Jump to content

Renesis Rotary Motoru


Guest axela
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

Hatta kros motor da pratik yapsınlar :)

Bu yolda kontrolden çıkıyorsa araç bizim yollarda neler yaşanıyor kim bilir...

Araçları alçaltmakda böyle zararlar doğurabilir mi acaba ??

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • Yanıt 154
  • Oluşturuldu
  • Son yanıt

Bu Konuda En Çok Yanıt Verenler

  • Fotifoti

    9

  • domestos

    9

  • mtutun

    45

  • Revivo73

    21

Motosiklet tavsiyesini kendim 2012'ye kadar bayağı motor kullandığım için yaptım, yani şart değil ancak büyük faydası var.

1300cc hacimli ve 110N.m torklu (bazı arabalardan yüksek!) motor kullandım; 3 ve hatta 4.vitese bile tam gaz verince arkadaki 180/55 lastik dahi patinaja kalabiliyor. ve virajlarda yatırma olayı var, bu gibi şeyleri deneyimleyince yol tutuşu daha doğal öğrenebiliyorsunuz.

Bence RX-8 süspansiyondan alçaltılınca öncelikle çok kötü görünüyor. Araç zaten yere yakın daha da yaklaştırmak görüntüyü saçma hale getiriyor. Bir de alttan vurma/sürtme ihtimalini de arttırır. Külliyen sıkıntı. Yol tutuşu da iyileştirdiğini hiç sanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dexelia yağın üzerinde sentetik vb. yazmadığı doğru, baktım. Ama Mazda tüm servislerinde ve kullanım klavuzunda sentetik yağ kullanılmayacak diyor. Sadece bunlar da değil, internette bazı yurtdışı Mazda servislerinin verdiği kullanım/bakım ipuçlarında da bu vurgulanıyor. Dexelia da Mazda'nın kendi yağı olduğuna ve üzerinde özellikle RX-8 modeli için tavsiye edilir yazdığına göre, normal olarak bu yağın mineral olması gerekir.

Revivo, gerçekten merak ediyorum hangi bilgiye dayanarak Dexelia'nın sentetik olduğunu ısrarla söylüyorsun? Böyle bir bilgi kaynağı varsa, bana linkini verir misin? Okumak isterim doğrusu.

Çünkü eğer Mazda sentetik yağ kullanmayın ısrarla deyip, sentetik yağ koyuyorsa, bu çok garip olur.

Yok eğer Dexelia mineralse, o zaman burada herkesin okuyacağı yazılarımıza dikkat etmeliyiz, birilerini yanıltabiliriz....

Motosiklet tavsiyesini kendim 2012'ye kadar bayağı motor kullandığım için yaptım, yani şart değil ancak büyük faydası var.

1300cc hacimli ve 110N.m torklu (bazı arabalardan yüksek!) motor kullandım; 3 ve hatta 4.vitese bile tam gaz verince arkadaki 180/55 lastik dahi patinaja kalabiliyor. ve virajlarda yatırma olayı var, bu gibi şeyleri deneyimleyince yol tutuşu daha doğal öğrenebiliyorsunuz.

Bence RX-8 süspansiyondan alçaltılınca öncelikle çok kötü görünüyor. Araç zaten yere yakın daha da yaklaştırmak görüntüyü saçma hale getiriyor. Bir de alttan vurma/sürtme ihtimalini de arttırır. Külliyen sıkıntı. Yol tutuşu da iyileştirdiğini hiç sanmam.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/dexelia-oil-syntetic-not-57866/

Burada bir kişi sentetik old iddia ediyor.

Dexelia is hydrocracked regular oil. The hydrocracking purifies and makes the oil molecules of consistent size. In the US, hydrocracked oil has been approved as being called synthetic as a result of a legal dispute over the matter between Castrol and Mobil. The US Castol Syntec 5W30 oil is hydrocracked. In the US there is a 0W30 Castrol Synthetic oil available that is made in Germany and is a true synthetic. It is referred to as Castrol GC or just GC on some oildiscussion websites.

http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/cumulative-synthetic-oil-discussion-52856/page8/

Burda da almanya'dan bir kişi, kimyasal formülü ve analizler ile sentetik old gösteriyor...

Ancak hiç bunlar olamasaydı bile, sırf Dexelia 5W30 'un görüntü, kokusuna bakıp 100% mineral bir yağla karşılaştırarak dahi tahmin edilebilir bence. En son kullandığım dexelia'nın kutusundan birkaç damla ile ELF'in 100% mineralinden damla karşılaştırdım. ELF buram buram petrole kokarken , dexelia hiçbirşey kokmuyor. ELF in rengi bakır gibi koyuyken Dexelia daha açık renkte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Revivo, verdiğin linklerden birinde Dexelia 5w-30 un gerçek sentetik olmadığı, hidrokarbon zinciri kırılmış sıradan yağ olduğu ve 2 yağ firması arasındaki rekabet sonucu sentetik olarak adlandırılarak ABD pazarında onaylandığı yazılı. Ve hatta bir başka 0w-30 yağın ise (Almanya üretimli) gerçek sentetik olduğundan bahsetmişler.

Yani linklerinden birisi sentetik değil, ticari rekabet gereği ABD'de öyle adlandırılıyor demekte...

Diğer linkinde de rx8club'da yazan bir Alman kullanıcı kötü ingilizce ile kendince yorumlar yapmış. Şimdi burada Mazda'ya mı güvenip tavsiyede bulunacağız? Yoksa rx8 kulübünde yazan bir Alman vatandaşa mı?

http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/dexelia-oil-syntetic-not-57866/

Burada bir kişi sentetik old iddia ediyor.

Dexelia is hydrocracked regular oil. The hydrocracking purifies and makes the oil molecules of consistent size. In the US, hydrocracked oil has been approved as being called synthetic as a result of a legal dispute over the matter between Castrol and Mobil. The US Castol Syntec 5W30 oil is hydrocracked. In the US there is a 0W30 Castrol Synthetic oil available that is made in Germany and is a true synthetic. It is referred to as Castrol GC or just GC on some oildiscussion websites.

http://www.rx8club.com/series-i-tech-garage-22/cumulative-synthetic-oil-discussion-52856/page8/

Burda da almanya'dan bir kişi, kimyasal formülü ve analizler ile sentetik old gösteriyor...

Ancak hiç bunlar olamasaydı bile, sırf Dexelia 5W30 'un görüntü, kokusuna bakıp 100% mineral bir yağla karşılaştırarak dahi tahmin edilebilir bence. En son kullandığım dexelia'nın kutusundan birkaç damla ile ELF'in 100% mineralinden damla karşılaştırdım. ELF buram buram petrole kokarken , dexelia hiçbirşey kokmuyor. ELF in rengi bakır gibi koyuyken Dexelia daha açık renkte.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Valla asıl başka bir link vardı, orada Dexelia'nın sentetik olduğu açık şekilde ifade ediliyordu ancak siz link istediniz anda onu bulamadım, bunları buldum.

O sayfayı sonra bulurum ancak oradan hatırladığım birkaç şeyi ileteyim:

Dexelia rotary motora (yan sızdırmazlık contaları) zarar vermeyecek formülasyonda sentetik yağ.

Mazda RX-8'e sentetik yağ koymayın uyarısını, piyasadaki gelişigüzel sentetik yağlardan bazı markaların motorun sızdırmazlık contasında birikme yapıp, contanın yapısını bozması sebebiyle yapıyor. O bazı markaların, ne olduğunu ise hukuksal sorun yaşamamak için vermediğini ve o yüzden genel olarak "sentetik yağ kullanmayın" dediğini söylüyorlar...

Nitekim Mazda bu sorundan sıyrılmak için mineral yağ kullanın diyor cunku yapılan denemelerde 100% mineral yağın hiçbir şekilde söz konusu contalara zarar vermediği test edilmiş.

Olay bunun gibi...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Bahsettiğim şeyleri içeren sayfalardan birkaçı : http://www.rotaryinsider.com/faq-tac40/rx8-synthetic-oil-gap46.htm

burada mazda'nın neden sentetik yağ kullanmayın dediğini açıklıyor, tabi ki biraz tahmin de yürüterek açıklıyorlar, sonuçta site Mazda insider değil, rotary insider :)

http://www.oil-shop-uk.co.uk/acatalog/Dexelia.html

Burada ise bir İngiliz sitesi, Dexelia için "Super low viscosity motor oil based on the most advanced synthetic oil technology for Mazda petrol and diesel engines." diyor, sanırım daha fazla açıklamaya gerek yok, Dexelia sentetik tabanlı bir yağ :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Vay iki tarafın da delilleri sunmasından sonra tartışma daha hareketli hale geldi . Bakalım Mustafa abi ne diyecek :P dexelia sentetik mi? Az soooora :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yiğenim, tartışma yok! Mazda servisleri, Mazda kullanma klavuzu açıkça sentetik kullanmayın dedikten sonra benim için zaten konu açık.

Bu arada Revivo, senin yeni verdiğin linklerden biri yağ satış sitesi. Bu tip sitelerde yanlış bilgi az görülen bir durum değil. Bu konuda Total ya da Mazda haricinde hiçir siteye güvenemem.

Diğer linkinde ise uzun uzun ama özetle Mazda'nın sentetik kullanımına izin vermediğii, ısrarla mineral önerdiği anlatılmış. Bunun nedenini ise bilmediklerini söylemişler. Bu doğal, Dünya'da Rotary makina'yı sadece Mazda ürettiğine göre, en iyi onlar bilecekler.

Verdiğin toplamda 4 linkin 2'si başka şey, 2'si başka sey söylüyor. Ben internet ortamında erişilen bilgilerin çok sağlıklı olarak değerlendirilmesine karşıyım. Bu gibi hassas durumlarda en garanti yol, üretiinin tavsiyesi ile ilerlemek ve ona güvenmektir.

Bak bir süre önce başka bir forumda gençler makyajlı kasa R3'lerin lastiklerinin run flat yani patlasa da devam edebilen lastikler olduğunu yazıyorlardı. Ben kendilerine olmadığını izah ettim, inanmadılar. Nereden ulaştınız bu bilgiye dedim. Google'da dediler... Eminim doğru söylüyorlar ve bu tip bilgilere ulaştılar, ama işte gerisini biliyorsun. İnternetteki bilgileri çok sorgulamak ve güvenilir kaynaklardan teyid ettirmek gerekir. Bak senin verdiğin linklerde bile herkes farklı konuşuyor.

Bu arada sen hangi yağı kullanıyorsun?

Vay iki tarafın da delilleri sunmasından sonra tartışma daha hareketli hale geldi . Bakalım Mustafa abi ne diyecek :P dexelia sentetik mi? Az soooora :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yiğenim, tartışma yok! Mazda servisleri, Mazda kullanma klavuzu açıkça sentetik kullanmayın dedikten sonra benim için zaten konu açık.

Bu arada Revivo, senin yeni verdiğin linklerden biri yağ satış sitesi. Bu tip sitelerde yanlış bilgi az görülen bir durum değil. Bu konuda Total ya da Mazda haricinde hiçir siteye güvenemem.

Diğer linkinde ise uzun uzun ama özetle Mazda'nın sentetik kullanımına izin vermediğii, ısrarla mineral önerdiği anlatılmış. Bunun nedenini ise bilmediklerini söylemişler. Bu doğal, Dünya'da Rotary makina'yı sadece Mazda ürettiğine göre, en iyi onlar bilecekler.

Verdiğin toplamda 4 linkin 2'si başka şey, 2'si başka sey söylüyor. Ben internet ortamında erişilen bilgilerin çok sağlıklı olarak değerlendirilmesine karşıyım. Bu gibi hassas durumlarda en garanti yol, üretiinin tavsiyesi ile ilerlemek ve ona güvenmektir.

Bak bir süre önce başka bir forumda gençler makyajlı kasa R3'lerin lastiklerinin run flat yani patlasa da devam edebilen lastikler olduğunu yazıyorlardı. Ben kendilerine olmadığını izah ettim, inanmadılar. Nereden ulaştınız bu bilgiye dedim. Google'da dediler... Eminim doğru söylüyorlar ve bu tip bilgilere ulaştılar, ama işte gerisini biliyorsun. İnternetteki bilgileri çok sorgulamak ve güvenilir kaynaklardan teyid ettirmek gerekir. Bak senin verdiğin linklerde bile herkes farklı konuşuyor.

Bu arada sen hangi yağı kullanıyorsun?

Abi,yağ satış sitesi ancak İngiltere'de satış yapıyor. İngiltere'de alıcıya yanlış bilgi verilmez, cezası büyüktür. Dolayısıyla Dexelia 5W30 için sentetik diyorsa, doğru olması lazım.

Ancak olayı daha da kesinleştirmek için Almanya'dan şu sayfayı buldum: 

1x5l Original Mazda Ultra 5W-30 Motoröl 5l (ehemals Dexelia Ultra)

İlan açıklamasının daha ilk satırında yazmış abi:

Eigenschaften:    Synthetisch ==> Özellikler:  Sentetik

Altta da "Besonders empfohlen für RX-8 Sportwagen." yani "Özellikle RX-8 spor araçlar için tavsiye edilir" diyor.

İlan başlığındaki "Original Mazda Ultra 5W-30 Motoröl 5l (ehemals Dexelia Ultra)" parantez içinde "önceki ismi Dexelia Ultra" diyor. 

Amerika, İngiltere ve Almanya, daha hangi ülkeden ispat getireyim, ülke kalmadı valla :)

Benim şu anda kullandığım ELF 100% Mineral 15W40. Yani tamamen mineral ve biraz daha kalın yağ. Nisan'da koydum, sıcak yaz dönemi için kalın. Kışa girerken bir ince mineral yağla değiştiririm. Kalın yağ, motoru her halukarda daha iyi koruyor, ancak kalınlığı dolayısıyla performansı yüzde yarım veya daha az etkiliyor. Sentetik yağ incecik old için performansı arttırıyor, Mazda o yüzden zaten sentetik üretiyor fakat Rotary içindeki contalarla barışık formülasyonda üretiyor, hepsi bu.

Makyajlı RX-8'lerde jantlar o kadar tekonolojik görünüyor ki, insan run-flat benzeri bir teknoloji de vardır diye tahmin ediyor. Google acil kullanıcılar için bazen yanıltıcı olabiliyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yok yiğenim, tartışma yok!

Bu arada sen hangi yağı kullanıyorsun?

tereyağı kullanıyoruz dayı :D enişte Karadenizli , yayladan geliyor . Nasıl mal göreceksin :) %100 organik . Mazda da öneriyor :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

tereyağı kullanıyoruz dayı :D enişte Karadenizli , yayladan geliyor . Nasıl mal göreceksin :) %100 organik . Mazda da öneriyor :D

Sent from my iPhone using canım Tapatalk

Mustafa abi daha önce Zeytinyağı tavsiyesinde bulunmuştu ama...

:P

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili Dostlar, (özelikle de Revivo dostum)

Aslında benim bu başlıkta bir yağ için bu kadar uzun uzun yazmaya hiç niyetim yoktu. Ya da bu bir kim biliyor tartışması değildir. Bakın neden ısrarla yazıyorum bu konularda ve insanlara dedikodu mahiyetindeki bilgilere değil, üreticiye inanmalarını ısrarla tavsiye ediyorum;

Ben RX-8 aracı 2004 yılından beri ısrarla takip ediyorum. Bu başlığın yukarısında paylaştığım bilgilerden de anlayacağınız gibi, bu aracı sadece bir otomobil olarak değil, sahip olunması gereken ulaşılabilir fiyatlı bir mühendislik harikası olarak görüyorum. Yüzlerce bin Euro fiyatlı, çok güçlü ve fiyakalı spor otomobiller yapmak kolaydır. Çünkü parasını alabiliyorsunuz müşterilerinizden ve bu araçların en büyük özellikleri sahip oldukları sıradışı teknolojilerden çok, o parayı verecek müşteri azlığından dolayı nadir bulunuşları. Yani spor arabadan çok bir prestij simgesi olmaları. Bu sebeple camını açmayı bilmeyen, ya da direksiyon tecrübesi olmayan birçok lüks spor araç kullanıcısına da rastlıyorsunuz. Herkesin ulaşabileceği fiyata, bu mühendislik seviyesinde ve  dizaynında bir otomobil üretmek herkesin harcı değildir. Zaten birkaç marka haricinde yapılamıyor da ve yapanların da bir kısmı bırakıyor, Honda gibi...

Bildiğiniz gibi, Mazda RX-7 ile çok başarılı oldu. Yanlış değilsem milyona yakın satışı oldu bu aracın ömrü boyunca.  Bu başarı hem Rotary'nin devamını hem de RX-8'in doğumunu sağladı. Ancak RX-8 200 bin küsür satış ile bu başarıyı devam ettiremedi ve karlı olmayı bırakın, zarar yazdı Mazda bilançosuna. Halbuki RX-7'nin imajı ile çok başarılı olarak başlamıştı hayatına. Ama hem servislerin, hem kullanıcıların ısrarla bakım ve kullanım yanlışları araç hakkında inanılmaz dedikoduların çıkmasına sebep oldu. İnternet'in yaygın şekilde kullanılması ile de bu dedikodular inanılmaz şekilde yayıldı. Öyle bir noktaya geldi ki, Kartal'da sıradan bir benzinlikte bile bana 2 kişinin bu dedikoduları sormasına sebep olacak kadar...

Tabi ilk 2 yıldan sonra RX-8 satışları radikal şekilde düştü. Mazda aracı ısrarla daha da iyileştirmeye devam etti, makyajlı kasalarda (tüketim hariç ki bu zaten bir teknik sorun değil) ise artık mükemmelliğe ulaştı. Ancak araç Mazda'nın bütün maliyetleri ve zararı göze alarak yürüttüğü imaj düzeltme çabalarına rağmen, asparagas'ın gölgesinde kaldı her zaman.

Ve sonunda Haziran 2012'de üretimi durmasına rağmen ve aradan 1 yıldan fazla bir zaman geçmesine rağmen (Türkiye'de 2 yıldır yenisi satılmıyor) henüz yeni bir model gelmedi, gelip gelmeyeceği de çok tartışmalı.

Ben şahsen Rotary'nin devam etmesini çok isterim. Giderek sıradanlaşan, bir tane 1.6 turbo motorun 3-4 üretici tarafından ortak üretilerek, 10-15 modelde kullanıldığı bir otomotiv Dünyası'na nostaljik ve aynı zamanda teknolojik bir renk getirdiğini düşünüyorum. (hakeza Subaru Boxer) (Citroen, Peugeot, BMW, Mini modellerinde 1.6 benzinli turbo dediniz mi, karşınıza hep aynı makinanın çıkması gibi)

Biliyorum ki, Mazda bu projenin devamından kar edebilseydi, bugün RX-9 piyasadaydı. İnternet ortamında veya yüz yüze, bana bile kaç kişinin bu internet dedikodularını sorduğuna inanamazsınız. Ben de bu haksız dedikoduları düzeltmek maksatlı, hem yüz yüze, hem de burada yazarak mücadele veriyorum. En azından otomobiller konusunda internetten okuduklarından başka bilgisi olmayan kişilerin böyle değerli bir modele, devam etmeyecek olsa bile, onun için verilen üretim kararındaki cesarete, üretimine harcanan emeğe, biraz olsun saygı duyabilmeleri için.

Dediğim gibi, başta Amerikalı'lar olmak üzere bu otomobili kullanan ve bakım yapanlar o kadar kafalarının dikine gittiler ki, otomobil hakettiğinden belki 100 belki 1000 kat haksız dedikodu altında inledi hayatı boyunca.

Eğer bu tip otomobillerin piyasada olmasını istiyorsak, bu konuda emek harcamak kaçınılmaz. Zaten dar olan bir pazar, kolaylıkla tamamen yok olabilir.

Burası haricinde belki bir iki özel forum olabilir RX-8 ile ilgili. Sonuçta insanlar Türkiye'de RX-8 almak istediklerinde Google yaptıklarında en önce ortaya çıkan yazılar bu forumlardan oluyor. Bakın bu başlığın şimdiden okunma sayısı 21.000 civarında. Kim Renesis Rotary Motor başlıklı bir yazıyı okur ki? Sadece RX-8 veya Mazda meraklıları değil mi? Tam 21.000 meraklı insan bu yazıyı okumuş.

İşte ben bu yüzden bu başlıkta konuşulan konularda çok hassas olmak gerektiğini düşünüyorum. Revivo, sen aracında istediğin yağı kullanabilirsin, buna hiç itirazımız olamayacağı gibi, saygı duyarız. Zaten daha önce de söylemiştim, araç senin, para senin, keyif senin, kimin ne demeye hakkı olabilir ki?

Ancak bu okuyan binlerce kişi senin yazdığın yazıları da okuyor. İnternet ortamında hiç kimse ama hiç kimse, buna ben de sen de dahiliz, Mazda'dan daha iyi bilemeyiz ve tecrübeye sahip olamayız. Milyonlarca kilometre testten ve 10 yıllık bu otomobilin üretim ve servis tecrübesinden bahsediyoruz. Hayatının başında olmuş olsa model hadi neyse, ama üretimi dahi bitmiş.

Mazda şu anda bu araç ile ilgili, kendilerinden kaynaklı, kullanıcıdan kaynaklı, servislerden kaynaklı, yağdan kaynaklı her şeyi bilir vaziyettedir. Zaten şu andaki tecrübeleri ile bu aracın hayatının başına gitme imkanı olsa, herhalde RX-7 gibi milyon satabilirlerdi...

Özetle, bizim gibi RX-8 kullanıcılarının, hem de Mazda Türkiye fan klübünde bu konulara dikkat ederek yazmamız lazım. Çünkü buradaki yazışmalarımız sadece dostlar arasında geçmiyor. Dediğim gibi binlerce meraklı tarafından okunuyor ve bunların ciddi miktarı RX-8 alınır mı? diye internette sörf yapan kişiler.

Bu başlığa bu kadar emek ve vakit harcamamın sebebi, RX-8 potansiyel alıcılarına Türkiye'deki Mazda hakkında en ciddi web sayfalarından birinde referans oluşturabilmek, dedikodular haricinde doğruları bilgilendirebilmek...

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Hiç ilgim olmayan bir model ve motor hakkında sırf Mustafa abi ve diğer aktif üyelerin paylaşımları ile çok şey öğrendiğim Mazda'nın bu segmenti için emeği geçenlere bir kez daha Mustafa abi başta olmak üzere sonsuz teşekkürlerimi sunuyorum...

Her bir yazıyı okumak ve bilmediğim bir segmenti anlayabilmek ve devamı gelse de okusam dediğim nadir alanlardan birisi...

Bende mi; RX alsam ne diyesim geldi kendi kendime.

:nea:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

...

Benim şu anda kullandığım ELF 100% Mineral 15W40. Yani tamamen mineral ve biraz daha kalın yağ. Nisan'da koydum, sıcak yaz dönemi için kalın. Kışa girerken bir ince mineral yağla değiştiririm. Kalın yağ, motoru her halukarda daha iyi koruyor, ancak kalınlığı dolayısıyla performansı yüzde yarım veya daha az etkiliyor. Sentetik yağ incecik old için performansı arttırıyor, Mazda o yüzden zaten sentetik üretiyor fakat Rotary içindeki contalarla barışık formülasyonda üretiyor, hepsi bu.

Makyajlı RX-8'lerde jantlar o kadar tekonolojik görünüyor ki, insan run-flat benzeri bir teknoloji de vardır diye tahmin ediyor. Google acil kullanıcılar için bazen yanıltıcı olabiliyor.

Sevgili revivo,

Jantlarımız run-flat olmaz, olsa olsa lastiklerimi olabilir ki onlarda değiller. Yağın sentetik olduğunu  koklayarak anlayamayız, velevki sentetik diyelim,  ama 15w-40 gibi o motoru yakın zamanda öldürecek bir yağda neden ısrar ettiğini anlayamadım.

Aracını aldıktan sonra aklımda yoktu, biraz tesadüf oldu dediğini hatırlıyorum. Şimdi bu kadar ısrarın anlamı yok, Mustafa abinin dediği gibi bu konuyu okuyan insanları yanlış yönlendirebilirsin.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili revivo,

Jantlarımız run-flat olmaz, olsa olsa lastiklerimi olabilir ki onlarda değiller. Yağın sentetik olduğunu  koklayarak anlayamayız, velevki sentetik diyelim,  ama 15w-40 gibi o motoru yakın zamanda öldürecek bir yağda neden ısrar ettiğini anlayamadım.

Aracını aldıktan sonra aklımda yoktu, biraz tesadüf oldu dediğini hatırlıyorum. Şimdi bu kadar ısrarın anlamı yok, Mustafa abinin dediği gibi bu konuyu okuyan insanları yanlış yönlendirebilirsin.

Aracı gerçekten tesadüfen aldım, ve Rotary motorun sadece bir ansiklopedide çizimini üçgen şeklini biliyordum o kadar. RX-8'i aldıktan bir süre sonra bayağı bir öğrendim.

Yanlız "yanlış yönlendirme" konusuna takıldım, ortada yanlış yönlendirme yok, Mazda RX-8 için ne diyorsa onu uygulamanın nesi yanlış yönlendirme olabilir ki?

Antifriz konusunda örneğin ısrtarla FL 22 kullanın diyor nitekim 2013 Mart- Haziran arasında radyatördeki ufak bir yerden sızdırma sonucu 1 litre kadar sıvı kaybında, şu eklerken Bursa'da FL22  bulamadığım için gidip başka bir antifris koymadım, sadece artılımış su koyup içindeki FL22 konsantrasyonunu azaltmış oldum, mecburen. Şimdi İStanbul'da bir yerden orj. FL22 gelmesini bekliyorum, gelince sıvının tamamını değiştireceğim.

Yağ konusunda önceki 2 gönderimde yaptığım tek şey ise, Mazda'nın önerdiği yağın mineral değil, sentetik olduğunu belgesiyle göstermekti. Birşeyi belgesiyle göstermek ne zamandan beri yanlış yönlendirme oldu.

Yağ için RX-8 kullanım kitapcığında "Yağ kutusu üzerindeki etikette önemli bilgiler yer alır. Sadece API onaylı yağ kullanın" diyor.  Ayrıca etikette kalite derecesi SL olmalıdır diyor. Benim ELF 'in üzerinde API: SL damgası var, etiketin resmi:

qc3fv.jpg

15W40 kalınlığı da yaşanan sıcak iklime göre normal. Yağ kalınlığının rotary'de uç segmanlar ve yan sızdırmazlık contalarının performansı ve ömrü üzerine en ufak bir rolü yok. Yağ kalınlığı yüzüden bahsettiğiniz şekilde "yakın zamanda motoru ölmüş" tek vaka yok. Türkiye'de ölen RX-8 motorları (tahminimce) kalın değil, incecik sentetik yağdan ölmüş olmalılar. Hele bir de pistonlu motor gibi hiç yağ cubuguna bakmadan üstünde bol devirli kullanınca içerde ne segman kalır ne yan conta ne motor gömleği, muhallebiye dönmüştür motorları.

Benim 15W40 yağın eksiltmesi de tam beklenen düzeyde. 500km 'de bir yağ cubuguna bakıyorum aynen Dexelia gibi yanıp eksiliyor. Yanamayan, içerde biriken bir yağ değil yani. Kalın yağ belki ilk çalışmada, motor soğukken zorlayarak kendini belli edebilirdi öyle bir sorun da hiç olmadı. Aracı aldığımdan bu yana motor ilk marşta yemeyip 2. marşta çalıştırdığım daha baki değil. Ancak bunda yağdan çok, ateşleme sisteminin tam bakımlı olmasının da rolü var. Benim motorda ateşleme yepyeni.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Sevgili Dostlar, (özelikle de Revivo dostum)

Aslında benim bu başlıkta bir yağ için bu kadar uzun uzun yazmaya hiç niyetim yoktu. Ya da bu bir kim biliyor tartışması değildir. Bakın neden ısrarla yazıyorum bu konularda ve insanlara dedikodu mahiyetindeki bilgilere değil, üreticiye inanmalarını ısrarla tavsiye ediyorum;

Ben RX-8 aracı 2004 yılından beri ısrarla takip ediyorum. Bu başlığın yukarısında paylaştığım bilgilerden de anlayacağınız gibi, bu aracı sadece bir otomobil olarak değil, sahip olunması gereken ulaşılabilir fiyatlı bir mühendislik harikası olarak görüyorum. Yüzlerce bin Euro fiyatlı, çok güçlü ve fiyakalı spor otomobiller yapmak kolaydır. Çünkü parasını alabiliyorsunuz müşterilerinizden ve bu araçların en büyük özellikleri sahip oldukları sıradışı teknolojilerden çok, o parayı verecek müşteri azlığından dolayı nadir bulunuşları. Yani spor arabadan çok bir prestij simgesi olmaları. Bu sebeple camını açmayı bilmeyen, ya da direksiyon tecrübesi olmayan birçok lüks spor araç kullanıcısına da rastlıyorsunuz. Herkesin ulaşabileceği fiyata, bu mühendislik seviyesinde ve  dizaynında bir otomobil üretmek herkesin harcı değildir. Zaten birkaç marka haricinde yapılamıyor da ve yapanların da bir kısmı bırakıyor, Honda gibi...

Bildiğiniz gibi, Mazda RX-7 ile çok başarılı oldu. Yanlış değilsem milyona yakın satışı oldu bu aracın ömrü boyunca.  Bu başarı hem Rotary'nin devamını hem de RX-8'in doğumunu sağladı. Ancak RX-8 200 bin küsür satış ile bu başarıyı devam ettiremedi ve karlı olmayı bırakın, zarar yazdı Mazda bilançosuna. Halbuki RX-7'nin imajı ile çok başarılı olarak başlamıştı hayatına. Ama hem servislerin, hem kullanıcıların ısrarla bakım ve kullanım yanlışları araç hakkında inanılmaz dedikoduların çıkmasına sebep oldu. İnternet'in yaygın şekilde kullanılması ile de bu dedikodular inanılmaz şekilde yayıldı. Öyle bir noktaya geldi ki, Kartal'da sıradan bir benzinlikte bile bana 2 kişinin bu dedikoduları sormasına sebep olacak kadar...

Tabi ilk 2 yıldan sonra RX-8 satışları radikal şekilde düştü. Mazda aracı ısrarla daha da iyileştirmeye devam etti, makyajlı kasalarda (tüketim hariç ki bu zaten bir teknik sorun değil) ise artık mükemmelliğe ulaştı. Ancak araç Mazda'nın bütün maliyetleri ve zararı göze alarak yürüttüğü imaj düzeltme çabalarına rağmen, asparagas'ın gölgesinde kaldı her zaman.

Ve sonunda Haziran 2012'de üretimi durmasına rağmen ve aradan 1 yıldan fazla bir zaman geçmesine rağmen (Türkiye'de 2 yıldır yenisi satılmıyor) henüz yeni bir model gelmedi, gelip gelmeyeceği de çok tartışmalı.

Ben şahsen Rotary'nin devam etmesini çok isterim. Giderek sıradanlaşan, bir tane 1.6 turbo motorun 3-4 üretici tarafından ortak üretilerek, 10-15 modelde kullanıldığı bir otomotiv Dünyası'na nostaljik ve aynı zamanda teknolojik bir renk getirdiğini düşünüyorum. (hakeza Subaru Boxer) (Citroen, Peugeot, BMW, Mini modellerinde 1.6 benzinli turbo dediniz mi, karşınıza hep aynı makinanın çıkması gibi)

Biliyorum ki, Mazda bu projenin devamından kar edebilseydi, bugün RX-9 piyasadaydı. İnternet ortamında veya yüz yüze, bana bile kaç kişinin bu internet dedikodularını sorduğuna inanamazsınız. Ben de bu haksız dedikoduları düzeltmek maksatlı, hem yüz yüze, hem de burada yazarak mücadele veriyorum. En azından otomobiller konusunda internetten okuduklarından başka bilgisi olmayan kişilerin böyle değerli bir modele, devam etmeyecek olsa bile, onun için verilen üretim kararındaki cesarete, üretimine harcanan emeğe, biraz olsun saygı duyabilmeleri için.

Dediğim gibi, başta Amerikalı'lar olmak üzere bu otomobili kullanan ve bakım yapanlar o kadar kafalarının dikine gittiler ki, otomobil hakettiğinden belki 100 belki 1000 kat haksız dedikodu altında inledi hayatı boyunca.

Eğer bu tip otomobillerin piyasada olmasını istiyorsak, bu konuda emek harcamak kaçınılmaz. Zaten dar olan bir pazar, kolaylıkla tamamen yok olabilir.

Burası haricinde belki bir iki özel forum olabilir RX-8 ile ilgili. Sonuçta insanlar Türkiye'de RX-8 almak istediklerinde Google yaptıklarında en önce ortaya çıkan yazılar bu forumlardan oluyor. Bakın bu başlığın şimdiden okunma sayısı 21.000 civarında. Kim Renesis Rotary Motor başlıklı bir yazıyı okur ki? Sadece RX-8 veya Mazda meraklıları değil mi? Tam 21.000 meraklı insan bu yazıyı okumuş.

İşte ben bu yüzden bu başlıkta konuşulan konularda çok hassas olmak gerektiğini düşünüyorum. Revivo, sen aracında istediğin yağı kullanabilirsin, buna hiç itirazımız olamayacağı gibi, saygı duyarız. Zaten daha önce de söylemiştim, araç senin, para senin, keyif senin, kimin ne demeye hakkı olabilir ki?

Ancak bu okuyan binlerce kişi senin yazdığın yazıları da okuyor. İnternet ortamında hiç kimse ama hiç kimse, buna ben de sen de dahiliz, Mazda'dan daha iyi bilemeyiz ve tecrübeye sahip olamayız. Milyonlarca kilometre testten ve 10 yıllık bu otomobilin üretim ve servis tecrübesinden bahsediyoruz. Hayatının başında olmuş olsa model hadi neyse, ama üretimi dahi bitmiş.

Mazda şu anda bu araç ile ilgili, kendilerinden kaynaklı, kullanıcıdan kaynaklı, servislerden kaynaklı, yağdan kaynaklı her şeyi bilir vaziyettedir. Zaten şu andaki tecrübeleri ile bu aracın hayatının başına gitme imkanı olsa, herhalde RX-7 gibi milyon satabilirlerdi...

Özetle, bizim gibi RX-8 kullanıcılarının, hem de Mazda Türkiye fan klübünde bu konulara dikkat ederek yazmamız lazım. Çünkü buradaki yazışmalarımız sadece dostlar arasında geçmiyor. Dediğim gibi binlerce meraklı tarafından okunuyor ve bunların ciddi miktarı RX-8 alınır mı? diye internette sörf yapan kişiler.

Bu başlığa bu kadar emek ve vakit harcamamın sebebi, RX-8 potansiyel alıcılarına Türkiye'deki Mazda hakkında en ciddi web sayfalarından birinde referans oluşturabilmek, dedikodular haricinde doğruları bilgilendirebilmek...

Çok güzel bir yazı... Yanlız RX-8'in RX-7 kadar satamamasının sebebi, 1970'ler sonu ve 80'lerdeki spor araç piyasasının 2000'lerde olmaması bence. artık herkes az yaksın da nasıl olursa olsun modunda, çok az kimse zevk için araba alıyor.

RX-8'in üretimi sonlandırmasının resmi sebebi "RX-8'in sıkılaşan emisyon şartlarını karşılayamaması" olarak geçiyor.

Fakat yorumunuzda RX-8'le ilgili söylentilere biraz fazla takmışsınız gibi gördüm. Hatta nerdeyse RX-8 'in üretiminin durmasını dahi kötü dedikodularla ilişkili old düşündüreceksiniz. Oysa ki gerçek, dedikodudan çok farklı. Benim RX-8'i satın alırken ben o dedikoduların hiçbirini bilmiyordum. Cunku zaten o ana kadar otomobillerle, otomobil piyasası ile falan da ilgilenmiyordum, malum iş güç, hayat, sağlık, aile, ülke falan... yeterince zaman alıyordu. Ne zaman ki RX-8 aldım, ben de ondan sonra otomobiilerle bu kadar ilgilenmeye başladım. Hatta bazen işimden ve sosyal ilişkilerden bile zaman arttırarak ilgilenmeye başladım ki o da aşırı oldu.

Benim RX-8'in şu anki haliyle içine binen kişi ki hepsi hayatında ilk kez RX-8'e binmiş oluyor, biraz gazlayınca inanamıyorlar. BMW M5 'e binmiş kullanmış kişiler "çok farklı, motosiklet gibi gidiyor" falan diyorlar. "Motor devir yapıyor ancak bağırmıyor" diyorlar. Üstüne ben de "motor çok sessiz çalışıyor, rölantide sesi duyulmuyor" yorumunu ekliyorum. Motorun sessiz çalışmasını seviyorum açıkçası. ve yüksek devirde sadece bir rotorun dönme sesinden ibaret o tok sesini seviyorum. Hele ki, 170km hızda 3 şerit birden değiştirince bile arkasının tek santim bile kaymadan şeride geçmesine ömür boyu hayran kalacağım. O derece etkili bir araç. Dedikodular yapıla dursun, onlar beni etkilemiyor.

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş


×
×
  • Yeni Oluştur...