Jump to content

3. Nesil Mazda 3 Kış Lastiği Tavsiyesi


mehmet önder
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hakketende uygunmuş 18 jant için, nerdeyse 13 jant fiyatına ben 175-70-13 nokian dört mevsim lastiğin takımını  bir ay önce 760 almıtım.

Performan tablosu da olsaydı daha iyiydi.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 3 hafta sonra ...

3 gün önce 2015 power at aracıma Ankara'da Falken Eurowinter HS01 kış lastiği taktırdım. 215/45/18, orjinal ölçüden vazgeçemedim :) 4x450 1800 tlye mal oldu, satıcı Michelinle aynı desen falan dedi :) Bu ölçüyü zaten her firma üretmiyor, Michelin Nokian vs 700-800tl bandında, geriye Petlas Falken falan kalıyor. Baya bir forum okudum ve fiyat performans olarak Falkende karar kıldım. Bugün de Ankara Mazda SK Group tan 4 adet şifreli bijon takımı aldım, kampanya indirimli hali 148tl.

Lastik için ilk izlenimlerim; Michelin Pilot Sport 3 den sonra çok çok sessiz geldi, hamuru yumuşak ve küçük çukurları pek hissettirmiyor. Kar buz performansı için şimdilik bir şey diyemiyorum ama ilk tecrübelerimi burada paylaşırım. Etiket değerleri E B 72db , B seviye yol tutuş oldukça iyi zaten A nerdeyse hiç görmedim. 72db ye göre oldukça sessiz diyebilirim.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende n11'den 11.11 kampanyasında tanesi 220tl'ye 225/40R18 Sava Eskimo Hp2 aldım, 50tl'de sökme takma 930tl'ye geldi.

Taban biraz genişlemesine rağmen direksiyon farkedilir biçimde hafifledi, ilk bunu farkettim. Konforda yanak daralmasına rağmen olumlu veya olumsuz hiçbir değişim olmadı. Yol sesi ise malesef arttı, zaten yol sesi alan bir araç artık rahatsız etme seviyelerine geldi. Yol tutuş vs denemedim, kar-kış ve ıslak performansı ile birlikte hepsini birden eklerim daha sonra yalnız hoşuma giden genel görüntü oldu, önceden arabaya tam önden veya arkadan bakınca tekerlekler uzun ve dar duruyordu ve tamamen aracın içinde duruyordu lastik. Şimdi çok hafif arka tamponun kenarından çıkması daha sportif bir görüntü verdi.

IMG_20171114_150956.jpg

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Nokian wr a4 225 45 19 aldım bir önceki lastiklerim de nokian wrd4 idi çok memnundum wr a4 d4 ün geliştirilmişi yenisi. Nokianlardan genel olarak memnunum.(kış lastikleri için)

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

4 dakika önce, NoooFearrrr :

 

 

Yakın zamanda bende nokian aldım.

Hayırlı olsun.

Nokian iyidir size de hayırlı olsun

  • Teşekkürler 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Önceki aracımda 6 sene aynı Nokian kış lastiklerini kullanmıştım (WR G2). Her koşulda şahane lastiklerdi özellikle de ıslak ve soğuk kuru zeminde. Yıllar geçtikçe performansı da düşmedi. Mazda'yı hergün düzenli kullanacak olsam yine terddütsüz Nokian alırdım, genelde fiyatları Michelin, Bridgestone gibi ana akım üreticilerden bir tık aşağıda oluyor ama hiçbir performans kaybı yaşamıyorsunuz kış lastiklerinde.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

bugün son kez mazda sk'ya uğrayıp tse'ye takılan jantlarin durumu sordum çünkü ankara'da hava 3-7 seviyelerine geldi. biraz da "yapacak bir sey yok jantlar gelmiyor" tarzinda konuştuklari için iyi madem silin adımı listeden diyip çıktım. önce yenimahalleye'ye oradan da daha uygun buldugum için ivedik'e lastik almaya gittim. jant lastik kombinasyonuna girmedim çünkü 16 inç ne idiğü belirsiz jantlara 1300-1400 tl istediler. ustune bi de iyi kalite lastikle 3000 civarina gelecekti vazgeçtim. yenimahalle'de 500'den aşağı inmedikleri 2016 üretimi dunlop 225 45 r18 lastikleri ivedikte 460 tl'ye aldım. totalde 1840 tl'ye meseleyi şimdilik kapattım. 

lastiklere gelince bi 100 km yaptim çok ama çok memnunum şimdilik. araba 3 derecede zorlamalarıma rağmen abs'ye girmekten neredeyse tamamen vazgeçmiş durumda. mişlenler ile en ufak dokunmamda abs devreye giriyor ve kayıyordu. hatta burada bundan dolayı mazda'larin (1. nesil 3, mazda 2 ve 3. nesil 3) fren performansinin çok kötü olduğunu dile getirmiştim meğer olay tamamen lastikteymiş. ilk sert denememde cama giriyordum. bi de ıslak zeminde yokuş aşağı denememde de çok başarılıydı. ayrıca yazlıklardan daha sessiz bir lastik.  en çok hoşuma giden o oldu. böyle devam ederse ne ala, foyası bir iki kışa çıkarsa tabi bilemem.  bu arada taban genişliği dolayısıyla pozitif %1.36'lık farkla konfor da fark ediyor gibi. psikolojik etki de olabilir.

 ola ki düşünen varsa tavsiye ederim. kazasız belasız günler..

  • Beğen 3
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 1 ay sonra ...
21.11.2017 at 22:12, Katil Balina :

araba 3 derecede zorlamalarıma rağmen abs'ye girmekten neredeyse tamamen vazgeçmiş durumda. mişlenler ile en ufak dokunmamda abs devreye giriyor ve kayıyordu. hatta burada bundan dolayı mazda'larin (1. nesil 3, mazda 2 ve 3. nesil 3) fren performansinin çok kötü olduğunu dile getirmiştim meğer olay tamamen lastikteymiş. ilk sert denememde cama giriyordum. bi de ıslak zeminde yokuş aşağı denememde de çok başarılıydı

bugün "0" / "-1" derecede ankara çankaya'da kar yağışı sonrası akşam tuzlanmamış donan ve buz tutan ara yollarda lastikler berbat bir performans gösterdi. öyle ki yokuş aşağı gitmekten korkup yolumu uzattım. frene basınca basmamış gibi, direksiyonu çevirince çevirmemiş gibi oldum. bidislama gidiyordu. neyse ki kontrollü bir iki deneme sonrası hadiseye uyandım da bi kaza falan yaşanmadı ama yaşanması an meselesiydi. hava ne kadar soğuk olursa olsun kuru zeminde vs hakkını çok yemeyelim iyi ama en ufak buzlanmada çok kötü imiş. 

süper lastik vs demiştim. şerh düşüyorum kendime..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bu aldığın lastik kış lastiği değilmi, buzlu yolda tutunamıyor ise  çok tehlikeli durumlar ortaya çıkar, aldığın lastiğin ne anlamı var ki , sonuçtan memnun değilsen değiştir.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Söz konusu buz olunca, çok fazla beklenti içine girmemek lazım. Üzerine rampa ve ara sokaklar olunca, zemin daha da zorlaşıyor. Buzda hiç bir lastik %100 performans gösteremez. 

@Katil Balina kışlık lastiklerde jant küçültme olayını yapmış mıydın? Yoksa 18"'ten devam mı? Paylaşmıştın sanki ama unuttum şu an.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

5 saat önce, NoooFearrrr :

Bu aldığın lastik kış lastiği değilmi, buzlu yolda tutunamıyor ise  çok tehlikeli durumlar ortaya çıkar, aldığın lastiğin ne anlamı var ki , sonuçtan memnun değilsen değiştir.

aldıgım lastik kış lastiği ama ha diyince değişemiyorum. 18 inç iyi lastik 4 bin tl'ye dayandı:)

 

4 saat önce, İlhan :

 

@Katil Balina kışlık lastiklerde jant küçültme olayını yapmış mıydın? Yoksa 18"'ten devam mı? Paylaşmıştın sanki ama unuttum şu an.

hocam sk mazda jantları getiremedi. tse'ye takılmış. indirim avantajı da bitti. abuk subuk jantlara da 1400 tl istediler. uygun iyi lastikle 3000 tl civarına geliyordu. orjinal 16" jant bulsam dedigim kombinasyona gidecektim ama orjinal jant bulamayınca vazgeçtim ve 18" kışlık dunlop'larla bir kaç yıl idare etmeyi düşünüyorum.

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

32 dakika önce, Katil Balina :

hocam sk mazda jantları getiremedi. tse'ye takılmış. indirim avantajı da bitti. abuk subuk jantlara da 1400 tl istediler. uygun iyi lastikle 3000 tl civarına geliyordu. orjinal 16" jant bulsam dedigim kombinasyona gidecektim ama orjinal jant bulamayınca vazgeçtim ve 18" kışlık dunlop'larla bir kaç yıl idare etmeyi düşünüyorum.

16" Kış lastiği olmuş olsaydı, emin ol çok daha iyi performans-randıman alırdın. Ama yaşadığın süreci çok iyi biliyor ve anlıyorum seni. Bende olsaydım bu şartlarda mecburen 18"lastik alırdım. Nasip kısmet.. Güle güle kazasız belasız kullan inşallah.

 

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün bende yıldız oran tarafındaydım, ara sokaklar cidden fena buzdu fakat ben çok memnun kaldım Sava kış lastiğinden. Hakkındaki yorumlar iyi olduğu için beklentim düşük değildi zaten ama buzlu yokuşu çıkarken sarsın diye gaza fazla basmama rağmen sarmak yerine hızlanınca gerçekten şaşırttı. Bir iki dönüşte yine hafif kaysın diye fazla direksiyon açısı verdim, umursamadı. Parktan çıkmış araçlardan kalan artık taşlamış, buz parçaları gibi olmuş bir karlı bölüme girip fazla gazla çıktım, takır tukur attı gitti karı buzu, hemen çıktı araba. Frende yalnız buzu hissediyorsunuz, direk Abs giriyor ve araba zor yavaşlıyor. Islakta pek deneyemedim ama kar-buz performansı en azından çekiş anlamında çok güzel, hatta bana fazla iyi gibi geldi :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

2 saat önce, İlhan :

16" Kış lastiği olmuş olsaydı, emin ol çok daha iyi performans-randıman alırdın. Ama yaşadığın süreci çok iyi biliyor ve anlıyorum seni. Bende olsaydım bu şartlarda mecburen 18"lastik alırdım. Nasip kısmet.. Güle güle kazasız belasız kullan inşallah.

 

sağol hocam. ben de sonuna kadar bekledim ama jantlar gelmeyince mecbur kaldım. mazda türkiye sağolsun! jant ithal etmeyi beceremediler. 

bur haftaya baba oluyorum:) havalar soğuyunca daha fazla riske edemedim

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

14 saat önce, Katil Balina :

sağol hocam. ben de sonuna kadar bekledim ama jantlar gelmeyince mecbur kaldım. mazda türkiye sağolsun! jant ithal etmeyi beceremediler. 

bur haftaya baba oluyorum:) havalar soğuyunca daha fazla riske edemedim

Oooooo süper güzel haber... Sağlıkla, sıhhatle doğup kucağınıza almanız nasip olur inşallah. Çok sevindim, darısı diğer MazdaClubTR baba adaylarına inşallah. :dua: 

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

25.12.2017 at 14:36, Katil Balina :

aldıgım lastik kış lastiği ama ha diyince değişemiyorum. 18 inç iyi lastik 4 bin tl'ye dayandı:)

 

 

Haklısın lakin buz var buz var ; gerçekten buz pisti gibi bir yolda zaten hiçbiri tutunmaz lakin lastiğin hamuruna bakmak gerek soğuk bir gecenin sabahında eğer lastiğin yapraklarını elinle aralayabiliyor isen hamur yumuşaktır yoo hiç kıprdama yok ise malesef biraz sert bir lastik almışssın demektir bu durumda kayma riski artar dikkat etmek gerekir.

Bu arada çocuğunuda Allah bağışlasın, tebrikler.

  • Beğen 2
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bende yeni Lassa iceways 3 aldım. Önceki aracımda petlas vardı. Lassa çok daha fazla uğultu yapıyor asfaltta, sanki dışarıda fırtına var. Hele 80 km hızdan sonra neredeyse ıslık sesine dönüşüyor. Birde durduğum yerde frene bas çek yapınca direksiyon çok az sağa dönüyor.  Yağmurlu havada 120 km hızlarda biraz frene yüklendim baya bi sağa çekti,  Rot ayarı fren testi normal çıktı. Lastiklerin yerini değiştirip öyle deniyecem. Buralarda fazla kar durmaz ama ben işimi garantiye almak istedim. Satıcı bununla çıkamayacağın yer olmaz dedi. Denemesini de yaptım. Ortalama  % 40 eğimde önümde 15 araç kar temizleme aracının peşine takılmış, daldım karın içine, tabiki arabayada güveniyorum yani, banamısın demedi :) şu sağ çekme sorununu da çözersek süper olacak

25.12.2017 at 17:00, Katil Balina :

sağol hocam. ben de sonuna kadar bekledim ama jantlar gelmeyince mecbur kaldım. mazda türkiye sağolsun! jant ithal etmeyi beceremediler. 

bur haftaya baba oluyorum:) havalar soğuyunca daha fazla riske edemedim

İnşallah hayırlısıyla yengemiz ve yeğenimiz sağlıcakla bu sıkıntıyı atlatır. Allah analı babalı ve huzurlu ömürler nasip etsin inşallah

  • Beğen 1
Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

  • Etiket tabanlı benzer içerikler

    • Samsunspor
      Yazan: Samsunspor
      Arkadaslar merhaba. Konu basligi altinda diger konu ve yorumlara baktim ama aradigimi bulamadim. O yuzden degerli goruslerinizi almak icin buraya yaziyorum.
      Aracimi eylul 2019 da aldim. Aldiktan bir ay sonra lastik basinc sensoru uyarisi aldim. Ben de herkes gibi herhangi bir benzinlige girip kontrol yaptim ve kayda deger bir degisim yoktu. Yine de olmasi gereken havayi basip sensoru resetledim. Bundan 2-3 hafta sonra tekrar uyari aldim. Sicaktan olabilir diye dusunup pek ciddiye almadim cunku lastiklerde gozle gorulur bir inme veya aracta bir sarsinti vs yoktu. Zaten akabinde de kasim ayinda kislik lastiklere gectim. Sorunu biraz oteledim galiba.
      Acikcasi kislik lastikleri degistirirken su yazliklari da bi kontrol et demek aklima gelmedi. Onu da yazliklara gecerken kontrol ettiririm diye dusundum herhalde bilmiyorum. Kislik lastiklere gectim, haliyle degisim oldugu icin yine uyari aldim ve resetledim. Sonra kis boyunca tek hir uyari dahi almadim. Anladim ki sensorde veya aracta bir sorun yokmus. Basima gelecegin yazliklara gecerken olacagini hissettim artik. 
       
      Bugun yazliklara gecmek icin lastikciye gittim ve bi kontrol eder misiniz dedim. Onlar da bakiyoruz zaten biz genel olarak dedi. Ve tahmin ettigim gibi sol arka yazlik lastige çivi girmis. Onaracagiz dedi, tamam dedim ben de. Neyse lastikler degisti araca bindim 1 km icinde uyariyi aldim. Resetleyip yola devam ettim. Birkac km sonra tekrar uyari aldim. Bir benzinlige girdim iki lastik de sacma sapan degerler gosteriyordu. Sonra fazla kurcalamadan lastikciye geri gittim. Bakti anormal bir deger yoktu. Benzinlikteki arizali olabilir dedik ve ustelemedim. Tekrar istedigim olculere havayi getirdi ( basta hepsini 35 yapmis; ben bu sefer onler 35 arkalar 33 olsun dedim) ve tekrar uyari alirsan gel cikartalim bastan kontrol edelim dedi tamam dedim. Yine araci calistirdim ve basinc degerleri degistigi icin ilk uyariyi aldim, resetledim ve devam ettim. 3-4 km sonra yine uyari aldim. Sinirlendim ve resetlemeden eve geldim yarin giderim diye lastikciye.
       
      simdi ogrenmek istedigim su; daha once hasarli olan lastikten oturu bu kadar sik uyari almamistim. En korktugum sey lastik haricinde baska bir problem olmasi yoksa tek lastikse can sikacak bir konu degil. Yani;
      1- lastikciler lastigi degistirirken bu nesil araclarda sensore etki edecek bir zarar vermis olabilirler mi?
      2- pespese ve bu kadar sik uyari almak normal midir lastiklerin kis boyu yattigini dusunursek? Kaldi ki çivili iken bu kadar sik vermiyordu. Hadi diyelim ki o zaman hava kacisi daha az oluyor. Simdiki tamir de tutmadiysa ve bu kadar sik uyari aliniyorsa lastigin havasinin aniden dusmesi gerekmez mi? Cunku hala gozle gorulur bir inme yok.
      3- eger lastik onarilamaz ise tek lastik degisimi problem yaratir mi? 

      4- yarin lastikciye tekrar gittigimde dikkat etmem gereken bir husu var mi?
       
      simdiden cok tesekkurler arkadaslar
    • dalgakıran
      Yazan: dalgakıran
      bir çok konu vardı ama sohbetler uzadığından aradığım cevapları bulamadım tekrar konu açmak zorunda kaldım. 2020 yaza yeni lastik almak durumundayım. marka model tavsiyeleriniz nedir arkadaşlar. Kazasız sürüşler dilerim.
    • Burak
      Yazan: Burak
      Uzun bir süredir ertelediğim lastikleri sonunda aldım. Şirketten arkadaşım telefon açıp sorunca ve bu konuda araştırmalarına güvendiğim @Tarahumara da "Fiyat performans olarak benim de aklımda, ayrıca etiket değerleri de iyi (özellikle ses seviyesi) deyince gaza geldim ve hafta içinde sipariş verdim, bugün de taktırdım.

      Lastik Petlas bayilerinde satılıyor ve Türkiye'de üretiliyor. Aldığım lastikler de 2019 29. hafta üretimi. Daha önce hiç kullanmadım ama taktıktan sonra belki de eskilerinin çok konforsuz olmasından olsa gerek araçta yol sesinin azlaması ve konforunun artmasından dolayı hoşuma gitti. 
      Değişime giderken E5 üstünde 88 km hızla araç içindeki ses seviyesini ölçtüm, 30 saniyede 68 dB ortalama vardı. ( Sound Meter Uygulaması ile) Dönerken aynı yolda, aynı hızda 64 dB e kadar düştüğünü gözlemledim. Tabii bu ölçüm ne kadar kayda değer  bilemiyorum ama buna ek olarak araç içindeki müzik sesini eskisi kadar açma gerçeği hissetmemem de bu gözlemimi destekliyor. 
      Esas değişimi sürüş konforunda yaşadığımı düşünüyorum. Eskiden dolma teker üstünde gidiyormuşum sanırım. Yoldaki her çıkıntıyı hissediyordum. Hatta oğlum da aynı şeyi söyledi. Eskisine göre çok daha konforlu dedi. 
      Sertliğinin yanında artık yavaş yavaş da parçalanmaya başlamış olması da cabası. Ne de olsa 5 senelik lastik. 2014 24. Hafta üretimi. 

      Bu da aracın son durumu.

      Son olarak, değişim sırasında ben siboplara da bakalım deyince lastikçi 4 adedi 60 TL den çelik sibop tavsiye etti. Zaten belli aralıklarla lastiklerde hava azalması gözlemliyordum, bunu duyunca eskisine nazaran daha iyi olacağını düşünüp kabul ettim. Onun da görünümü şu şekilde oldu.

      Kasım ayından Allah nasip ederse uzun yol yapacağım. Böylelikle uzun yol performasını ve yakıt tüketimine etkisini de gözlemlemiş olacağımı düşünüyorum.
    • Omericsson
      Yazan: Omericsson
      Merhaba arkadaşlar daha önce bu konu altında yapılan yorumlara baktım hepsini okudum ama bir çare bulamadım 16 inç jant lastikten 18 inç jant lastik taktım ilk başta hiçbir sorun yoktu sonra bir çukurdan geçtim lastik basınç ışığı yanıp sönmeye başladı sonra sabit yandı aracı her çalıştırmamda da yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor lastik basınçlarının hepsini aynı seviye çektim sorun devam etti jant değişiminde ön sol lastik sibobu kırılmıştı normal sibop taktık sensörü de janta yapıştırdık sonra sensör janttan ayrılmış tekerleğin içinde dönüyordu bu şekilde bile çalışıyor du ne olduysa o çukurdan geçtikten sonra oldu sert de girmemiştim sonra ön sol lastikte ki sensörü çıkardım gözle görülür bir hasar yoktu meslek icabı içini açtım bataryasını ölçtüm 3v olması gereken batarya 2.6 v gösteriyor 9 yılda normal düşmesi sensör devresinin sağlamlık kontrolünü sensör akım çekiyor mu diye bakarak yaptım sensör akım çekiyor ama frekans üretip iletiyor mu derseniz bilemem şuanda son olarak arıza ışığı yanıp sönüyor sonra sabit yanıyor zararı yok ama gözüme batıyor bu sorunu nasıl çözebilirim yardımcı olur musunuz 
    • UtkuSaray
      Yazan: UtkuSaray
      Arkadaşlar aracımın üzerinde orijinal 16 inç jant mevcut. 17 inç siyah bir janta çevirmek istiyorum. Ancak aklımda bazı soru işaretleri var.
      Örnek vermek olursa, direksiyon sertleşmesi, ses alması vb. gibi durumlar.
      Hiç bu şekilde değişiklik yapan oldu mu yorumlarınızı alabilir miyim ? 

×
×
  • Yeni Oluştur...