Jump to content

2. Nesil Mazda3'üme Lpg Taktırıyorum Bakalım Neler Tecrübe Edeceğiz


huseyincagatay
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Bir saat önce, huseyincagatay :

Tecrübelerimi mümkün olduğunca paylaşıyorum. Faydası oluyorsa bende mutlu olurum.

Benim araçta yağlama sistemi de takılı birde enjektörler silver değil. depoyu atiker kullanmış.

 

prins silverline kit takılırsa prins enjektör takılıyor. eğer prins vsi2 kit takılırsa keihin enjektör takılıyor.

2 sistemin arasında 500 lira fark var 2500 liraya silverline işinizi görür diyorlar ama ben 3bin ödeyip vsi2 taktırmak istiyorum.

valvecare sistemi için ayrıca nekadar ücret istiyorlar biliyormusunuz?

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yağlama dahil 3600 tl demişti.  100 tl indirim yapmıştı 3500 e taktırmıştım. yağlamayı 600 tl ye saymıştı. Ama sonradan dolar  euro çok arttı yeni fiyatları bilmiyorum.

Ama şu da var takan ustam bile yağlama sisteminin o kadar faydalı olacağını sanmıyorum dedi. Mutlaka bir faydası vardır ama ben anlattıkları kadar olacağına inanmıyorum dedi. 

Yalnız prinsin yağlama sistemi tek tek sibopların üstüne yağ damlatıyormuş. Olsa olsa anca bunun  faydası olur ama yinede neticede dile getirelen kadar mucizevi bir şey olduğunu düşünmüyorum demişti. 

Ki halada aynı fikirde. Araba da sorun olasa da arada uğruyorum yanına. Sohbeti muhabeti çok hoşuma gidiyor. 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

43 dakika önce, huseyincagatay :

Yağlama dahil 3600 tl demişti.  100 tl indirim yapmıştı 3500 e taktırmıştım. yağlamayı 600 tl ye saymıştı. Ama sonradan dolar  euro çok arttı yeni fiyatları bilmiyorum.

Ama şu da var takan ustam bile yağlama sisteminin o kadar faydalı olacağını sanmıyorum dedi. Mutlaka bir faydası vardır ama ben anlattıkları kadar olacağına inanmıyorum dedi. 

Yalnız prinsin yağlama sistemi tek tek sibopların üstüne yağ damlatıyormuş. Olsa olsa anca bunun  faydası olur ama yinede neticede dile getirelen kadar mucizevi bir şey olduğunu düşünmüyorum demişti. 

Ki halada aynı fikirde. Araba da sorun olasa da arada uğruyorum yanına. Sohbeti muhabeti çok hoşuma gidiyor. 

olmuşken 500 daha ödenir senede 25bin km yol yapıyorum zaten :) teşekkür ederim

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bir saat önce, sampiyonosman :

olmuşken 500 daha ödenir senede 25bin km yol yapıyorum zaten :) teşekkür ederim

Bende 3 ayda 10.000 km yapıyorum :) lpgnin parasını çıkaralı çok oldu. Hedefim arabanın parasını çıkarmak :) 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

19.11.2015 12:44:49, huseyincagatay :

Bende 3 ayda 10.000 km yapıyorum :) lpgnin parasını çıkaralı çok oldu. Hedefim arabanın parasını çıkarmak :) 

:)) çok ciddi rakam söylediğiniz. kazasız belasız iyi sürüşler :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

Arkadaslar 8 yıllık deneyımımle son noktayı koymak ıstıyorum konuya...

Daha once mıtsubısh hı aracı mvardı Atıker LPG taktırdım. Mazda 3 araba Prıns taktırdım 2 katına geldı. Ama ınanın Bir daha taktırsam Atıker Gold taktırırım. Prıns zavolı BRC landeronzo v.b. hıkaye....

Hem fazla para oduyorsunuz hemde randımanlı çalışmıyor. Mesela bende gıdermedım bır sorun var. Gaza yuklendıgımde tupumun yarısı dolu ıken basıc azalamsını goruyor ve gaz bıttı dıye benzıne gecıyor. Basmazsanız 150 km gecmezsenız sıkıntı olmuyor ama Prınste rampada sollamaya cıktıgınızda gaza anıden bastığınızda sıkıntı yasadım ama atıkerde yok böyle bır sey olmadı 5 yıl 120000 km yapmıştım tek gecerım.

Bakın oncelıkle yağlama hıkaye benzınle gaz arasında ısı farkı yok hemen hemen aynı fakat benzın kurum bırakıyor bu yüzden sıbaplarda aşınma gec oluyor. Fakat gaz temız yakıt olduğu ıcın aşınma erken zamanda yaşanıyor bu yüzden uzun yolda 300 km de 30 km benzınle gıdın.. sıkıntı olmaz.

Arkadaslarım ustune basa basa soyluyorum ıyı bır ıscılık yapan yere Atıker gold taktırın arkanıza bakmıcaksınız. SAYGILAR

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Her forumda aynı dediğinizi söylüyorum ben de. Ustalığı iyi, yolda ayarı da güzel yapan bir yerde Atiker taktırılırsa sorunsuzdur, yedek parça ucuzluğu da cabası.

Sorununuza gelirsek, tank eğimi ya da yönü yanlış takılmış, veya gaza geçme basıncı düşürülmeli. düzelttirirseniz probleminiz kalmaz.

Subap konusunda ise başka bir forumda yazdığım yazı.

 

Alıntı

Lpg ile benzinin ısıl değerleri, yanma sıcaklıkları farklı değil, birbirlerine çok yakındır. Kendi kendine tutuşma sıcaklığı Lpgnin daha yüksek olduğundan vuruntuya karşı mukavemeti daha iyidir, yani oktan sayısı daha yüksektir. 
Lpg ile benzinin laminer alev ilerleme hızları bir miktar farklıdır, bu da ateşleme avanslarının farklı olmasına yol açar. 4000-4500 devire kadar lpg, benzine oranla daha hızlı yanar, bu nedenle benzinde çalışan motorun ateşleme avansı, lpgde de sorun oluşturmaz. Fakat 4000-4500 devirden itibaren benzin lpgden daha hızlı yanar. Motorun benzine göre ayarlanmış ateşlenme avansı lpg ye yetmemektedir ve yanma devam ederken egzos çevrimi başlar. Yanmaya devam eden karışım egzos subapını yalayarak geçer ve subaplara haddinden fazla ısıl yük bindirir. Euro 5-6 normlarını yakalayabilmek adına kütlesi azaltılmış alaşım subaplar da bu ısıl yüke dayanamayarak fazla genleşir ve zamanla boyu uzar, yuvaya oturmaz. 

Bu nedenledir ki gaz ayarı çok iyi bir şekilde yolda yapılmalı ve mümkünse 4bin devrin üstüne lpg ile geçilmemelidir, kitin ayarlarından 4bin devir üstünde benzine otomatik geçmesi sağlanmalıdır

 

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

Merhaba Saygıdeğer Arkadaşlarım; henüz yeni almış olduğum 50.000 km'deki Mazda3 1.6 Impressive AT aracıma LPG montajı gerçekleştireceğim. Montaj günü Perşembe ya da Cuma olacak. Birçok araştırmalar yaptım. Birçok mühendisle konuştum. Arabayı yüksek devirde sürekli motosiklet gibi kullanırsam ilerde subapla ilgili sorun yaşayabileceğimi söyledi herkes. Ben LPG avantajının daha fazla olacağını eski aracım GOLF 6 'dan çok fazlasıyla tecrübe ettiğim için kesinlikle taktıracağım. 100.000 Km civarları bu sorunun ortaya çıkacağını düşünüyorum. Arabama VW mantığı ile ağır bakıma girmiş gibi sayacam. Sizlere sorum şudur: 1800 liraya BRC taktırıyorum. 2200 liraya Prins taktırmaktan vazgeçtim. Brc taktırırken ya da LPG montajı yaparken dikkat edeceğim herhangi bir konu var mıdır Mazda3'lerle ilgili tecrübe edinmiş arkadaşlarım yada bilgisi olan arkadaşlarım yardımcı olabilirse sevinirim. Saygılarımla...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

İlk konuyu açtığımda acaba skyactiv e mi taktırılıyor diye heyecanlanmıştım ama değilmiş. :)

 

Çeşitli forumlarda açtığım lpg hakkında soru cevap başlıklı konularıma bakabilirsiniz. 4000-4500 devir üstü tamamen benzinde çalışacak şekilde ayarlatın. Ateşleme süresi 4000 devirden sonra lpg nin benzine oranla daha yüksektir, bu nedenle egzos zamanında da lpg yanmaya devam edeceğinden ısıl yük bindirir subaplara. Sakin sakin kullanırsanız ve gaz ayarı düzgünse hiç bir problem çıkacağını sanmıyorum.

Kesinlikle ama kesinlikle yolda ayar yapan, yazılımına güvendiğiniz bir ustaya taktırın lpgyi, marka kesinlikle farketmez. Yol ayarı en önemlisidir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

7 saat önce, Fcoskun50 :

Merhaba Saygıdeğer Arkadaşlarım; henüz yeni almış olduğum 50.000 km'deki Mazda3 1.6 Impressive AT aracıma LPG montajı gerçekleştireceğim. Montaj günü Perşembe ya da Cuma olacak. Birçok araştırmalar yaptım. Birçok mühendisle konuştum. Arabayı yüksek devirde sürekli motosiklet gibi kullanırsam ilerde subapla ilgili sorun yaşayabileceğimi söyledi herkes. Ben LPG avantajının daha fazla olacağını eski aracım GOLF 6 'dan çok fazlasıyla tecrübe ettiğim için kesinlikle taktıracağım. 100.000 Km civarları bu sorunun ortaya çıkacağını düşünüyorum. Arabama VW mantığı ile ağır bakıma girmiş gibi sayacam. Sizlere sorum şudur: 1800 liraya BRC taktırıyorum. 2200 liraya Prins taktırmaktan vazgeçtim. Brc taktırırken ya da LPG montajı yaparken dikkat edeceğim herhangi bir konu var mıdır Mazda3'lerle ilgili tecrübe edinmiş arkadaşlarım yada bilgisi olan arkadaşlarım yardımcı olabilirse sevinirim. Saygılarımla...

Fatih merhaba,

Senin için şimdiden hayırlısı olsun. Lpg'de forum sayesine tecrübe ettiğim en önemli şey. Ustanın mahareti olan işçilik. Çok ama çok önem arz etmekte. Konunu seninle aynı başlığa sahip ortak konu ile birleştirdim. Birde Lpg bölümün altında sabit çok güzel faydalı konularımız mevcut. Onlara bir göz atmanı tavsiye ederim.

Örnek vermek gerekirse ilgili konulardan.

Mazda 3 Lpg Uyumu

 

Lpg'den kaynaklı Subap Arızaları ve Değişimi

 

Lpg Nerede Ne Taktırmalı

 

İzmir'de Lpg Taktırabileceğim Bir Yer

 

Diğer Lpg ile ilgili tüm ihtiyaç olabilecek konuları, bu bölümden ulaşabilirsin.

http://www.mazdaclubtr.com/forums/forum/171-mazda3-teknik-lpg/

 

Şimdiden kolay gelsin, keyifli forumlar diliyorum.

 

 

 

 

 

 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 4 hafta sonra ...

Merhaba Geçen hafta  aracım durma esnasına geçince motor stop konumuna geçti. Yani kamyoncu ağazı ile istop etti. Otomatik vites durmayacağından olayın lpg ile alakalı olduğunu düşündüm. Çetinsaya götürdüm. Aracımın 90.000 km olduğunu söyleyince gaz kelebeğini temizleyelim sorun düzelir dedi. Zamanla kurum yapıyormuş. Bende daha önceden hiç temizletmediydim. 

Ustayla beraber sohbet ede ede  işlemi yaptık. Baya kurum aktı. Şu an motor saat gibi çalışıyor. Sorun düzeldi.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

55 dakika önce, huseyincagatay :

Evet bir süpriz benden Mazdayi turbolayacağız gelişmeleri yeni konu açıp anlatacağım.

Merakla bekliyorum. Maliyetini, işlemlerin resimlerini... Otomatik vites bu artan güce dayanabilir mi araştırmak gerekir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

aslında herşeyi hesapladık diye düşünüyoruz. Fazla bir şeyde gözümüz yok paradan da bir korkumuz pek yok. birkaç güne proje ortaya çıkacak o zaman yeni konuda paylaşacağım 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • brn
      Yazan: brn
      Merhaba arkadaşlar,
      Yaklaşık 10 gün önce Mazda 3 almıştım. Aracım 2012 impressive otm. Aracı aldıktan 3 gün sonra LPG taktırdım. Zaten almadan once karar vermiştim. Bu benim 4. Benzinli alıp LPG taktıgım arabam oldugu için ilk tereddütleri aşmam kolay oluyor genelde:). 
      Gelelim LPG takma sürecine ve sonrasına.
      LPG'yi Ümraniye Kadosanda bulunan Üçel LPG'ye taktırdım. Daha onceki 3 aracımın montajını da onlar yapmıstı.  Prins Teknomax kitini tercih ettim. Ekstra olarak subap yağlama kiti de takıldı.  LPG montajı yapıldıgında araç 53800 kmde idi.  38 litrelik simit taktırdım ama buna ragmen bagaj içindeki tabanlık yüksek kaldı. O işi daha çözemedim. Bu hafta balataları değiştirmeye gidecegim. Belki onu da hallederim.  30 litre lpg alıyor depo.  Montajı yaparken bir konuda canımı sıktılar. Motorun üzerindeki plastik kapagın sag kısmında ECU'ya giden soketleri koruyan kısmı çıkarmaları gerekti. Fakat Mazda bu metal parcayı cıvata yerine perçinle tutturmustu. Bunu ince bir matkapla cok rahat sökebilirlerdi fakat biri geldi ve kalın matkapla perçin olmayan yerlerinden kırmak suretiyle cıkarmaya calisti. Pense ile eğdi büktü. Mahvetti anlayacagınız. Sonra cıkaramayınca baska biri benim dedigim sekilde percinleri cıkardı ve parca cıktı. Lakin mahvolmustu. En son yerine takarken biraz düzeltip bantla tahrif olmus kısımları örttüler. Neyse bulabilsem yenisini takıp adamlara fatura edecegim ki kabul ettiler.  Montajdan sonra aracın kullanımında pek bir değişim olmadı lakin oncesinde de cok kullanmadım. Sadece 150 km yaptım Depoyu bitirmeden merakten ölçüm yaptım ve 126.4 km sonra tekrar fulledim. 2.82'den aldım LPG'yi ve tam 37.00 lira tuttu. 29.2 kurus yapar yani. Litre olarak da 10.38lt/100km yapar. Yol bilgisayarı da ayni süreçte 8.2 ortalama gösterdi.  Bu mesafeyi genelde uzun yol sayılabilecek bir rotada yaptım. Yani 80 kmsi çekmeköy-yenidoğan-şekerpınar rotasında neredeyse trafiksiz yolda 90-100 kmh hız ile yaptım. Geri kalanı da taşdelende şehiriçinde orta trafikde yaptım. Muhtemelen bu lpg zamları ile 35 kuruslara cıkmam an meselesi. Ki bence normal ve beklediğim gibi.   
      Öncesinde forumda LPG konularına bir göz gezdirdim. Belki sorusu olan arkadaslara yardımcı olur düşüncesi ile paylaşmak istedim. Sorusu olan arkadaslara için memnuniyetle cevap veririm. 
    • h_sahin
      Yazan: h_sahin
      Arkadaşlar herkese merhaba sonunda Mazda 3 Skayctiv Reflex otomatik aracıma Ankarada Lovato Exr direkt enjeksiyon kiti taktırdım.  
      3.650 Tl x 9 taksit maliyeti.
      Montaj sabah 9 da başladı akşam 6 da bitti.
      Şu an için cok bir yorum yapamayacağım fakat haftalık ve aylık kullanım sonrası verileri paylaşırım.
      İlk tüketim verisini paylaşayım. 
      Montaj bittikten sonra 20 liralık lpg alındı. 20tl/2.64=7.57 litre lpg alındı.
      Maşallah diyeyimde    114.8 km sonra lpg bittiğine dair uyarı verdi. 
      0.17 kuruş uzun yol tüketim  verisi.
      Forumdan bir arkadaşımız daha taktırdı ki sağolsun onun yorumları sonrası taktırdım.
       
       




    • Exe
      Yazan: Exe
      Slm
      En sorunsuz kitlerden biri olan prins silverline takılı 2011 sedan impressive aracımda, yolda giderken gaza hafif bastığımda motor bölümünden özellikle sağdan hışırtı şeklinde bir ses geliyor. Sanki sıvı bir şeyden hava geçer gibi ama çok hızlı. Hani Turbo üflemesi gibi ama daha ince ve tiz.  Tabi yanında hafif uğultu da var. Benzine geçince hiçbir sorun yok. Prins servisine gittim ne arıza kodu ne de ışığı var. Usta geçinen zevat 2 gün bizde kalsın inceleyelim dedi.Herif sanki motor sökecek.  Hepi topu regülatör enjektör depo... Bilgisayara zor bağlattım...
      Neyse bu bir şey anlamadı dedim Maslak sanayide başka bir prins bayisine gittim, o da bir şey olmaz,devam et  dedi... Ama ses rahatsız edici boyutta. 
      Arkadaşlar böyle bir sorunla karşılaşıp çözüm bulan var mı? Yoksa lpg yi mi söktürsem? 
      Regülatör olsa geç çalışır, suyunda gaz kokar, bunda yok. 
      Enjektörler olsa tekleme yapar rolanti bozar, çekiş düşer,  bunda o da yok

       
    • MazdaClubTR
      Yazan: MazdaClubTR
      İkinci El Mazda 3 veya Mazda 6 almayı düşünüyorsanız ve tercihiniz LPG takılı olanlar ise dikkat edilmesi gereken bazı hususlar var.
       
       
      .Günümüzde otomobil sahiplerini en çok zorlayan hususlardan biri de benzin sarfiyatına bağlı olarak yükselen yakıt masrafları.
       
      Bu masraf, araçlarını çok kullanmayan insanlar için kabul edilebilir seviyelerde olsa da araç sahipleri araçlarını daha fazla kullanmaya başladıkça ciddi bir sorun haline gelebiliyor.
       
      Bu sebeple insanlar son 10 küsür yıldır araçlarına LPG taktırmaya veya araç alırken LPG'li araçları tercih etmeye başladılar. Her ne kadar tercih etmeseler de Mazda Tutkunları da araçlarına olan düşkünlükleri ile cüzdanları arasında sıkışıp bu yönde tercih kullanmaya başladılar.
       
      Biz de bu sürecin tam ortasında yer aldık ve konu ile alakalı bir çok sorulara maruz kalıp bunlara yanıt vermeye çalıştık.
       
      Bu yazı ile istedik ki bundan sonra LPG'li Mazda3 veya Mazda6 araç alacak olan arkadaşlar aşağıda belirttiğimiz hususlara dikkat ederek araçlarını alsınlar ve bazı riskleri , püf noktaları öğrensinler.
       
      LPG li Mazda3 - Mazda6 Alırken Dikkat Edilmesi Gereken Hususlar
      Mazda3 ve Mazda6 ların LPG sistemine hassas bir motor yapısı vardır. Bunun en başta bilinmesi ve kabul edilmesi gerekir. Gerçek kullanıcılardan alınan geri dönüşler çerçevesinde edindiğimiz izlenim LPG takılmış bir Mazda3 veya Mazda6'nın motoru LPG takıldıktan 50.000 km sonra problem çıkartmaya başlayabileceğidir. Kişinin kullanımı , karışımın kalitesi, bakım gibi etkenler bu mesafeyi artı veya eksi yönde etkileyebilir ama genel izlenim bu yöndedir. Yukarıda bahsi geçen problem kendini silkeleme, motor çekişinde düşüş, yakıt sarfiyatında artış gibi belirtilerle göstermektedir Bu şikayetlerden sonra yapılan incelemeler genelde motorun egzoz sübaplarında deformasyon olduğu yönünde bilgi verilmesi ile sonuçlanmaktadır Bu işlemin maaliyeti, şehir, kullanılan malzeme, işçilik değişkenlerine bağlı olarak 2014 yılı rakamlarına göre 1000 - 3000 TL arasında değişmektedir. Bu sebeple LPG'li Mazda3 veya Mazda6 alırken ;
      LPG'nin hangi km de takıldığına Aracın kaç km dir LPG li kullanıldığına LPG sisteminin bakımlarının düzgün yapılıp yapılmadığına dair bilgileri alın Bunlara ek olarak motorun o andaki durumunu daha iyi belirlemek için motora kompresyon testi yaptırın. Bu testte elde edilmesi gereken değerlere ulaşmak için tıklayın Eğer motorunuzdaki kompresyon değerleri düşmüş veya düşük seviyeye yaklaşmışsa yukarıda belirttiğimiz probleme yakınsınız demektir. Yukarıda belirttiğimiz hususlarda elde ettiğiniz bilgiler neticesinde araç alımı ile ilgili son karar elbette sizlere aittir.
       
      Üyelerimizin bir kısmı hiç tercih etmez iken bir kısmı olası bir problem yaşayana kadar elde edeceği kârın olası masraftan çok daha fazla olduğunu belirterek riski göze almaktır.
       
      Bizim burada amacımız her zaman olduğu gibi şeffaf bir biçimde bazı konuları sizlerin bilgisine sunmaktır.
       
      Yukarıdaki bilgilere eklemek istediğiniz bir husus olursa yorumlara yazmanız yeterli olacaktır.
    • rubin
      Yazan: rubin
      Merhaba arkadaslar... 1 ay once 2012 model otamatik sanzumanli Guzuma 36bin km de brc my11 lpg kit taktirdim.. lpg montaji konusunda hibbir sikintim yok.. yakit tasarrufu %50 gibi.. bugun de 40 bin km bakimini yaptirdim.. lakin otomatik sanzumanda lpg den dolayi yag sizintisi oldugunu farkettim.. lpg sonrasi boyle bir olay yasayan var mi ? Ustam şanzıman yag cubugundan buharlasma yaptigini ve benzindeki performansi yakalayamadigi icin daha cok zorlandigindan yag attigini soyledi.. bu durumu yasayan var mi.. varsa çözümü nedir..
      GT-N7100 cihazımdan Tapatalk kullanılarak gönderildi
       

×
×
  • Yeni Oluştur...