18" jantı ,  oem bir 18" jant a göre  %20 daha hafif olabilir. bu da size  terazide lastik başına 2 kg olarak yansısa da esasında etkileri 2kg ile sınırlı kalmıyor.

motorun döndermeye çalıştığı tekerleğin ağır olması  motor gücüne karşı bir direnç gösteriyor. ilgi duyan arkadaşlar bilirler, esas olan jantın ağırlığının artması değil atalet momentinin artmasıdır.  jantları 2şer kg arttırmak  bagaja 8kg bir ağırlık koymak ile aynı değildir. 

 

bir diğer yandan jantların çapı büyüdükçe siz daha geniş bir lastik takarsınız diye genişliği de artmaktadır. ( J değeri)  bu yüzden de ağırlığı artmaktadır. Lastiklerinizi değiştirmeden  5.5 J değerine sahip 16" jantı söküp, 8J ve yine 16" bir jant taksanız tüketiminiz artacaktır. Aynı ebatta ama daha ağır bir jantı çevirmek daha zordur. (yani araca arkadan baktığınızda jant genişliği 5.5inç veya 7inç)  

skyactive felsefesinin temelinde de araç hafifleştirilirken aktarma organları da hafifleştiriyor. böylece daha düşük atalet momentli parçalar kullanılarak kayıplar azaltılıyor. dizel skyactive de düşük sıkıştırma kullanılmasının sebebi de budur. daha hafif bir motor üretebilmek. hafif motor aracın direkt ağırlığını azalttığı gibi parçaların atalet momentleri de azaltarak tüketime olumlu katkı sağlayacaktır..

 

eski mazda 323- 626 larımızın çok çabuk ve seri olmasında küçük=hafif lastiklerin payı çok büyüktür.  

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

merhaba, lastikleri 17" yapmanız sonucu  tabanı genişlettiyseniz  bir miktar sürtünme kuvveti artacak ve tüketim çok çok az artacaktır.. ama esas olan   orjinal jantların ağırlığı alaşımlar sayesinde replika jantlara göre daha düşük olmakta.  

yani mazdanın 18" jantı ,  oem bir 18" jant a göre  %20 daha hafif olabilir. bu da size  terazide lastik başına 2 kg olarak yansısa da esasında etkileri 2kg ile sınırlı kalmıyor.

motorun döndermeye çalıştığı tekerleğin ağır olması  motor gücüne karşı bir direnç gösteriyor. ilgi duyan arkadaşlar bilirler, esas olan jantın ağırlığının artması değil atalet momentinin artmasıdır.  jantları 2şer kg arttırmak  bagaja 8kg bir ağırlık koymak ile aynı değildir. 

 

bir diğer yandan jantların çapı büyüdükçe siz daha geniş bir lastik takarsınız diye genişliği de artmaktadır. ( J değeri)  bu yüzden de ağırlığı artmaktadır. Lastiklerinizi değiştirmeden  5.5 J değerine sahip 16" jantı söküp, 8J ve yine 16" bir jant taksanız tüketiminiz artacaktır. Aynı ebatta ama daha ağır bir jantı çevirmek daha zordur. (yani araca arkadan baktığınızda jant genişliği 5.5inç veya 7inç)  

skyactive felsefesinin temelinde de araç hafifleştirilirken aktarma organları da hafifleştiriyor. böylece daha düşük atalet momentli parçalar kullanılarak kayıplar azaltılıyor. dizel skyactive de düşük sıkıştırma kullanılmasının sebebi de budur. daha hafif bir motor üretebilmek. hafif motor aracın direkt ağırlığını azalttığı gibi parçaların atalet momentleri de azaltarak tüketime olumlu katkı sağlayacaktır..

 

eski mazda 323- 626 larımızın çok çabuk ve seri olmasında küçük=hafif lastiklerin payı çok büyüktür.  

 

Evet itirazım yok bende bu yazdıklarınız ile aynı fikirdeyim. Aracımın orjinal jantları 15 di. Üzerinde kar lastiklerim takılı kışı bekliyor...

 

Ben aracımı  3 sene benzinli kullandım benzinli iken hiç bir değişiklik yapmadım hatta yedek lastik kirko gibi aklınıza gelebilecek her şeyi de çıkarmıştım ağırlık yapmasın diye.

 

Lpg den sonra tamamen düşünce yapım değişti şu an kalın güzel lastiklerim var. bagajımda takım çantam, kompresörüm buz dolabım. yedek lastiğim, kirkom 220v dönüştürücüm herşeyim var. 

 

Çünkü lpg gerçekten ucuz :)

Son bir not yazıyım eski lastiklerimle aracım fort transit connect den farksızdı gözümde.... 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Merhaba lpg de 9.000 km ye geldik 10.000 km olunca bakıma gideceğim.

 

1.000 km den sonra havalarda iyice ısınmış olur. Yazlık moduna da geçeriz heralde.

 

Lpg de sıkıntı yok klasik enjektör sesi ne alıştık artık. 

 

Yağlama sıvısı yarı seviyede. Bu bakımda değişmez  bitince kendim alıp takarım artık. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Arkadaslar bende mazda 3 aracıma prıns marka taktırdım. Fakat bundan once mıtsubıshı colt aracım vardı ona atıker taktırdım hem ucretı 1000 tl ıdı hıc bır sıkıntı çekmeden kullandım. Şimdı atıker gold cıkarmıslar mazda araçlar ıcın sımdı aracıma tup taktırıyor olsam atıker gold taktırırım. Bilginize

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

3.500 tl pek küçümsenecek para değil. Alternatif seçeneklere bakıla bilinir tabi benim param vardı o zaman taktırdım. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

LPG de ilk 10.000 i devirdik. (Arac 61.000 km de)
 

Periyodik bakım ve LPG bakımı zamanı  geldi ve geçtiğimiz cumartesi günü bostancı sanayi deydim.

 

5 - 30 yağımı daha önceden aldıydım. Bostancı ikiler Mazda servisi (yetkili servis değil) yağ değişim işçiliği + orijinal hava filtresi + orijinal Yağ filtresi   değişim  işlemine 100 TL aldı. 

 

Ardından LPG ciye gittim, gaz filtresi değişti basınç ayarı yapıldı yağlama ayarı yapıldı 130 TL aldı. LPG yağı değişmedim daha bitmemişti.

 

Ardından amortisörcü Aydın'a (Ayhan Usta) uğrayayım dedim arka amortisörleri %25 daha sertleştirdik(Orjinal amortisörlerim aracımın üstünde değildir) daha güzel oldu. oda 150 tl aldı toplamda 380 tl ye günü kapadık.

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 5 hafta sonra ...

Güncell 

 

LPG de sıkıntı yok 13.800 km oldu. 

 

Gittiği yere kadar kullanacağız nerede trak orada bırak :)

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

G

 

Olmaz inşallah :) daha çok genç zaten dikkatli kullanım ve iyi bakımla tahminleri altüst edebilirsin ;)

 

 

En az 50bin+ sorunsuz kullanım bekliyoruz Hüseyin hocam senden :)

 

 

Görücüğüüüüz duğalarınız benimle hissediyorum bunu :)

 

ekstra  iki bilgi geçen hafta bostancı sanayide ön balatalarımı değiştiridim  100 tl aldılar

yaz geldi dağtaş gezerim diye coilleri de yükselttim aracı 6 cm yukarı kaldırdım yani. ona para vermedim ama

 

İyi günler

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Normalde 2000 tl ye bu işi bitiren markalar var ama ben biraz pipirikliyim galiba.  Bu sebepten en iyi denilen marka hangisi ise takın dedim. Bu marka iyimi kötümü onun tartışması değil amacım.

valla hocam eski arabama(nissan almera) 1000 tl ye atiker microfast taktırdım ruhsatı muhsatı 1300 küsüre geldi ve son derece memnun kaldım..sadece benim memnuniyetim ölçüt değildir tabi ama çok iyi bildiğim ve tecrübe ettiğim birşey var o da lpg işinde önemli olan yegane şey işçilik.. montaj ve kalibrasyonu özenle yapılmış hemen hiçbir marka üzmez.. sonuçta bu motorlar atmosferik benzinli motorlar lpg nin uymaması gibi birşey sözkonusu değil.. ince ayar dedikleri ufak işlevsel nüanslar olabiliyor tabi ama anahatlarıyla özellikle japon motorları lpg sistemleriyle barışık.. lpg kitinde marka faktörü malzeme kalitesi-dayanıklığı sözkonusu olduğunda kendini gösterir en fazla .. araçların en çok çıkardığı sübap problemine gelince; aracın sübapları magnezyum alaşımlı ise yağlayarak kurtarma gibi bir olay beyhude olacaktır dolayısıyla sağladığınız kazanca sayıp o masrafı göz önüne alacaksınız.. ayrıca kalitesiz işçilik sonucu yanlış montajında bu tip sorunların oluşumunda hızlandırıcı faktör olduğu söylenir.. özellikle mazda 3 ün sübapları hususunda tam bir mutabakat yok.. benim nacizhane görüşüm; ustanıza, arabanıza, sürüşünüze güvenin ve bütçenize uygun montajı yaptırıp iyi günlerde binin mazdanıza..   (artık taktırmış ve tecrübe ediyor olduğunuza göre bu yazdıklarım genele hitaben olsun :) iyi günlerde kullanın )

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

cicub'a katılıyorum. Önceki Yarisimde Ankara'da Quattro Garage'da Atiker OBD kit taktırmıştım 1 senede 26bin km yaptım, ayar için hiç gitmedim, hava yakıt oranını kendisi güncellerdi hep. Hatta bir miktar benzin püskürtmesini de istemiştim. En ufak sıkıntı çıkmamıştı.

Şimdi Mazda 3'üme de 2 ay önce Prins takılmış. Ankara'ya yolum düştüğü gibi ustama göstereceğim kısmetse. Sıkıntı çıkarmaz umarım. Subapların ve motorun düşmanının ise hatalı işçilik ve yanlış ayar sonucu oluşan yanlış fakir hava yakıt karışımı olduğunu düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...