Jump to content

Türkiyemizin Gururu - Etox %100 Türk Malı


Uygar
 Paylaş

Tavsiye Edilen Mesajlar

livkon1xi1.jpg

livkon2yf3.jpg

125 Hp dizel motor

Turuncu, siyah, beyaz, kırmızı renk seçenekleri

Dana derisi koltuklar

Kapı döşemeleri kumaş antara ve dana derisi

Alüminyum alaşımlı çelik jant

Gövde renginde ve elektirkli aynalar

Radyo ve CD çalar

Sis farları

Nikelajlı kapı kolları

Krom kaplı çift egzozt çıkışı

Çift hava yastığı

ABS

Çelik kapı içi ve tavan barları

Klima

Deri direksiyon

Dana derisi kaplı torpito

Opsiyonel olarak sunulan özellikler

İstenilen farklı bir renk

Geyik derisi araç içi kaplama

Elektrikli sunroof

Arka bagaj üstü spoiler

DVD - CD - VCD - TV tek ünite

Bu özelliklerdeki Etox Zafer S için tanıtım fiyatı 85.000 YTL olarak açıklanmıştır.

Neden Tamamen Türkçe İsim Değil De Etox?

      Etox markasının oluşumunda her harfin bir anlamı var. 'E' Ertex, 'T' Türkiye, 'O' Otomobil ve 'X' harfi ise Ertex'in oto dekorasyonda kullandığı kurumsal kimliğinde bulunan harftir. 

Etox Nasıl Doğdu? Nerden Geliyor?

      Ertex Oto Dekarosyan firmasını bir yerlerden duymuşsunuzdur. Duymadıysanız Acı Hayat dizisindeki limuzin tarzındaki Volkswagen Transporter minibüs desem belki aklınızda birşeyler canlanmıştır.

      Ertex Oto firması sahibi Erkan Malkoç'un Türkiye'de düzenlenen otomobil fuarlarındaki bir izlenimi bu otomobili üretmenin temelini attı. Nasıl mı? Türkiye'deki fuarlara üst sınıf üreticilerden 3-5 tanesi otomobillerini getiriyor. Ancak sadece müşteri kitleleri ve isim yapmış kişiler bu araçları inceleyebiliyorlar. Bu lüx otomobil üreticisi dediğimiz firma yetkilileri biletini alıp fuara katılan diğer kişileri ise sanki 2. sınıfmış gibi değerlendiriyorlar. Bu duruma kim olsa sinirlenmez ki? (Lüx otoları inceleyebilenler hariç tabi).

      Erkan Malkoç Ertex Oto'nun tecrübesiyle bu aracı üretmek için harekere geçti. 1 yıla yakın bir sürede 46 mühendis ile tamamlanan projede Zafer adında bir otomobil ortaya çıktı. Dünyadan ortaklık teklifleri alan Etox Zafer için Erkan Malkoç bunları pek değerlendirmeye almıyor. Çünkü bir Türk otomobili ile bizi araçlarına yaklaştırmayan lüx oto markalarına KAPAK OLSUN diye.

http://www.etox.com.tr/

www.mobildepo.com dan alıntıdır..

EDIT : Başlıktan Haci Murat Rakibi çıkartılmıştır..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Dün haberlerde çıktı.

İlk dikkatimi çeken kaput ve kapıların sanki biraz aralık ve her an açılabilirmiş gibi durduğu..

Ayrıca arka tampon ve egzoz kısmındaki işçilik biraz kötü.

Yine de Murat 124 ile karşılaştırılmasına karşıyım..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Galiba Laguna motoru kullanılıyormuş.. Araç biraz ağır gibime geldi.. sitesinde teknik verileri var.. az yakıyor ama performansı da düşük artık..

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Yine de bi yerlerden başlamak lazım.

Bu tarz işlerin genel olarak gelişimi de böyledir aslında, önce montajla başlarsın, teknolojiyi tanır, öğrenirsin, sonra kendin üretmeye başlarsın.

Aselsan'ı örnek verebilirim mesela, bundan 30 yıl kadar önce telsizlerin montajını yaparak işe başlanmış ama şimdi kendi ürettiğimiz sistemleri yurtdışına pazarlıyoruz. (Biraz reklamımızı yapayım  ;))

Türk mühendisler olarak, diğer ülkelerde bu harika makinaları yaratan mühendislerden tek farkımız Ar-Ge olanaklarımızın yeterli olmaması. Belki on yıllarca para getirmeyecek işe kimse para yatırmıyor ne yazık ki. Ertex'i böyle bir girişimde bulunduğu için tebrik etmek lazım O0

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Gayet spor bi dizayn yapmışlar ama tabi Türkiye'de olduğumuz gerçeğ kendini motorda göstermiş, 125 HP dizel motor bu dizayna hiç gitmemiş... :D

merak etmeyin 300 küsür beygirlik motorları çıkarcaklarmış bu araba için :)

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

Guest uyumsuzelement

bir yerden başlanması gerek, ama toplama ama deil ilk seferinde %100 yerli malı bi teknoloji çıkarmanın o kadar kolay olacagını hiç sanmıyorum

tebrik ediyorum umarım devamı gelir :clap:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

  • 2 hafta sonra ...

bu araçla arkadaşımı almaya giderken emek te rastlaştık başka bir forumda da arabayı gördüğüm için hemen yanına gidip adamı durdurdum ve arabayı incelemeye başladım ve adama sorular sormaya başladım..adam etox projesinin baş mühendislerindenmiş arabayı kendisi geliştirmiş şimdide test sürüşü yapıyorum dedi..plakası sarıydı zaten aracın.fotoğraflar filan çektim.görmeden önce vay be 100 de 100 türk malı diyordum gördükten sonra 100 de 1 bile türk malı olmadığını anladım.bir kere aracın içi el frenininden tutunda ön konsol düğmelerinbe kadar tamamen megane, motoru yine megane motoru yürüyen aksamı vites kutusu vs hepsi renault üretimi..durum böyle iken bu araca 100 de 100 türk malı demek çok yanlış.adamların yaptıkları tek şey dış tasarım yapmak olmuş.nerdeyse megane ın tüm kaportasını söküp yeniden yapmışlar diyebiliriz.ve üstelik ben bu adamlara giderek kızmaya başladım çünkü milletimizin milli duygularını sömürerek kendi üretimimiz olmayan bir arabayı 100 de 100 türk üretimi araba, halkımız türklerinde araba markası olsun dedi buyrun yaptık 100de 100 türk hadi alın dercesine yanlış bir yola düşmüşler..bence bu projeye destek vermek çok mantıksız :nea:

hızla gelen ekleme:ismi bile yerli olmayan bir aracın kendisi nasıl yerli olabilir söyleyebilirmisiniz bana :nea:

Yorum bağlantısı
Diğer Sitelerde Paylaş

 Paylaş

×
×
  • Yeni Oluştur...