Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Kış Lastiği Tavsiyesi


mehmet önder
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

merhaba arkadaşlar. az önce kliksa dan 4 adet nokian 205/60/r16 wr d3 latik siparişi verdim öncelikle sizce doğru tercih mi? ayrıca bir diğer konu malum araçlarda stepne yok sıvı bir zımbırtı var (ismini bilmediğimden zımbırtı dedim) ve bagaj döşemesi altında bir bölüm var aranızda mini stepne alan var mı? ve bu bölüme sorunsuz sığıyor mu acaba?

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Mehmet, aracın da lastiklerin de hayırlı olsun. Hem Mazda hem de Nokian çok güzel tercihler olmuş.

Sorun yaşamayacağın güzel bir kış lastiği almışsın. Bu model olmasa da ben de yıllarca Nokian kullandım, çok memnun kaldım.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...

dostlar aracı bu gün veya yarın teslim alıyorum inşallah . Tam a kar yağdığı döneme geldi . kışlık lastik bulamıyorum Ankarada olup kışlık lastik alan arkadaşlar varmı ? aldılarsa nereden aldılar ? birde bridgestone 2013 üretimi 400 tl den buldum alayım mı ? 2013 olması ne derece etkiler .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

dostlar aracı bu gün veya yarın teslim alıyorum inşallah . Tam a kar yağdığı döneme geldi . kışlık lastik bulamıyorum Ankarada olup kışlık lastik alan arkadaşlar varmı ? aldılarsa nereden aldılar ? birde bridgestone 2013 üretimi 400 tl den buldum alayım mı ? 2013 olması ne derece etkiler .

 

Ktaskan kullanıcı adlı üyemiz Ankara'da ve kışlık lastik almıştı. Yukarıdaki mesajlara bir göz gezdirin. 2013 üretimi sıkıntı çıkarabilir, neticede çok fazla rafta durma lastiğe zarar verebilir

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest Ktaskan

Ben internetten almıştım. Çok araştırdım ve fiyat/performans olarak bana en uygun olan Falken Eurowinter HS449 215/45/R18 aldım yaklaşık 1,5 ay önce. Gayette memnunum. Üretim yeri Japonya ve tarihi Temmuz 2014 idi. Tavsiye ederim. Bizim aracın lastik boyutunda lastik bulmak zor, bilindik 1-2 markada var onlarda gereksiz pahalı. 

dostlar aracı bu gün veya yarın teslim alıyorum inşallah . Tam a kar yağdığı döneme geldi . kışlık lastik bulamıyorum Ankarada olup kışlık lastik alan arkadaşlar varmı ? aldılarsa nereden aldılar ? birde bridgestone 2013 üretimi 400 tl den buldum alayım mı ? 2013 olması ne derece etkiler .

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Ben internetten almıştım. Çok araştırdım ve fiyat/performans olarak bana en uygun olan Falken Eurowinter HS449 214/45/R18 aldım yaklaşık 1,5 ay önce. Gayette memnunum. Üretim yeri Japonya ve tarihi Temmuz 2014 idi. Tavsiye ederim. Bizim aracın lastik boyutunda lastik bulmak zor, bilindik 1-2 markada var onlarda gereksiz pahalı. 

işin kötüsü internette de kalmamış falken ben bulamadım olsa n11 veya hepsiburada kliksa yok malesef :(

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 7 ay sonra ...

bugünlerde erken de olsa kışlık lastik derdine düştüm..malum yaklaşıyor kış ve sıklıkla uzun yol yapan biri olduğum için kışlık lastiği şart görüyorum.sıkıntım ise şu;

1. aracımın jant ebatı 18 inç acaba kışlık lastiği de 18 inç alıp mı taksam

2. 16 inç ebatında jant ve lastik birlikte alıp mı kullansam 

ikinci seçenek aracın görüntüsünde de değişikliğe neden olucak..kararsız kaldım..önerileriniz nelerdir.

tabi birde hangi markayı önerirsiniz

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

16 '' ebatında jant ve bunlara uygun lastikler olabilir. Bu alternatifi seçmen durumunda, lastikleri değiştirirken lastikçiye de bağımlı kalmamış olursun. ama yinede bir sezon sonra değiştirmeden önce balanslarının kontrol edilmesinde fayda var. Diğer seçenekte zaten lastikçi değiştireceği için kendiliğinden o kalem halloluyordu. 

Eğer kışlıklar için  16 '' jant ve lastik  opsiyonunu seçersen ;   Dunlop SP Winter Sport 4D iyi bir seçim olabilir.

Ölçüler ; 205x60 R16 / 92H olabilir. Mazdanın 16 '' düz lastiğinde de kullandığı ebatlar bunlar. Sadece hız kategorisi V değilde H olabilir. Yani maksimum hız V nin temsil ettiği 240 km/saat yerine H ın temsil ettiği 210 km/saat olmuş olurki, ilgili aracın kışlık lastiği için uygun bir seçim olabilir. Buradaki 92 de yük indeksi oluyor. Yani tek lastiğin taşıyabileceği maksimum yükü gösteren bir index. Mesela 92 indexinin karşılığı 630 kg lık bir taşıma kapasitesine karşılık geliyor. Aynı index, seçilecek olan kış lastiğindede yeterli olabilecektir.

 

Selamlar.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim..%90 ne yapacağıma karar vermiş durumdayım..ama aracın görüntüsünden taviz vermek pek kafama yatmıyo sadece..sizce 18 inçlik lastik yanak ebatı açısından kışın sıkıntı yaşatır mı acaba??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

teşekkür ederim..%90 ne yapacağıma karar vermiş durumdayım..ama aracın görüntüsünden taviz vermek pek kafama yatmıyo sadece..sizce 18 inçlik lastik yanak ebatı açısından kışın sıkıntı yaşatır mı acaba??

 

Kışın 16"lik bir lastikle kıyaslandığında bariz fark eder. 

 

18" Jant ve Lastiği olup, kış geldiğinde 16" jant ve lastiklerle kullanan üye arkadaşlarımız var.  

 

Görüntü evet önemli, ama sağlayacağı fayda, konfor ve güvenlikte önemli. Bir de bu işin ekonomi boyutu var. 16" lastikle 18" lastik arasında çok ciddi fiyat farkları var. 

 

Karar sizin, hangisinin önemli olduğuna siz karar verin..

 

Ben sizin yerinizde olsam 16" 2.el Mazda jantı bulurum. 16"kış lastikleri zaten 18" ebata görede hesaplı. Lastikleri janttan sökme takma derdide olmaz. Kışları bu şekilde kullanırım..

 

Size kolay gelsin.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

İyi günler herkese

 

15 gün önce Mazda 3 power aldım. Üzerinde nedense 2012 model ? michellin alpin 215 45 18 yazlık lastik var. Şimdi kış lastiği almak istiyorum fakat michellin ile falken hariç aynı ebat lastik yok.

285 TL. verip yeni jant ve 205 6 16 kış lastiği mi alsam, 225, 40 / 45,  18 kış lastiği mi alsam karar veremiyorum. hemen hemen aynı fiyata geliyor. Bana mazda ile michellin bu konuda anlaşma yapmış gibi geliyor sanki. bir sitede gördüğüm kadarı ile 18 inçte minimum 215 olmalı 225/235 optimum,  245 maximum diye yazıyor, ben 225 45 18 alsam yakıt tüketimim vb. artarmı kafam karıştı.

 

Yardımlarınız için teekkürler..

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hayırlı olsun öncelikle.

18" kış lastiği bulmak sıkıntı. 18" den memnunsanız devam etmenizi öneririm. 16" e geçerseniz bu sefer yol tutuşunuzu, yana yatmaları negatif etkileyebilir. Ama konfor odaklı bir sürüş istiyorsanız 16" jant alırsınız hem kış hem yaz o jantı kullanır 18" jantları da satarak gelir-gideri eşitleyebilirsiniz.

Kış lastiğine geçince zaten yakıt tüketiminiz artacaktır 0.5-1 lt kadar, 215 tabandan 225 tabana da çıkarmak bu yakıt tüketiminin artmasını sağlayacaktır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

     Öncelikle aracınız hayırlı olsun, 18 jant lastik bulmak hem zor hemde lastikler pahalı oluyor, mantığınız doğru 16 veya 15 jant alıp o janta en uygun ve en çok üretilen lastiği daha ucuza alabilirsiniz , beraberinde kış yollarında bide avantaj sağlamış olursunuz,  hem lastik yanağı kalınlaşacağından esneme artacak hemde, lastik tabanını dar tutarsanız   araba kar, buz üzerinde çok daha iyi tutunacaktır, yakıt sarfiyatı düşecektir lakin lastik ve jant seçinizi yaparken bir jant lastik hesapalama programı kullanmalısınız orjinal ebat ile taktığınız ebat arasındaki fark %3 ü aşmamalıdır.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

yorum yazan arkadaşlara teşekkürler.

ben aslında sadece kışlık lastiklerimi 16 jant almayı düşünüyorum. bir de şöyle bir sıkıntıyı düşündüm. araçta stepne yok, lastik patlarsa o lastiği bir daha kullanma imkanı kalmıyor. tanesi en düşük 500 TL. 16 jant ise 250 civarı,  daha az bir maliyet. fakat mazda niye böyle lastik ebatları kullanmış anlayamadım 205 55 16 genelde tüm araçlar. 60 olunca görünüm biraz bozuluyor, ayrıca aracın virajlarda daha çok sıkıntıya düşmesine neden oluyor. mühendislik hesaplamalarıyla ilgisi vardır sanırım..

 

son bir sorum ise mesela 215 taban 235 yapılınca jantın içine sığacak lastik alanının genişlemesi problem çıkartmıyor mu? 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Kış geliyor ve kış lastiği alınacak... 18 jant tamam hoş havalı da yeni lastik alırken biraz can yakıyor haliyle :)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 

 

son bir sorum ise mesela 215 taban 235 yapılınca jantın içine sığacak lastik alanının genişlemesi problem çıkartmıyor mu? 

Lastik yanakları sanki janttan çıkmaya çalışıyormuşcasına şişik oluyor bu durumda. Normal ölçü 225 ise ilgili jantta bir üst yada bir alt değer yani 215 yada 235 kullanılabilir gibi görünüyor ama daha büyük değişikliklerin uygun olacağını düşünmüyorum.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...