Jump to content

Le Mans Efsanesi MAZDA 787B


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

............................alıntıdır....................

LeMans yarışlarını 205 km ortalama hızla kazanan mazda 787 B.

10,500devirde 930 beygir üretebiliyordu ancak yarışlara 700hp haliyle katıldı.

Yarışı bitirdiğinde arkasından gelen 2. ile arasında 27 km fark vardı.

370km/s hız yapabiliyordu ancak frenleri yormaması için bu 340 civarına çekilmişti.

Wankelin dayanıklılığı hakkındaki tüm konuları kapattı.

Audi porsche gibi takımlar arasından birinci oldu.

Uzakdoğunun tek Le Mans kazanan markası olarak tarihe geçti.

.................alıntıdır..................

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Tekrar soruyorum. Hangi senenin aracı bu ?

özür dilerim dalgınlıkla atlamışım o kısmı....1991....1991 de ilk defa rotary motorlu bir araç le mans şampiyonu oldu...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

özür dilerim dalgınlıkla atlamışım o kısmı....1991....1991 de ilk defa rotary motorlu bir araç le mans şampiyonu oldu...

Bilgiler için teşekkürler ama 91 in üzerinden uzun zaman geçti. Ben yıllardır Mazda yı LeMans da görmedim. Sen de biliyorsundur son zamanlarda Audi lerin engellenemez bir üstünlüğü var

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bilgiler için teşekkürler ama 91 in üzerinden uzun zaman geçti. Ben yıllardır Mazda yı LeMans da görmedim. Sen de biliyorsundur son zamanlarda Audi lerin engellenemez bir üstünlüğü var

olayı baştan anlatayım...biliyorsun mazda o zamanlar rotary ve rx-7 ile tüm dünyada haklı bir nam salmıştı....o zamanki rx-7 ler en az 150-200 bin km yapabilecek kapasitede dayanıklıydılar fakat rotary motorun önceden beridir "dayanıksız" diye adı çıktığı için insanlar bu motora ve bu araca şüphe ile bakıyorlardı...mazda da rotary motorun dayanıklılığını kanıtlamak üzere ilk kez le mans yarışlarına 1991 senesinde katılıyor (biliyorsunuz le mans yarışları 24 saat boyunca süren ve dayanıklılık gereksinimin had safhada olduğu bir yarış ayrıca bugünkü formula dan çok daha popüler bir yarış) mazda o zaman le mans yarışına katılan ilk japon üretici ve le mans yarışlarında ilk rotary motoru kullanan marka diye le mans tarihine geçiyor...bir de üzerine yarışı kazanınca kıyamet kopuyor...çünkü audi porche gibi le mans a yıllarını vermiş bütün dünyaya nam salmış markaların arasından ilk girdiği yıl 1. geliyor....insanların tüm dikkatleri rotary motora ve bu motoru tek kullanan marka olan mazdaya odaklanıyor....çünkü düşünün yeni bir motor ve marka çıkıyor diğer markalar onla bu çömez kim bu motor ne diye dalga geçerken yılların otomobil markalarını ve yılların performans motorlarını deviriyor 1. oluyor...rotary motor işte o gün kendini tüm dünyaya kanıtlamış bir motor oluyor...mazda bir sonraki sene tekrar katılacakken..diğer marka lar outurup düşünüyorlar..diyorlar ki bu motor 1 kez daha 1. gelirse insanlar hepten bu motora yönelecekler ve bu motor mazdanın tekelinde...bizim pistonlu motora yaptığımız milyar dolarlık arge boşa gidecek diyorlar ve masa başı oyunlar ile bu motorun le mans a katılması yasaklanıyor...mazda uzun süre bunun için mücadele verdiysede en sonunda pes ediyor ve yarışları protesto ediyor....işte le mans ın hikayesi bu..

eğer masa başı oyunları olmasaydı mazda şu anda çok farklı bir yerde olurdu....düşünün pek çok kez le mans şampiyonluğu olan teknoloji devrimi bir motor ve sadece mazdanın tekelinde...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...